Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

zODd

Dampend de dag door

Recommended Posts

aha thanks, t.z.t eens kijken wat ik e.v. kan sparen voor wat er aan verdampers

te koop zijn. Prijs /kwaliteit. bedoel ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je Engels kan is dit een goede site voor erg veel info.

Let niet op de naam van het forum het gaat echt alleen om Vaporizers daar.

Forum link.

 

EN mocht je vragen hebben stel ze gerust.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Das een leuke.

Ik heb zelf een tijd met de vapbong gewerkt was even wennen maar als je de tijd weet met verwarmen dan is het een eitje.

gallery_20039_11929_2427813.jpg

 

Welke aansteker ga je erbij gebruiken.

En hou de hoogte ven de vlam bij en het aantal tellen dat je het verwarmt dat maakt de leer curve gemakkelijker.

 

En voor veel meer vap ervaringen fuckcombustion dit is een Vapo forum dus schrik niet van de naam.

 

Yeah steeds meer mensen aan het dampen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was al even gaan neuzen op de site, een hele vapo comuniteit :rofl

Ik heb eigenlijk niet eens aan een aansteker gedacht, ik zal nog eens kijken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het beste kan je dan een soort van stromaanstekker gebruiken.

Maar neem nooit van je leven een soort als Vapman butaangas aansteker die zijn een gevaar om te gebruiken.

Ik heb met die bijna paradiso in de fik gestoken.

Was bij Alpha Blondy en wil wat opwarmen en doe hem aan komt er met toch een vlam uit en die ging dus niet meer uit.

Brand gat en plek op de huid verder en toen eindelijk uit.

Dus lijk me een No NO die.

 

Die site is echt een vette info hok.

Snap de naam nog steeds niet :rofl

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik doe het even zo in het topic, sorry ik weet niet meer van wie de vraag komt sorry moest wat ruimte hebben in de Pb voor 11 maart (of was gewoon te stoned).

De vraag was voor info van een vaporizer rond de 150 euro.

 

Een optie kan zijn de Arizer V-Tower hier een link voor meer info Link Wiet forum.

Een Vaporbrothers Hands Free daar is zelf een test mee gedaan (Met dank aan Kitefreak +Moeder, Azarius, VapoShop) op wiet forum hier de link.

Ik hoor ook goede verhalen over de Da Buddha zelf maar 1 keer geprobeerd kan er dus niet veel over zegen.

 

En dit soorten als BC Vaporizer raad ik 100 % af.

 

Dan zijn er nog portal soorten.

 

Hoop dat het help en sorry van de PB :rofl

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de arme student is zelfbouw ook een alternatief :rofl

 

gallery_24933_13366_159215.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Drips,

Kicken ding zeg hoe werkt het?

 

 

Even wat update foto`s van de Magic-Flight Launch Box had nieuwe foto`s gemaakt voor en verslag op opengrow.

Vooraanzicht.

gallery_20039_12611_487367.jpg

Achteraanzicht

gallery_20039_12611_127841.jpg

Helikopter view.

gallery_20039_12611_54305.jpg

Waar de batterij in gaan,

gallery_20039_12611_23539.jpg

Alles ziende oog,

gallery_20039_12611_592862.jpg

 

Na een tijd te gebruiken even ook maar een update hier,

Vind het nog steeds een fijn apparaat als het stealth moet.

De smaak is erg fijn.

En werkt snel.

Is ook soms eng met het gaasje schoon te maken.

Vind wel jammer dat de temperatuur niet constant is of in te stellen is.

Maar het blijft een leuke portal vap die niet opvalt en een mooie prijs.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

verwarmingselement is een doodgewone soldeerbout.

Damp stijgt op in een simpele glasbokaal.

 

Ben nog bezig met ze temperatuurgeregeld te maken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee zODd, ik heb vandaag dus m`n alivi8 binnengekregen, mooi dingetje, dus gelijk proberen.

