Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

thx!

 

ik vind het ook opmerkelijk hoe zeer ze wel niet houden van vrije ruimte om hun wortels te ontwikkelen... dat is er echt aan te zien!

 

De bemesting lijkt ook nog goed te komen, ik had aanvankelijk wat schrik dat ik de grond overbemest had met paardenmest/kippen en koeienmest korrels... maar da lijkt dus niet het geval :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik had een vraagje over de bloeiperiode van jack herrer buiten (België)

 

Ik heb namelijk eens wat rongezocht maar heb geen verslagen gevonden van mensen die het hebben geprobeerd zonder verduisteren.

 

op de sites waar de zaden te koop zijn staat toch 8 weken bloei, eind september klaar,.... dit is toch best ok? niet?

 

bloeiperiode 1

bloeitijd 2

 

hoop echt op een degelijke oogst,...

 

Zijn er niet een aantal dingen die ik kan ondernemen om men slaagkansen te verhogen? Anti-schimmel spray ofzo?

 

Is bloeivoeding aan te raden in volle grond? en bestaat dit ook in korrelvorm? dat lijkt mij beter aangezien vloeibare voeding nogal snel wegspoelt en je de planten in september/oktober toch bijna nooit water geeft.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update van de plantjes in men tuin,

 

De twee planten in de grond gaan goed! ze laten ook hun geslacht zien en beginnen te ruiken :D altijd leuk !

 

Het kleintje is een beetje het zorgenkindje aan het worden, ik denk erover om hem in een grotere pot te zetten want hij staat een beejte stil qua groei momenteel...

 

Hier de foto's

 

gallery_30473_12147_337938.jpg

gallery_30473_12147_570826.jpg

gallery_30473_12147_1493521.jpg

gallery_30473_12147_2144564.jpg

gallery_30473_12147_104493.jpg

gallery_30473_12147_3178955.jpg

gallery_30473_12147_776851.jpg

 

mooie negenvingerige blaren :lol:

 

Het mooie weer binnekort zal ze deugd doen !

 

grtz proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey proput, nog een herer kweekje hier :D

 

Je plantjes staan er erg mooi bij, chapeau, jack bloeit zo'n 60 dagen, en de planten gaan normaalgesproken de bloei in wanneer de lichturen onder de 14 gaan. Maar hier moet je nog een week of 2-3 bij rekenen vooraleer te beginnen aftellen (tot ze niet meer groeien).

 

Succes!

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey proput het ziet er goed uit, je hebt idd niet overbemest de kleur is goed.

 

ik zou die kleine ook in de volle grond zetten mits ja daar wat leuks vanaf wil trekken.

 

vloeibare bloeivoeding op volle grond is net als emmers waters naar zee, je hebt wel korrels maar die moeten door je grond heen mengen en dat is nu natuurlijk te laat.

 

je kan wel bladvoeding spuiten(als de zon niet schijnt)

 

en jack herrer kan best buiten ik heb amnesia een x zonder rot geoogst het is net wat het najaar doet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Proput, hoog tijd dat ik je ga volgen :D

 

De bloetijd van Jack staat als 12-13 weken op Sannie's site. Als je eind september wil oogsten, verduisteren vanaf begin juli begrijp ik.

 

Veel succes met die mooie boompjes!!

 

grtz

gekke koe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat er wat reacties komen ^^

 

@vlaanders : Ja ik dacht dit ook al, eer de plant echt gaat bloeien moet je idd al 2 weken tellen nadat het zich aanpast aan de lichturen....dat is althans wat ik afleid van de vele topics.

 

@John Koe : Die kleine gaat zeker in de volle grond gaan... verduisteren wordt echt moeilijk met vakantie enzo, dan is het beter te gokken op volle grond en opletten voor toprot. Ik ben van plan een aantal middeltjes te testen om te zien welke het beste werken tegen toprot. die bladvoeding werkt dat goed? nog niet veel over gelezen, ik dacht altijd dat planten hun stoffen afscheiden via het blad, maar opnemen?? interessant in ieder geval... ga er wat over lezen..

