Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

lostchild

Alweer een ventje met een tentje

Recommended Posts

We zitten op ruim 3.5wk 12/12 nu (dag 25 om precies te zijn).

 

Gisteren wel foto's gemaakt maar geen update, moest een Hurricane die ratelde omruilen, dat ging echt ff voor :)

 

Vanochtend de bloeibuisjes erin gehangen, speciaal de wekker ervoor gezet zodat ik het kon doen net voordat lampen aansprongen.

Topvorming zit er goed in, geurtje ook al een beetje :D

 

Ze kregen 2x pwk 1ml BAC bloeivoeding en bio PK mee, kunnen ze goed hebben en ik ga miv volgende vrijdag de hoeveelheid verhogen naar 1.5ml-ltr.

 

Dit was gisteren

gallery_22678_11973_52271.jpg

 

gallery_22678_11973_947700.jpg

 

gallery_22678_11973_608536.jpg

 

En toen werd het alweer najaar na een korte doch mooie zomer

gallery_22678_11973_1087472.jpg

 

gallery_22678_11973_744056.jpg

 

gallery_22678_11973_599513.jpg

 

gallery_22678_11973_797659.jpg

 

gallery_22678_11973_770508.jpg

 

Her en der een gaatje in het dek maar daar groeit onderin vaak nog wel wat, s5 is en blijft lastigere plant wat dat betreft door die stakerige uitgroei van de zijtakken maar je hoort mij verder niet klagen :lol:

 

Sla ff over tot vrijdag maar dan weer een grote update, zal proberen ook weer foto's met loep voor de lens te nemen dan (voor het betere trichomen werk), ben beetje druk met het grote werk aankomende dagen :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit man, die S5-opbouw met die haartjes in een soort bolletje bovenaan vind ik zo mooi altijd bij S5-kweekjes.

Je hebt in ieder geval een groot aantal topjes, ben benieuwd naar hoe het eruit ziet over een paar weken :).

Ga zo door B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@markz

Inderdaad topjes zat, moet zelfs vd week nog wat klein spul onderin dieven, zag her en der nog wat wit pluis hangen daar :)

 

Die bolletjes zijn mooi maar ik vindt het vanaf week 7.5 pas echt leuk worden, die node op node bloei die je dan krijgt ook wel de torentjes genoemd B)

 

Vandaag de BAC bloeistimulator binnen gekregen en de Bacto is ook weer aangevuld: gaan deze dames vast lekker vinden om op te slobberen en ik denk (eerdere ervaring onder HPS) dat de bloeistimulator de boel echt gaat laten exploderen ;). Wou dat al eerder geven maar flesje was leeg en portomonee toen ook.

 

Kijken of we veel verschil zullen zien, kan wel zoveel gaan beweren "uit ervaring", bewijs maar...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo, na heel veel heen en weer geren en geklus afgelopen week eindelijk weer rustig aan doen.

 

Dames hebben niks te lijden gehad overigens, alleen even niet op de foto geweest :tu

De groei is er wel zo'n beetje uit nu, en de trichomenfee is ook weer lang geweest zag ik ;)

 

Gisteren hebben ze 1.5 ml bloeivoeding en bio PK op 1ltr gekregen en o.25ml bloeistimulator alsook wat Bacto,

kon het goed ruiken :)

 

Zo zag het er vanochtend uit toen ik de rits open deed om dagelijkse waterbeurt te doen

gallery_22678_11973_120640.jpg

 

gallery_22678_11973_884511.jpg

 

gallery_22678_11973_968410.jpg

 

gallery_22678_11973_1171048.jpg

 

me like what me see and it's gettin smelly :)

 

 

excuus vd "HPS" gloed op de foto's, moet nog ff kijken hoe de N96 best in te stellen B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inmiddels aanbelandt op dag 29 12/12.

 

Dagelijks 1ltr per plant, temp tussen de 22-27C en een lv die rond de 50% blijft hangen.

