Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

spikey

zaad dat slecht ontkiemt wie heeft de oplossing?

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik heb een berg lowrider 2 zaden gekregen en wou ze buiten gaan zetten dus heb er 10 gebruikt om te ontkiemen maar heb veel methodes gebruikt maar er kwam er maar 1 uit.

Normaal komen zaden allemaal uit dus ik vroeg me af of ik iets fout doe of dat het aan de zaden ligt.

 

Ze zijn best groot en ik denk dat ze daarom slecht ontkiemen.

Ik heb het volgende geprobeerd.

 

In een glas water en elke dag water ververst water temp was 24graden.

Dit 6 dagen gedaan en geen 1 kwam uit maar waren wel vol gezogen want ze lagen op de bodem.

 

Daarna heb ik ze onder 2 schoteltjes gelegt met watten maar ook dit na een paar dagen geen resultaat.

Heb er ook 5 in spongepots gedaan maar ook geen resultaat.

 

Het is echt voor het eerst dat het me niet lukt om ze te ontkiemen wie weet wat ik kan doen? ;)

Heb ook auto ak47 ontkiemt en die waren allemaal na 2 dagen ontkiemt :huh:

 

Iemand tips? :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat Chassie ook wat kiemprob's had, en heeft de beste resulaten bereikt met citroensap. lees de laatste posts maar in zijn topic hier maar even.

 

misschien heb je er wat aan.

 

succes met kiemen,

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een zaadje in een stekplug(steenwol) doen en dan onderdompelen in water met ph van +- 5,8

in een propagator en onder een lamp op 24 uur licht

dan hoef je er in ieder geval de eerste week niet naar om te kijken

 

kunnen ook oude zaden zijn , of niet juist bewaard geweest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey!

 

Thanks allemaal dat van die citroen sap had ik inderdaad ooit is iet over gehoord maar dacht dat het onzin was.

Waterstofperoxide heb ik niet en zou niet weten waar ik dat vandaan moet halen dus dat word hem niet :huh:

Stekpluggen heb ik ook niet en gebruik ze ook nooit dus dat word hem ook niet want die spongepots hou ik ook gewoon nat zodat het zaadje niet uitdroogt dus in principe werkt dat toch het zelfde?

En zou het afzuren echt beter werken als gewoon kraanwater? Want dan probeer ik dat ook want heb meters en ph- in huis.

 

Dat het oud zaad is dat zou kunnen maar geloof dat het niet zo oud was maar dat het slecht bewaard kan zijn dat zou heel misschien kunnen dat weet ik niet want heb ze gekregen ;)

 

Groetjesss

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph op 6.0-6.2 nemen

 

maar zo lang in water is niet zo goed....

 

ze hebben ook o2 nodig om te kiemen....

 

neem een ronde wat (voor make-up te verwijderen),

 

maak die zeiknat met afgezuurd water, dan knijp je erin zoals je een stevoge handdruk geeft,

 

plooi de wat open, zaden erin, tussen 20 en 25°C, 24-48 u later... kabam...

 

 

deze is de meeste constante methode die ik ken... 90% succes bij mij.... (zonder afgezuurd water, ik heb altijd al gewoon tap water gebruikt, maar afgezuurd zou nog sneller zijn)

Share this post


Link to post
Share on other sites

steenwol komt naar mijn idee meer zuurstof bij , droogt niet snel uit (in een propagator)

komen ze meestal na 2/3 dagen gewoon boven

 

als je ze eerst tussen watten legt of in het water zet heb je volgens mij veel meer kans op beschadigingen

 

maarja ik ben ook maar een vakantieman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oude zaden hebben een harde in gedroogte schil

Plak in een leeg lucifer doosje een stukje schuurpapier , zaadjes erin even schudde zodat de schil ligt geschuurt is en dan onkiemen

 

Succes

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaadje tussen je tande open bijten

dan gaat ie wel weer groeie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...