Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Na veel lezen heb ik besloten om toch maar mijn kweekje met jullie te delen...

 

Vorig jaar heb ik van een vriend enkele zaadjes van een onbekende soort gekregen, na ontkiemen bleef er slechts 1 plantje over... wat uiteindelijk een man bleek

Ik heb er echter enorm plezier in gehad om het plantje te zien groeien en te verzorgen. Dit jaar ga ik weer aan de slag. Hier enkele foto's van de plant van vorig jaar in augustus (had hem eind juni ontkiemt)

 

gallery_30473_12099_1116387.jpg

gallery_30473_12099_355056.jpg

 

Ik heb dit jaar online zaadjes gekocht bij Dutch Headshop : 5 x gefeminiseerde jack herer (wou toch wel wat resultaat na de teleurstelling van de man vorig jaar, vandaar gefeminiseerd)

 

Ik heb mijn zaadjes midden april bestelt en een week later in de bus gekregen.

Rond 22 april heb ik ze in een schaaltje gelegd, tussen nat wc-papier en afgedekt met folie (gaatjes er in voor verluchting). Na een week waren ze alle 5 ontkiemt en heb ik ze in volle grond gestopt. Ondertussen zijn ze allemaal boven gekomen.

 

Het plan is het volgende:

 

1)De sterkste plant gaat in de volle grond, op de plaats waar vorig jaar de mannelijke plant stond. Op deze plaats heb ik een kuil gegraven van 300 liter... deze is gevuld met universele potgrond gemengd met ongeveer 10 liter paardenmest (oude mest, opgeschupt in een weide-Het is oude/droge mest omdat de wortels anders verbranden) / 20 liter cocos / en 30 liter grond met veel wormen in... (op zoek gegaan in de paardenwei, blijkbaar houden wormen van paardenmest). tijdens de bloei ben ik van plan deze plant voeding te geven.

 

2)De 2de sterkste plant gaat in een pot. In deze pot zit universele potgrond samen met de grond uit de paardenwei. Deze plant zal voeding krijgen tijdens de bloei en ga ik ook verduisteren. Ik ben zeer benieuwd naar het verschil met de plant in de volle grond.

 

3)De 3de sterkste plant gaat naar een weide waar Maïs staat. De Mas is daar nu ongeveer even groot als mij zaailing. Ik ben van plan om een aantal maisplantjes uit te trekken op de plek waar ik mijn plantje zet zodat ze meer zon krijgen(Mais groeit ongeveer even snel als wiet?) Ben zeer benieuwd naar de bemesting op deze grond en de groei van de plant..

 

4)De 2 laatste plantjes zullen waarschijnlijk naar de tuin van mijn moeder verhuizen. De plantjes zullen daar onder de hoede staan van mijn stiefvader. Deze heeft nogal groene vingers en ik ben benieuwd hoe zijn groen talent voor het verschil kan zorgen.

 

 

Tot slot:

 

De eerste twee weken heb ik de plantjes voor de vensterbank gezet en overdag buiten . Sinds vorige week staan ze continue buiten: ze waren sterk genoeg om tegen de wind te kunnen en s'nachts wordt het niet meer zo koud.

 

Foto's komen nog in de loop van volgende week.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuke kweek en leuk dat je een verlagje maakt.

Hou er rekening mee dat de Jack

Ripe at the end of October
dus goed opletten op toprot.

 

En met gefeminiseerde moet wel kijken als je geen herma krijgt.

 

/zODd gaat zitten voor de foto`s.

 

Groetjes, /zODd op een mooie zomer.

 

PS, Proput vergeet je niet voor te stellen Wie is Wie

Share this post


Link to post
Share on other sites
3)De 3de sterkste plant gaat naar een weide waar Maïs staat. De Mas is daar nu ongeveer even groot als mij zaailing. Ik ben van plan om een aantal maisplantjes uit te trekken op de plek waar ik mijn plantje zet zodat ze meer zon krijgen(Mais groeit ongeveer even snel als wiet?) Ben zeer benieuwd naar de bemesting op deze grond en de groei van de plant..

