Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Nou, dan hebben we de botlektunnel en brug nog, er gebeuren wel opmerkelijk veel ongelukken in die tunnel en tot 3x toe al iemand door een duidelijk gesloten slagboom van de geopende botlekbrug heen gereden en die brug zelf straalt ook wat negatiefs uit en veroorzaakt ellende(te laat komen op je afspraak, veroorzaken extreme woede uitbarstingen enzo), een goed medium zou dit dan ook zeker moeten kunnen bevestigen.

 

Tunnel kan ik zeker bevestigen. De emotie die daar overheerst is onzekerheid.

 

Bij de brug voel ik niks bijzonders, al kom ik daar niet vaak.

 

Ik heb 5 jaar gewerkt bij "de oude maas", middelbare school in Spijkenisse. Ik ben blij dat het oude pand nu plat is en er een nieuw pand gebouwd is op niet exact dezelfde lokatie. In de oude gymzalen en het huizenblok erachter is het ook 'druk'. Bewoners klagen er ook over geluiden en kinderen slapen daar moeilijk.

 

Verder heb ik niet zoveel 'last' van de energien om me heen. Mijn moeder is reiki master en medium, ze heeft me geleerd mezelf goed af te sluiten.

 

btw. Met mijn scoutingverleden ben ik regelmatig in de bunkers van hvh geweest.. kvind ze doodeng, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil niemand belachelijk maken, maar ik moet altijd een beetje lachen om dit soort dingen..

 

Dus omdat er in een tunnel veel ongelukken gebeuren spookt het er??

Dan spookt het in mijn bank ook want ik stoot altijd me kleine teen er tegen aan..

 

Nogmaals wil niemand belachelijk maken.

 

 

 

Ik heb vroeger toen ik jong was geleerd van bassie en adriaan dat spoken niet bestaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

een ieder die bij het heksenpad (heksenkring) is geweest weet dat dit geen onzin is.

dus ga er eerst heen en ervaar het zelf voordat je gelijk gaat lopen blairen dat mensen m trippe....

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik geloof hier zelf ook niet in maarja hoor het wel van een mede stoner dusja mag van me zelf niet zeggen dat het echt niet waar kan zijn

 

zien is geloven ga ook graag met het stoners ghostbusterclubje mee

om is te zien waar dit nou allemaal om gaat :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
een ieder die bij het heksenpad (heksenkring) is geweest weet dat dit geen onzin is.

dus ga er eerst heen en ervaar het zelf voordat je gelijk gaat lopen blairen dat mensen m trippe....

 

Geloof wat je wil geloven

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij in huis spookt het..talloze keren gebeuren de gekste dingen waar ook de hond en de poezen sterk op reageren.

Onverklaarbare voetstappen op de trap, krakende treden, in 1 ruimte heb ik altijd gekloot met de verlichting, ook nagekeken door een electricien nieuwe bedrading niets helpt..

En voorwerpen worden verplaatst geen grote dingen maar bijv. cd's van de ene op de andere dag in een andere volgorde..

 

En nee het komt niet door de wiet..en ik vind het ook niet eng zolang het mezelf en de rest hier maar met rust laat..

Het schijnt uit gemeentearchieven dat hier iemand op geweldadige wijze om het leven is gekomen, misschien daar wat mee te maken??

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Andy

 

Dit soort dingen gebeurd bij meer mensen dan we denken. Veel komen er niet voor uit of negeren het (al dan niet onbewust).

Je weet in ieder geval welke kamer dan geen kinderkamer / slaapkamer word :D

 

Waarom 'spoken' op een lokatie zijn/blijven kan verschillende redenen hebben. Het kan dus goed zijn dat een 'spook' op de sterfplek blijft.

 

In veel gevallen kun je er zonder last van te hebben een tijd mee door. Ook kan je eens zonder enge rituelen bij uit te voeren het gewoon eens vragen of het niet tijd is weg te gaan.

 

Een goed medium kan je helpen er echt af te komen als je dat wilt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die bewuste kamer is nu de droogkamer, was eerst de hondenslaapkamer, maar dat ging dus niet goed.

