Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
parve

Zeevissen

Recommended Posts

hey hallo!!

 

Ik wil binnenkort effe gaan vissen bij ijmuiden, maar ben nogal een leek op dit

gebied. Moet namelijk nog een hengel kopen en vroeg me af welke ik het beste

kan halen. Moet niet te duur zijn en natuurlijk kwalitatief goed. Ook ben ik benieuwd

met welk aas ik moet vissen en/ of blinker welke lijn ik moet hebben welke haak enz.

 

Ik weet dat er nogal wat kenners hier op het forum zitten misschien dat iemand mij

een beetje op weg kan helpen met misschien wel mijn nieuwe toekomstige hobby :huh:

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoek een knappe echt lange hengel gebruikt op MP.

de meesten kopen voor 100en euro zo,n stok met molen en lijn, om er 2 keer mee te vissen.

 

dat moet je hebben, goedkoop en goed bestaat niet, er gaat voor veel geld dynema op de spoelen en je moet echt ver kijlen en dat lukt slecht met zon zwabberstok.

Tuurlijk lukt het wel een beetje maar echt waar als je het ale jaren 3 keer doet koop dan iets net ff leukers. ( Tis trouwens helemaal pis met de vangst van gulletjes op zee, dus je heb nog ff voor ze onder de kant zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
hey hallo!!

 

Ik wil binnenkort effe gaan vissen bij ijmuiden, maar ben nogal een leek op dit

gebied. Moet namelijk nog een hengel kopen en vroeg me af welke ik het beste

kan halen. Moet niet te duur zijn en natuurlijk kwalitatief goed. Ook ben ik benieuwd

met welk aas ik moet vissen en/ of blinker welke lijn ik moet hebben welke haak enz.

 

Ik weet dat er nogal wat kenners hier op het forum zitten misschien dat iemand mij

een beetje op weg kan helpen met misschien wel mijn nieuwe toekomstige hobby :huh:

 

groet parve

 

Aan het begin van de noordpier zit Rick met een zeehengelsportwinkel.

Ook kun je hier aas halen en evt advies inwinnen.

 

gr Erik

 

 

Tuurlijk lukt het wel een beetje maar echt waar als je het ale jaren 3 keer doet koop dan iets net ff leukers. ( Tis trouwens helemaal pis met de vangst van gulletjes op zee, dus je heb nog ff voor ze onder de kant zijn.

 

Wintervis (gul)trekt weg,zomervis(oa zeebaars,tong)trekt binnen.

 

 

Hartje winter is de beste tijd voor gul/kabeljauw.

Zowel vanaf de boot als vanaf de kant ;) :wub:

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik wil binnenkort effe gaan vissen bij ijmuiden, maar ben nogal een leek op dit

gebied. Moet namelijk nog een hengel kopen en vroeg me af welke ik het beste

kan halen. Moet niet te duur zijn en natuurlijk kwalitatief goed. Ook ben ik benieuwd

met welk aas ik moet vissen en/ of blinker welke lijn ik moet hebben welke haak enz.

groet parve

Hey Parve,

 

'Effe' gaan vissen aan zee is een understatement.

Ikzelf vis aan het strand en dan is vaak een heel gesleep met van alles en nog wat.

Laat je iig goed informeren door bijv. je lokale of de hengelsportzaak op de pier.

Er zijn diverse merken die instap hengels, molens en meer verkopen waar je niet voor hoeft te schamen maar altijd geldt: goedkoop is duurkoop, zeker als je met zout water bezig bent.

Qua levend aas vist men meestal met Pieren of anders Zagers maar je kunt ook met stukjes aluminiumfolie Makreel of Geep vangen of met kunstaas op bijv. Zeebaars...mogelijkheden te over.

 

HIER een tabel met wat voor vis je in welk jaargetijde kunt verwachten en HIER vangstberichten.

En HIER wat bruikbare info voor je over de basis van het pier/strandvissen.

 

Geluk

Kop in de wind!

