Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Metrop

Metrop plantenvoeding crew stelt zich voor

Recommended Posts

Dit vind ik een mooi voorbeeld van mensen die naar elkaar luisteren ,waardoor er geen scheld of ruzie topic komt maar juist een heel plezierig topic om te lezen.

Veel plezier op het forum.

 

TNT

Share this post


Link to post
Share on other sites

33aq4qe.jpg

 

lol..

 

Ik kom WF overigens alleen op de eerste pagina in de zoekresultaten tegen bij de query 'metrop voeding', daarop adverteren jullie dan weer niet :verrygood

 

Naar zoekresultaten op pagina 3 (bij mij, maar dat kan per persoon verschillen) wordt trouwens amper gekeken, dus zou me niet te druk maken.

 

Anyways, welkom op WF!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Robbie,

 

Ook welkom namens mij. Toen ik de producten van Metrop voor de eerste keer tegenkwam op het web dacht ik déjà vu. Ik heb in het verleden met Biogreen gewerkt, en met name de overeenkomst tussen calgreen en calgel viel me direct op. Metrop kwam op mij over alsof de zoon van meneer Agrimixx (dat zat vroeger toch ook in IJsselstein of Nieuwegein?) voor zichzelf was begonnen met min of meer dezelfde producten onder een andere naam in een mooier jasje. Ik concludeer nu n.a.v. je openingsstukje dat Metrop producten maakt voor (o.a.) Biogreen. Hoe dan ook, ik heb destijds betere resultaten behaald met de Biogreen-lijn dan met andere fabrieksels, dus als mijn conclusie een beetje klopt heb je wat mij betreft groot gelijk en verdient Metrop zeker meer aandacht in Nederland. Ik heb als enige bezwaar dat het voor de kleine hobbykweker met het gietertje, wat ik tegenwoordig ben, erg lastig werken is met kleine hoeveelheden zwaar geconcentreerde producten in gel-vorm.

 

Groeten,

 

GG

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi GG, Als je kijkt naar de domein naam biogreen.nl bij Whois (sidn is een goeie) dan moet je eens kijken door wie dat domein naam is geregistreerd en wanneer. (voordat agrimixx bestond)

Voor de rest wil ik niet meer over Biogreen spreken, teveel oud zeer.

De kleine hobby kweker is idd niet gebaat bij een flesje waar hij jaren mee kan doen, maar voor die zijn andere merken plantenvoedingen wel geschikt.

Wij konden ons onderscheiden door de hoge concentratie. Dat zorgde voor een verschuiving van de doelgroep...veel kleinere kwekers vielen af, maar daar in tegen kwamen er landbouwers voor terug in de plaats.

 

Gek genoeg zijn er wel heel veel kleine kwekers in Frankrijk die onze producten nemen.. leuk, want al die 250ml flesjes vullen we nog steeds af met de hand (tussen de 1000 en 2000 per maand) :verrygood

Maar landen als Spanje daar zullen wij buiten Baskenland nooit groot worden.

 

mvg,

Robbie

Edited by Torsti
onnodig quoten!

Share this post


Link to post
Share on other sites
;) staat die er nou nog steeds op? Foei Rob die zou je er netjes afhalen! Had ik nog wel zulke goede dingen over je geschreven :verrygood

 

 

Whazzup... :) dit is een andere.. puur als verdediging tegen het vergelijk die op het forum stond.

haha.. die zou jij eraf halen weet gij nog :verrygood

 

Alleen als je Metrop intypt komt het naar voren....oftewel, mensen die direct naar metrop zoeken zien dat adword...ze werden afgeschrikt door de topic... en op deze manier hoopte ik dat mensen dat vergelijk met een korrel zout namen..

 

Een negatieve recentie doet namelijk meer dan een positive recentie..

 

Nu sinds kort zit de topic bij google op plaats 2 onderaan.... maar vergis je niet in de kracht van de website wietforum niet... er zit zoveel beweging in, dat de topic volgende week weer op de 1e pagina kan staan.

 

ik haal de adword weg.. was ik eigenlijk van plan sinds dat ik actief lid ben hier.. (paar dagen) en ik hoop dat met andere topics de slechte topic naar achteren wordt gedrukt.

 

mvg,

 

Robbie

 

Welkom op Wietforum en het getuigd van durf om je als fabrikant open op te stellen.

Ik hoor veel en heb best goeie dingen gehoord over jullie producten dus met een beetje extra info zitten jullie op wietforum gebakken.