Nu, met vanochtend meegerekend, 2x 1.5ml vd bloeivoeding en de PK meegegeven en ik zie nog niks raars.

 

Boven, in de grote tent onder HPS heb ik wat planten staan die eendere bladeren nog hebben als in begin van dit topic, die hebben ook een paar dagen bij deze s5's in tentje op de overloop gestaan. Duurt wel lang hoor voor die troep eruit is :) .

 

Deze dames hebben nu nergens last meer van en zijn aardig aan het bouwen, verbaast me nog (zie foto) dat er onderin ok nog beetje topjes ontwikkeling is, op zeg 30cm onder de lamp, heb wel een open bladerdek maar toch :)

gallery_22678_11973_118228.jpg

 

nu eens geen serie foto's van boven maar voornamelijk lagere regio's, misschien lokt dat wat meer reactie uit B) bloeiende toppies zijn ook maar knap saai toch ;)

gallery_22678_11973_1521872.jpg

 

gallery_22678_11973_1057652.jpg

 

nou stiekum toch 1 van boven dan

gallery_22678_11973_854131.jpg

 

was het voor vandaag

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi LC,

deze dames zien er heel mooi uit!

Geen paars en geen rare verschijnselen op het blad.

 

Ik denk het wordt eindelijk een ronde zonder problemen voor jouw

en het is jouw gegund B) .

Hoe lang zijn de planten nu?

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik ze uit zou rekken denk ik cm of 65 nu, in het echie een cm of 40 vanaf de pot schat ik.

kzal eens gaan meten straks.

 

Micro gaat me altijd wel goed af (gelukkig) al deed ik niet zo vaak een complete ronde onder TL

(1x anesthesia en 1x s5 afgerond), dit is eigenlijk de 1e keer dat ik er echt voor ga onder micro.

 

Weet nu inmiddels wel dat planten van 50cm (wel een open bladerdek anders niet) onder deze opstelling geen probleem zullen zijn qua diepstraling,

iets waar ik toch wel bang voor was dat alles beneden de 25cm vanaf tophoogte complete fluff zou zijn.

 

Goed om te weten voor de ronde na deze, wordt een s5 STS poging :)

 

Deze ronde heeft nog zeker 5wk te gaan en zoals het er nu uitziet komt het helemaal goed ;)

 

Edit (schijn bedriegt al snel bij plant afmetingen B) ) :

mijn onderarm van elleboog-vingertop is 45cm, plant is net wat langer dan mijn onderarm dus tegen de 60cm (langste scheut), rest toppen is 5cm lager.

 

dus.. 50cm gemiddelde planthoogte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet er mooi uit zo :)

 

mooie topvorming en lekker snel ;)

 

 

kijken lekker mee

 

B)

 

 

Elmo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij heb ook mooie micro spulletjes daaro ;) Kijk lekker met je mee :verrygood

 

Ik ga STS in me tuin proberen dit jaar lukt dat doe ik et ook wel een xtje in me tentje natuurlijk ;)

 

Heb nog nooit binnnen gekweekt dus word nog wat :book: Zal wel loslopen hoop ik ben onderhand al 2 maanden lekker aan et lezen en informatie winnen :D

 

Blijf jou volgen ;)

 

s6 verder man Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo

gaat idd voorspoedig, begint ook weer typisch te ruiken nu id dr (bacto water en s5 toppies tesaam omdat ik tegen tak aankwam is heel apart geurtje :book: )

topopbowu is wel mooi deze keer, stukken beter dan die vorige 110W wat scrog ronde, ze hebben echt de ruimte nodig ipv gecramd op een netje.

 

@jnkie

lang dingen opsparen en veel krijgen kwam ik een heel eind met deze opstelling.

 

tentje is van mij, rest via via :D

 

grote setup (dr240W 2x600W) die ik heb kost me pas geld, klauwen vol met al die misoogsten :verrygood

 

STS lijkt me niet zo 1-2-3 voor buiten, ik kan je aanraden deze pdf eens door te lezen voordat je ermee aan de slag gaat

 

Geen pica's: niks anders tov gisteren ware het niet dat de dames vandaag niks te drinken wilden, tensio stond op 110 vanmiddag, morgen weer.