 

HIER kun je zien hoe snel de mais groeit! (veel sneller als je wiet dus :lol: )

De bemesting van de grond waarop mais groeit is goed, en je hoeft er niks aan toe te voegen!

Ik vind Jack Herer niet echt een juiste keuze voor buiten, maar that's your choice :)

 

green-lady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Denk ook dat JH geen goede keuze is. Met de plant die je gaat verduisteren zal het wel goed komen maar met de rest zul je veel geluk met het weer moeten hebben maar dan nog denk ik dat je veel last van schimmel zal hebben. Als je toch van plan bent om een topic bij te houden ik heb nog wel wat zaden liggen die eind september klaar zijn en waar ik zelf dit jaar niks mee kan doen. Als je interesse hebt stuur me dan een PM dan komen er wat zaadjes jou kant op die rechtstreeks in de volle grond kunt plaatsen.

 

 

 

Gr. Aqua

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm, wat raden jullie aan? Toch proberen met de jack herer in de volle grond of is dit verloren moeite..

 

En is het nog mogelijk om over een week ofzo te ontkiemen en dan een ander soortje in de volle grond te zetten? Ik heb namelijk niet echt de mogelijkheid om veel plantjes in men tuin te zetten en de beperkte ruimte wil ik toch liefst benutten met een plantje waar iets deftig van af zal komen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je niet veel ruimte hebt dan kan je het beste vroegbloeiers nemen.

 

De Deense buiten soorten staan er bekend om zie Topic

 

Of autoflowers en proberen 2 rondes te doen maar autoflowers zijn snel klaar maar de opbrengs is ook minder.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

En die plant die je in die pot gaat zetten? Hoe groot is de pot en wat voor voeding? Ik zou zelf de plant die in volle grond staat ook wat voeden maar dat is ieder zijn keus!

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gozer, weet je wat jij moet doen?

 

Pak van elke soort die je inmiddels hebt besteld één zaadje en schud deze door elkaar. Doe vervolgens je ogen dicht en pak er éentje uit.....

 

The rest will be history....... :)

 

Succes and may the force be with you....

 

 

:lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gefeliciteerd, je bent lid geworden van Wietforum. Voordat je gaat posten gaarne aandacht voor het volgende:

 

1. Je bent akkoord gegaan met onze spelregels, maar heb je ze ook wel gelezen? Doe dat nu EERST. Bij het niet naleven van de regels kun je verwijderd worden van het forum.

2. Stel je DAARNA voor in de wie is wie sectie

3. Je zult ongetwijfeld vragen hebben. Maar de meeste zijn al gesteld. Zoals je gelezen hebt vragen we onze leden om EERST GOED te zoeken op het forum VOORDAT je een vraag stelt. Zoek ook de growguide na.

4. Iedere sectie heeft "sticky topics". Deze staan altijd bovenaan. Lees deze topics eerst door, hier staan de meest gestelde vragen in en aanwijzingen voor het gebruik van die sectie.

 

Met name dat laatste is echt een vereiste. Kijk eens goed naar de zoekmogelijkheden, zoals alleen in de titel zoeken of het hele bericht, en alleen de berichten weer te geven waarin je zoekterm voorkomt of de topics. Bij zoeken naar een combinatie van meerdere woorden zet je een "+" voor elk woord, dus bij zoeken op "grote buds" tik je in "+grote +buds". Zie ook de help in het zoekscherm.

 

Er is overigens ook een uitgebreide help beschikbaar.

 

Uitgebreide beginnerstips en richtlijnen voor het gebruik van het forum zijn beschikbaar alsmede een overzichtstopic met een aantal belangrijke topics voor beginners

 

Namens het mod-team bedankt en veel plezier!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nice, heb al veel goede dingen gehoord/gelezen over JH (een echte legend :dribble:).