Ik ben zowiezo blij dat ik geen tabak meer hoef te roken, ook smaakt de iwet gewoon lekkerder, en ja hoor, ik wordt gewoon lekker high ook, voor mij gewoon prima :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik was bij Marsupium (Was top man alleen die ...NS)

En had de MLFB en de vapir NO2 mee en wil daarom even de NO2 ervaring update.

 

Nu is de Vapir NO2 me echt erg goed bevallen (vele male meer dan vroeger) meer eigenlijk dan de MLFB.

Dit komt mede omdat ik graag de temperatuur zie of het moet constante temperatuur zijn.

gallery_20039_12611_2051198.jpg

 

De vage smaak op de achter grond is ook compleet weg.

En het was fijn om het in de trein te gebruiken (lol die mensen klagen dat je niet mag roken sukkels).

Kon hem 5 keer opwarmen en er komen zo een 8 dampen nemen van een kamertje en er gaat echt erg weinig in.

 

Wel merkte ik als het erg koud was dat de temperatuur wat omlaag ging met inhaleren.

Het inhaleren kost ook wel wat moeite moet wel harde inhaleren dan de meest ander portals dampers.

 

Het opwarmen 185 graden met de batterij duur wel even 2 minute en 34 secondes

Maar de onderdelen worden niet echt warm dus kan hem gewoon in de jas zak hebben.

De dop gaat ook niet snel kapot als je het laat vallen.

 

Opwarmen netstroom 51 seconden,

 

Met best om deze te gebruiken is hem opwarmen dan pas de wiet erin (anders verdamper er al voor die op temperatuur is).

Ik kan wel zeggen dat ik compleet uit me dak ging in die trein met deze NO2 in me bek.

 

De gaasje zijn wel wat rot om er weer goed bij te krijgen.

Met schoonmaken ook oppassen dat je het niet met te veel vocht doet zitten luchtgaatje onderin.

Ik heb de MLFB niet gebruik die dagen omdat ik niet het zelfde resultaat krijg als met de Vapir NO2 maar dit zijn persoonlijke voorkeuren.

 

Nadeel blijf de Groote en de tijd van het opwarmen.

185 graden is de temperatuur die ik het liefst gebruik met de NO2

 

 

/zODd die nu weer altijd de NO2 mee neemt.

 

:lol:

 

smiley-6.gif

 

Nog maar 1.

 

Vorige week donderdag was ook erg gezellig Nighthaunter was er en had de Silver Surfer Vaporizer mee.

Ook weer een mooie zeg en het werkt zeer goed.

 

Met de draai knop zet je hem op de temperatuur het zelfde idee als de Volcano Classic.

 

In de glazen kamer die aan de whip zit stop je wat wiet.

De kamer houw je tegen de warmte bron (Keramische staafje met glas omheen)aan en dampen maar.

 

De smaak was erg sterk en kwam goed naar voren.

Ook kwam er een mooie damp vanaf.

 

Ook ging de wiet lang mee mede omdat je de kamer niet continu op de hittebron zit.

Het keramische gedeelte was ook erg goed zelfde idee als de herb iron.

 

Ik had bij de oude Arizer Extreme Q al een keer problemen met het verwarming element.

Het is ook bij de Arizer veel kwetsbare dan bij de Silver Surfer.

Dit omdat je de whip tegen de de warmtebron houd en niet met een potje die op het element (warmtebron) doet moet werken.

 

Ook vond ik de uiteinde van de whip fijn (Glazen stukje).

Deze voelde prettig aan.

Bij de Arizer is het een dun glazen busje die de dikke van een sigaret heeft waardoor ik er wel eens er met me tanden opzat.

 

Al om al is de Silver Surfer een fijne damper voor een mooi prijs.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi zODd,

 

Wat een prachtig topic heb je hier zeg :tu .

Naar aanleiding van dit topic heb ik een paar weken geleden ook een (goedkope) vaporizer aangeschaft om dit eens uit te proberen.

Het is even wennen, maar dit is mij zeer goed bevallen :wave: en ben van plan om over een tijdje een Da Buddha aan te schaffen. Helaas mag ik nu een tijdje geen cannabis meer consumeren zoals je weet, maar zo gauw ik er weer mee begin zal er ook in huize Beaker regelmatig gedampt worden ;) .

