Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dejerry

Aanhoudingen bij inval woonwagenkamp

Recommended Posts

Aanhoudingen bij inval woonwagenkamp

 

Bij een inval van de politie in een woonwagenkamp aan het Fon Groffenplein in Helmond zijn drie mannen aangehouden. Het ging het om een geplande actie van de zogeheten Taskforce B5 tegen georganiseerde criminaliteit.

De inval begon om tien uur in de ochtend. Er deden circa honderd mensen van de politie, gemeente, een elektriciteitsbedrijf en douane mee aan de actie. Op het kamp staan ongeveer dertig woonwagens.

 

Hennepteelt

De aangehouden mannen (37, 53, 58) worden ervan verdacht deel uit te maken van een Brabantse organisatie die zich richt op de georganiseerde hennepteelt en handel in hennep, aldus de gemeente. Dinsdagavond werd in hetzelfde onderzoek al een man (40) aangehouden op Airport Eindhoven.

 

De politie doorzocht een woonwagen op het Fon Groffenplein. De politie heeft hier een groot, onbekend geldbedrag en meerdere documenten in beslag genomen. Zij trof op het kamp ook een gestolen fiets en een plastic zak met hennep aan. Ook de gemeente, de Belastingsdienst en een elektriciteitsbedrijf deden op verschillende adressen huiszoekingen.

 

Strategie

Het is een onderdeel van een strategie van de taskforce om alle vrijplaatsen in Brabant aan te pakken.

 

Op het woonwagenkamp vond op 11 mei ook al een inval plaats. Beide invallen zijn in het kader van hetzelfde onderzoek. (ANP)

 

 

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/art...wagenkamp.dhtml

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taskforce B5 ...... klinkt bijzonder. Allen moest ik meteen aan B2 denken ..Zouden Bassie en Adriaan er ook bij zitten? Die hebben toch ook een woonwagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

100 man om 3 man te pakken, 't is nog net niet met een B52.

Share this post


Link to post
Share on other sites

welgeteld 1 zak hennep :lol:

 

 

geen kwekerij dus

 

lekker bezig geweest weer die 100 man

 

 

VOOR NIKS

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zat gister met verbazing naar de beelden te kijken, 100 man die een inval doen, om 3 man op te pakken die er van verdacht worden zich bezig te houden met hennepteelt, wat opzich niet booming news is. ze pluizen heel het kamp uit, zoeken in elke hoek, halen alles overhoop, en wat vinden ze? een zakje wiet en een gestolen fiets!! DAAAAAAAAG belastingcenten, wat zou dit geintje kosten? 50.000? 100.000? 250.000?

 

bij mij thuis zul je hetzelfde aantreffen maar daar komen geen 100 man voor langs.. ik vind dit dan ook zwaar racistisch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amnees, niet om het een of ander, maar wat heeft racisme met dit artikel te maken? Helemaal niets natuurlijk. Dat er zoveel politie bij betrokken is is omdat

men op de kampen al het een en ander meegemaakt heeft qua agressie, geweld, wapens en ga het lijstje maar af. Dat is de reden dat er zoveel politie aan-

wezig is bij een inval als het gaat om kampbewoners.

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat denken ze nou? dat die 3 man zich verzetten tegen 15 agenten? 15 had ook gekunnen he, 100 is gewoon focking een vliegtuig vol met agenten..

 

en racisme omdat ze standaard bij kampers een andere aanpak hanteren dan bij jou en mij in de straat gebeurd. voor 't zelfde geldt heb ik m'n huis vol wapens hangen en gebruik ik ze als ze binnenkomen.. en toch bellen ze bij mij met 3 man aan ipv 100. dat vind ik bevooroordeeld/racistisch

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan nog is het geen racisme. Het verleden heeft uitgewezen dat het niet altijd verstandig is om met een paar agenten een kamp op te gaan. Dat ze bij jou komen met twee agenten is logisch als ze niet weten wie je bent. Reageer jij agressief komen ze de volgende keer met vier agenten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...