Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nighthaunter

G-tools indeling

Recommended Posts

Geachte mede forum bewoners.

Aangezien ik niet de ideale ruimte heb om mee te werken gaat mijn oog uit naar de g-tools 600 wing leeg die ik zelf wil inrichten.

De specificaties zijn:176 x 154 x 78cm = 1,3 m2

Nu komt de vraag wat is nu de ideale reflector in die ruimte ,en ik heb echt wel veel gelezen hoor maar kom er niet uit,

Het word denk ik toch wel 600 watt in die ruimte aangezien het groot is maar langgerekt dacht ik aan de adjust a wing of topshield het is maar 176 hoog dus wil ik de lamp dicht op me planten kunnen zetten.

de lumatek reflector ziet er ook wel heel goed uit voor die ruimte als je hem in de breedte ophangt kortom ik kom er niet uit en mischien heeft iemand anders een ander inzicht !

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

gewoon topshield doen, prima reflector als je het mij vraagt,...lumatek is breed licht volgens mij, en lumatek reflector meer gericht op een iets minder breed oppervlakte... en kun je zelf tegen je planten aan hangen...echt niet best, zo laag je die reflector op je planten hangen, wel best dus.. en waarom geen tent? veel goedkoper toch?

Edited by Torsti
onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou 2*400W hamerslag nemen met een goede (e)sva, in plaats van een spread-a-wing of topshield...

Share this post


Link to post
Share on other sites

@boizsterhead :Ik heb al een tent en het probleem is de hoogte kan niet hoger als 1,80 meter en diep zoiets van 90 cm

dan kom ik dus op een 90x90 tent wat nog bij elkaar geen m2 is.

Die g-tools past perfect en heb dan 1,3 m2

 

@Sex' n Combi: Je brengt me op een goed id in mn sj 80 hangt een gavite ir 400 ;) ism een lumatek evsa 400 dimmable

 

Dus als ik nu nog zo een gavita ir 400 koop + een evsa van bv gavita heb ik dus 800 watt die ik ook nog eens kan boosten en die door die interne reflector minder warmte vast houden.

 

volgens mij passen er 8x 18,5 liter smartpots in.

voor de rest heb ik een 750 m3 soft box en wil een 800 m3 filter halen.

 

dcs voor wat zaken te regelen ;)

 

Als er iemand nog wat toe te voegen heeft hoor ik het graag B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ondanks dat ik een TSP heb, heeft TSP zich nog steeds niet bewezen...

Bij Tim wel maar bij PH Donner niet...

 

stiekem weet je al wat je wilt denk ik.. doe gewoon waar je je goed bij voelt..

 

Cheers

 

EDIT: dcs heb ik ook laatste gekocht, is vele malen beter (en duurder) als een davin qua geluid!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bewezen of niet daar moet ik dan maar is over nadenken stiekem weet ik het nog niet maar die 2x 400 watt spreekt me wel aan.

Maar zou het dan niet te warm worden in dat oppervlak ;).

Het klinkt als een uitdaging.

maar het feit is dat je dan 40 cm van je plant kan doen en met die tsp zou ik op bv 15 cm zitten.

 

wat resulteert in meer ruimte.

Wat zijn eigenlijk de afmetingen van die topshield pro ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote kappen in een krappe ruimte is waardeloos, het is lastiger om de warmte lekker onder de kap weg te krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dus als ik nu nog zo een gavita ir 400 koop + een evsa van bv gavita heb ik dus 800 watt die ik ook nog eens kan boosten en die door die interne reflector minder warmte vast houden.

 

yep ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nighthunter: ik wilde net dezelfde kast kopen en eigenlijk nog altijd, voor enkele redenen.

 

-ze is niet te groot, daar hou ik van... want vind 2m te imposant in mijn kamer.

-je kan ze makkelijk afbreken en in elkaar steken en zelfs hoger maken indien je wilt.

-ik heb ook zelf gezocht il de kast na te maken, maar ik mijn prijs lag niet veel lager dan de verkoopprijs en ik denk ook niet dat het dezelfde afwerking zal hebben, wel zou ik ze eerst een keer in het echt willen zien, voor ik 450 euro voor die kast geef, tja alle kasten zijn wel duur hoor...