Ik heb zelf al een aantal keren gevraagd aan die entiteit of het niet eens tijd werd om te gaan, omdat ze is overleden,(ik heb begrepen dat sommige geesten dit niet beseffen)..

Ach wat ik al zei zolang het niet geweldadig word..vink het wel goed, wel lastig om de juiste cd te vinden tussen 300 door elkaar gehaalde exemplaren..

grtz..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet er eens een geluidsrecorder neer om EVP 's op te vangen +- 30 euro nieuw aansluiten op pc 1x vertragen en luisteren maar :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heksenpaadje , ik durf er geen eens meer te komen na die laatste keer.

Niet het heksenpad zelf maar meteen rechtsaf na het hekje richting het water langs het riet.

Ik heb via wat google zoekwerk vernomen dat er vroeger een pad rechts liep aan het begin van het heksenpaadje zelf.

Dit is in de loop der jaren dichtgegroeid wegens dat er geen onderhoud meer wordt gedaan, maar richting het riet kom je op de ''bewuste''plek.

 

Daarom hoor je er weinig over, omdat mensen denken dat het het heksenpaadje zelf is.

het heksenpad zelf is zo schoon als het maar kan.

Maar bij het riet langs het water op dat grasveldje daar kan je beter niet komen zowel snachts als overdag.

 

Toen ik daar kwam kende ik heel die plek niet, ik kwam voor het mooie grasveldje waar wel eens paddos konden staan icm de hooglanders die er ook vertoeven.

Ik wist meteen dat er iets gebeurd was en was blij dat ik nog snel weg kon komen daar.

Mijn voeten leken door de grond te zakken maar de grond was hard en ik kreeg een redelijke angstaanval.

Pas daarna ben ik op google gaan zoeken wat voor plek het was en rond 1980 is daar een man opgehangen gevonden die erg bang voor de dood was volgens familie.

Ik denk zelf dat misschien die geest er nog is en mensen die er komen zijn angst wilt laten voelen die hij voelde.

 

Het verbaast mij echt dat verschillende geesten hunters die plek als onzin afschrijven,

ik heb ze al gemaild dat ze op de verkeerde plek zochten.

Als er 1 plek duister is zowel overdag als in het donker is het die plek wel.

Ik kom er nooit, maar dan ook nooit meer.

Ik waarschuw ook als mensen nieuwsgierig worden naar die plek, ga er nooit alleen heen en zorg dat je sterk bent tegen negatieve krachten en dat de ander geesten uit kan drijven na een bezoek.

Het zou mij niet verbazen als een mens iets mee kan nemen van daar...........

 

Be carefull

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Waar is dat heksenpaadje dan?? Hoogvliet of Hellevoet :D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Waar is dat heksenpaadje dan?? Hoogvliet of Hellevoet :D

 

Namaste ;)

 

Het is in Hoogvliet linkje

 

In Hellevoetsluis zijn oude bunkers in de wallen. O.A. de scouting heeft daar zijn clubhuis. Sommige delen van de wallen en bunkers zijn... eng :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Hoogvliet is sowieso de stad met de bad vibes.Scouting afdeling daar in Hellevoet ken ik wel, maar om te zeggen eng, nou nee, maar waarschijnlijk op de verkeerde plek geweest.:D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@nederwierie

 

Volgens mij heb ik bij toeval een post van je gevonden over het heksenpaadje :D

 

Hier dus

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt helemaal dope joop :D

Toevallig net nog een post er neer gezet die in moderatie is.

Het is in hoogvliet elmanito, niet op het heksenpaadje zelf, maar er vlak naast .

 

Na het klaphekje (als je dus vanaf de kant van de botlektunnel binnen het park in loopt)

meteen rechtsaf,richting de maas dus en dan langs het riet.

Toen ik net na het riet op het (opvallend mooie)kleine grasveldje kwam kreeg ik een zware angst over me heen.

Nu las ik net weer dat er waarschijnlijk(volgens Monique van Haunted holland)een verhaal de ronde doet dat er ook een echtpaar op die plek zelfmoord hebben gepleegd.

 

Ik weet enkel na onderzoek op google dat er een man opgehangen is gevonden op die plek,

want het is eigenlijk een paadje rechts van het heksenpad wat tegenwoordig dichtgegroeid is met bomen etc.