 

@belgische gekke koe :verduisteren zit er niet in, maar ik ga wel proberen het rot zo goed mogelijk te voorkomen... ik volg jou kweek zeker ook, er zijn niet veel jack kweekjes outdoor op dit forum zodus,...

hopen op een goede nazomer, dan hebben we een super soortje :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja veel helpt het niet denk ik zelf, al vind ik wel dat mn planten er altijd van opknappen en het werkt tegen ongedierte(plant vitality plus)

 

je zou als bloeivoeding wel grote tonnen kunnen neerzetten en voedingsmengels maken die niks kosten zo gooi je geen geld weg. alleen weet ik niet of dit echt effect heeft in volle grond? misschien na droge periode.

 

LINK

 

je moet dan uiteraard voor de bloei de fosfor/kalium mixen maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit. Mooi natural en wat een stevig blad hebben de jackies.

 

Ik zal wel de gele blad weg halen. Dat is zonde! ze trekken voeding,maar deze spaarzame voeding kunnen ze beter gebruiken voor andere delen van de plant :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

weer even een update na het onweer en de mooie zonnige dagen...

 

Ik heb de gele bladeren weg gehaald. Voorde rest heb ik de planten vandaag nog een bespoten tegen spint en dergelijke....

 

 

De planten bij men stiefvader

 

gallery_30473_12147_1471654.jpg

 

gallery_30473_12147_3428144.jpg

 

gallery_30473_12147_3009338.jpg

 

gallery_30473_12147_3048446.jpg

 

gallery_30473_12147_857371.jpg

 

De planten in men tuin

 

gallery_30473_12147_2659604.jpg

 

Getopte plant

gallery_30473_12147_826751.jpg

 

gallery_30473_12147_216863.jpg

 

gallery_30473_12147_2205597.jpg

 

gallery_30473_12147_1572053.jpg

 

Die in de pot ziet er beter uit (sry voor het schuinschrift)

gallery_30473_12147_3540449.jpg

gallery_30473_12147_2178212.jpg

 

EN als laatste een samenvatting van de dingen die we graag hebben !!

 

gallery_30473_12147_375613.jpg

gallery_30473_12147_1666858.jpg

 

grtz, proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je Jack Herrers staan er mooi bij. Ik heb er een kruising van staan en is een mooie soort om te growen, helpt goed tegen migraine :o

 

Zorg er goed voor :whip:

 

Zonnige dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom haal je gele bladeren weg ? Die zaten nog vol voeding-buffer.

Als de plantjes er klaar mee zijn, verdorren ze, en vallen ze er vanzelf af.

 

Als je nu een tekort oid krijgt, gaat ze die buffer dus van hoger gelegen blad halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ello Proput, schoon seg uw planten! Hele struikjes al, keep it up. Ik heb zelf nog helemaal niets gedaan tegen beestjes, dat is bij jou dus wel even anders.

 

Van je laatste foto krijg ik grooote dorst. :whip:

 

:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey

 

Mooi verslagje :D

Ja Jack H is lekker wietje ;)

Mooie foto's van mooie plantjes ;)

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die blijven er mooi uit zien zeg.

/zODd duim dat het super planten word.

 

Groetjes, /zODd en een fijn weekend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes in de volle grond groeien goed ! zeer mooie jacks.... alles zal idd afhangen van de nazomer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

De plantjes zijn ondertussen serieuze planten geworden. De ene jack is 1m20, de andere 1 m 45 en ze staan er mooi vol/groen bij....

 

Ik maak me echter wel wat zorgen omdat ik bij sommige blaadjes, ook jonge blaadjes merk dat de randen wat beginnen op te krulllen....

