Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Peperfreak

Volkstuin 2011

Recommended Posts

@ Dilly: De bloeiende AK47 zijn ontkiemd in de eerste week van mei. Ze zijn nu een week of 11 onder weg. Ik geef ze nu wat booster ( Green Sensation) mee. Ze zijn nagenoeg klaar. Ik denk met een week of twee knip ik er 1. De plant met zaad laat ik wat langer staan.

Vandaag nog wel even op de tuin geweest, het drietal ziet er goed uit (kon ik op afstand zien) maar hoe het met de Haze is die al in de bloei was. Geen idee .... het gras en de brandnetels, waar ik me door heen moet worstelen staan te hoog en alles is nat. Dus ff wachten op iets droger weer. :wOOt

Maar toch maar even wat bonen geplukt ( snij- en stambonen).

Ik moest vandaag alle boontjes doppen .. niet alleen mijn boontjes maar ook die van mijn vrouw. De volgende keer dopt ze haar eigen boontjes maar :D

Het eten de komende 2 dagen:

 

gallery_21845_12501_2239629.jpg

 

Tot een volgende keer.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kheb ook 3 Ak47's van Bioman zijn zaden staan! ;) Kijk egt al uit tot mijn planten zo worden :P

Ziet er al erg smakelijk uit!

 

 

Greetz

 

Foefje_Skunk :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Foefje-Skunk: Dus je hebt ook AK47 staan van Bioman. Hoe ging het ontkiemen en hoe groot zijn ze nu? Heb je een kweekverslag gemaakt?

 

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ Foefje-Skunk: Dus je hebt ook AK47 staan van Bioman. Hoe ging het ontkiemen en hoe groot zijn ze nu? Heb je een kweekverslag gemaakt?

 

 

PF

 

De kiemkracht was niet zo optimaal. Voor de moment zijn ze zo'n cm of 35 denk ik. Mannetje zoals gewoonlijk iets groter. :P

Is net beginnen te bloeien ;) De plantjes staan op mijn guerilla kweekverslag, maar erg uitgebreid ingaan op de ak47's heb ik niet gedaan, wegens veel planten/veel foto's en een kleine afwezigheid.

MAAR binnekort komen meer fotos omdak ik mijn fototoestel terug krijg die ik uitgeleend had. :D

 

Mijn verslag kan je hier volgen. Werkelijk geweldig is het, iedere keer ik op mijn spot kom enorm veel verbazing hoe goed ze er groeien. Het grondje daar is enorm vruchtbaar imo. :D

Kga er ook wat andere planten neerzetten dan wiet alleen, enige tips welke ik kan zetten?

 

Btw, hier een linkje naar mijn topic http://www.wietforum.nl/Guerilla-2011-Belgi-t81266.html

 

 

 

Greetz

 

Foefje_Skunk :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Foefje_Skunk: Ben maar eens gaan kijken bij jouw verslag. Echt helemaal top .. wat een werk! Ja, ik weet niet welke planten je nu nog kunt gaan zetten ( beetje laat in het seizoen). Sla is geen optie met alle konijnen... voor boontjes ben je te laat .. en konijnen zijn ook dol op spinazie. :P

Een extra uitdaging voor het volgende jaar .. nadenken dit winter welke planten je extra wilt gaan doen.... je stuurt Bioman een pb en je kweekt papaver ;)

Je stuurt mij een pb voor peperzaden. :D En dan zijn alle guerilla plekken gevuld!

 

Vandaag was het redelijk weer, dus even naar de tuin. Een paar foto's gemaakt.

Hier de 2 AK47 en de Haze ( rechter plantje):

 

 

gallery_21845_12501_1929309.jpg

 

Dan hier de Haze die al in de bloei was toen ik haar ging plaatsen ( geen schade opgelopen denk ik):

 

 

gallery_21845_12501_2412670.jpg

 

Dan nog enig spit- en hark- werk gedaan. Hier de plek voor de prei en de boerenkool:

gallery_21845_12501_2110230.jpg

 

En dit alles wordt bewaakt door onze super mini pit bull.. klein maar ernstig dapper :P

 

 

gallery_21845_12501_858965.jpg

 

Tot de volgende keer!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF!!!

 

Ja, de wedstrijd was gister niet best...Zowel van van Ajax als van Tukkercity

Maarja aan de ene kant ook wel goed om de verbeterpunten aan te pakken

voor de eredivisie start van volgende week :D

 

Je tuin staat er echt super by man! Je hebt ook even een goed veldje omgeploegd...

