Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Art

TEST: Magic-Flight Launch Box vaporizer

Recommended Posts

Vaposhop,bedankt voor het beschikbaar stellen van de Magic-Flight Launch Box vaporizer :lol:

Gisteren kreeg ik een goed tegen postschade verpakt pakje met de MFLB,ik heb meteen de batterijen in de oplader gedaan.

 

De MFLB is maar even groter dan een luciferdoosje,en ziet er vernuftig schattig uit,na ongeveer een uur staan de lampjes van de oplader op groen,dampen maar :)

Een topje Shackzilla in de metalen grinder die ik ook nog in het pakketje vond,batterij 3 tot 5 tellen aandrukken,je ziet dan een klein lichtje,en zuigen maar.

 

magicflight_launchbox_open2.jpg

 

Eerste indruk,smaak komt richting de verdamper,je wordt knetterhigh met ook wel een vleugje stoned door de soms iets te hoge temperatuur.

Vanavond kwam mijn buurman op bezoek,een kritische blower,hij lurkt,lurkt en knetterhigh,hij zegt dat moet mijn vrouw ook proeven.

 

Zij vond het wat minder,vond het prikkelend in haar keel,en zei weinig te voelen,ik was knetter,buurman was knetter,broer van buurman was ook knetter.

Waarschijnlijk drukte zij de batterij te lang in en verbrande de wiet.Kreeg ook als opmerking dat je de wiet beter proefde

 

De MFLB heeft dus wel een leercurve,je moet even uitvinden hoelang je de batterij moet indrukken.Bij te lang indrukken ontstaat verbranding.We waren er allemaal van overtuigd dat het een leuke vaporizer is,ja de prijs vonden ze wat hoog,maar als je je bedenkt dat batterijen en een oplader ook al wat kosten :wacko:

Hij lijkt ideaal voor gelegenheden waar je niet kan roken,je kan overal even lurken.

 

magicflight_launchbox_box.jpg

 

Ook De Verdamper erbij gepakt,ja die werkte wel bij de buurvrouw.Dit is ook geen vergelijk tussen De Verdamper en de MFLB.De MFLB is juist zo leuk om mee te nemen en overal toch even kunnen dampen.Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor controle,dus neem ik hem mee,kijken hoe dat gaat.

Eerste indruk is goed,zal binnenkort nog foto's en verder verslag maken,reageren op vragen,en we lurken uh,testen rustig verder :)

 

magicflight_charger_set2.jpg

 

magicflight_tin2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker hoor :)

 

batterij 3 tot 5 tellen aandrukken,je ziet dan een klein lichtje,en zuigen maar.

 

Wel interessant ook om te weten hoe dat nou zit met dat lampje, is dat altijd aan of gaat dat aan als hij op temperatuur is? Ik dacht dat het altijd brandde.

 

Zet hem op!

 

Schoonmaken eenvoudig? Ga je er zuiniger mee roken (als de nieuwigheid er af is :lol:)?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij is het meer een stukje metaal,gloeidraad wat ziet oplichten,maar het lijkt net een lampje,het blijft zichtbaar zolang je de batterij indrukt.

Schoonmaken gaat tot nu toe makkelijk,op één of andere manier blijft het screen vrij schoon,even met borsteltje en klaar.Bij bv De Verdamper worden de zeefjes plakkeriger.

Hou er wel rekening mee dat het screen kwetsbaar is,en niet zomaar te vervangen is,dit staat duidelijk aangegeven in de handleiding!

 

Voorlopig ben ik juist zuinig met jointjes :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar mocht het sreentje kapot gaan, er zit levenslange garantie op, opsturen en hij wordt weer gemaakt.

 

De verkoper vetelde nog dat ik zelf contact op kan nemen of hem ff bij hem langsbrengen dan roggelt hij het.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hè bah, nu wil ik 'em ook. :)

Screen is gaasje, right? Hoe fijner hoe beter lijkt me dan, dus logisch dat die kwetsbaar is.

Eén ding vind ik wel een beetje raar, een knetterHIGHe mediwietgebruiker-tester? Een ouwe snoeperd ben je, Art. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Groen Gif,

Een medicinale bijwerking :lol:

Screen is gaasje,trouwens de handleiding is erg duidelijk,ook hoe je het screentje met isopropyl alcohol schoonmaakt en daarna de batterij 10-20 seconden indrukken.

De garantie is levenslang,ook als je hem laat vallen,staat heel duidelijk op hun website magic-flight.com,ook mooie foto's daar :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen dat hij bevalt :lol:

 

Experimenteer ook eens met langzaam of juist sneller inhaleren. Hiermee is de temperatuur te sturen, en dus ook het effect.

 

Dat van die leercurve kan ik volledig beamen, echter is dat bij de meeste draagbare vaporizers het geval. Na een aantal keer dampen voel je meestal wel aan wat voor jou een fijne techniek is.