 

Veel plezier op het

 

greetz sannie

 

 

 

Dank je wel Sannie,... ik heb gehoord van mijn maat van Guano Kalong dat jij ook een toffe gast ben.. :lol:

 

Welkom Metrop Crew,

 

Verkoop je ook starters pakketten ? Voor 5 planten van zaad tot heilig kruid ;)

Wil het wel testen maar dan wel voor mezelf ;)

 

Buble

 

 

ja, verkoop ik.... in 250ml flesjes.... maar kom je het halen bij mij op de zaak... dan krijg je het voor niks, als ik maar de uitleg mag geven..

 

Helaas... word ik maandag geopereerd en ben een paar weken uit de roulatie...

wordt dan daarna..

op mail ben ik wel bereikbaar..

 

online kan je het kopen bij een webshop met de naam Greensell.nl

 

mvg,

 

Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij was ik diegene aan wie het niet te verkopen was :verrygood

 

Na bestudering vd fles(sen) was naast het test topic hier op WF 1 vd dingen die ik opmerkte dat het vd kleine kwekert echt niet te doen is om af te meten, wat al terugkomt in de replies.

 

Heb daar 1 apart lab pipetje voor (3.5ml dingetje) en da's al heel gedoe met die yoghurt.

Is daar niet wat op te vinden af fabrikant?

 

Gebruik zelf calgel, perfect spul en had al vernomen van dat spuiten op de toppen, de GS zou nog nagaan hoe of wat precies want dat luisterde nogal nauw, ik snap waar het voor dient (extra opbouw celmateriaal in de top door directe bemesting wat je normale voeding via de sapstroom dan nietin de weg staat met als einddoel meer droge stof in het materiaal (compactere toppen die amper indrogen).

 

Ben wel benieuwd wie het mag gaan testten en hoe die het aanpakt met die hoeveelheden.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Houdt in dat deze meststoffen voldoen volgens Bijlage I van de verordening (EG) nr. 889/2008 inzake de biologische productiemethode???

 

Namaste :verrygood

 

 

Dit geld voor het vervaardigen van eindproducten. Niet voor het vervaardigen van meststoffen.

Wel gaat dit over het gebruik van meststoffen... welke wel en welke niet...

 

Biologische plantenvoeding wordt helaas (zelfs door google translate) vaak verwisseld met organische plantenvoeding.

net als chemische plantenvoeding vaak verwisseld wordt voor synthetische plantenvoeding...

 

Als ik namelijk een organisch elementje verbind met een ander organisch of minerale element.. en dat element kan niet uit zichzelf de verbinding weer loslaten.. dan mag ik dat verbonden element niet meer organisch noemen in Europa. Wel in veel landen buiten Europa.

 

Helaas denken nog veel mensen dat als het niet organisch is, dan is het chemisch en chemisch is synthetisch en dat is plastic..

Vandaar dat een aantal fabrikanten (en ik ook) spreken van biomineraal en/of biologisch afbreekbaar.

 

Want dat is waar het om draait.. het product moet ten alle tijden biologisch afbreekbaar zijn gewoon in de grond door het bodem leven.

 

Bijna elke plantenvoeding op de markt zit een chemische verbinding in... namelijk de Phosphorus. Vloeibare Phosphor dat 3% of meer is... moet altijd een chemische verbinding hebben met een ander elementje (organisch of niet, dat maakt niet uit)... Chemische reactie gebeuren continue in de plant en in het menselijke lichaam.. zo bestaat er leven....maar dat betekend niet dat dat P elementje van "plastic" is...

 

Of een plantenvoeding echt 100% puur organisch is.... kan je dus zelf na kijken door naar de % van P te kijken...

 

Een registratie met een stempel van organisch stelt niet zoveel voor..... je kan een certificaat halen en jaarlijks voor betalen voor 1 product, en dat dan op alle producten plakken..want er is geen controle op.

 

Ik weet dat i.i.g. Guano Kalong 100% vloeibare organische plantenvoeding heeft.... en ik dacht ook BioCanna..

check de % van de P maar..

 

 

Dat betekend trouwens niet dat als je een fles heb waarvan je dacht dat het 100% organisch was, maar niet is, dat dat slecht is... in tegendeel....

Ik durf eigenlijk wel te beweren dat in ieder geval de Nederlandse voedingsmerken of merken die in Nederland goed verkocht wordt allemaal biologisch afbreekbaar zijn.... de Nederlandse regels zijn namelijk strenger dan de Europese regels op dat gebied.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Volgens mij was ik diegene aan wie het niet te verkopen was :verrygood

 

Na bestudering vd fles(sen) was naast het test topic hier op WF 1 vd dingen die ik opmerkte dat het vd kleine kwekert echt niet te doen is om af te meten, wat al terugkomt in de replies.