Op dit pad was aan het einde ongeveer een boom waar de man aan opgehangen gevonden werd.

Dit is ook ongeveer tegen het water aan, want dit pad liep tot aan het water door vroeger.

 

Dus als je meteen rechts na het klaphekje over het gras naar het water loopt en langs het riet loopt,

kom je topografisch op het einde van waar vroeger dat pad was.

Dat is de plek , de plek waar ik geen eens meer durf te komen zo zwaar voelde ik de energie daar.

En toen ik weer terug liep met lood in mn benen ging het gevoel weer weg na dat ik langs dat riet liep.

 

Ik was zo blij dat ik daar weg was, ik weet niet precies wat er allemaal gebeurd is in het verleden maar daar hangt een energie die dag en nacht te voelen is.

Geen leuke energie denk ik zelf, of een energie die ergens anders heen wilt weg van die plek.

 

Het is niet raar dat veel mensen er niks voelen op het pad zelf wat nu nog intact is,

het echte heksenpad blijkt een pad rechtsaf als je net het heksenpad in loopt.

Dit is nu dichtgegroeid maar via langs het water kom je er redelijk makkelijk.

 

Maar echt eerlijk waar, misschien dat niet iedereen dat aan kan voelen,

maar ga er beter nooit alleen naar toe......

Dit zeg ik dan tegen lezers die misschien denken dat het eens leuk is om geesten te zien of mee te maken,

maar weet dat je op zulke plekken ook iets kan meenemen waar je niet altijd blijer van word.

 

Van elmanito weet ik dat hij veel over het spirituele weet,

maar voor mensen die denken dat het leuk is om zon locatie op te zoeken komen van een koude kermis thuis.......

 

Be carefull op zulke plaatsen mensen, als je zoiets mee maakt wens je achteraf dat je het liever en beter nooit had meegemaakt.

Je kan beter sterk in je geest zijn voordat je zulke plekken bezoekt, dit bedoel ik qua spiritueel inzicht.

 

Over hellevoetsluis

Vroeger noemde ze de zee daar ''de helle'' aan de voet van een sluis,

Hellevoetsluis.

Ik las ergens dat mensen met de ziekte pest toen met schepen op die plek naar andere landen werden getransporteerd.

Sommige denken dat er geesten in het water zelf zitten, ik heb me er niet echt in verdiept in hoe de geschiedenis er was.

Maar op het internet zijn verhalen te vinden dat het goed spookt op de wallen,

verder langs het water richting de wijk kooistee, dat die strook nog wel redelijk kan''spoken''.

 

Hier merkte ik ook meteen een enge energie op, vooral bij het water zelf van de haringvliet net voor het kooisteebos zelf.

In de wijk viel het me ook meteen het verkeer op dat redelijk haastig was en alles zag er grauw uit.

Plekken die ik liever vermijd.......

 

Be carefull,

Nw ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Je kan eens een wichelroede meenemen de volgende keer en als die energie heel sterk is, dan zou je al effect moeten zien, zodra je in de buurt bent.De Botlekbrug staat bekend vanwege de bizarre ongelukken die er gebeurd zijn, dus daar kan er ook iets mee te maken of het is een gevolg van een andere gebeurtenis die er in het verleden heeft plaatsgevonden zoals Nesta al eerder beschreef. :D

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt, er zijn veel bizarre ongelukken gebeurd.

Zoals bij de botlekbrug 2 jaar geleden een jonge vrouw door de slagbomen het water ingereden,

bij de botlektunnel zelf destijds iemand die het niet meer zag zitten uit een taxi gestapt, de rijbaan op gelopen,

dit jaar nog heel jammerlijk genoeg een jongeman die aangereden werd voor de tunnel(rust in vrede),

en in het verleden zullen er wel meer dramatische dingen gebeurd zijn over de decennias en eeuwen heen op en rond die plek.

 

Het is een plek die ik niet zal vergeten en toch wel nieuwsgierig naar ben wat er in de eeuwen is gebeurd.

