Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CryCall

Pure joints

Recommended Posts

Hoi Allemaal,

 

Al een aantal dagen niet echt lekker stoned kunnen worden. Continue maar in een halve roes gezeten.

Gelukkig zag ik een hele mooie aanbieding bij de grashopper in eindhoven (op de kleine berg straat vlak achter stratum)

Ze hadden daar nu tijdelijk Shining Silver Haze. 5 Gram voor €40,-! Ik natuurlijk gelijk mn pinpas te voor schijn getoverd om vervolgens snel naar huis te gaan om het te testen.

Nu had ik altijd al eens puur willen blowen. En aangezien ik nu toch te veel wiet in huis had liggen 8 gram (3 gram te veel?) besloten om de SSH maar eens puur te roken.

 

Een erg dunne joint gedraaid.

Er zal rond de 0,6 tot 0,8 gram in gezeten hebben.

 

Eerste indruk was erg gek. Aangezien het niet voelde alsof ik rookte. (ik ben verstoke roker)

Het voelde heel licht in mn longen. Dit werd de tweede helft van de joint wel een erg branderig gevoel.

 

Na 3 a 4 heissjes van de joint was ik vrij teleurgesteld. Ik merkte er nog "steeds" niks van.

Om nog geen 5 seconde later totaal in wonderland te zijn.

 

Nog nooit zo stoned geweest als gisteren. Alles draaide. Alles was mooi. Ik was super super gelukkig!

Wel voelde mijn vingers, Lippen, Gehemelte erg plakkerig aan. Dat was wel een min punt.

Gebruiken jullie een extra filter of iets om dat tegen te gaan?

 

Wie rookt er nog meer puur ipv met shaq? En wat zijn op de hoge kosten na nog meer echte nadelen van puur roken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heej

 

Puur rook ik ook wel eens afentoe.

Soms heb ik wel is dat ik niet echt meer stoned word dan haal ik meestal amnesia en die rook ik dan puur op 1 a 1,5grm in iedergeval een brede vloei vol.

In het begin pleur ik wel een beetje tabak bij de tip ( laatste stuk gooi je toch weg )

en dan heel HEEL klein beetje tabak tusse je wiet anders rookt die niet echt fatsoenlijk.

 

Dit doe ik alleen als ik chill thuis zit.

Ik weet nog dat ik een keer bad ging in een shop en dat ze me met alle personeel naar beneden moesten gaan tillen :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als ik rook is het puur(verdampen vind ik nog fijner)

prijs zit ik minder mee aangezien ik eigen oogst heb, maar pure joints nemen toch wel veel wiet inderdaad, daarom rook ik het liever uit een pijpje

 

ik vind het inderdaad ook veel zachter, tabak vind ik smerig en zeer doen, en ik kan niet zo goed tegen de nicotinerush(die ik snel en heftig krijg als niet-roker, 2-3 kleine hijsjes van een joint met tabak, ook met lichte shag/sigarettentabak, is al genoeg om me even te moeten laten zitten)

 

dat plakkerige kan ik me niet herinneren ooit gemerkt te hebben, met tabak heb ik juist het gevoel alsof er allemaal vuil/stof binnenin m'n keel gekleefd zit, puur brandt het alleen even maar blijft het gevoel niet hangen

Share this post


Link to post
Share on other sites

smoke eens een chillum of waterpijp of gewoon een pijpje..........brand beter dan een pure en is ook lekkerder!

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoor nogal vaak dat een pure joint niet goed zou branden, daar heb ik geen problemen (meer) mee, in het begin had ik dat idd ook wel maar ik merk dat als je 'm maar goed draait hij precies goed genoeg blijft branden(ik draai 'm dun, binnenstebuiten en alleen aantikken met de tip, niet aanstampen van bovenaf)

dan is het bij mij precies goed, hij blijft goed genoeg branden dat je er rustig van kunt roken, maar als je 'm neerlegt en vergeet of in je hand vergeet omdat je al knetterstoned bent(had ik vooral toen ik onder het effect van truffels een heerlijk jointje ging roken, was al knetterstoned na 2 hijsjes) gaat 'ie wel uit en is er dus geen verspilling

en met een rolletje hasj erin blijft het nog beter branden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik puur rook dan is het ook binnenstebuiten en met een klein plukje tabak aan de tip (rook nooit tot tegen de tip, smaakt niet meer dan)