Ik gebruik de vaporizer nu 's avonds met de bijgeleverde lavendel :o . Dit is natuurlijk niet te vergelijken met cannabis, maar ik word er wel rustiger van en kan er goed op slapen (zit misschien tussen de oren, maar toch :P ).

Ik heb me trouwens rot gezocht waar je die Herb-iron kan kopen, maar kon geen Nederlandse site vinden waar ik deze kan bestellen. Heb jij deze gewoon via de site van Herb-Iron besteld?

 

Oh ja, nog gefeliciteerd met je "promotie" :) .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Beaker,

 

Die Stashbox Vaporizer ziet er ook erg leuk uit.

Hoe is de smaak in deze?

 

Da Buddha heb ik nog niet geprobeerd maar het lijk me een mooie damper.

Het principe werk het zelfde als de Silver Surfer wat ook een erg fijne damper is (Wel getest).

 

 

lavendel geeft een ontspannend gevoel ik heb het zelf als aroma in de Arizer Extreme Q.

Ik heb zelf ook nog,

Marihuanilla (Leonorus sibericus),

Similiar to Klip Dagga and Wild Dagga. Also called Siberian Motherwort. Often considered to have the most heady-high of the three plants. It's name means "Little Marijuana" however it is not a cannabis substitute. It is slightly less potent than Klip Dagga leaves and much less potent than Wild Dagga flowers (the most potent form of dagga).

 

Leonurus sibiricus wordt vooral gebruikt vanwege de ontspannende werking en de prettige, zachte smaak. Hoewel wordt beweerd dat het licht verdovend is en het bekend is dat de plant alkaloïden zoals leonurine bevat, is het niet geheel duidelijk wat het ontspannende effect veroorzaakt. Het traditioneel gebruik is erg gevarieerd: van het ondersteunen van de bloeddruk tot hulp bij lichte kneuzingen en huidproblemen.

Dit geeft mijn met dampen en het thee ervan zetten een zeer ontspannend en euforische gevoel.

Wel alles in een lichte maat.

 

De Herb-iron heb ik op de originele site van je link gekocht.

Ik weet niet als er ander merken op de markt zijn maar ik ben erg blij met deze.

Het is wel altijd oppassen na gebruik blijft een minuut of 2 a 3 warm.

Ik zal er nog wel een verslagje van maken.

 

De promotie is even wennen moet nu erg rustig over het forum surfen.

 

/zODd

 

PS, heb even de reply naar hier verplaats leek me een beter nu staat jou info van de damper ook bij de rest van de dampers :wave:

En blij dat je ook met dampen bezig bent.

Zal een keer de effect van ice en olie in de damper beschrijven want dan kan je toch redelijk body gevoel mee krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben niet zo goed in het omschrijven van de smaak en heb nog geen ervaring met andere verdampers, maar de smaak is heel anders dan het roken van een joint of een waterpijp en het effect is ook meer high en minder suf (maarja, dat weet jij natuurlijk al als geen ander :wave: ). Misschien een idee om ergens deze zomer een soort mini meeting te doen met diverse verdampers? Dan neem ik deze Stashbox Vaporizer en de Da Buddha mee (of jij komt een keer bij mij :o ), zodat jij dit topic aan kunt vullen met een mooie review van deze 2 verdampers? Dan kan ik meteen van een expert leren hoe ik het beste kan verdampen :tu .

 

Goeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Beaker,

 

Dat lijk me een erg goed idee.

Altijd leuk om het over dampen te hebben en ervaringen uit te wisselen.

Laat maar een keer weten wat voor je het best uit komt en dan kijken we wel hoe we het best kunnen doen.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'll keep you posted :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee ZoDd vind net dit topic pas;)

Leuk dat je over mn silver surfer schrijft.

Het is de grote broer van da bhudda

Ik ben er echt verliefd op toen ik mn mondstuk liet vallen moest ik even een traantje weg pinken.

