Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
paraat

nog een extraatje nodig?

Recommended Posts

hallooo allemaal,

 

Ik heb een vraagje

 

Ik heb vanavond met een paar jongens een paar m2 opgespit (een spade diep) in het bos (brandnetels weggehaald), en we willen deze grond (harde kleigrond) nog wat opwaarderen.

 

Hier gaan we dus beendermeel, bloedmeel, A-Z kalk, en wat kippenmest bijdoen, samen met nog ongeveer 10 zakken voorbemeste tuingrond, misschien nog wat cocopeat.

Nu de vraag, zou het zin hebben om hier nog Plagron Bio-Supermix over te verdelen, voor nog een extraatje zegmaar, zodat ze niet ondervoed raken.

Maar is deze toevoeging nog wel nodig met de voeding die we al door de grond gaan doen, zullen ze niet overvoed raken?

 

We gaan er 7 vrouwelijke planten inzetten, Heribei en Killing Kush die volgende week ergens gezet gaan worden.

Vlak ernaast nog een zakje van Frobanken, deze krijgen hetzelfde mengsel.

 

Bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met hoe meer mensen je een kweek draait des te groter is de kans dat het mislukt , er is er altijd wel één die z'n mond voorbij praat

 

Ik zou die bio super mix gewoon weg laten maar wel zorgen dat die klei grond luchtig wordt

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

okee, ja we gaan het grotendeels mengen met bioflor bemeste tuinaarde, dit wordt nog gemengd met de plaatselijke grond en een zak grond van intratuin, en dan de voedingsstoffen die ik beschreven heb.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar is deze toevoeging nog wel nodig met de voeding die we al door de grond gaan doen, zullen ze niet overvoed raken?

 

Ik zou het er ook bij laten. Je mengsel klinkt goed genoeg en zoals buble zegt; als het lekker luchtig is groeit het prima nu. Overvoeding gebeurt niet zo snel op volle grond met vaste voeding. Moet geen meststoffen in je water oplossen in ieder geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...