Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
stoommachine

Kweek-noob

Recommended Posts

Heej ik heb me zojuist voorgesteld en dus brand ik nu maar los met al mijn vragen.

Eigenlijk is het niet echt een vraag maar meer een hopeloze schreeuw om hulp :huh:

 

Okee het zit zo, Ik woon gewoon nog thuis maar na mijn moeder gek te hebben gemaakt mag ik een paar wietplanten zetten.

Ik heb totaal geen ervaring en wat ik nu graag van jullie zou willen weten is hoe dat hele kweekproces in elkaar steekt van A tot Z.

Ik zou het erg fijn vinden als jullie de hoofdlijnen met enkele details zouden willen geven (maar ik vraag net om top secret kweekgeheimen)

!!!IK MAG GEEN LAMPEN, ZEILEN OF KASSEN ETC. GEBRUIKEN!!! en ik heb ook niet zoveel geld.

 

Een paar dingen die ik in het bijzonder zou willen weten zijn

1. Wat is een goede soort buitenwiet die leuk is voor een super beginner? en wat kost dit ongeveer (ga voor 3-5 planten)

2. Hoe ontkiem ik er staat op internet vanalles over vochtige watten etc. maar deze info is vaak zeer tegenstrijdig en niet compleet

3. Kan ik wietplanten met wat huis tuin en keuken compost in mn tuin in de zon zetten of moet ik van die voedingsstoffen gaan halen (ik wil niet te veel geld uitgeven)

4. Wat te doen om ongedierte te voorkomen?

5. Wat moet ik doen zodra de de planten buitenstaan hoe verzorg ik ze?

 

Ten slotte wil ik zeggen dat ik niet ga voor kilo's opbrengst om te verkopen maar vind ik het vooral leuk als hobby en om te genieten van het eindproduct.

En ook wilde ik even zeggen dat elke info heel erg welkom is. Dus alvast super bedankt en ik hoop dat ik genoeg info krijg zodat ik ook daarna weer een mooi kweekverslag kan posten ;).

 

Gr. Ward

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan op het forum alle info vinden die wilt, als je maar goed genoeg zoekt.

 

Als je nou eerst eens gaat inlezen en een plannetje maakt en dan een topic start , zal je versteld staan van de goede aanvullingen etc.

 

Alle vragen die je nu stelt zijn gemakkelijk te vinden via het zoekscherm.

Share this post


Link to post
Share on other sites
1. Wat is een goede soort buitenwiet die leuk is voor een super beginner? en wat kost dit ongeveer (ga voor 3-5 planten)

Autoflowers blijven klein de prijs hang er vanaf wat je wilt.

2. Hoe ontkiem ik er staat op internet vanalles over vochtige watten etc. maar deze info is vaak zeer tegenstrijdig en niet compleet

Is 1 van de manieren kan in pitpots of in een glas water.

3. Kan ik wietplanten met wat huis tuin en keuken compost in mn tuin in de zon zetten of moet ik van die voedingsstoffen gaan halen (ik wil niet te veel geld uitgeven)

Kan compost je hoeft ook niet van alles te kopen als het je eerste keer is.

4. Wat te doen om ongedierte te voorkomen?

Slakken korrels en welke ander ongedierte bedoel je.

5. Wat moet ik doen zodra de de planten buitenstaan hoe verzorg ik ze?

Natuur zijn gang laten gaan alleen als het droog is wat bij wateren.

 

Succes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ontkiemen kan ook gewoon in de aarde.

Gewoon laten groeien.

Veel geduld hebben.

Niet te veel water geven.

...

 

 

veel succes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

1. Ik heb vorig jaar 3 autoflowers van Royal Queen Seeds gekweekt: quick one. Erg leuk soortje en bovendien goed te doen als beginner. Ik zou ze in 10l potten zetten, het liefst in grond van de growshop. Kosten: 5 zaadjes €30, 5 potten €5, grond 50l:€10. Ben je klaar voor €45,- voor 5 planten. Ik haalde van mijn 3 planten vorig jaar 75 gram (zonder de fluffie toppen).

 

2. Kan gewoon direct in de grond. Ik leg ze echter eerst altijd een aantal dagen tussen vochtig keukenpapier/ watten tussen twee schoteljes. Na 2 dagen heb je een wortel en dan kunnen ze de grond in.

 

3. Bloeivoeding doet je planten goed in de bloei, kost echter wel weer €10,- zonder bloeivoeding is het echter ook goed te doen. In goede grond zit al genoeg voeding voor de eerste 3/4 weken.

 

4. Weinig, gewoon in de gate houden.

 

5. Water geven en regelmatig checken op ongedierte.

 

6. Veel lezen op het forum :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 white widow-fem...

2 in koffiefilters...bevat geen chloor...

3 goedkoop...gebruik zelf canna...hier zou ik niet op besparen...check npk als je andere goedkopere wil,

4 slakkenkorrels...gaas om je plantje...

5 regenwater(zomers wel twee of drie keer per dag water geven...) regenton kopen?...dooie bladeren er soms uithalen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beginner zou ik een autoflower kiezen.

Ontkiemen gewoon direct in zaai-stekgrond, te halen bij tuincentrum.

In de volle grond hebben ze geen voeding nodig,

Ook kan je bij het tuincentrum biologische spullen halen om preventief te spuiten op je plantjes tegen ziektes en ongedierte zoals plant vitality plus, daar kom je al een heel eind mee.

Water geef je alleen bij extreme droogte als je ze in de volle grond zet.

 

Veel outdoorplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...