Hij blijft dan ook vrij goed branden, natuurlijk minder goed dan een joint met tabak

 

Doe het wel enkel met eigen kweek want shopwiet is me toch wat te duur vind ik

 

Het heeft wel een zeer "speciaal" effect, je voelt je echt meer zweven zonder de tabak :rolleyes:

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook al 6 jaar puur

bijna enkel in korte vloeitjes

soms eens een lang vloeitje (voor op een zondag ofzo)

ik vind het einde van een pure joint juist het lekkerste (lekker zoet!) ik rook hem op tot aan de filter

ook rook ik mijn joint vaak op in een keer of 3, ik vind hem echt niet viezer smaken als hij even heeft uitgestaan.

Ik vind puur roken een heel andere cultuur dan met tabak

ook merk ik dat als ik een pure joint doorgeef aan een tabak roker die mijn joint bijna altijd verneukt.

ook heb ik geen last van wietverlies ofzo, 'k denk dat het gewoon een kwestie van gewoon worden is en van leren uit je fouten :rolleyes: maar puur roken is echt perfect te doen. ik raad het iedereen aan !

meestal hoor ik van tabakrokers dat een pure joint wel lekker is maar toch die bevrediging niet geeft (nicotine verslaving !)

Edit: je hoeft ook niet knetterstoned te worden van een pure joint, in het begin had ik dat wel vaak voor maar na een tijd leer je wel doseren

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook pure jointjes zonder tabak. :rolleyes:

 

Voorheen rookte ik 6 jointjes per dag tabak met wiet.

Door iets medisch moest ik stoppen en ben langzaam steeds minder tabak in m'n jointjes gaan tot ik een kwart sigaret per jointje rookte.

Puur vond ik toen nog steeds niet lekker.

Omdat ik na een tijdje helemaal moest stoppen met roken (ook wiet) ben ik gaan verdampen.

Heerlijk, doe ik nog steeds af en toe maar ik miste iets in het effect.

 

Toen ik na twee maanden alleen verdampen een puur jointje draaide viel alles op z'n plaats.

Ik was 'de techniek' van het blowen een beetje verleerd en ging anders inhaleren wat noodzakelijk is bij een pure joint.

Dat is denk ik wat Brechtius ook bedoeld met

ook merk ik dat als ik een pure joint doorgeef aan een tabak roker die mijn joint bijna altijd verneukt.
Ik inhaleer met een beetje 'valse lucht' erbij en dan gaat het uitstekend!

Nu rook ik twee (pure) jointjes per dag ipv zes met tabak en heb ik genoeg aan twee gram per dag ipv vijf met hetzelfde, nee nog veel beter effect.

Beter te doseren, minder vieze smaak in je mond, geen stank van tabak en een grote financiele besparing.

Die twee jointjes (lange vloeitjes met tipje) daar doe ik de hele dag over.

Ik draai ze net zo dik (of iets dunner) en recht als een sigaret en neem af en toe een paar trekjes en leg hem weer weg.

 

Wel merk ik dat (net al bij verdampen) het veel meer uitmaakt wat je precies voor wiet rookt (sativa/indica/skunk/haze).

Bij rollen met tabak is er veel minder nuance in effect, bij puur roken merk je veel meer verschil in high/stoned dus is het beoogde effect veel beter te regelen.

 

I Toke Pure!

Nesta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik lees hoor wel vaker veel iets missen in het effect van een vaporizer, welke heb je gebruikt?

vaporizer geeft meer high dus als je meer op zoek bent naar dat stonede helpt het ook om op een hogere temp te vapen

 

voor mezelf was een vaporizer juist net wat ik zocht kwa effect, iets waar ik niet gelijk van in slaap val maar kan genieten van de high, de activatie en beter/sneller denken

en dan zijn er nog bijkomende voordelen als dat het lekker zacht aan de keel is, minder ruikt, heel makkelijk om 1 hijsje te nemen per keer, betere smaak(op de momenten dat ik goed genoeg kn ruiken om wiet te proeven) en gezonder, hoewel dat het gezonder is bij mij op de laagste plaats staat kwa redenen dat ik het liefst verdamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ha Zookaba,

 

Ik heb de VaporStar en de Iolite gebruikt.