Het goede nieuws is voor 5 $ heb ik een nieuwe.

Dat is dus ook heel mooi van die surfer er zijn zoveel accesoires zoals een icebong,Watercooler,Custom wand,custom mondstuk.

je kan alles los bestellen.

Hij is nu aangesloten op mn ehle bong is het wat smoother.

Maar gister gewone hits genomen en das dan ook weer lekker:)

In vergelijking met de arizer vind ik deze beter omdat je lucht alleen door glas gaat en niet door je elektronika.

Enige minpunt is geen display voor je graden maar daar kom je vanzelf achter.

De eerste keer pleurde ik bijna de trap af zo vaag was ik omdat ik de damp bijna niet zag.

En ik maar heisen en heter zetten toen klapte die erin op het moment dat ik naar beneden ging :wave:

Heb je wat geld neem dan da bhudda voor 160,- heb je wat meer geld silver surfer,heb je nog meer geld dan de verdamper van evert;)

Ik heb hem gekocht van een sponsor van dit forum:

 

Vaposhop.nl

 

Ohja ZoDd fuck combustion site betekend gewoon fuck verbranding omdat ze alleen dampen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

af en toe worden er op ebay ook 'blemished' silver surfers aangeboden in de winkel van de fabrikant(7th floor), goedkoper maar er kan een klein krasje opzitten. en ik geloof dat ik ook eens iets las van iemand die een silver surfer kreeg waarbij dat gekleurde een schildering van een clown ofzo erop had

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de Arizer fans een leuke tool.

HOPS - V-Tower Circ Adapter - Black & Platinum.

alt_12-8-11-296.jpg

 

Bron.

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd!

 

Bedankt voor dit geweldige topic! V/d week besloten om eindelijk te gaan stoppen met tabak en ben dus opzoek naar een goede vaporizer.

Ik zit nu te twijfelen tussen de Arizer v-tower of de silver surver.

Ga morgen nog ff proberen of ik ze ergens kan uit testen.

Jij vind ze eigenlijk allebei even goed toch?

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zijn beide zeker goed voor die prijs.

Me de Silver Surfer werk je met een draai knop voor de temperatuur en houd je met de hand de bowl (Waar de kruiden in gaat) tegen de warmte bron.

Met de Arizer V-Tower is de temperatuur digitaal en kan je goed zien wat de temperatuur is.

Hier zet je de bowl op de warmte bron wat met het los halen weer wat kwetsbaarder is (Als het wat vaster zit nooit los draaien maar een beetje heen en weer bewegen).

De Arizer Extreme-Q heeft een ballon en slangetjes systeem erbij en de V-Tower alleen met een slangetje.

Een Ballon is erg handig als je met een groep bent maar het is ook weer een ander beleving.

 

In azarius Amsterdam kan je ze testen.

Dat is zeker aan te raden om te kijken als je ze ergens kan proberen want het kan erg tegen vallen.

 

Bij het stoppen met roken is wel lekker als de damper op een wat Hoger temperatuur kan.

Hier door kreeg ik toch die kriebel/hoest in de keel.

Ik zelf vecht nu nog elke dag om niet met tabak te roken en dit nu 2 jaar lang.

 

je weet ook dat het een wat ander effect geeft?

Dampen is ook zuiniger.

 

Als je nog info nodig hebt kan je me altijd vragen.

 

Fijne dag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey zODd,

 

Ik heb nu een aantal dagen de Extreme-Q binnen en ben meer dan tevreden.

Het is soms nog wel wat uitvogelen of ik nou aan het dampen ben of aan t verbranden..

Ook is het moeilijk inschatten wanneer de wiet echt op is maar ja dat komt allemaal vanzelf wel.

 

Het verschil tussen een ballon en een slangetje vind ik ook behoorlijk groot. De ballon is wel vaak iets meer relaxed

in tegenstelling tot de slang die soms heftig binnen klapt, daarom ben ik ook blij dat ik de Extreme-Q heb gekozen.

Zou er nog wel wat andere accessoires bijwillen, zoals een mooie waterpijp om het nog aangenamer te maken.