Nice Day

Nesta

:huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx gasten ga er eens mee aan de slag, kijken of ik wat leuks voor me kan vinden

ik ga trouwens vanaf de pier vissen.

 

btw handig tabelletje :huh:

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
thx gasten ga er eens mee aan de slag, kijken of ik wat leuks voor me kan vinden

ik ga trouwens vanaf de pier vissen.

 

btw handig tabelletje :huh:

 

groet parve

 

 

Voorbij de bocht gaan zitten richting de kop toe.(naar buiten vissen)

Daar maak je nu nog wel kans op wat gul zoals ik de berichten las.

 

Tis wel een stukje lopen tot voorbij de bocht ;)

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste Gepen zijn al gevangen

Dat is leuke sport aan een lange karper stok met werpdobber, nu nog met zager maar eerdaags pakken ze ook spek of zalm

 

Jaren geleden gingen we regelmatig, vrouwe mee , stoele, coolbox en bbq , een lekker dagje uit aan de kust

 

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

En tussendoor een mooie zeebaars of makreel vangen :wub: :tu

 

 

 

Hoe mooi kan het leven zijn :huh: ;)

 

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil graag op zeebaars, makreel en geep gaan vissen kenne ze direct op de BBQ.

wist niet dat er ook zalm in de noordzee zwemt. Ga denk ik aankomende zaterdag

eens effe naar de pier en een hengel kopen hopen dat ze wat moois hebben liggen

voor een leuke prijs.

 

groet parve

Share this post


Link to post
Share on other sites
wil graag op zeebaars, makreel en geep gaan vissen kenne ze direct op de BBQ.

wist niet dat er ook zalm in de noordzee zwemt.

groet parve

 

 

Ivm wormen enzo is het raadzaam om je vis eerst 24 uur in te vriezen voor je ze gaat eten.

Dat er zalm in de noordzee zwemt dat bedoelt hij niet echt.

Hij bedoelt dat ze binnenkort ook MET(een reepje) zalm te vangen zijn :verrygood

 

Er zwemt trouwens WEL zalm in ze noordzee net als zeeforel.

Al is het niet veel.

 

Gr Erik

Share this post


Link to post
Share on other sites

wil graag op zeebaars, makreel en geep gaan vissen

 

Moet je wel even rekening mee houden met de keuze van je hengel, niet dat je een loodzware veel te lange hengel koopt om mee op de bodem te vissen , want de soorten die jij wil vangen komen als t water warmer is en jagen redelijk hoog.Omdat deze soorten beter te vangen zijn met aktief vissen zal je de hengel veel in je handen hebben, na een tijdje is gewicht dan erg belangrijk.

Een mooie lichte flexibele karperhengel is makkelijk klimmen over de blokken en zeker als er makreel gevangen wordt is het handig als je goed met je hengel overweg kan zonder over 3 lijnen van je buren heen te gooien.

Probeer dus ook ff nu de vis nog te ver zit hoe je makkelijk kan gooien en inhalen zonder al je buren van t vissen te houden en zorg dat je veel setjes lijnen geknoopt heb, dus bijv. paar lijntjes met veren klaar (uit de knoop,makreel), wat extra balletjes lood van 80- 125 gram.

Geepdobbertje met wat wormen/spek/zilverfolie misschien een visje van de markt waar je wat reepjes uit kan halen. en kijk bij de viswinkel naar wat lepels en blinkertjes in wat verschillende gewichten voor de zeebaars.

Mijn ervaring is altijd dat als bijv. makreel aan de kant is , het in een keer een gekkenhuis is en alles en iedereen op elkaar kruipt en doorelkaar gooit, mocht je dan lekker recht kunnen gooien en snel van aas kunnen ruilen(warteltje) omdat je alles uit de knoop heb , dan is de kans t grootste dat je ook vis hebt.

 

Veel visplezier, Stonedt

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_7512_11569_54195.jpg

:verrygood

Nice Day

Nesta

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo ziet mijn vismiddag er uit. :verrygood

shutterstock_2phising.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...