Logisch ook wel, week 5, ff stilstaan om energie op te doen voor de volgende spurt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoezo zou et buiten nie werken ? Ik heb me STS van iemand gehad die et buiten ook voor mekaar gekregen hebt en sterke oplossing gebruikt maar 2 of 3 x gespoten en thats it... ( Weet eigenlijk nie of et nou kas of echt buiten was... )

 

Ik ben de moeilijkste nie op zich, gaat et nie goed tja jammer dan lukt et wel ? Dan heb ik een leuk vooraadje ;) Me tuin gebruik ik toch alleen om te experimenteren Guerilla doe ik ook geen tijd voor verslag ;)

 

En dan die 5 Heribei's in een kas wel een verslagje :verrygood Wiet voor volgend jaar heb ik wel :D Kennis kun je maar nie genoeg hebben kijk je kunt wel alles aan nemen wat de geleerde zeggen en ze hebben ook meestal zeer zkr gelijk, maar je leert et meest van je eigen fouten en zelf te ondernemen :book: Zo zie ik et weet je ?

 

 

Straks in me tentje zou ik et dan nog wel is kunnen proberen als et mislukt... Maar de planning was eigenlijk om eerst elk soortje van sannie is een xtje te proberen ;)

 

Maar dat heb ik wel ondervonden onderhand als je van alles tegelijk doet zijn je plannen ideeen iedere dag anders :P Altans in mijn kop dan :D

 

Hehe

 

Grtz

 

Edit : Heb je info ff snel doorgenomen nie alles gelezen maar als je bedoeld ivm met lichturen 12/12 en dan gaan spuiten maakt voor mij nie uit want alles in me tuin is autoflower dus zodra ik de voorbloei zie krijgt ie zachtjes et eerste beetje daarna krijgt ie 2 of 3x een beuker ;) Die maat van me heeft et ook met autoflowers gedaan fem soortjes.. En ik neem ook een fem soortje ;)

 

Ken hooguit keihard op me bek gaan en dat gebeurd maar 1x dan ;')

Share this post


Link to post
Share on other sites

jee man, wat een verhaal maak je ervan :book:

ik doelde meer op dat je binnen veel meer controle hebt, buiten is het mogelijk dat 1 vrouwtje door stuifmeel van meerdere STS behandelden bestoven wordt waardoor je helemaal niet meer gaat weten hoe of wat met alle mogelijke gevolgen van dien.

 

Volgens mij klopt die 2.5% wel voor binnen, volgens de PDF bewerk je de planten ook iets anders als dan wat je me stuurde van Lesbian Dream als ik het me goed herinner (ik wil ook nog met dat andere goedje aan de slag in de toekomst), ik moet dat allemaal nog uit gaan vogelen (ook nog wat andere info bronnen doornemen wat dat aangaat), want ik heb een hekel aan een zaadkweek die niets vruchtbaars opleverd en een bult wiet die je alleen maar kunt doordraaien vanwege de zaadjes, volgens mij heb ik daar nu een s5 x herijunana voorbeeld van mogen ervaren, wiet is niet te roken en de zaadjes zijn veels te licht van kleur en (te) klein :verrygood

 

ontopic:

Dames hadden dorst, geen zin om net uit bed met ml's voeding aan de gang te gaan dus alleen water gegeven vandaag, 1ltr per pot.

Volgende waterbeurt krijgen ze weer 1.5ml mee vd BAC lijn.

