Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey iedereen. hier zijn wat foto's van mijn serre.

In het open stuk grond heeft al 2 jaar niets gestaan. Dus rijkelijke bodem.

Ik heb het vorige maand gemengt met zo een 80kg zelf gekweekte compost grond(wormenmest). Volgens mijn bompa een ware aanrader voor succesvolle tomaten kweek :lol:.

Ook toevoeging van beetje kalk en npk korrels. Volgens mij is de grond wel oké.

Als ik mijn plantje er in zet dan graaf ik eerst een kuil die ik vul met 20l lightmix.

 

Er gaat 1 plant komen en de rest guerilla.

vragen:

-Kan een sativa meer tegen hogere temperaturen dan een indica?

-Mijn vader wouw voor het dalen van de temperatuur op hete zomerdagen het dak bezetten met dunne isomo platen (volgens hem komt er voldoende licht erdoor..). Maar is dat niet slecht voor mijn wietplantje? Heb er al een paar van losgerukt.

 

Er komen 5 easy sativa's in. 1 in volle grond , rest na een maand in het wild.

btw. heb al veel geleerd van de vorige fail plantjes. had 5 cheese gezet buiten maar pas in augustus. was een mooie plant van anderhalve meter , stevig en groen. Maar helaas maar topjes van 1 vierkante cm aan gekomen.

 

P1010442.jpg

P1010441.jpg

P1010440.jpg

P1010439.jpg

In een weekje is al mijn gear binnen en update ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je setup ziet er leuk uit ben benieuwd hoe dit zich gaat vormgeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi man, zo'n serre kweekje om te zien. Qua die isomo platen: licht = gewicht maar zolang er gewoon voldoende licht in komt maakt het niet uit.

 

Succes & Blessings!

Ganja Don :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Sativahasan ,

 

Hoe hoog is je Serre en heb je ventilatie ?

Easy sativa word namelijk groot en is schimmel gevoelig maar is vroeg klaar .

Ik vind persoonlijk easy sativa niet potent genoeg maar ieder zijn smaak :lol:

Veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, de serre is in de punt 3 meter hoog (stuk grond 2 vierkante meter ietsjes meer) , en ja er is genoeg ventilatie. Namelijk 3 ruitjes en 1 grote schuifdeur (met insectenzeef). Voor in noodgeval kan ik er nog een ventilator hangen.

Als ie te groot wordt dan kan ik nogaltijd een ruitje half openzetten zodat ie nog 15cm hoger kan en tog nog regen bestendig is.

 

Ik heb al eens indica plantjes gezet en wil nu eens een sativa zien vandaar :lol: Veel zeggen dat het een lekker wietje is. En ik streef naar dit doel:

https://www.wietforum.nl/uploads/1221000842/gal...4875_994114.jpg

Voor het licht ga ik denk ik vanaf de bloei fasen alle isomo plaatjes weghalen. Maar in de groei mogen ze wel wat koelte gebruiken vooraleer ze het te warm krijgen en een stilstaande fase krijgen.. Als het buiten 35 graden is kan het er binnen al oplopen tot 40.. Ik hoop dat een sativa er tegenkan. Ik heb er allesinds wel een goed gevoel over . regenton water genoeg! :)

 

Nu zal dit topick wel even naar beneden zakker maar vanaf al mijn zaadjes en andere spulletjes binnen zijn update ik :) tot in een weekje of 2 max!

Edited by sativahassan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er goed uit mooi plekkie :)

heerlijk in een serre kweken..

en je doen ga je zeker in de volle grond wel halen

die platen wel weghalen denk ik .

hoe meer licht hoe beter ze groeien

 

 

succes

 

 

( schrik niet ... :) ........... je word gevolgd/hebt kijkers die benieuwd zijn :wacko: )

 

:lol:

 

later

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

UPDATE: scrogg + special kush geplant.

De kush is wel niet voor de scrogg :) , daarvoor heb ik bigbangs die nog onderweg zijn..

foto's:

P1010464.jpg

P1010467.jpg

Tot de volgende!

Plannen zijn dus anders: normaal mag ik maar 1 plantje in de serre maar ik ga mischien 2 bigbangs onder de scrogg leggen.

De amnesia zaadjes hou ik bij voor volgend jaar en bcn diesels en kush gaan guerilla :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

verdorie , mooie opstelling !

 

ben benieuwd naar die scrog , en ook wel de tomaten

 

een om te volgen ,

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

jeppieee , mijn diesels zijn binnen gekomen :P

P1010476.jpg

 

En de tomaten staan in bloei :)

P1010477.jpg

 

hier zijn mijn special kushes :P

P1010478.jpg

 

waarvan 1 mongooltje die de weg nog effe kwijt is..

Hij heeft het moeilijk met zijn kroontje te breken :)

P1010479.jpg

 

tot de volgende ! ben heel ongeduldig aan het wachten op mijn bigbangs en hollands hope :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een mooie stek die je daar hebt, veel succes met de planten en succes met de scrog hoop dat het goed gaat :)

 

Groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi speelhok heb je hoor. :)

Ik zou nog wel wat platen van het dak af rukken zodat de plantjes niet in de schaduw staan. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein updateje , de amnesia's zijn uitgekomen :)

 

baby amnijs (mijn lieveling) en daar achter bcn diesels:

aaaaa.jpg

 

en hier me 3 special kushes met links in die andere grote pot 3 quick ones.

bbbb.jpg

 

En nee ik heb geen bang voor toprot :lol:

http://www.fraxin.nl/index.cfm?fuseaction=...;productID=2895 dit fannetje van 25 eurie is opweg naar mij :D

 

Nu nog wat kippegaas voor guerilla en kalk voor me serre in te kalken kopen en laat die zon dan maar komen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er prachtig uit Hassan, en die serre ook :)

 

Dit gaan we zeker volgen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

klein updateje

Hier zijn de diesels waarvan ik 1tje heb gewisselt tegen een quick one

P1010516.jpg

 

vooraan 3 amnesia's en vanachter 5 big bangs

P1010515.jpg

 

en hier de 3 specials kushes , ze geven al lekkere geur af (als ik er met mijn neus in ga snuiven.. :) )

P1010513.jpg

 

B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi nog iemand met Kannabia Seeds.