Deze plek kwam ik trouwens tegen tijdens het paddestoelen zoeken, ik wist geen eens waar het heksenpaadje was .

Net als bij die duistere plek tegen het kooisteebos aan bij hellevoet, geen paddos wel duistere energieen :D

 

Ik ben er zelf wel goed tegen beschermd maar toch kom ik er liever niet graag.....

 

Namaste,

Nw

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iemand mij een heftige spook tocht kan beloven dan pm me maar. Ik ben zeker geintereseerd in t paranormale, heb alleen nog nooit echt iets spannends op dat gebied mee gemaakt. Misschien iemand die me is kan verbazen? O ja , ben niet zo gauw bang, maar t is te doen ha ha. Groetjes cannasmoker

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zuip me iedere avond een stuk in de kloten om de Vibes of wat je het ook wilt noemen niet te hoeven voelen.

ik kan me er slecht voor af sluiten en ben zeg maar Hyper gevoelig.

een ieder mag denken over dit onderwerp wat hij wil, maar, laat andere ook in hun waarde aub.

ik leef er al een leven lang mee en kan zeggen dat het geen pretje is [voor mij]

ben mijn leven lang al op de vlucht en heb al de nogdige hulp gehad/gezocht.

met dat ik dit typ heb ik de nodige "geesten" al weer om me heen. [ik ben nuchter] ook niet gerookt.

DONT PLAY WITH IT het is levensbepalend en zeer gevaarlijk als je niet weet waar je mee bezig bent !!!!!!!!!!!!

ieder zijn ding , maar pas er aub mee op.

voor de wel gelovigen is het slecht te bewijzen tegen over de niet gelovigen dat het wel degelijk bestaat.

lijk wel of ik nu weg ben maar word overheerst door ..........

 

grtn Erazer :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Erazer.

 

Je hele leven op de vlucht voor geesten en spoken lijkt me erg zwaar.

Persoonlijk heb ik veel baat gehad bij het omgaan met dieren.

Heb daardoor veel geleerd en ontdekt dat er meer bestaat naast het menselijk bewustzijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt, wel toevallig dat er precies vanmorgen een boot tegen de brug vaarde.

Gelukkig dit keer geen doden, de vrouw is er goed vanaf gekomen volgens het nieuwsbericht.

 

hellevoetsluis is ook op veel plekken echt duister,

in de kooistee zijn verschillende verhalen van buren die een lange zwarte man met hoed boven hun slaapkamer deur raampje kijken.

Dat lijkt mij echt bijzonder eng, ik zou daar nooit kunnen wonen en ben altijd blij als ik die wijk uit rijd als ik er ooit echt moet komen(zelden gelukkig).

 

Ook deze plek kwam ik per ongeluk tegen tijdens paddos zoeken vorig jaar.(tegen het kooisteebos aan bij de schapenwei daar)

Aan het water zelf viel me op dat het heel laag golfde maar heel snel, vreemd.

Ook zag het water zelf er redelijk donker uit , het zag er creepy uit.

Het was ook op een bewolkte grijze dag, en toen ik de heuvel omhoog reed waar je een ver uitzicht hebt over de farm frites etc, zag dat er ook echt duister uit, in ieder geval zag het er echt niet vrolijk uit.

Op de terugweg via de wijk kooistee reed het verkeer ook opvallend snel en aggresief, alles zag er echt duister uit daar zo ook de tuinen, schuttingen, ik weet niet hoe ik het moet omschrijven.

De dag er na liep een moer tegen het vliegwiel van mn blok aan wat ik 100% altijd zwaar vast had gedraaid wat me bijna een krukas kostte die een kleine kantelende slag naar boven kreeg te verduren.

Het was geen leuk bezoekje die dag, bad luck en die depressieve duisternis bij het kooisteebos en omgeving daar.