 

Straks ff foto's schieten vd dames die nu weer op gang beginnen te komen qua topvorming, mooi gezicht is dat toch als alles gewoon zijn gangetje gaat

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen en vd kenners.. de spitsvorming vd toppen begint in te zetten.

gallery_22678_11973_4301.jpg

 

ziet ook mooi de trichoompjes al liggen op de schutblaadjes

 

gallery_22678_11973_714335.jpg

 

rechterkant tentje

gallery_22678_11973_571100.jpg

 

linkerkant

gallery_22678_11973_196910.jpg

 

Vandaag is het dag 32 12/12, bijna op de helft nu, dat belooft nog wat met de topontwikkeling zoals die nu gaat (ik reken ruim 9.5wk vanaf 12/12 onder PLL met s5)

 

HPS instelling op de N96 werkt goed onder PLL bloeiampies, rode gloed is mooi pleite nu :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eind week 5 (dag 35 om precies te zijn) verder zeg ik niks behalve dat ik de lv wat meer id gaten moet houden vanaf nu :verrygood

 

gallery_22678_11973_1188679.jpg

 

gallery_22678_11973_191982.jpg

 

gallery_22678_11973_99500.jpg

 

gallery_22678_11973_467260.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Lostchild,

 

ook zonder veel woorden ziet het er nog steeds goed uit.

Krijg je de LV wel onder controle?

 

deze keer moet het goed komen, maar daar heb ik wel vertrouwen in zo te zien.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

lv 67% max geweest en dagelijks (voor zover mogelijk) inspectie op de bekende optredende problemen bij een hogere LV maar niks kunnen spotten, als de ventilatie maar goed is en vrij door dek kan komt het wel goed denk ik :D

 

Ze hebben even rust genomen en gaan nu gebruik maken vd BAC om de toppen aan te dikken, mooi om zo voor je ogen te zien gebeuren :)

 

heel wat beter als onder HPS waar ik alweer 2 planten gedumpt heb: totaal geen wortel aanmaak na 2wk onder HPS :P

zaadplanten nog wel, heel apart en weer genoeg hoofdbrekens (en een stap dichterbij naar goodbye HPS ;) , ben dat wel goed zat).

 

heb foto's gemaakt maar telefoon aan de lader nu, straks ff bijwerken.

 

edit:

maar goed dat ik zo bedacht ben op ongedierte bij planten :lol:

bij wat paprika plantjes die in de vensterbank stonden (andere kant kamer waar dit tentje staat) zag ik gisteren een paar beessies bovenin.

Spruzit behandeling gegeven en vandaag nog eens gecheckt, gedeelte dood maar nog erger, aan de onderkant vh blad de 1e tekenen van... spint.

 

ga risico niet lopen en heb de paprika plantjes in de kliko gegooit: zul je zien, behandel ik de paprika's en trekken ze verder naar de 1st dichtsbijzijnde kamerplant en zo naar het tentje uiteindelijk want ik heb ook 2 katten lopen..

 

alle kleding apart gehouden die ik aanhad, zolen slippers schoongeboend jeweetwel wta je allemaal kunt doen om verdere besmetting te voorkomen.

zometeen onder de douche en dan maar eens kijken hoe de HPS kant erbij staat en komende tijd xtra opletten bij deze planties maar 2 kamerplanten die vlakbij staan zijn nog schoon dus denk dat ik er op tijd bij was ;)

 

jammer vd paprika's maar planten in de vensterbank kan dus niet omdat raampje altijd op ventilatie kiertje staat en zo dat ongedierte binnenkomt, heb ook elk jaar weer bezoek van mieren, levendige tuin desondanks dat er alleen onkruid in groeit tussen de tegels.

Edited by lostchild

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind ze anders echt mooi gaan hoor :D Hoop dat et bij mij in de toekomst ook zo mag uitpakken :lol:

 

Blijf lekker mee kijken lost...

 

s6 man

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik hoop het hopen voor je jnkie :lol:

 

telefoon accu vol, komen de dames

 

gallery_22678_11973_208834.jpg

 

gallery_22678_11973_412799.jpg

 

gallery_22678_11973_293616.jpg

 

gallery_22678_11973_241654.jpg

 

vandaag was het, 5wk+2 dgn maakt: dag 37 12/12, ging het onder de HPS ok maar zo :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen week druk met andere zaken geweest maar, qua foto's, komt dat wel goed uit :D

 

ze krijgen om de 3dgn 1.5ml BAC bloei/pk/druppie booster en beginnen nu echt lekker aan te zetten en heel erg lekker te ruiken en de N96 heeft weer last van plakkies na nemen foto's :whip:

Komende week wordt de basisvoeding iets verhoogd naar 2ml, meer PK ga ik (nog) niet geven komende keer want dat kan heftig uitpakken als je dat te drastisch doet.