-ideaal voor 2*400W

 

Waarom ik 2*400W prefereer, voor enkele redenen, betere licht spreiding, minder hoogte verlies...

 

Ik zou ook meteen 12/12 doen en een 9 a 10 weker hybride nemen...

 

Ik zou ook nog niet meteen topshiels of wings kopen, dat zou ik eerder investeren in geruisloos slakkenhuis, kwalteit zaden, volt regelaars, logo (een grote tijdklok/relais), kleine vents... voor de wind circulatie...

 

Als ik dan echt gek zou gaan, koop ik een a&t koelbox samen met CO2 toevoeging... toch als je al redelijk goed kan kweken en dat geld toch wil spenderen...

 

Maar op die kast heb ik ook al liggen lekkerbekken, vermoed dat het wel een goede koop is, maar ik zou in begin alles wat opbouwen wat betreft fine tuning, ga niet meteen 200 euro aan kappen geven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

PRecies sex ;)

Koop liever dcs dan de rest heb ik al behalve filter.

neem wel een 800m3 dan.

Nu nog maar sparen ;)

Steeds maar iets kopen maar heb iig een plan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf lang in een soortgelijke g-tools kast gekweekt met een 600watt tube. Altijd wel een warmteprobleem gehad toen die tijd. Ga voor die 2x400watt en smalle reflectoren!! De persoon die mijn kast heeft gekocht draait nu ook 800watt en met betere resultaten.

Neem een goede box, geen buisventilatoren en probeer alles(incl filter) buiten je kastje te plaatsen ivm de ruimte/hoogte.

Zelf zou ik hem nooit meer kopen en weet ik wel beter voor die prijs.

 

Greetz kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ook wel eens navragen om ze bij een vakman te laten maken, vragen staat vrij...

 

Maar zo een kast gaat vermoed ik toch wel langer mee als een tent en je zet ze even snel op en breekt ze terug even snel af, kortom compatibel... het zal zeker wel 375 euro waard zijn, voor minder kan je de grondstoffen niet kopen, vooral het alluminium maakt alles duur.

 

Ik heb de kast nog niet in het echt gezien, maar op de foto's zier ze er deftig uit.

 

Waar ik ook nog over aan het denken was, om met een logo en 2 voltregelaars je eigen klimaat controler te maken, samen met temperatuur en lv sensors...

 

conrad.be (tip)

Share this post


Link to post
Share on other sites

die kast kan ik wel maken.

maten die je maar wilt .

is redelijk makelijk. evt met hpl beplakken aan de binnen kant. ;)

denk door interieur bedrijf valt ook wel mee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedoel je zoiets Sex ?

Een digitale klimaat controller:

Klik hier!

 

Die lege g-tools kost 599,-

materialen zijn 400 euro ongeveer

dus 200 voor de bouwer.

Denk dus dat de prijs wel redelijk is voor zo een kast.

zal wel wat uurtjes inzitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb bijna het geld voor een mooie setup had iemand nog wat toe te voegen ?

Voor ik het vergeet wat word er gebruikt als bodem in dat ding ?

En wat voor smartpots zal ik nemen :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Intussen zijn de top shields pro al beter getest iemand nog wat toe te voegen aan dit verhaal ?

De setup is nog steeds niet gekocht ivm aanbouw aan mn huis wat voorgaat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog maar een soort van bump op dit ding.

Ondertussen zag ik die grote wing met 2 lampen erin.

Ik zou dus kunnen gaan voor een hps en een metal halide ofzo voor de blauw groene kleur.

Aangezien ik steeds maar blijf steken op de 0,75 gram per watt vraag ik me af of ik wel de juiste setup heb.

Ik heb dus maar 1x 400 watt gavita i.r.

Nu zou dat met 2 dus overlappen en meer watt op de plantjes brengen.

 

Alvast bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik het geld had gehad, zou ik voor 2 x 400 watt IR gaan. Maarja ... who am I? ;)

Mooie kasten van G-Tools trouwens :yummy:

 

Succes bij het maken van je keuze :P .

 

Groeten Beaker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zeker mooie kasten.

Bij het licht seminar lekker met torsti zitten kletsen en ga hem bekleden met spiegels :0

 

Bedankt voor je reactie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...