Ben erg benieuwd wat deze breeder doet.

 

En wat een kast zeg.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie kas heb je daar! Dat zal waarschijnlijk een hoop gezeik met toprot en insecten voorkomen (zeker als je die fan binnen hebt). Succes ermee en ik ga ook jouw verslagje bijhouden ter vergelijking :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een updatje ;)

vandaag is 1 special kush plantje guerilla gegaan. Het is een verwilderde tuin van een verlaten gebouw :D Perfecte grond , er stonden een hoop brandnetels en giant ass doorns of hoe je het ook zegt. We zijn 3 uur bezig geweest met het onkruid te verweideren. Nu effen checken hoe het plantje het doet en dan volgen zijn 5 ander vriendjes ook nog ;)

P1010543.jpg

 

Hier 1 special kush in de volle grond , en nog eentje in de pot :verrygood

P1010546.jpg

 

de big bangs ;) allemaal ontkiemt en kopje boven de grond

P1010547.jpg

 

en hier de auto's en 2 amneesjes :book:

P1010549.jpg

 

en nu groei groei groeeeiii !!!

 

http://www.youtube.com/watch?v=bng3agUOYiI

humm

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hey iedereen. hier zijn wat foto's van mijn serre.

In het open stuk grond heeft al 2 jaar niets gestaan. Dus rijkelijke bodem.

Ik heb het vorige maand gemengt met zo een 80kg zelf gekweekte compost grond(wormenmest). Volgens mijn bompa een ware aanrader voor succesvolle tomaten kweek :book: .

Ook toevoeging van beetje kalk en npk korrels. Volgens mij is de grond wel oké.

Als ik mijn plantje er in zet dan graaf ik eerst een kuil die ik vul met 20l lightmix.

 

Er gaat 1 plant komen en de rest guerilla.

vragen:

-Kan een sativa meer tegen hogere temperaturen dan een indica?

-Mijn vader wouw voor het dalen van de temperatuur op hete zomerdagen het dak bezetten met dunne isomo platen (volgens hem komt er voldoende licht erdoor..). Maar is dat niet slecht voor mijn wietplantje? Heb er al een paar van losgerukt.

 

Er komen 5 easy sativa's in. 1 in volle grond , rest na een maand in het wild.

btw. heb al veel geleerd van de vorige fail plantjes. had 5 cheese gezet buiten maar pas in augustus. was een mooie plant van anderhalve meter , stevig en groen. Maar helaas maar topjes van 1 vierkante cm aan gekomen.

 

P1010442.jpg

P1010441.jpg

P1010440.jpg

P1010439.jpg

In een weekje is al mijn gear binnen en update ik :D

 

-licht= gewicht...dus weg die platen...

-laat de temp niet boven de 35 graden komen...daar heb je van die auto-raamopeners voor...

-met die minerale npk korrels heb je het bio leven kapot gemaakt...dus nu moet je blijven mineraal voeden...

-lees alle kas verslagen van exploo en plantkas....dat heb je nodig in de afbloeifase...want in kassen is het vaak vochtiger als in volle grond.....schaf wat lv en temp meters aan.....en verglijk binnen met buiten...

 

succes !!

gr :verrygood

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi spul die kas!!

 

Voldoende ventileren.

Die plaatjes weg en liever een beetje kalken met temperzon oid.

 

En die npk korrels, ach ik had het niet gebruikt in zo'n lekker rijk grondje en zeker nu nog niet.

Als er zware te korten optreden kan je er prima mee bijsturen maar anders zou ik zondermeer voor de bio aanpak gaan wat je verder prima lijkt te doen.

Tis in de volle grond echt niet zo dat je met een handje korrels het bodemleven verwoest, snap niet helemaal waar die gedachte vandaan komt er is toch echt wat meer voor nodig.

Alsof hele scheppen stront zo lekker is voor je plantje, bedoel daarmee het draaid altijd om de verhouding en het materiaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bodemleven is zeker niet verneukt . Ik heb alleen maar een paar handjes gestrooit , waar de tomaten staat moet dan vol 'leven' zitten. Het is 1 grote bak dus na verloop van tijd zal alles wel weer terug toppie zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn weer een weekje verder :o de special kush is getopt en de auto's groeien als kool!

P1010567.jpg

P1010568.jpg

P1010569.jpg

 

De big bangs groeien ook tegen een hoog tempo! :whip:

P1010573.jpg

 

nog een leuk linkje voor de belgjes:

http://users.telenet.be/weerstation-gentbr...ge_Pro_Plus.htm

Vandaag gaf de zon rond 4 uur 622 watt/ m2 hehe

morgen middag warschijnlijk 1200 watters boven onze plantjes hehehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi kweekje, en dat is inderdaad wel een handige link om eens vanalles te kunne zien.

morgen zeker in het oog houden .

 

nog veel succes met je kweek

 

grtz,

piepod

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die duimspijkers rond je plantjes? tegen de slakken? werkt dat? :o

 

ziet er voor de rest goed uit ! veel succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest
This topic is now closed to further replies.

×
×
  • Create New...