Daarvan vind ik de VaporStar fijner. Betere smaak en makkelijker 'over de kop te jagen' qua temperatuur.

Dat plastic van de Iolite bevalt me niet maar met de VaporStar (kleine vaporizer in glazen bong) voel ik me weer net een crackhead. :rolleyes:

Een rakkertje past beter bij me. :D

 

Je vraagt wat ik mis in effect met vapen.

Ik dacht dat het de stoned was maar ik denk nu dat het gewoon de verbranding is.

Bij het verbranden komen natuurlijk allerlei minder goede stoffen vrij en dat is waarschijnlijk wat ik nou net zo lekker vind bovenop de high.

Ik begin de dag met een veepje wat ik ook vooral qua smaak erg lekker vind.

Mijn vrouw vroeg na twee maanden uitsluitend vapen of ik alsjeblieft weer eens een jointje ging roken omdat roken het me een beter, gezelliger en stabieler mens maakt.

Ze werd letterlijk en figuurlijk gek van me. :D

Reden genoeg lijkt me. :)

Met twee pure rakkertjes per dag voel ik me een stuk meer in balans en daardoor hoef ik minder pijnstillers te gebruiken. :dribble:

 

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Puur roken is the only way to fly!

En dan zonder filter en als het even kan zelfs zonder lijm, maar ja daar ben ik dan te lui voor.

Als je puur rookt proef je het karton van een filter en zelfs de lijm.

 

Puur roken geeft een veel betere buzz en je kunt de joint halverwege neer leggen en na een tijdje weer aansteken.

Het is zo goedkoper blowen dan je denkt.

Als je met tabak rookt is het effect minder sterk en door de tabakscraving steek je er vaker een op.

 

Tabak met wiet mengen dat is vloeken in de kerk.

Tabak hoort bij Babylon, je wordt er niet eens high van, gaat alleen maaar eerder dood!

 

Het is ook veel gezonder, rook puur sinds 1978.

Sinds die tijd hoest ik niet meer en ben nauwelijks meer verkouden of grieperig.

 

Beste vloei?

Smoking rood, (met lijm), iets groter als kleine vloei en vooral iets breder waardoor de joint beter trekt.

O ja, als je puur rookt moet je minder hard zuigen als aan een tabaksjoint.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook altijd puur,

2 joints uit een gram en daar doe ik dan een week mee.

valt qua prijs wel mee dan.

ben zeer gevoelig en na 3 hijsjes al bijna de weg kwijt :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook puur, heb wel joints gerookt met tabak tot me 18de en ben toen 3 jaar gestopt met roken vanwege longproblemen (astma en longemfyseem) had veel last van geiriteerde luchtwegen en slijm, en toen weer begonnen puur te roken met een pijpje.

Daar kwam later ook zo'n glazen vape pijpje bij die je boven vuur kan opwarmen.

Soms rook ik ook wel eens puur in een kleine Rizla blauw.

Me luchtweg problemen zijn er nog wel maar zijn wel minder geworden na dat ik geen tabak meer rook.

Sinds vorige week ben ik ook in het bezit van de Magic Flight Launch Box portable vaporizer en die bevalt me zeer goed.

Ik rook nu al ongeveer 10 jaar puur.

Ik vind het eigenlijk ook best zonde van de wiet/hash als mensen het vermengen met tabak omdat het qua werking ook botst met elkaar, en aan tabak heb je helemaal niets, je krijgt er niets voor terug behalve verteerde longen.

 

Marsupium

Share this post


Link to post
Share on other sites

Altijd puur.

 

Klopt dat sommige soorten niet lekker fikken, maar ja, dat gebeurt wel eens.

Ik vraag meestal bij de shop eerst of ik even mag zien "hoe ie eruit ziet".

Als ie wat nat oogt, neem ik het niet.

 

Ik had laatst haze gehaald, maar die is inderdaad wat nat, rookt niet handig. Elke trek moet ik m weer aansteken.