 

Wat ik zou doen is in de volle grond, dat is de meest natuurlijke manier, en zo kan je het maximale uit je planten halen. En bovendien is moeder aarde de beroerdste nog niet :rolleyes:

 

Ben erg benieuwd naar foto's. Wanneer??

 

Succes, Lahn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben geen kenner :) rook namelijk maar heel af en toe als vrienden een joint opsteken... maar volgens hen is Jack herer een zeer degelijk wietje!

 

Morgen ga ik naar huis, heb een weekje op kot gezeten en ik ben zeeeer benieuwd hoe ze gegroeid zijn,.... en of de plantjes nog staan (met al die wind :rolleyes: )

Ik ben ook nog wel best aan het twijfelen wat ik ermee ga doen... momenteel staat er één reeds in een 20 liter pot, de rest in kleine potjes. Die ene in de 20 liter ga ik zeker laten staan en ook verduisteren in het fietsenhok :D . In de volle grond gaat er zeker ook 1 of 2, maar of dat de jack herer wordt, hopelijk krijg ik binnekort een deens soortje opgestuurt en dan zal het die worden.... De grond is in ieder geval dik in orde en wacht dus nog op bewoners.

 

Morgen of overmorgen komen de pics... ben even benieuwd als jullie :dribble:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn we weer !

 

Tot men grote blijdschap staan na de harde wind van de laatste dagen alle plantjes nog recht !

 

Ziehier de beloofde foto's

 

Allemaal op een rijtje

gallery_30473_12147_3296599.jpg

 

 

De plant in de grootste pot doet het goed

 

 

gallery_30473_12147_1831783.jpg

gallery_30473_12147_995737.jpg

gallery_30473_12147_1307214.jpg

 

 

Dit zijn de twee plantjes links op de groepsfoto, deze bleven bij het ontkiemen al wat achter en de zaadschil bleef toen ook ene tijdje rond de eerste blaadjes zitten. Ze lopen nu wat achter op de rest... iets mindere genetica denk ik

 

 

gallery_30473_12147_2661083.jpg

gallery_30473_12147_2207879.jpg

 

 

Dit zijn dan weer de 2 sterkste die ook in ietsje grotere potten staan..

 

 

gallery_30473_12147_2076897.jpg

gallery_30473_12147_184003.jpg

gallery_30473_12147_1614698.jpg

 

En dan tot slot nog de spot waar ik 1 of 2 plantjes in volle grond ga zetten...Waarschijnlijk een Deense kruising. Wat denken jullie? Groot genoeg voor 2? Volgend jaar ga ik het toch wat anders aanpakken en niet één grote kuil graven maar verschillende kleintjes wat verder uit elkaar...

 

gallery_30473_12147_2522686.jpg

 

 

 

 

Zo dat was het dan...

 

Ik ben nog volop aan het zoeken naar een goede spot om binnenkort nog wat extra plantjes te zetten... een Deens soortje.

 

Ik was daarnaast ook aan het denken om wat zaad te kweken? Een deens mannetjes met een vrouwlijke jack herer ? zou dit lukken... ik weet eigenlijk niet veel over het kweken van zaden , kga me er is wat in verdiepen :rolleyes:

 

tot de volgende update

Share this post


Link to post
Share on other sites
HIER kun je zien hoe snel de mais groeit! (veel sneller als je wiet dus :rolleyes: )

De bemesting van de grond waarop mais groeit is goed, en je hoeft er niks aan toe te voegen!

Ik vind Jack Herer niet echt een juiste keuze voor buiten, maar that's your choice :dribble:

 

green-lady

 

 

Van het Mais kweken heb ik afgezien... ik heb wat gelezen en daaruit bleek dat boeren hun Mais eind september oogsten, te vroeg dus voor een plant die in Oktober of later klaar zal zijn.

 

De plantjes gaan in de tuin en bij mijn stiefvader.... 1tje gaat naar een vriend.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je niet veel ruimte hebt dan kan je het beste vroegbloeiers nemen.

