Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Vlaanders

Vlaanders out(in)door 2011!

Recommended Posts

Hoop dat je alles goed en wel afgebloeid weet te krijgen Vlaanders, dan heb je echt een heel lekker wintervoorraadje!

 

Vind de Madonna ook een hele mooie plant, maar toch die KC... ;)

 

Ben benieuwd hoe het er over een maandje uit ziet :D

 

BF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey BazzF!

Hoop ik ook... Momenteel zitten de planten in kleine potten (alle 5) met wat vergelende & verdorrende bladeren...

De madonna is momenteel echt mooist van allemaal, maar de chunk blijft mijn schatje hoor :o

Zo ziet het er nu alvast uit, als iemand me weet te helpen met die gele bladeren (kan het erg veel kwaad? En zoja wat doe ik eraan..)

Dag ~18 van de effectieve bloei

 

Totaalplaatje

gallery_15601_12280_58085.jpg

Killing chunk

gallery_15601_12280_52898.jpg

 

gallery_15601_12280_158713.jpg

 

Madonna's

gallery_15601_12280_24506.jpg

 

gallery_15601_12280_68500.jpg

 

De speciekuip madonna (geen enkel verkleurd blad)

gallery_15601_12280_95982.jpg

 

gallery_15601_12280_23383.jpg

 

Lady cane

gallery_15601_12280_180599.jpg

 

gallery_15601_12280_159877.jpg

Shackzilla's (grote plant als eerste)

gallery_15601_12280_210660.jpg

 

gallery_15601_12280_90849.jpg

getopte shackzilla

gallery_15601_12280_212755.jpg

deze kom ik wel meer tegen de laatste dagen, gisteren nog een steek gekregen :(

gallery_15601_12280_9068.jpg

 

gallery_15601_12280_39781.jpg

 

En als laatste nog een foto met de "evolutie" van de blaadjes die slecht gaan...

gallery_15601_12280_168888.jpg

 

Oja en nog deze als allerlaatste om met een mooie foto te eindigen

gallery_15601_12280_218720.jpg

 

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag zo snel mogelijk na het werk beginnen werken aan mijn kweek-probleem!

 

Resultaat:

 

gallery_15601_12280_3353839.jpg

 

 

Dit zou het moeten doen.

 

Groetjes :(

 

 

PS: vanaf wanneer stoppen jullie met verduisteren? Wordt namelijk krap nu ze in die speciekuipen staan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Hoi Vlaanders,,

 

Zooo, dat ziet er erg goed uit. Vind het echt mooi man :P hahaha. voorheen heb ik ook wel eens een kweekje verduisterd en hiermee goede tot zeergoede resultaten behaald.. mischien daarom dat ik het zo mooi vind. :o

 

zo rond 15 augustus moet de natuur in nederland instaat zijn verduisterde planten in bloei te houden!!!

 

Houd het nog even vol Vlaanders,, je plantjes gaan lekker!!! :P het beste verder!

 

Cerio Leo :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt er hard aan gewerkt zie ik.

 

Zo nu eens kijken wat ze van hun nieuwe behuizing gaan vinden .............................

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi hoor Vlaanders, persoonlijk verduister ik tot eind augustus. Maar als de bloei er al heel ver in zit en je hebt geen lantaarnpaal of iets dergelijks in de buurt, zal het vanaf volgende week ook niet erg meer zijn. Verduisteren is :(

 

Succes met verder afbloeien.

 

Fijne avond nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal, leuk dat hier nog es wat reactie valt :head_hurts_kr:.

 

@chassie: Ja hoor, heb er flink m'n tijd in gestopt! Uiteindelijk zijn de mixjes van aarde toch wat anders geworden:

 

2 plantjes met: 3/5 universele potgrond, 2/5 bodemverbeteraar voor rozen, een klein handje bio-mix korrels (als iemand geïnteresseerd is wil ik de waarden wel es opsommen hier, zit oa beendermeel, bloedmeel & veenmeel in als ik me niet vergis)

 

dan 2 plantjes met 2/3 univ. potgrond, 1/3 cocos

 

en dan nog een mix van beide bij de overige 2.

 

Gisteren flink veel water gegeven en vooral aan de buitenkanten zodat de wortels zich opnieuw vastzitten in de nieuwe aarde met verse grondstofjes! Daar zat 3ml bloeivoeding bij, normaalgezien mag dat geen probleem zijn in combinatie met die bio-mix korrels, ik heb gehoord dat de plant daarvan neemt wat zij nodig heeft, en niet meer, en aangezien het een kleine hoeveelheid is, is overbemesting amper mogelijk (tenzij er teveel bloeivoeding wordt gegeven misschien?)

 

Super bedankt voor jouw advies chassie <_< !!!

 

@Leo en blowsterkte, bedankt voor de goede commentaren, het ging toch effe flink de foute kant op hier. Er staan straatlichten op zo'n kilometer afstand, maar of dat veel zal uitmaken dat denk ik toch niet?

 

Ik ben vooral bang voor toprot met het verduisteren, in dat tentje is de LV vrij snel héél hoog, bij regenweer haalt het makkelijk 90% en meer, daarbij wordt het nog eens flink krap waardoor de plantjes tegen elkaar staan, en tegen het verduistermateriaal waar condens op zit.