Maar.... dit kan ook te maken hebben met hoe strak je m draait. Ik noem het altijd maar de lucht/wiet verhouding, als die niet klopt, brandt ie niet.

 

Elke wiet kan van zichzelf smeulen/branden, omdat er hars in zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jep ik tok alleen nog maar aan(tip op hand/hard oppervlak), aanstampen nooit meer, dan wordt het vaak te dicht en brandt het minder goed

hasj erbij helpt ook om het extra ged te laten branden trouwens, rolletje hasj erbij en het rookt en brandt als een malle

Share this post


Link to post
Share on other sites
hasj erbij helpt ook om het extra ged te laten branden trouwens, rolletje hasj erbij en het rookt en brandt als een malle

 

Duur jointje zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik rook ook niet veel jointjes meer, vooral verbrandingspijpje of vaporizer

maar voor af en toe is zo'n puur jointje met hasjrolletje echt heerlijk(had er bijv. 1 bij m'n truffeltrip een paar maanden geleden)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je puur rookt lijkt het alsof het langer duurt voordat je het voelt. Als ik met tabak rook (ik rook geen sigaretten) krijg ik eerst een nicotine rush en dat gaat dan la gzaam over in stoned. Met puur duurt t iets langer maar je bent wel lekkerder stoned idd :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Laatst voor het eerst een pure joint gerookt. Heb hem zelfgedraaid (eerste keer ooit) en hij zag er absoluut niet uit en was veel te strak gedraait met veel te veel vloei, maar hij brandde en effect was er.

 

Het verschil met verdampen is dat je alle stoffen meteen binnenkrijgt, waardoor je heel snel piekt. Hierdoor voel je je meteen heel goed en euforisch. Ik kreeg er een lachkick van. Bij een vaporizer bouw je je high geleidelijk op, waardoor je niet de euforische kick krijgt. Wat dat betreft is een pure joint roken leuker dan verdampen. Ik merkte ook dat ik evenveel wiet had gerookt als dat ik anders had verdampt op een hele avond en ik was even high (nog een tikkeltje vager). Muziek is zeker veel beter na een pure joint, terwijl dit effect bij verdampen bij mij altijd uit is gebleven. Het was een leuke ervaring, maar waarschijnlijk ook een ongezonde.

 

Puur zal ik vast nog wel een keertje roken in een groep, maar niet als ik alleen ben. Ik wil mijn longen wel een beetje roze houden en niet asfalteren.

 

Overigens krijg ik een dezer dagen een Magic Flight Launch Box binnen (YES :bier kijk er al een tijd naar uit). Ik heb mijn vaporgenie verkocht aan een huisgenoot (hoi huisgenoot, als je meeleest :whip: ). Kan bijna niet wachten :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook sinds twee weken ook alleen nog maar puur, ben gestopt met tabak roken dus.

ik doe meestal wel een klein propje tabak bij de tip en als hij tot daar brand gooi ik hem weg.

Ik vind puur roken chiller dan met shag :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tabak is Babylon man.

Je hebt er niks aan, wordt er niet eens high van, gaat alleen maar eerder dood!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik rook sinds twee weken ook alleen nog maar puur, ben gestopt met tabak roken dus.

ik doe meestal wel een klein propje tabak bij de tip en als hij tot daar brand gooi ik hem weg.

Ik vind puur roken chiller dan met shag :head_hurts_kr:

eej guerilla farm. probeer eens puur tot op het eind en rook hem tot aan het kartonnetje

't kan zijn dat het aan mij ligt maar ik vind het einde juist het zoetst....nog iemand die dit vind?

greeetzzz b

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook altijd puur. Als ik er tabak bij doe of van iemand mee rook die er tabak tussen doet krijg ik altijd buikpijn. Puur nooit + het is veel lekkerder en idd het einde is altijd het zoetst ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik verdamp 90% van de tijd maar een pure joint gaat er ook wel in.

 

Ik vind wel dat pure wiet het best smaakt als ie minstens 3 maanden gecured is.

 

In de verdamper vind ik dan ongecurede wiet weer het lekkerst

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...