 

Denk dat ik toch wel richting de 1gr/w kan gaan, helemaal als ik de hoofdtoppen 1st oogst en de rest nog ff laat zitten en heb daar wel de ruimte voor dus... :o

 

Week 6 zit erop na vandaag (dag 42 12/12), nog 3.5wk zeker te gaan en als dat zo doorgaat zoals nu wordt het kantelenwerk op de hoofdtoppen (eindelijk eens dan ;) ).

 

wel apart hoor, hier beneden in een klein tentje onder PLL gaat het zoals vanouds waar het onder HPS boven martelen is :bier

 

gallery_22678_11973_627659.jpg

 

gallery_22678_11973_295654.jpg

 

lager gelegen toppie

gallery_22678_11973_517332.jpg

 

internodes (dus toppies) dicht op elkaar

gallery_22678_11973_921821.jpg

 

 

 

 

 

ff kijken wat de digi zoom doet

gallery_22678_11973_152119.jpg

 

die gaan we dus vaker gebruiken (is toch echt digi en niet optische zoom zegt boekie N96)

 

commentaar mag overigens op deze gifplanties (zo was het 14 mei)

gallery_22678_11973_635410.jpg

wink.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag 44 12/12

gallery_22678_11973_655057.jpg

 

gallery_22678_11973_1088480.jpg

 

Als hoofdtoppen zijn geknipt komt alles wat aan de zijkanten hangt goed in licht (lees lamp er dichter op) en daar pak je de broodnodige grammetjes mee en binnen een week zijn die echt wel afgerijpt en doen ze tok in de weckpot :D

gallery_22678_11973_598060.jpg

 

gallery_22678_11973_1053081.jpg

 

 

 

Dag 45 12/12

gallery_22678_11973_776393.jpg

 

gallery_22678_11973_1278868.jpg

 

gallery_22678_11973_232140.jpg

 

gallery_22678_11973_400642.jpg

 

 

 

Zitten toch echt bloeibuisjes in hoor, lijkt wel 865 op de foto's, N96 goede wit- en lichtbalans na wat klungelen met de settings (weet wat wat doet uit grafimedia tijd maar daar houdt het dan ook op, ISO waarden, ben geen pro zeg ;) )

 

Vandaag hebben ze 1.5ml voeding combi gehad (basis en bio pk en klein druppie stimulator).

 

ivm de warmte niet teveel voeding geven en ze gaan ook lekker zo :o

Eind vd week wanneer de temp niet ook s'nachts rond de 25C hangt zoals nu, krijgen ze 2ml combi om de torentjes aan te kunnen want die gaan er wel komen vrees ik ;)

 

:P :bier

 

even kijken hoe dat aanslaat die 2ml en dan nog een laatste maaltijd zelfde recept half week 8 en rest alleen kraantjeswater (moet nog ff kijken aanzuren tot 6.5 of niet ivm lage ph einde bloei in rhizosfeer en ik doe de hele kweek al niet aan meten (onder HPS inmiddels ook niet meer behalve aanmaak bladvoeding) bevalt wel :D

 

nog 3wk met morgen meegerekend, gaat nog heel wat komen dus want nog geen herfst te bespeuren :P

 

Vrijdag weer een update en in de tussentijd

commentaar mag :P

 

:whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

commentaar niet .. ik geniet in stilte :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook, die topjes zien er klein maar heel fijn uit :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmo

mogelijk ga je nog harder genieten zo ergens eind juli :bier

 

@markz

de "hoofd toppen" zijn gemiddeld zo groot als een wegwerpaansteker en de internodes eronder zitten er allemaal kort op, meer rijtjes van bud(jes) dan echte hoofdtoppen en, bij check vanoctend toch nog wel aardig aan het dichtgroeien die onderste, valt me nog allezins mee.