 

Batterij niet langer dan zo'n 20 seconden ingedrukt houden, anders treedt er inderdaad verbranding op.

 

Over het indicatie lampje:

 

The light (which is not manufactured by Magic-Flight) is similar in configuration/construction to a regular household light bulb. LED lights could not be used for technical reasons: the electron band-gap for silicon junctions is simply not low enough for there to be enough free potential for visible photon emission, regardless of the doping.

 

Is the light covered by the lifetime warranty?

Unfortunately, no. This type of light cannot be expected to last forever. The light lifetime in the Box is also shortened somewhat by the fact that they are run in a hotter than average environment with many sharp temperature changes (which is hard on any pressured glass envelope with a metal to glass seal). This is why the light cannot be part of the lifetime warranty.

 

http://www.vaporpedia.com/wiki/Magic-Flight_Launch_Box

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tomas,

Mooie info op die site,het is dus toch een lampje :lol:

Staan goede tips op die site,ook over welke batterijen,het hoe en waarom.

Vandaag zat ik buiten op een bankje,als je van te voren al wat verkruimeld en bv in een kokertje doet,is dat heel makkelijk.

 

Het is heel discreet,geen scheve gezichten over geur,ik kon lekker tussen de bezoekers van het ziekenhuis zitten.Ik begin de MFLB nu goed door te krijgen.

Windkracht 4 geeft in iedergeval geen problemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik ben zeer benieuwd of het nou echte damp is ipv damp en rook............of rook........

 

ik ga het volgen. Als je me dan ook kan vertellen hoe de uitwerking van een indica knock out stoned is in dit apparaat.......blijft het stoned, wordt het toch meer high ipv body stoned..........ben ik zeer nieuwschierig naar!!!!!!!!! ivm medicinale toepassing.

 

thanx.

 

ejb

 

Persoonlijk vindt ik Vaporizers of een puur pijpje,een andere high/stoned geven dan een joint met tabak,eigenlijk zou je een keer in een shop/winkel een vaporizer uitproberen,maar het komt in de buurt van een puurpijpje :rolleyes:

Het is damp wat eruit komt,als je de batterij te lang indrukt wordt het rook,dit proef je ook meteen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ruik je daar helemaal niks van dan ? dat ken toch niet ? (ik heb nog nooit een verdamper of wat dan ook gebruikt of gezien)

Share this post


Link to post
Share on other sites

GP baterijen van 2700ma gaan niet werken ik had er gisteren 4 gekocht daarvan zijn er al 2 overleden deze werden na het maken van het eerste contact bloedheet!!! voor in huis zou een adapter wel prettig zijn, is die ergens verkrijgbaar?

Share this post


Link to post
Share on other sites

art, thanx

 

ben nu aan de waterpijp ( vroeger smookte ik niks anders, alleen maar PUUR ) maar met tabak is wel erg lekker qua werking ( niet qua smaak ).

 

Ik heb nu in de pijp, pasion#1 gerookt, turkse-afghaans-nepaleze hash en een mix hiervan en ik viel best snel in slaap! dus het is weer even uitproberen met puur ipv met tabak. Ik kan een iolite via vriendin die in shop werkt voor 100 euri kopen ( nieuw ) maar ga er eerst eff eentje lenen denk ik.

 

eerst weer even wennen aan puur smoken.

 

ik houdt dit topic in de gaten.

 

thanx.

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@je-roen,

Hier staan tips over welke batterijen http://www.vaporpedia.com/wiki/Magic-Flight_Launch_Box

Alleen hier zie ik de adapter(120 tot 240Volt met stekker), https://magic-flight.com:4200/buydpab/ar_home

Bedankt voor de tip over de batterijen!

 

ejb,

Probeer het eerst even uit,ik heb geen ervaring met de iolite :dribble:

 

Frits Bom,

Je ruikt alleen je zak :rolleyes:

Als je de hele dag in een slecht geluchte ruimte zit te dampen zul je het misschien licht ruiken,maar het is meer je stash wat je ruikt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
voor in huis zou een adapter wel prettig zijn, is die ergens verkrijgbaar?

Is wel verkrijgbaar, maar is als ik 't goed heb amerikaans! Anders kijk eens in de dit topic.

 

Edit: Art was me net voor.

Gr,

Wietfreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb het gevonden maar vind 64 dollar wat aan de prijs.. ga maar eens aan het kutselen, zal bevindingen delen..

 

ik had vrijdag de halve kroeg aan de MFB ze kregen er geen genoeg van!!!

ook 2 die gestopt waren ivm tabak en dit wel heel super vonden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook verse pollen kan je heerlijk verdampen !!

 

en met zo een muzakje erbij.....

ben ik snel weer

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...