Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Wainlet

Bio-kweek Arjan's Haze#1, Exodus Cheese en Heribei.

Recommended Posts

Zie dit topic nu pas...

 

Mooie plantjes, maar je hebt ze wel een beetje gestressed, en dat gaat je opbrengst kosten ;)

 

Die groeibladeren of hoe je ze ook noemt, mag je er echt niet afknippen...

 

De plant doet aan fotosynthese via de bladeren, hierdoor krijgt ze dus energie, en die energie gaat naar je toppen.

 

En je hebt ook wel een mogelijk voeding/water/roest probleem bij de exodus cheese

 

 

Sorry dat ik het zeg, maar die heribei#2 heb je goed verneukt door al dat geknip :)

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eeeen het is weer zoveer! Ik ben begonnen met oogsten(1 week geleden eig.). Hier foto's van de Heribei's voor het knippen:

 

#1

2011-09-09160425.jpg

#1

2011-09-09160441.jpg

 

 

#2

2011-09-09160453.jpg

#2

2011-09-09160515.jpg

Zie ook de rot bij de stam.

#2

2011-09-09160524.jpg

 

 

#3

2011-09-09160535.jpg

#3

2011-09-09160544.jpg

 

Zoals je ziet rotten de planten(op #3 na) weg. De Arjan's Hazes en Exodus Cheese bloeien nu net en er begint ook THC op de blaadjes te komen. Hoewel ze nu pas zijn begonnen, denk ik dat er nog wel wat vanaf gaat komen, maar dat worden geen echte toppen meer, slechts hele kleintjes.... Ik laat ze ook nog wel een maand buiten staan als ze niet omvallen, vorig jaar had ik de Arjan's haze rond december geoogst.

Kortom, dit wordt een hele slechte oogst!

 

 

get in the ganjabus:

Genoeg over dat geknip, ik dacht dat het wel het proberen waard was, bovendien heeft #2 juist de grootste toppen.

En waaraan zie je dat precies dat de Ex Cheese een probleem heeft?

 

Nighthaunter:

Heb je zulke slechte ervaringen met greenhouse dan? Tell me about it.

 

 

Pacman83:

Jajaa, dramatische zomer.. Ik controleer gewoon dagelijks voor toprot, en die takken met rot oogst ik gewoon, terwijl de rest nog kan doorbloeien. Verder weet ik niet wat ik ertegen zou kunnen doen.. Tips?

 

Dankjewel voor de reacties!

Laterrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

enigste tip die ik je kan geven is

veel lezen jij

 

greetz

 

 

tegen botrytis bestaan er verschillende middelen en enkele methodes

Teldor is er ééntje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maas,

 

Dankjewel voor de tip, ik lees ook best veel als ik tijd heb. Kan je botrytus in de growshop kopen of Intratuin?

 

 

 

Inmiddels weer veel takken af moeten knippen vanwege de rot. Het lijkt er wel op dat de Exodus Cheese en de Arjan's haze1 nog wel wat gaan opbrengen, ze hebben nu kleine topjes en staan vol in de bloei.

 

Foto's komen wat later..

 

Laturrrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wainlet, je smoked te veel gast :huh: botrytus in de growshop kopen... Hahaha

 

lees de post van Maas nog eens een keer als je niet van de kaart bent :D

je laat me wel lachen hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

HAhah oeps, het ging ff iets te snel allemaal kennlijk:P Ik bedoelde of je Teldor in de shop of intratuin kon kopen ofc^^

 

Gister me eerstje Heribei-pitje gerookt. Deze is dus te vroeg geoogst maar tis wel een lekker wietje. Maar echt een typische WIETsmaak niet echt bijzonder:P De Heribei #3 staat nog buiten dus als die klaar is maak ik wel ff een goed rookverslagje.

 

Laterrrr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die Heribei is wel een beetje lastig qua toprot, voor de rest wel een mooie plant met stevige buds. Dat laatste is voor mij ook de reden dat ik hem niet helemaal kon laten afbloeien, maarja... Nog steeds een lekker wietje en een goede opbrengst :tu

 

Zijn je foto's trouwens niet een beetje te herkenbaar?? Je ziet de hele buurt en je kunt jou zien in de reflectie van het raam, ik zou dat iets minder herkenbaar maken :rofl

 

Succes nog! Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een snelle oplossing voor je stamrot:

 

Boetseer klei er omheen doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

#Monti

Ja idd lekker wietje, goede toppen maar hij rot wel heel snel. Zelfs met het zomerweer afgelopen week rot ie gewoon door. Alle drie niet helemaal kunnen afbloeien...

 

Misschien iets te herkenbaar maar zo populair is dit topic nu ook weer niet en weet ik niet voor wie ik dit zou moeten verstoppen:P Maar thanks for the warning x)

 

 

#Bastet

Oke, nog nooit gehoord maar als jij er ervaring mee hebt wil ik het wel proberen!

 

 

Voor de toprot schijnt er nu een oplossing gevonden te zijn(zag ik laatst op het forum), namelijk een beetje chloor oplossen en over de plant spuiten. Dat ga ik maar eens proberen.

 

Verder ga ik deze week nog een update geven van de Exodus Cheese en de Arjan's Haze's, die nu topjes beginnen te krijgen en heeeeeeeeerlijk ruiken ^^ xD Vooral de Haze, echt heerlijk. De Cheese ruikt zo goed dat t eigenlijk stinkt:P Maar ik weet dat ie gedroogd wel heerlijk rookt en daar doe ik het voor XD

 

De groeten!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondanks het koude weer gaat het nog bestwel goed met mijn Exodus Cheese en Arjan'sjes. Ik zie de toppen elke dag weer groter worden. Dus ik laat ze gewoon staan tot ze omvallen of beginnen te rotten:p. Maar met deze Haze heb ik nog nooit toprot gehad, en de Exodus Cheese is een hybrid en rot dus minder snel(ivm luchtige toppen). Wie weet halen we november nog ;)

De Heribei's zijn helemaal geoogst, gedroogd, en verdeeld(Tussen me pa en mij). Het meerendeel aan hem gegeven en ik hou een dikke boterhamzak over... Hele chille wiet B) . Rookverslag komt deze week. Ik open dan ff een nieuw topic: Rookverslag Heribei Outdoor 2011.

 

 

Genoeg gelul:

Exodus Cheese:

2011-10-07132553.jpg

2011-10-07132518.jpg

2011-10-07132526.jpg

Ik zie dat de takken moeite hebben met het gewicht van de toppen, misschien moet ik ze gaan vastbinden.

 

 

 

 

 

Arjan's Haze #1

2011-10-07132301.jpg

2011-10-07132321.jpg

Lekkkaaaa! Heerlijke lemony, typische Haze-geur! XD Dit wordt nog wel wat^^

 

 

 

 

 

#2

2011-10-07132455.jpg

2011-10-07132505.jpg

Ze is schuin omdat aan de ene kant bijna alle takken eraf zijn gerot. Vreemd genoeg is die rot uit zichzelf gestopt. Iets kleinere toppen dan de ander.

 

Tot het rookverslag :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...