 

vanaf kweek 2 van mijn kwekers bestaan richt ik me al niet meer op super grote toppen, lastig drogen en veel bevattelijker die dingen voor van alles, vele kleinere maken meer dan een paar grote is mijn ding helemaal als alle toppen "tok" doen en ik niet veel hoef te dieven of fluff heb.

 

ontopic:

vandaag hebben ze 2ml bio PK, 1.5ml bloeivoeding en beetje bloestimu gehad.

iets meer PK dan de basis, heb her en der een verbrand bladpuntje dus wat minder basis en wat meer PK's voor de torentjes die nu her en der echt al door beginnen te komen, fases volgen elkaar mooi snel op als alles goed gaat bij een s5 is mijn ervaring en begin volgende week is het kantelen tellen.

 

temp was flink hoog, buiten de tent 28C en in de tent 29.7 als hoogste direct onder de lamp.

lv is ook aan de hoge kant, 65%-72% en de hulp mocht gisteren daarom ook niet dweilen :o begreep ie wel dat ik geen rot wil riskeren (bij dweilen +80%).

 

wel mazzel dat ik een sativa/haze heb staan, die vinden dat tropische wel lekker getuige de aanmaak van thc die ik waar mag nemen waar ik met een indica mogelijk al tegen problemen aan was gelopen vanwege vochtige klimaat.. je weet het niet.. :whip:

een goede ventilatie 24/7 helpt wel natuurlijk even als je inlaten filteren en schoon werken.

 

elke dag een inspectie van de toppen met het oog en het bladerdek op eventuele sporen van meeldauw of toprot doe ik sowieso, voor mij ook de 1e keer dat ik met deze omstandigheden afbloei :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

De LV is weer onder controle, 49-55% over 24u en ze zijn lekker aan het aandikken.

 

Was zelf ook wel beetje nieuwsgierig hoe het er van bovenaf uitzag dus heb armatuur zo hoog mogelijk gehangen en toen met de N96 aan de gang met dit als resultaat :P

gallery_22678_11973_776025.jpg

 

gallery_22678_11973_1060260.jpg

 

gallery_22678_11973_226669.jpg

 

gallery_22678_11973_753017.jpg

 

beste zoom die ik kan maken vd toppen in het midden

gallery_22678_11973_811016.jpg

 

Morgen krijgen ze nog een keer voeding en zitten we op de laatste dag van week 7, vandaag is het dag 48 12/12 (14-5 klok omgezet) ;)

Nog 17 dagen als ik de 9.5wk als indicatie houdt, ben wel benieuwd wat er nog aan top opbouw bij gaat komen foxtails zijn er al her en der.

Ze hebben het in ieder geval naar de zin gezelli in de living met veel co2 van mij en de katten met lampies aan die er nu wat dichter ophangen dan eerder (2cm) :D

 

vanmiddag aan de slag met de genetica voor volgende ronde in dit tentje:

s5x herijuana VS Kronocaine van whazzup (op 6.5ltr plastic) wat met een week of 3 dus de nieuwe beeldvulling gaat worden

zal na het werk aan even een foto vd genetica nemen, alvast... rode prikkers is Kronocaine en de rest is s5 x Herijuana (deze foto komt tegen uur of 15:00)

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi LC,

zoals de meesten medeforumer´s ben ook ik een stille genieter van deze kweekronde. :P

Geen opmerkingen! ;)

An de skills kan het niet liggen dat het in jouw grote tent misgaat.

........, ging het onder de HPS ok maar zo ;)

Ik denk nog steeds, dat je naast de ventilatieproblemen (welke al een geruime tijd opgelost zijn) toch met de weekmakers en andere foute stoffen op zolder te maken hebt.

Helaas valt hier niet tegenaan te kweken.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...