 

Ik ben helaas nog niet zuiniger met de wiet, maar dat komt mede omdat ik nu blow EN damp maar ga het rustig in elkaar laten overlopen..

Als ik uiteindelijk maar stop met die k*t tabak!

Nogmaals bedankt voor dit topic en je deskundige advies!

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Watjohhh,

 

Goed te horen dat het je bevalt.

je kan een beetje ook de dikte van de damp sturen met de Extreme-Q.

De vent heeft 3 standen zoals je weet en kan je mee spelen.

Ook kan je dat doel bereiken met de kracht dat je door de slang inhaleer.

Je kan ook een dikker damp krijg om eerst het de Glazen Cyclone Bowl er even op te zetten en dan als die warm is wat herbs erin doen.

let wel op met het Glazen Cyclone Bowl los halen dat je niet draait.

 

De wiet raakt op als de damp veel dunner word het ziet er ook bruin uit en heeft dan zo een vage geur.

Die tabak ik zal een wierookje opsteken voor ondersteuning :) ik zelf ben nu 2 jaar zonder tabak maar is nog erg moeilijk.

 

 

 

Een youtube filmpje waar je en bong + Extreme-Q ziet.

De elleboog van de Extreme-Q is 18mm daar moet je even opletten dat de waterpijp een 18mm is.

 

Hier nog even de tempraturen van het dampen.

Delta-9-THC

Temperatuur: 157 °C

Werking: zorgt ervoor dat de gebruiker zich licht in het hoofd gaat voelen, "high".

Medisch: verdovend, ontstekingsremmer, antioxidant, anti-emeticum(tegen overgeven, braakneigingen) en euforiserend

 

CBD (cannabidinol)

Temperatuur: 160-180 °C

Werking: zorgt voor een gevoel van welzijn en maakt het effect van de THC aangenamer.

Medisch: angstreductie, pijnstillend, anti-psychose, ontstekingsremmer, antioxidant en krampstillend(spierkrampen, darmkrampen).

 

CBN (cannabinol)

Temperatuur: 185 °C

Werking: afbraakproduct, veroorzaakt een dronken gevoel en kan lijden tot een high die lijkt op te komen maar nooit echt doorbreekt. CBN is extreem complex en er is hier weinig over terug te vinden.

Medisch: kalmeringsmiddel, slaapmiddel, anitbiotisch

 

CBC (cannabischrome)

Temperatuur: 220 °C (opgepast, in veel vaporizors leidt deze temperatuur tot verbranding omdat de houder voor de kruiden te warm wordt)

Werking: werkt samen met de THC om het gevoel aangenamer te maken. sterke gelijkenissen met CBD

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch en schimmelwerend.

 

CBG(cannabigerol)

Temperatuur: 220 °C

Werking: CBG is de eerste cannabinoïde die wordt aangemaakt tijdens de groei van de cannabisplant. CBG is niet psychoactief en is vooral slaapverwekkend.Het werkingsmechanisme van de natuurlijke cannabinoïde cannabigerol (CBG) is onbekend.(cfr. Monty)

Medisch: ontstekingsremmer, antibiotisch, schimmelwerend en bloeddrukverlagend.

 

THCV(tetrahydro-cannabivarin)

Temperatuur: 220 °C

Werking: THCV zou invloed hebben op de snelheid waarmee de roes toeslaat. Vooral cannabis uit Afrikaanse en Aziatische landen zouden een hoog THCV gehalte hebben. Een deel van de geur die vrijkomt voor de effectieve verbranding of consumptie van cannabis zou hieraan gelinkt zijn alsook het sterke hoesten bij inname.

Medisch: pijnstiller, euforie opwekkend

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor de arme student is zelfbouw ook een alternatief :)

 

gallery_24933_13366_159215.jpg

 

 

Hey drips, hoe heb je die gebouwd? Is een soldeerbout neem ik aan, hier zet je dan een stulp over met slangetje aan?

Uw soldeerbout verwarmt je metalen kommetje. verbranden je kruiden niet door hogere temperatuur?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...