 

Zijn dit vroege tekenen van overvoeding, bladverbranding? Met de vele regen van de voorbije dagen is dat wel mogelijk aangezien ik de grond heb opgewaardeerd met kippenmest korrels.

 

Binnekort volgen weer wat foto's

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE!!

 

Lange tijd geen update wegens gebrek aan foto's, maar die zijn er nu wel. Geen super kwaliteit maar genoeg om een beeld te schetsen van hoe de plantjes het doen.

 

Sinds eind augustus/begin september zijn de planten allemaal in bloei gegaan. Daarvoor hebben ze nog een ferme groeispurt gemaakt waardoor het best wel bomen zijn geworden!

 

Momenteel zitten ze in hun 4de week bloei en ik schat dat ze toch nog zeker 5 weken zullen moeten staan. Oogsten zal dus voor eind oktober worden. Voorlopig is er ook nog zo goed als geen rot te bespeuren!!! 2 topjes met heel lichtjes wat rot die ik zorgvuldig verwijderd heb.

 

 

Ik heb ze gisteren besproeid met eco-style biologisch product, te versterking van de weerstand tegen ziektes en schimmels. Hopelijk werkt dit zo een beetje. Daarnaast heb ik ze nog wat extra beendermeel en visaskalium gegeven in de vorm van korrels. Hopelijk geeft dit nog een extra duwtje.

 

Maar goed, ziehier de pictures

 

hoe ze er bij stonden eind augustus tijdens hun laatste groeispurt (nog geen bloei)

gallery_30473_12147_914595.jpg

 

gallery_30473_12147_834780.jpg

 

Hoe ze er nu bijstaan, in bloei

gallery_30473_12147_722266.jpg

 

gallery_30473_12147_449461.jpg

 

 

 

Ik zal proberen vanaf nu wekelijks een update te geven met foto's

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie planten heb je daar. ze zien er mooi gezond uit!

Ik hoop voor je dat je weinig last zal hebben van rot, jack herrer is toch gewoon een binnen soortje?

maar gelukkig is het momenteel nog lekker weer :)

 

veel succes nog! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het weer zo blijft zal het rot wel meevallen, maar ik hoop toch te bewijzen dat het mogelijk is om een redelijke oogst te halen van jack herrer in de buitenlucht.

 

Veel liefde en een streepje geluk met het weer en het komt wel goed hoop ik :) Ze krijgen de hele dag zon en staan goed in de wind, dat helpt ook al veel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bewijs is geleverd!

 

Jack herer outdoor kweken is mogelijk , mits wat rot dat je dan wegknipt B)

 

twee weken geleden heb ik geoogst, midden oktober dus.. Dit was iets te vroeg waardoor de toppen niet helemaal volgroeid waren.

 

Ik moet zeggen dat na het drogen dit niet zo'n groot probleem was. Jack herer heeft sowieso compacte toppen en hetgeen ik geoogst heb zijn vele kleine, maar compacte toppen. Er zat wel nog veel blad tussen waardoor ik veel knipwerk heb gehad.

 

Ik gok dat ik ongeveer 1/6 heb moeten wegsmijten wegens rot. Hetgeen ik uiteindelijk overhoud is 200 gr per plant. Ik ben dus best tevreden :lol:

 

De wiet is ook al getest en smaakt super! fruitig, kruidig en zeer zacht... Het effect is een onmiddelijke high bij de eerste trek. Echt hetgeen je kan verwachten van jack herer.

 

Overall is de kweek geslaagd!

 

Wanneer ik nog eens een camera kan bemachtigen met goede macro functie zal ik nog eens een foto posten van de gedroogde topjes :o

 

Grtz, proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

toppie

 

Be buiten Jack Herrer , moet lekker zijn

altijd spijtig van wat rot maar wat kun je anders verwachten van zo n binnenknaller

mooi dat je bewezen hebt dat het buiten ook gaat

 

 

laat het smaken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...