Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Nico M

Worteltje gebroken, maar groeit toch verder.

Recommended Posts

Net toen het plantje zich boven de aarde verscheen, wilde ik wat aarde rondom het plantje wegvegen toen ik er per ongeluk zachtjes tegenaan kwam met mijn vinger. Ik weet het, dom dom, dom, en terwijl mijn vinger het plantje raakte hoorde ik een knak. Ik wist gelijk hoe laat het was, de wortel was afgebroken. :huh:

Ik heb het een nacht zo gelaten, maar vanmorgen haalde ik heel voorzichtig het plantje eruit om deze vervolgens weer zachtjes in de aarde te zetten.

Eigenlijk dacht ik dat ik de plant af kon schrijven.

Maar wat schetst mijn verbazing, ik zie toch dat de jonge plant weer omhoog komt. Ik hoop dat zij het gaat redden.

Iets geleerd uit dit voorval, ja dat ik er met mijn grote poten af moet blijven, en gewoon de natuur haar werk laten doen. ;)

 

Ik heb nog wel een vraag. In de aarde van de potten zie ik hele kleine vliegjes, ze lijken op fruitvliegjes, naar binnen en naar buiten gaan. Kan dit kwaad?

 

Alvast bedankt,

 

Nico M.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel grappig dat je er wat van leert , helaas niet na de eerste keer :huh: want je gaat hem nog een keer verplaatsen

 

Die kleine vliegjes zijn waarschijnlijk de varenrouwvliegjes , vliegjes zelf kunnen weinig kwaad maar de larvjes eten je wortels op , nematoden zijn een natuurlijke vijand en kun je bestellen bij Brimex

 

Succes met het leerproces

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als niet de hele wortel is afgebroken en het plantje nog genoeg water kan opnemen ontstaan er nieuwe vertakkingen die verder groeien. Een beetje vergelijkbaar met toppen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hahahahahahaha , mij gebeurde het zelfde.

met mijn poten kijken of ie het wel deed, boem en er was niks meer.

nu ben ik er netjes van af gebleven en heb er nu weer 5 staan :huh:

weer wat geleerd, niet te nieuwschierig zijn, laat de natuur zijn gang gaan.

 

grtn Erazer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dit heb ik ook een keer gehad toen dacht ik die geeft het toch op heb ik boven het stekblokje de stam doorgeknipt en zo in de grond geduwd en ja hoor in 3 dagen tijd was hij al aan het wortelen.

 

 

Mvg,

 

Alex

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...