 

Hier een samengesteld verhaal wat ik vond en al wist over hellevoetsluis:

 

Bron en samensteller(deze berichten komen oa van deze site: http://mysterieusvoorneputten.wordpress.com/ )

Op de site mysterieus voorneputten staan trouwens goede verhalen.

http://www.verhalenbank.nl/extra.php?info=...=&atu_type=

 

Mysterieus Hellevoetsluis

Een sluis aan de voet van de Helle. Helle zou een oude Keltische of Germaanse naam zijn voor de Noordzee. De Romeinen noemde het gebied waar de Maas en de Waal gezamenlijk in de zee uitmondde Helinium. De zee zou gelijk staan aan de Hel, ofwel de onderwereld. Sommige bronnen spreken over Holda of Helle, de Germaanse godin van de vruchtbaarheid. In de Noordse mythologie is Hel de doodsgodin. Beide worden ook weer in verband gebracht met de Keltisch-Germaanse godin Nehalennia. Zij was de beschermgodin van de vissers en de zeelui. En met vruchtbaarheid en de dood komen we terug bij de Noordzee. De zee geeft en de zee neemt.

In het verleden is Hel(le)voet ook gekoppeld aan de plaats waar de zielen van der overledenen werden verscheept naar de onderwereld. Dit zou volgens onderzoekers één van de oudste sagen van Nederland kunnen zijn. De eindbestemming was in de meeste gevallen Brittia, een land waarmee het huidige Engeland wordt bedoeld. En laat dat nu een land zijn met een wel zeer rijke spook-traditie.

Tot zover een etymologische verklaring voor de naam Hellevoetsluis. Een stad aan het Haringvliet met een dus wel redelijk vreemde geschiedenis. En spoken doet het er ook.

 

Het oudste gedeelte van de stad is de Vesting. Een historisch gedeelte met z’n bunkers en wallen. Aangelegd in het begin van de 17e eeuw om de oorlogs- en handelshaven te versterken. Volgens menigeen spelen zich hier veel spookachtige zaken af. Zo wordt er een meisje in een witte nachtjapon gesignaleerd in en rond een speeltuintje dat schreeuwt om hulp. Dit zelfde spookmeisje werd op een avond gesignaleerd door mensen die hun hond uitlieten. De jongedame spartelde hulpeloos in het water van het Voornes Kanaal en smeekte om hulp. Eén van de personen sprong het water in om haar te redden. Maar vanuit het niets is het meisje dan spoorloos verdwenen. De volgende dag zijn duikers nog opzoek geweest, maar ook zij konden niks vinden.

De 22-jarige vrouw die mij dit vertelde had een theorie over geesten in het Kanaal. Zij zouden zich via het water voortbewegen. Dit naar aanleiding van de vele spookverhalen die zij gehoord had over de omgeving van het Kanaal bij de Vesting.

Een andere vrouwelijke informant vertelde mij over hoe haar opa zijn twee zoons vroeger waarschuwde voor de zogenaamde ‘roodkopjes’. Deze wezentjes, met uiteraard rode koppen, spookten bij nacht rond op de wallen en lokten mensen met lichtjes naar zich toe. Volgde je zo’n lichtje, dan liep het slecht met je af.

Uit de zogenaamde Waterbunker kon men ’s nachts geschreeuw en gehuil horen. Een vrouw zag de geest van een meisje, diep in de bunker. De verschijning verdween weer even snel als dat ze verschenen was. Er zouden daarbinnen meerdere mensen zijn overleden volgens haar. De Waterbunker is in 2003 afgesloten voor publiek en dient nu als overwinterplaats voor vleermuizen.

In Fort Haerlem, een gebouw stammende uit 1881, schijnt het ook druk met geesten te zijn. Zij zouden al sjouwend met zandzakken zijn waargenomen.

Aan de Oostkade ligt het witte Admiraliteitsgebouw, gebouwd in 1654. Een man vertelde mij dat hij daar in z’n jeugd had gewoond en daar bovennatuurlijke gebeurtenissen had meegemaakt.

’s Avonds bewogen uit zichzelf deurklinken en ’s nachts zag hij ook daadwerkelijk geestverschijningen in het duister. Hij had op 12-jarige leeftijd met vriendjes vaak aan glaasje draaien gedaan, maar op een keer hadden ze een kwaadaardige entiteit opgeroepen. Het glas vloog de lucht in en spatte in kleine stukjes uit elkaar. Sindsdien sliep hij slecht en de hond piepte soms de hele nacht aan één stuk door. De familie heeft zelfs driekeer een geestelijke langs laten komen om de geest uit te drijven, maar alle pogingen bleven vruchteloos. Ze zijn toen verhuisd.