 

Heb daar 1 apart lab pipetje voor (3.5ml dingetje) en da's al heel gedoe met die yoghurt.

Is daar niet wat op te vinden af fabrikant?

 

Gebruik zelf calgel, perfect spul en had al vernomen van dat spuiten op de toppen, de GS zou nog nagaan hoe of wat precies want dat luisterde nogal nauw, ik snap waar het voor dient (extra opbouw celmateriaal in de top door directe bemesting wat je normale voeding via de sapstroom dan nietin de weg staat met als einddoel meer droge stof in het materiaal (compactere toppen die amper indrogen).

 

Ben wel benieuwd wie het mag gaan testten en hoe die het aanpakt met die hoeveelheden.

 

 

Een pipetje werkt niet omdat het de Kalium niet goed opzuigt...dat voet in geconcentreerde vorm aan als fijn zand tussen de vingers.....

 

Ik zit echter al een tijdje te denken om zelf nog een merk uit te brengen in verdunde vorm zoals ik dat al voor een buitenlands merk maakt.

Zelfde grondstoffen, zelfde npk filosofie, maar dan dunner en goedkoper om de vraag voor kleine kwekers te voldoen.

 

Goedkope flessen heb ik daarvoor al staan.. maar nog geen tijd gehad om labels te ontwikkelen en een naam te bedenken... Ik weet zelfs nog niet eens of ik het zelf gaat promoten en verkopen of dat ik het doorverkoop aan iemand anders..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Helaas denken nog veel mensen dat als het niet organisch is, dan is het chemisch en chemisch is synthetisch en dat is plastic..

 

Organisch is ook chemisch , maar niet synthetisch dus man made, dus gebruiken jullie materialen voor jullie plantenvoeding dat man made is of uit natuurlijke hulpbronnen zoals Soil Association voor hun keurmerk eist.

 

Namaste :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Goedkope flessen heb ik daarvoor al staan.. maar nog geen tijd gehad om labels te ontwikkelen en een naam te bedenken...

Wat dacht je van een prijsvraag op dit forum? Dat scheelt jou veel tijd en moeite.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is die koffie te halen? Staat namelijk alleen een postbus adres op de site :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarom nou verdunnen :verrygood

 

is er niet een doseerpompje te vinden wat je op de bestaande flessen kunt draaien (zoals op een ketchup can) waarmee je kleinere hoeveelheden kunt doseren door druk op de pomp?

 

behoudt je al het goede, is volgens mij goedkoper dan nieuwe flessen/etiketten en schema's ed maken en zou voor mij een punt zijn om het wel aan te schaffen ipv aangelengde voeding, die zijn er al meer dan genoeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een pipetje werkt niet omdat het de Kalium niet goed opzuigt...dat voet in geconcentreerde vorm aan als fijn zand tussen de vingers.....

 

 

Misschien hierom lostchild waarschijnlijk kan je het gewoon niet goed door een rietje krijgen,

Ik doe normaal de EC meten van het voedingswater en merk dat er meer in moet om op de juiste Ec

te kunnen komen dan de dosering op de fles aangeeft. Ben ik hier de enige in of doen nog meer mensen dat? Ook vroeg ik me af, ik vermengde voeding in een maatbekertje met wat lauwwater om het wat beter te laten oplossen. Hierna voeg ik het

toe aan het voedingswater beetje bij beetje tot ik op de juiste Ec zit en gooi ik het laatste beetje weg

is dit verkeerd? Mis ik hierdoor ook een bepaald voedings element door dat het direct naar de bodem van

het maatbekertje zakt als ik het effe laat staan.?

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een pipetje werkt niet omdat het de Kalium niet goed opzuigt...dat voet in geconcentreerde vorm aan als fijn zand tussen de vingers.....

Wat voor een wazige sprookjes ben jij allemaal aan het vertellen ?

 

Net als toen dat je voeding DNA beschermd ? (in Tilburg toen)

 

PS: Kalium is één van de best oplosbare ionen, het is vrijwel niet neer te slaan uit de oplossing. Er is geen enkele reden dat dit niet in een pipet kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Organisch is ook chemisch , maar niet synthetisch dus man made, dus gebruiken jullie materialen voor jullie plantenvoeding dat man made is of uit natuurlijke hulpbronnen zoals Soil Association voor hun keurmerk eist.

