Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
leuke Hobby

Bezoek Liander :-(

Recommended Posts

Kort maar krachtig:

 

In een woning waar al twee jaar de meterstand ' geheim' gehouden wordt door de bewoner is vorige week de meterstand opgenomen door de netbeheerder toen de bewoner niet thuis was. Dit kan daar maar mag eigenlijk niet zonder toestemming vd bewoner. Nu is dat de discussie niet maar zie het als side info.

 

Nu heeft hij vijf dagen na opname van de meter al een brief gekregen waarin staat dat ze van hem - of de meteropnemer- een waarschijnlijk foute of onvolledige stand hebben ontvangen en of nogmaals de meterstand kan worden doorgegeven.

 

Normaal zit hij op 3500kw en dit jaar op +/- 12000kw.

 

Nu staat in deze brief dat ze als je niet binnen 4 dagen reageert (wat wel een hele korte tijd is) ze de juiste afrekening niet kunnen sturen aan de leverancier.

 

Meestal zijn dit geautomatiseerde brieven die de computer er gewoon uitgooit bij een afwijking

 

Nu is de vraag:

 

-wie heeft hier mee te maken gehad en wat gebeurde er nadien?

-wel of niet reageren?

-zo ja, val je dan niet op omdat de stand er door een medewerker met de hand wordt ingezet (en vinden ze die dan niet hoog)

-zo nee, zouden ze evengoed niet nogmaals langskomen en je echt gewoon belasten aan de hand vd geconstateerde meterstand (wat geen probleem is, wordt gewoon betaald).

 

 

 

Verder betreft het een huurwoning en die sluiten van die convenanten dat ze dingen aan elkaar doorgeven (hoog verbruik, overlast etc.).

 

Er is nooit overlast en de bewoner staat als goede huurder bekend. Tevens is er meerdere keren onderhoud gepleegd zonder problemen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon doorgeven heb jaren bij een woning boven de 15.000 gezeten en nooit problemen gehad..!

Je voorschot goed aanpassen en voor de rest doen of je neus bloed.

Succes mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb jij destijds van te voren een hogere maandtermijn afgesproken of heb je het gewoon op je af laten komen de eerste keer en de naheffing betaald?

 

Je krijgt na de jaarnota meteen een hoger bedrag.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kreeg ook een brief met de mededeling dat mijn verbruik veel was gestegen en of ik misschien contact wou opnemen.

Niets gedaan.....1300 euro werden automatisch afgeschreven en maandbedrag werd ook verhoogd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...