 

Eind jaren 80 gingen een paar middelbare scholieren glaasje draaien in een huis aan de Waterpoortstraat in de Glaciswijk. Ze riepen naar eigen zeggen een poltergeist op. Sindsdien waarde er een onzichtbare kracht door het huis die deuren opende en klopgeluiden maakte.

 

In de wijk Wittenshoeck verschijnt ’s nachts soms een lange, zwarte man aan kinderbedjes. Zijn omtrek is duidelijker dan zijn gezicht, maar zijn blik is te voelen. W, een inwoonster van deze wijk, heeft ervaring met deze entiteit.

“Hij stond aan het bed van mijn overbuurjongen en toen betrapte mijn buurvrouw hem en hij vluchtte weg. Ik wist niet van haar ervaringen af, maar in mijn huis was hij ook. Hij stond bovenaan de trap naar me te kijken, terwijl ik lag te slapen op de bank. Hij stond helemaal boven aan en naar voren gebogen en maakte me wakker met zijn blik. Hij probeerde waarschijnlijk contact te zoeken en vermoedde duidelijk dat ik hem kon zien. Ik heb hem aangekeken en mij omgedraaid Ik ben namelijk gewend veel geesten te zien en had er geen zin aan. Na een uur werd ik weer wakker en draaide me om en hij stond nog in exact dezelfde houding te kijken. Ik vertelde het aan mijn buurvrouw en ze schrok en vertelde van haar ervaringen.

Mijn ex heeft hem ook gezien en gokte dat de man zo zwart was omdat ie verbrand was of zoiets.

Mijn dochter heeft jarenlang last gehad van iets wat haar wekte en haar gemene dingen toefluisterde. Een mannelijke entiteit. Ben op gegeven moment een discussie aangegaan met deze onvriendelijke geest. Nadat een vriend van me speciale kaartjes meegegeven heeft is het overgegaan bij haar.

Er zijn zo nog veel meer dingen gebeurd in onder andere mijn huis met geesten, maar mijn overtuiging is dat er een soort breuklijn van energie hier loopt in de Wittenshoeck. De Dreef is vrij van geesten, maar “Van Den Ban” is heftig. ‘t Ommetje is heftig en huizen bij ‘t Ommetje hebben last van dingen. Sommigen beweren dat er een soort poort is geopend in één van de huizen bij me aan de overkant. Maar goed, ik heb er zelf iets minder last van gekregen afgelopen jaar, maar het is erg druk geweest eerder.

Op sommige avonden is de sfeer heel raar. Als je de hond uitlaat en langs de huizen loopt merk je dat zes op de tien huizen de gezinnen schreeuwende ruzie hebben. Dat is erg vreemd. Soms is het net alsof de energie invloed heeft en soms zelfs aantrekkingskracht op sommige mensen.

 

Er zou ooit in de Struytse Hoeck, toen die in aanbouw was, een massagraf gevonden. Waarschijnlijk waren het de overblijfselen van mensen die op een pestschip gezeten hadden.

Volgens G., een vrouw met een bovennatuurlijke gave, zou ook de Kooistee op een massagraf gebouwd zijn. Zij maakte veel mysterieuze gebeurtenissen mee in haar voormalige flatwoning op de Dennenspanner.

Op een avond toen haar ouders naar bed gingen, was het zware tweepersoonsbed precies 1 meter van de muur getrokken. De kat is spontaan uit het raam gesprongen en was op slag dood. Haar moeder werd een keer door een onzichtbare kracht gelijktijdig getrokken en geduwd op de trap. Zijzelf zag ook geestverschijningen, zoals een klein meisje met een lappenpop. Later sprak zij een keer iemand die in precies dezelfde woning had gewoond en die ook vreemde zaken had meegemaakt daar.

Een goede vriend kwam ook in het gebouw wonen en toen zij 7 jaar later een keer kwam logeren daar, zag zij een oude bekende terug. Terwijl ze in de woonkamer zaten begon de kat wild te blazen en schreeuwen. De eigenaresse begreep niet wat het beest mankeerde, maar G. zag duidelijk de verschijning van het meisje met de lappenpop naar de kat staren.