 

Dus zolang er geen kans is op toprot (vanaf welke week kan toprot voorkomen, weet iemand dat?) blijf ik liever verduisteren aangezien ik ook niet wil dat ze nu terug de groei in schieten, dat zou een zware domper zijn!

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je bijgehouden welke potten de verschillende mengsels hebben? Ik ben heel benieuwd naar de verschillen (als die zichtbaar zijn) .......

 

Go, Vlaanders Go, je bent lekker bezig :head_hurts_kr:

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey iedereen,

 

chassie: Jep, heb ik gedaan :head_hurts_kr: ben es benieuwd, wordt wel wat lastiger met voeding geven nu, de planten met die korrels wil ik toch voorzichtig aanpakken, geef ze momenteel 1x voeding 2x water en vooral kijken wat ze doen... Hopelijk zijn die worteltjes al goed doorgeschoten in de nieuwe aarde, kan volgens mij wel iets langer duren doordat ze zo lang in 20 & 25L potten stonden, niet? Volgens mij is er al resultaat te zien, in alle bladeren die het nog vrij goed deden.

 

Nu, helaas geen zo'n super goed nieuws, ook niet héél erg, in de dame die het verste in de bloei zat (de madonna) heb ik vandaag 2 kleine plukjes toprot moeten halen. Hopelijk herstellen de topjes goed en blijven ze lekker aandikken.

 

Daarom besluit ik nu mijn uren in de verduister tent op te drijven naar 13.5 uur ipv 12 uur, (7h30 verduisteren) dan stop helemaal met verduisteren volgende week maandag, dan is het buiten nog zo'n ~14h licht en bouwt het snel onder de 14h af.

 

Is het verstandig om de lichturen nu om te schakelen naar 13.5 uur en daarna nog eens naar ~14h wanneer ik stop met verduisteren?

 

Ook zorg ik voor wat extra frisse lucht in de serre, momenteel staat enkel de achterkant open, en dat zorgt wel snel voor hoge temperatuur. Op een middelmatige dag als vandaag met toch wat zon 26.5°C. Ook wil ik de LV wat lager krijgen, maar die toprot is volgens mij wel degelijk door het verduisterzeil met condens wat ertegen hangt.

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier nog ff een overzichtsupdate. Verbetering is goed te zien bij de killing kush dame vind ik, die heeft precies wat bladeren die zich herstellen tot de paarse kleur. Bij de rest vind ik het nu nog moeilijk te zien, maar de bloei zet lekker verder in ieder geval.

 

overzicht:

gallery_15601_12280_26296.jpg

 

Lady cane:

gallery_15601_12280_69839.jpg

 

Shackzilla:

gallery_15601_12280_54166.jpg

 

Shackzilla:

gallery_15601_12280_65306.jpg

 

Killing chunk:

gallery_15601_12280_137306.jpg

 

Madonna:

gallery_15601_12280_242918.jpg

 

Madonna:

gallery_15601_12280_139440.jpg

 

gallery_15601_12280_151648.jpg

 

 

En nog wat macro probeerseltjes

 

Madonna

gallery_15601_12280_135664.jpg

 

K.chunk

gallery_15601_12280_61176.jpg

 

Shackzilla (getopte)

gallery_15601_12280_68842.jpg

 

gallery_15601_12280_142410.jpg

 

Lady cane

gallery_15601_12280_126268.jpg

 

Shackzilla

gallery_15601_12280_95501.jpg

 

 

De laatste madonna was ik vergeten.

 

Groetjes Vlaanders

 

PS: Zou ik nu stoppen met verduisteren over 7 dagen? Geef ze nu ipv vanaf 18h donker, vanaf 19h30

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het noodlot heeft nogmaals toegeslagen, dit maal met toprot. De madonna die het verste in bloei staat (te ver naar mijn mening want ze moet nog zo'n 30 dagen ~) en vooral de killing chunk hebben het zwaar te verduren gekregen. Hopelijk herstellen ze zich nog en stopt de toprot hierbij (killing chunk heeft erg veel knipwerk te verduren gekregen)

 

Geen foto's want die zijn me nu ff te zwaar.

 

Ik hou deze dames nu niet meer in de verduistertent, zo krijgt derest de vrije ruimte, en hopelijk gaan de 2 nu niet reveggen door de stress en het uurverschil.

 

Toch ook niet al te negatief wezen, de overige 4 zitten met geen of zeer zeer weinig toprot (alles afgespeurd tot de laatste mm²) die ik netjes verwijderd heb. Ook zijn alle slechte blaadjes eraf geknipt zodat deze ook al geen rot meer kunnen veroorzaken, en zo blijft het iets luchtiger.

 

Morgen wordt de serre open gezet aan de zijkanten zodat er meer wind doorheen gaat.

 

En nu hopen op eindelijk zomerweer :whistling

 

Ik ben er toch wel ff niet goed van :verrygood

 

Vlaanders

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar als ze gaan revegge kan je daar weer stek van snijden toch?

Share this post


Link to post
Share on other sites

erg jammer Vlaanders, ik hoop dat je de rest rotvrij kunt houden.

 

goed blijven checken, en meteen ruim weghalen als je het ziet. Ik zal duimen voor nog een paar mooie weken met veel zon.

 

Succes ermee,

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo vlaanders

 

Ben je er nog of zijn je plantjes niet meer?

 

groet opie

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel sterkte met de overige planten en hopelijk toch nog een lichtpuntje

 

grtz

 

gezelligheids roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...