 

Namaste :verrygood

 

 

Mooie beschrijving dat dichtbij komt van je..

Al onze producten en grondstoffen van producten zijn biologisch afbreekbaar...organisch en mineraal..

De verbinding die wij hebben met de Phosphor is geheim.. maar wel een minerale organisch verbinding dat uiteraard biologisch afbreekbaar is.

 

Onze klanten in de landbouw willen wij namelijk niet alleen dit jaar bedienen, maar ook over 10 en 15 jaar..

 

mvg,

Robbie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat voor een wazige sprookjes ben jij allemaal aan het vertellen ?

 

Net als toen dat je voeding DNA beschermd ? (in Tilburg toen)

 

PS: Kalium is één van de best oplosbare ionen, het is vrijwel niet neer te slaan uit de oplossing. Er is geen enkele reden dat dit niet in een pipet kan.

 

 

Blijkbaar ben jij zo`n Hollander die alles altijd maar half luisterd en het allang allemaal al zelf weet...

 

1) ik heb nog nooit van mijn leven iemand verteld dat, ik denk dat je de amino`s bedoeld, mijn product DNA beschermd.....

Ik heb wel verteld dat de aminozuur helixxen direct in het DNA de plant stimuleerd (als het ware repareerd).............ik heb er ook bij verteld hoe je de snelle werking zelf kon testen aan de hand van de vingers van het blad....

 

2) Over de Kalium..... laat maar, je oordeeld al zonder dat je snapt wat ik bedoel..

 

De seminar in Tilburg was de enigste seminar ooit dat ik deed wat een compleet zonde van mijn tijd was....

Rede was dat niemand van de aanwezige op 2 na geintresseerd was in nieuwe kennis.... een aantal zelfs een houding hadden van dat ik maar onzin stond uit te kramen...en iedereen eigenlijk alleen kwam voor de blow...

 

Jammer, want ik had toen erg mijn best gedaan en veel gratis test setten klaar gemaakt en meegenomen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat dacht je van een prijsvraag op dit forum? Dat scheelt jou veel tijd en moeite.

 

 

Is een idee.... als het mag van de forum leiding...

 

Jaarlijks geven wij diverse prijzen weg aan forums die zelf prijsvragen organiseren...

 

veel van mijn klanten in het buitenland zijn snowboarders.... ik ben al van plan om ook een x een puzzel prijsvraag te doen met als hoofdprijs een paar dagen snowboarden met ons in Zwitserland..

 

Zijn er hier ook veel snowboarders ??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat draai je dr nou weer slim om heen? Of begrijp ik je verkeerd?

 

Mag ik eens vragen wat je nou precies verstaat onder "Biologisch Afbreekbaar" dan?

 

Want ik weet dat menig fabrikant deze term te pas en on te pas gebruikt... het zegt nix namelijk.. net als de term "dermatologisch getest"

Alles is zo'n beetje biologisch afbreekbaar (kan soms wel honderden jaren duren maar dat hoeven ze dr wettelijk niet bij te zeggen...)

 

vandaar dat het tv programma Keuringsdienst van Waarden deze term onlangs nog eens goed aan de kaak gesteld heeft.

Mineralen winning en gebruik is gewoon schadelijk voor de natuur, dat het biologisch afbreekbaar is.. tja ... logisch...

 

Ben benieuwd naar je verweer/uitleg/reactie!

Groeten Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor prijsvragen en producttesten kun je contact opnemen met mij.

 

Wat betreft die kalium: Ik denk (maar ik weet het ook niet zeker) dat de consistentie van het preparaat opzuigen door een pipetje niet toestaat. Klopt dat?

 

Niet te snel op de tenen getrapt en te vroege conclusies getrokken heren, beetje blijven communiceren.

 

Nog wel een vraag over wat je zegt over forsfor: Guano kan rustig 0-10-0 zijn. En dat is toch echt organisch :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leg me uit dan waarom kalium niet in een pipetje kan ????

 

Ik ben echt heel erg benieuwd......... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

effe on topic heren :verrygood

 

ik kan snowboarden en vragen beantwoorden (mits de antwoorden via google te vinden zijn)

 

wanneer gaan we? (kan ik alvast plannen wanneer ik klaar moet zijn :verrygood )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook zelf een beetje lezen Kees! Het was in de context van sterk geconcentreerd.

 

Een pipetje werkt niet omdat het de Kalium niet goed opzuigt...dat voelt in geconcentreerde vorm aan als fijn zand tussen de vingers.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...