Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

ketel

Oogst eindelijk in zicht!

Recommended Posts

Hello,

 

Het einde van mijn eerste plant is eindelijk in zicht. Ik heb ze begin juni aangeschaft... Het was zogezegd een stekje NLX. Maar een paar van mijn vrienden hadden ook NLX staan en die zag er duidelijk anders uit. Waar mijn plant eerder een sativa uiterlijk heeft, was het bij hun een sterk indica uiterlijk. Hun planten waren ook al geoogst toen mijn plant maar goed in bloei begon te komen. Na enig opzoekwerk ben ik er dan achtergekomen dat mijn plant een haze soort is. Ik denk zelf silver haze, maar helemaal zeker ben ik niet, want veel foto's om te vergelijken heb ik niet gevonden. Hoe dan ook, ik mag mezelf gelukkig prijzen dat ik de plant in een pot heb gezet en niet in volle grond, anders was ze nu waarschijnlijk weggerot of weggeschimmeld of eventueel kapotgevroren. Met de nachtvorst van de afgelopen dagen heb ik de plant in de veranda gezet alwaar ze haar laatste we(e)k(en) mag slijten. Om schimmel te vermijden heb ik er ook een ventilator bijgezet die een 8-tal uur per dag erop blaast (met timer).

 

Dat is het verhaal van juni tot nu, maar ik heb nog enkele vragen:

- kan het kwaad dat mijn plant niet veel rechtstreeks zonlicht meer krijgt?

- kent iemand een link of heeft iemand foto's van haze-varianten om evt te kunnen vergelijken?

- sommige bladeren van mijn plant worden een beetje paars; heeft dit te maken met bemesting of komt dit door de bloei?

 

Alvast merci...

Nog een week of 2 geduld :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

paarse bladeren komt door de kou

en veel info over soorten staan op cannagenetics.com

je kan daar ook zoeken op soort

Share this post


Link to post
Share on other sites

is het niet zo dat NLX Northern Light x ????een ander soort kan zijn? (bv haze)

 

Ik dacht dit een x ergens gehoord te hebben...maar het kan natuurlijk ook dikke onzin zijn en dat dit nu een heel domme opmerking is;)

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarschijnlijk heb je gewoon n nlx

nl*haze, waar de haze dominant aanwezig is...

genetisch toeval :lol: Lucky bastard,Haze is lekkurrrr

veel smookplezier :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja, ik hoop maar dat ie goed smaakt; want veel geur komt er niet vanaf. Je ruikt de plant enkel als je de top bijna in je neus steekt of als je er een beetje over wrijft met je vingers. ter vergelijking: bij mijn vrienden rook je de plant al als je er nog 5 meter van verwijderd was... De harsvorming is voorlopig ook eerder beperkt, tenminste als ik vergelijk met planten die ik al gezien heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren heb ik mijn plant dus omgedaan...

Normaalgezien had ik wel gewacht tot het weekend, maar ik heb bij 2 kleine toppen iets raars vastgesteld. Ze waren aan het verschrompelen en aan het uitdunnen. de blaadjes kwamen heel gemakkelijk los. Is er iemand die weet wat dit is?

 

Mits de rest van de plant mij wel zo goed als klaar leek, heb ik ze maar onmiddellijk geoogst. Nog een paar weken wachten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toprot!

 

Je heb er heel verstandig aan gedaan om de plant te oogsten. Laat je wiet wel lekker op een droogplekje drogen. Dat je het nog zolang hebt volgehouden.... maar dat zal wel aan de opbouw van je toppen liggen. Veel rookplezier, ik sta zelf ook versteld van de kracht van de buitenwiet dit jaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...