En die autohaze bloeit gewoon lekker verder zo te zien ;)

 

Ga zo door, Tukker!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Peperfreak

jij bent lekker bezig daar zeg

gebruik je die koeienmest ook voor je plantjes?

gr

 

GS

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilly: Helemaal met je eens .. het was zeker geen super wedstrijd. Denk ook dat het een leermoment moet zijn voor de spelers en de trainers .. en dan maar eens kijken hoe het verder gaat in de eredivisie. Ja, weer een stukje moeten omspitten voor de boerenkool en de prei. Geloof me ik heb copd ( rek uit de longen) .. en dat is harder werken dan voetballers doen in Nederland. ;)

Ja, de autohaze heeft gelukkig geen schade opgelopen....

 

@ GroeneShizzle: Nee, voor de wietplanten gebruik ik geen koemest ( kan best wel hoor).. Lees maar verder en dan je ziet wat ik dit jaar gebruik!

 

Aan allen:

 

Vandaag dus, zoals meestal elke dag naar de volkstuin geweest. Wat voeding meegenomen voor de haze en de ak47. Deze koop ik altijd bij de goedkoopste growshop :D

 

gallery_21845_12452_1845741.jpg

 

Leve de Aldi :P

 

Hier de plantjes, rechts de haze ... het groeit allemaal nog niet echt geweldig , maar ik heb geen last van slakken en dat is al heel wat:

 

gallery_21845_12452_2303954.jpg

 

Een foto van de haze die ik geplant heb tijdens de bloei houden jullie te goed ( verkeerde foto's gewist).

 

Natuurlijk niet stil gezeten op de tuin. Wat winterprei een nieuwe plek gegeven:

 

gallery_21845_12452_2310750.jpg

 

En wat boerenkool een andere plek gegeven .. ja. die zien er altijd ernstig triest uit na het verpotten:

gallery_21845_12452_2265502.jpg

 

Maar, geloof me .. bij de boerenkool gaat dat wel goed komen.

 

Een bosje basilicum die nu te drogen hangt .. voor zaad ... zaad wordt gebruikt voor een Turks gerecht en natuurlijk voor het zaaien in 2012.

 

gallery_21845_12452_803510.jpg

 

En dangallery_21845_12452_2386807.jpg nog wat sjalotten te drogen .. vind ik heel veel lekkerder dan uien ( ajuinen voor onze Zuiderburen :P )

 

 

 

Tot de volgende keer!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Vandaag toen ik deze foto maakte ( wat een mooie kleine dame hé):

 

 

gallery_21845_8212_1088684.jpg

 

Helaas, zag ik wat rot .. dus snel het aangetaste deel weg geknepen, en zie hier het eerste resultaat van de AK47 zadenkweek:

 

gallery_21845_8212_326175.jpg

 

Ik vond het dus tijd om te knippen, dus de schaar er in. Hier een foto na enig knipwerk:

gallery_21845_8212_2333168.jpg

 

En al knippend vallen er vanzelf zaden uit:

 

gallery_21845_8212_1531546.jpg

 

De twee planten heb ik nu boven in de tent gehangen om te drogen ( afzuiging op stand 1) ... ruiken te sterk om het zonder filter te proberen.

Ik hou jullie op de hoogte!

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie oogst die je daar al hebt en dat er nog veel meer zaden mogen uitkomen. En hetzelfde voor je bij de basilicum ;)

Mooi veldje prei ook :D

 

Namaste,

DL

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF,

 

nu al je eigen wietje! Lekker bezig!

Ziet er inderdaad wel goed uit, maar waar

droog jy het dan in? Treetje bier ;) ?

Als het goed is heb ik vrijdag me eerste rokertje

(dieselryder van de guerilla)gedroogd en wel :D

 

Succes, !

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilly-O

Geen wietje.. ZAADJES :D

 

En zo vroeg is het niet.. rook al weken lang van me wietjes :D

 

 

 

De zaadjes zien er goed geslaagd uit PF :P Hoop dat je een leuk zakkie vol nootjes hebt dalijk :P

 

 

Nice ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top man... ik respecteer jou mooie tuin en liefde voor al je plantjes echt man ! :(

en mooie toppen die AK'tjes van me :P ... ooh wat ben ik benieuwd naar de kiemkracht.