 

De Deense buiten soorten staan er bekend om zie Topic

 

Of autoflowers en proberen 2 rondes te doen maar autoflowers zijn snel klaar maar de opbrengs is ook minder.

 

Groetjes, /zODd

 

 

De plant in de pot, geen idee hoe groot die is... ik schat 15 liter? je kan het op de foto zien...

 

Sja van voeding, ik heb eigenlijk geen idee.. ik heb al wat gelezen maar nog niet voldoende om te beslissen, tips zijn welkom :rolleyes:

 

Ik heb wel gelezen dat voeding in de volle grond hetzelde is als " water naar de zee dragen"... spoelt weg en is nauwlijks de moeite...

 

Ik heb wel mestkorrels die ik gemengd heb tussen de aarde : zowel in die grote pot als de opgewaardeerde grond in het plantgat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

over die volle grond spot: je kan de volgende keer beter fotografen met iets erop ter vergelijking, bijvoorbeeld een colafles op de grond leggen. dan kunnen we beter zien of de spot groot genoeg is voor 2 planten. er moet wel ongeveer een meter tussen je twee planten staan. veel plezier met je kweek, het ziet er goed uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites
over die volle grond spot: je kan de volgende keer beter fotografen met iets erop ter vergelijking, bijvoorbeeld een colafles op de grond leggen. dan kunnen we beter zien of de spot groot genoeg is voor 2 planten. er moet wel ongeveer een meter tussen je twee planten staan. veel plezier met je kweek, het ziet er goed uit!

 

Et voila :

 

gallery_30473_12147_216988.jpg

 

wat denk je? Beter 1 plant in het midden die alle ruimte heeft? of twee langs iedere zijkant....

 

En nog even een update van de plantjes vandaag:

 

 

gallery_30473_12147_2170150.jpg

 

gallery_30473_12147_1174621.jpg

 

 

Grtz Proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

argg!

 

ziet er goed uit man!

 

mooie lage bossige planten!

 

ik zou er 2 zetten! of je moet 1 boom willen?

 

keep it up!

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update,

 

 

De plantjes staan er iets minder bij. Zoals je kan zien beginnen de twee links echt wel achterop te geraken... Morgen ga ik ze overpotten want zo gaat het niet goed.

 

De anderen groeien best ok maar ik heb gemerkt dat ze wat bladproblemen hebben. toen ik aan de bladeren voelde hadden ze een papierachtige/droge structuur...niet echt soepel. Ook roestplekjes op enkele bladeren en sommige topjes verschroeid?

 

Nu dit zijn mijn hypotheses :

- PH is te hoog => ik heb aanvankelijk water gemengd met kalk en de aarde nat gemaakt alvorens de zaadjes er in gingen...Had gelezen dat wietplantjes houden van een zoete grond (dus Hoge Ph waarden). Ik heb echter geen Ph meter dus kan het niet nameten.

-Nawerking van besproeing met insecticiden : heb eersgisteren in de late namiddag gesproeid met eco-style insecticiden... er stond dus nog wel zon op de plantjes. Eventueel combinatie van zon en het goedje?

- Te weinig water => de grond is bij de twee plantjes die het meest roestplekjes hebben(de twee grootste in de kleine potjes) nogal droog geweest. Niet echt zeer droog. Bovenste laag wel maar als ik mijn vinger in de grond stak was het een cm dieper wel altijd redelijk vochtig.

 

Ik gebruik gewone potgrond, maar de drie grootste zijn onlangs overgepot met een beetje extra bewerkte grond ( kippen/koeien droge meststof).

 

Water heb ik slechts 1/2 keer gegeven, ze staan wel continue buiten...

 

Voorlopig geen extra voeding buiten dan het beetje extra (bewerkte) aarde bij het overpotten.

