Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
BuitenWiet

ak47 en witterdewit

Recommended Posts

beste mede forumleden.

 

ik heb een goeie maand geleden mijn 4 zaadjes laten ontkiemen waaronder 1 ak47 en 3 witter de wit.

nadat ze ontkiemd zijn heb ik ze in aarde gemixt met potgrond gezet en na 2 weken over gezet in emmers met daarin potgrond.

 

nou is mijn vraag wat is jullie mening van de plantjes, ik heb namelijk nog geen voeding etc gegeven maar vind ze eigenlijk wat aan de kleine kant.

ik zit er dus over na te denken om groei voeding te gaan halen maar nou hoeft het voor mij niet gelijk het beste en duurste te zijn maar vroeg me af of jullie tips of leuke trucjes hebben zodat me plant toch een betere groei heeft.

 

zo heb ik al het een en ander gehoord over dat gedistilleerd water ook beter zou zijn?

 

en mocht ik dan een deze dagen voeding aanschaffen waar moet ik dan op letten?

welke stoffen er bijvoorbeeld in zitten etc.

 

mocht ik nou geen goeie voeding tegen komen dan ga ik toch naar de growshop hier in de buurt.

daar hadden ze namelijk voeding 1L voor 11,-

maar zoals ik al aangaf, het is puur voor de fun dus als het goedkoper kan...

 

alle 4 op 1 foto (helemaal links is de ak47):

Nijmegen-20110515-00152.jpg

ak47:

Nijmegen-20110515-00153.jpg

witter de wit:

1.

Nijmegen-20110515-00154.jpg

2.

Nijmegen-20110515-00155.jpg

3.

Nijmegen-20110515-00156.jpg

 

1.=2e plantje van links

2.=3e van links

3.=rechter plantje

 

 

alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

belangrijk is dat je plantje niet te nat staat (op de foto ziet het er namelijk vrij nat uit) je kunt even je vinger in de aarde stoppen of een pot optillen om te voelen of deze zwaar of licht is. nadeel van die aardewerk bloempot is dat je niet echt kunt inschatten of die licht of zwaar is omdat het gewicht van die pot al hoog is. verder hebben ze genoeg aan de voeding die nu in de aarde zit. kraanwater werkt prima, gedestileerd water kopen is geldverspilling. als ze straks wat groter zijn kun je ze beter overpotten in een grotere bak met verse aarde, daar zit dan ook weer voor weken voeding in. zodra die voeding op begint te raken kun je simpele bloeivoeding kopen bij de growshop. dan voldoe je aan de eisen die je plantjes je opleggen :lol: the rest is up to you.

 

succes!

 

ps: zitten er gaten onderin je potten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb zelf half april 2 stekkies buiten in een bak gezet. 1 Lady cane en 1 Shakzilla. In goedkope potgrond aangevuld met wat perliet, gedroogde koemest en 1/4 verse wormenmest.

Die gaan als een speer, zijn al 70 cm en mooi vol. Jammer dat ik niet zo handig ben met de pc, anders had ik wel wat foto's geplaatst, maar dat lukt me niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er toch niet zo slecht uit.

 

Goede voeding waar veel mensen mee beginnen is van het merk kanna Canna. Terra vega voor de groei en Terra flores voor de groei. Lees goed de gebruik's aanwijzingen achter op de fles, als je je vergist kan het fout aflopen. Vergeet niet een weekje voor de oogst te spoelen. Spoelen betekend dat je de laatste week alleen maar water aan de planten geeft zonder extra voeding. Hierdoor wordt het grootste deel van de voeding die je hebt mee gegeven geneutraliseerd door de plant, zodat je zeker geen voeding of andere troep rookt maar alleen je eigen gekweekte wietje. B.A.C. is ook een goed merk voeding en is biologisch georiënteerd.

 

Zoek en kijk een beetje rond en neem het merk dat jou het meest aanspreekt. Maar zorg altijd dat je de gebruiksaanwijzing goed leest, en de laatste week spoelen is aan te raden bij elk merk.

 

Succes met vriendelijke groeten van,

Ganja Don :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb inmiddels bij de growshop terra grow gehaald en ben gelijk naar het tuincentra geweest om de nodige liters potgrond te halen.

ook heb ik hydrokorrels en anti bladluis etc bestrijdingmiddel gekocht van pokon. is 100% natuurlijk en 100%biologisch afbreekbaar.

werkt goed heb nu nergens meer last van.

 

zal binnekort wel een outdoor-verslagje opnemen

 

grtjs

Share this post


Link to post
Share on other sites

je was bij de growshop...

had die dan geen potgrond liggen?

had in ieder geval beter geweest dan uit het tuincenter .

Share this post


Link to post
Share on other sites
je was bij de growshop...

had die dan geen potgrond liggen?

had in ieder geval beter geweest dan uit het tuincenter .

 

het is de bedoeling om het kosten plaatje zo laag mogelijk te houden.

ik laat de natuur lekker z'n gang gaan en iedere 5ml voeding op 1L water.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze in de volle grond zetten, heel handig zeker als je niet veel gekweekt hebt. Vloeibare voeding is buiten altijd af te raden. Wat doe je als het weken regent? Nog meer water toevoegen? Je grond loogt uit, allemaal gedoe. Op volle grond zul je ook niet snel overbemesten, of overbewateren. Dat zijn beginnersproblemen die je makkelijk voorkomt.

 

Ik zou ze in de volle grond zetten, heel handig zeker als je niet veel gekweekt hebt. Vloeibare voeding is buiten altijd af te raden. Wat doe je als het weken regent? Nog meer water toevoegen? Je grond loogt uit, allemaal gedoe. Op volle grond zul je ook niet snel overbemesten, of overbewateren. Dat zijn beginnersproblemen die je makkelijk voorkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zou ze in de volle grond zetten, heel handig zeker als je niet veel gekweekt hebt. Vloeibare voeding is buiten altijd af te raden. Wat doe je als het weken regent? Nog meer water toevoegen? Je grond loogt uit, allemaal gedoe. Op volle grond zul je ook niet snel overbemesten, of overbewateren. Dat zijn beginnersproblemen die je makkelijk voorkomt.

 

Ik zou ze in de volle grond zetten, heel handig zeker als je niet veel gekweekt hebt. Vloeibare voeding is buiten altijd af te raden. Wat doe je als het weken regent? Nog meer water toevoegen? Je grond loogt uit, allemaal gedoe. Op volle grond zul je ook niet snel overbemesten, of overbewateren. Dat zijn beginnersproblemen die je makkelijk voorkomt.

 

 

heb ze liever in potten zodat ik ze indien nodig kan verplaatsen, als het regent droog kan zetten en voor verduistering in de schuur.

dusja

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zijn inmiddels weer een paar dagen verder en de voeding doet goed zijn werk.

 

hier even 1 foto van de AK47:

DSCF0499.jpg

en een van de witter de witjes.

DSCF0483.jpg

 

ook slecht nieuws:

was 's ochtend vroeg op om de plantjes water te geven enz en toen viel 1 witter de wit dus uit me hand...

pot kapot, plantje verdwenen onder de aarde. Dus snel een noodoplossing bedacht en haar overgepot in emmertje.

helaas zijn er een aantal blaadjes geel en bruin geworden en die heb ik er dus af moeten knippen.

nu gewoon aankijken hoe ze het doet.

bij deze onze patiënt:

DSCF0486.jpg

 

DSCF0490.jpg

toch even met z'n alle:

DSCF0495.jpg

 

ga deze week foto's even op volgorde zetten van datums en dan ga ik een verslagje openen.

 

graag jullie reacties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...