 

Maar dat van die basilicum zaadjes begrijp ik nog niet zo goed, wanneer weet je dat de basilicum planten rijp genoeg zijn om ondersteboven op hun kop te hangen, en hoe zien die zaadjes eruit ? (en gaat dit ook met sla?)

 

Heb je super gedaan man ! wat ga je nu met de zaadjes doen ? Hoelang laat je ze drogen voor de in de koelkast mogen ? en hoe staat het er voor met mevrouw AutoHaze ?

 

Ik weet het, veel vragen...maar ook een tijdje niets gevraagd :P

Gr.

BioMan :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ DL: Dank je!

 

@ Dilly-O: Ach, in huize PF is altijd wel wat te blowen ( binnenkweek). Het treetje .. ja, het bier was op :( ,heb ik daarna maar gebruikt om knipafval en zaden in op te vangen.

Succes met je eerste rokertje vrijdag ... dat het geweldige wiet mag zijn!

 

@ HighLife: Dank je. Ik ga het aantal gescoorde zaadjes wel vermelden in dit topic!

 

@ Bioman: Ja echt, die AK47 ... ondanks het moeilijke ontkiemen ... helemaal te gek. Gewoon 1 grote top van 20 centimeter.

Nee, ik stop de zaden niet in de koelkast. Ik zet ze droog en koel weg ... dat lukt denk ik met wietzaden ook wel.

Kweek op de tuin met heel veel zaden van eigen kweek ... en ik gebruik dezelfde methode . Zaad is zaad. Ken ook veel peperkwekers die hun zaad eerst wat laten afkoelen....

Ach en met basilicum .. als de bloemtoppen zijn ingedroogd .. knippen en dan de hele plant verder laten drogen, daarna beetje uitschudden en je hebt zaad voor de volgende keer ( lijkt wel wiet).

Kan met sla, spinazie, peterselie ... planten laten staan .. dan komt de bloei .. ziet de plant er niet meer uit .. drogen en zaden scoren!

 

Aan alle volgers van dit topic ( welkom):

 

Vandaag op de tuin geweest ( net als alle dagen) en een paar foto's gemaakt. Hier de 2 AK47 en de autohaze ( rechts):

gallery_21845_8212_762972.jpg

 

Hier een autohaze die al mooi in de bloei staat:

 

gallery_21845_8212_2240065.jpg

 

Hier nog wat andere pics. De komkommer waarvan we er zeker al een stuk of dertig van hebben mogen plukken:

 

gallery_21845_8212_229783.jpg

 

Hier een foto van een deel van onze stokslabonen:

 

gallery_21845_8212_1501842.jpg

 

En dit kan worden geplukt:

gallery_21845_8212_955180.jpg

 

En dan nog een foto van een deel van de peperkweek;

 

gallery_21845_8212_224343.jpg

 

Jullie zullen wel snappen, dat al die pepers niet allemaal worden opgegeten in huize PF. Het meeste wordt verkocht. Het levert meer op aan rugklachten dan aan pleuries.

Ik kwakkel ernstig met mijn gezondheid ( copd) en moet teveel hulp inschakelen om de tuin te kunnen onderhouden. Dus,

vandaag heb ik samen met mijn vrouw besloten om komend seizoen te stoppen met deze enorme lap grond. We willen nog een klein stukje overhouden om wat planten te kweken , gezellig te zitten, koffie drinken buiten.

Ga overleg plegen met de eigenaar ( boer) , en vraag of een stukje kan houden in de buurt van ... de niet gebruikte plek

 

Tot de volgende keer.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF!

 

Ik had me rokertje eergister al binnen :o

Je tuin straalt echt man, vooral die komkommers!

Laat heb je smaken... En dat peperveldje... Meneer

heet niet voor niks de peperfreak ! :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

:( :o :P

 

alvast bedankt om er zo een mooie verslagje van te maken !! :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF!

 

A'dam heeft weer lekkere puntjes gepakt... Mooie wedstrijd dat wel wat

meer doelpuntjes verdient had! Nu even kijken hoe de tukkers het gaan

doen by nac uit! Heb zoon vermoeden dat Ajax vanavond bovenaan staat :(

 

Haha succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een peperveld :P Je doet je naam eer aan.

 

Je hebt gelijk als je het wat rustiger aan wilt doen met de klachten die je hebt, heb zelf ook COPD dus weet wat je bedoelt.