 

Hier de foto's :

 

gallery_30473_12147_110632.jpg

gallery_30473_12147_1378132.jpg

gallery_30473_12147_1317807.jpg

gallery_30473_12147_376654.jpg

 

Kleinste plantje, beetje zwakke genen denk ik

 

gallery_30473_12147_1474214.jpg

gallery_30473_12147_1176903.jpg

 

 

Tips of ideeën zijn welkom :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die plekken was dat al voor je "Nawerking van besproeing met insecticide".

Ik zie nog witte plekjes kijk ander nog heel goed onder de bladeren.

 

kijk anders even naar deze 2 foto`s 2 Foto`s weet niet als dit het zelfde is.

 

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat ik het probleem gevonden heb... de wortels werden te warm! Het zijn nogal kleine potjes, van dun plastic met een donkere kleur. Tijdens het overpotten voelde de grond echt warm aan...

Langs de andere kant is het wel pas begonnen na het besproeien met insecticide..

 

Het is nu afwachten en kijken hoe ze verder groeien. De plantjes staan ondertussen in de volle grond en de andere zijn verhuisd naar men stiefpa...

 

Straks de foto's , nu eerst studeren :)

 

Grtz proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziezo de foto's

 

Eerst de kleintjes die vanavond verhuizen...

 

gallery_30473_12147_1844941.jpg

gallery_30473_12147_2227471.jpg

gallery_30473_12147_146247.jpg

 

Degene in de pot:

 

gallery_30473_12147_271271.jpg

 

De twee in volle grond:

 

gallery_30473_12147_2010681.jpg

gallery_30473_12147_1681178.jpg

 

Ik ben ook nog begonnen met een guerrilla kweekje, de deense soortjes ontkiemen in een zelfgemaakt ontkiem kasje van een champagnedoos... :)

 

gallery_30473_12147_1188369.jpg

 

 

Dat was het voorlopig,...met dit weer gaan ze als een speer en tegen het einde van de week voorspellen ze weer veel zon en 27°!! yes :)

 

ciao , proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update !!

 

De plantjes groeien zeer goed :book:

 

Er staan er nog drie bij mij in de tuin, de twee andere staan bij men stiefpa.

 

Sinds de plantjes de volle grond in zijn gegaan hebben ze de plant in de pot snel ingehaald. Dit komt ook wel omdat de plant in de pot af en toe te weinig water had. Mijn vader had er op gelet maar die dacht "als het regent moet ik geen water geven." ik dacht dit aanvankelijk ook, maar uiteindelijk vangt zo'n pot natuurlijk niet veel water met al die bladeren erboven :verrygood

 

Toen ik thuiskwam, na twee weekjes examen was ik aangenaam verrast met de groei van de planten. De plant in de pot heeft wat verdorde bladeren en hing aanvankelijk ook wat slap, maar na een waterbeurt staat hij er al veel vrolijker bij.

 

Ik heb ook niet veel last meer van beestjes sinds ik de planten heb besproeid met eco-style middel.

 

Nu dan de foto's

 

Plantjes bij men stiefpa. (de twee kleintjes van weleer)

 

gallery_30473_12147_1840413.jpg

gallery_30473_12147_742255.jpg

gallery_30473_12147_3059513.jpg

gallery_30473_12147_2594899.jpg

 

Hij heeft er blijkbaar voor gekozen om ze samen in 1 pot te zetten. Hij heeft geen verstand van wiet dus ik denk niet dat hij weet da deze planten best groot kunnen worden. Nu ik denk dat het nog wel zal lukken. Iets minder oogst wel...

 

Plantjes in men tuin

 

Eerst het plantje in de pot

 

gallery_30473_12147_2579931.jpg

 

en die in de volle grond :

 

De laagste en meest volle plant:

gallery_30473_12147_2559850.jpg

gallery_30473_12147_1781879.jpg

 

Een minder volle maar wel grotere jack , heb em ook onlangs getopt:

 

gallery_30473_12147_1133024.jpg

 

Voila dat was het

 

grtz proput

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat had ik ook mooi zeg die in de volle grond.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...