 

Het tuintje van je, tja dat is geweldg :(

 

Jammer dat je het niet meer kan bijhouden wegens je gezondheid, anders had je het graag blijven doen misschien :o

 

Heerlijk dat je al mooie zaadkweken hebt gehouden en het delen van je leerzame topic

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilly-O: Ja, ik heet niet voor niets Peperfreak :P

En je hebt een vooruitziende blik: Jullie staan bovenaan! Proficiat, maar de boeren pakten ook 3 punten. Jullie zijn nog niet van ons verlost :(

 

@ Bioman: Dank je, maar waar blijft jouw update???

 

@ Blowsterk: Dus ook al copd, ja dan kun jij je zeker voorstellen wat voor moeite het kost om zoiets om te spitten en vrij te houden van onkruid. Volgend jaar heel veel kleiner, maar hopelijk met net zoveel plezier. Groetjes.

 

Aan allen:

 

Vandaag de zaden uit de bevruchte plant geplukt. Hier het resultaat:

 

gallery_21845_8212_822172.jpg

 

STOP MET TELLEN :o

Het zijn er 122..... Bioman had er vorig jaar boven de 200 .. dus hij is winnaar AK47 zadenkweker 2010/2011

Eind deze week laat ik een aantal zaden ontkiemen ... ff de kiemkracht beoordelen.

Tot de volgende keer.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou ze even 2 weekjes laten drogen in het donker en dan ontkiemen ze beter

Koel donker en droog bewaren :(

Succes man

 

Knutsel

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Knutsel: Ik zal jouw advies zeker opvolgen. Heb ze donker en koel weggezet. Ik ga over 2 weken de kiemkracht testen ( bedankt)

 

Aan allen:

 

Op de vensterbank heb ik nog 1 AK 47 staan. Vandaag zag ik het een manneke:

 

gallery_21845_8212_67033.jpg

 

Ik doe hem nog niet weg. Ik ben nog bezig met een zadenkweek autohaze/ak47 .... vang ook van deze plant wat stuifmeel op.

Daar bestuif ik nogmaals de al wat grotere autohaze mee ( staat vol in bloei) .. en ik bestuif wat topjes van haar zus ( kleinere plant).

Vanmiddag ook weer even naar de tuin geweest ... bonen plukken e.d.

De pepers groeien voorspoedig:

gallery_21845_8212_2295730.jpg

 

En de bloembollen van de preiplant doen het ook nog prima. Nog een paar weken en dan ga ik de toppen drogen voor zaad:

gallery_21845_8212_579321.jpg

 

Afgelopen koopzondag heb ik een nieuwe camera gekocht namelijk een Canon Powershot SX 220 HS.

Hier een paar foto's gemaakt met deze camera. De macro functie moet nog worden uitgezocht.

 

Hier een plaatje van de zojuist geplukte komkommers en tomaten:

gallery_21845_8212_659163.jpg

 

 

Hier een paar rood wordende tomaten in de achtertuin

 

gallery_21845_8212_139990.jpg

 

Hier een huisje op de volkstuin:

gallery_21845_8212_196054.jpg

 

 

En hier het raam van het huisje, gebruik gemaakt van de optische zoom ( 14 x ):

 

gallery_21845_8212_2682395.jpg

 

Tot de volgende keer.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

PF!

 

Lekker hoor die eigen komkommers en tomaten! Ook is het

altijd fijn om even een huisje te hebben om bijv. te schuilen <_<

 

Twente had een mooie tweede helft gisteren... Net als de kakker-

lakken :head_hurts_kr: Echt niet verwacht, dit integenstelling tot PSV, echt slecht!

 

Nu even kyken wat de superjoden gaan doen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Dilly-O: Ach, we hebben weer 3 punten. Ja en Ajax .... mooi resultaat! Zeg het niet graag maar Proficiat! :head_hurts_kr:

Ja, zo'n tuinhuisje altijd goed als het regent ( gelukkig regent het in Nederland niet zo vaak) <_<

Groetjes.

 

PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit topic is om van te watertanden.

 

RESPECT...

 

Doc

Share this post


Link to post
Share on other sites
En hier het raam van het huisje, gebruik gemaakt van de optische zoom ( 14 x ):

gallery_21845_8212_2682395.jpg

PF

 

Hang daar wat lampen in op :head_hurts_kr:

 

Leuke tuin leuk topik PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...