Bij het huis waar G. nu woont maakt ze ook elk jaar samen met haar moeder iets vreemds mee. Ieder jaar, tijdens de jaarwisseling, horen haar moeder en zij stemmen in de achtertuin alsof er een grote groep mensen staat. Maar er is nooit iemand te zien.

Ook krijgt ze om de zoveel tijd ongenodigd bezoek in huis van een mannelijke geest. Er zijn meerdere huizen in die buurt, die last hebben van deze terugkerende dode.

 

Achter de wijk De Kooistee ligt het Kooisteebos. Het bos is eigendom van Staatsbosbeheer. Zo op het eerste oog een rustig stuk bos, maar volgens sommigen is het er absoluut niet pluis.

Een vrouw was met een groep vrienden in het bos aan het lopen, toen zo opeens uitkwamen op een afgelegen plek. Tot ieders grote verbazing lag daar iets wat op een graf leek. Er stond een naam en datum op, en in de bijgelegen bomen waren satanische tekens gekerfd. Er hing ook een net tussen de bomen, er was een kampvuur gemaakt en er hing een doordringende stank.

Ze besloten om deze mysterieuze plek te verlaten en de politie te alarmeren. Die zou het nader onderzoeken.

Die nacht bleef het beeld van de plek de vrouw in haar dromen achtervolgen. Ze droomde dat zij diegene was die daar in het vers gedolven graf lag. Opeens hing ze in het net en keek op de plek neer. Er was een kampvuur, waar omheen allemaal figuren met zwarte capuchons stonden. Hun gezichten waren niet zichtbaar, ze zag alleen maar zwart. Opeens trokken de donkere gedaantes messen en sneden één voor één haar tenen af. Deze werden in het vuur geworpen. Ondertussen maakten zij rare gebaren en zongen vreemde woorden en klanken.

De vrouw begon wilt te gillen en trillen in haar slaap. Omdat ze niet meteen kon ontwaken uit haar nachtmerrie, moest haar vriend haar onder een koude douche zetten.

Een week later liep de vrouw met een vriend op het winkelcentrum De Struytse Hoeck. Deze vriend behoorde ook tot het groepje dat samen op de afgelegen bosplek was geweest.

Er liep een man van in de 30 hun tegemoet; “Hij keek mij recht in mijn ogen aan, en ik kon mij niet meer bewegen, ik voelde pure angst. Ik herkende hem, maar waarvan weet ik niet. Hij keek achterom steeds naar mij, alsof hij mij waarschuwde, dat hij wist dat ik het wist…”

 

In 1998 werd gestart met de bouw van de nieuwbouwwijk Ravense Hoek. Maar ruim voordat er nieuwe huizen verrezen, deed het Bureau Oudheidkundig Onderzoek van Gemeentewerken Rotterdam er opgravingen en legden de restanten bloot van een omgrachte, bakstenen woontoren uit circa 1275. Daarnaast werden nederzettingsresten en een belangwekkende begraafplaats met 143 graven ontdekt, eveneens uit de late Middeleeuwen, behorende bij het complex rond de woontoren. Het ging om goed geconserveerde, houten doodskisten en skeletten, gegroepeerd rond een kapel of kerk. Een paranormaal begaafde vrouw had een waarneming in een vlakbij gelegen boerderij op de kruising Dijkweg en Bonseweg. In de schuur verscheen, al zittend op een balk, een man met een vreemd hoofddeksel en een stok in zijn handen. De verschijning begon te roepen; “Red ons! Red ons!”.

Een paar maanden later werden de graven blootgelegd. Volgens de vrouw riep de wanhopige geest, omdat hij wist dat ze op de plek gingen bouwen. De op de plek gebouwde straat draagt tegenwoordig de alleszeggende naam Gravenweide.

 

Op de hoek van de Ravenseweg en de Kanaalweg Westzijde stond een vervallen woning. Een 17-jarige jongen vertelde mij dat hier de geest van een meisje spookte. Zij zou zijn verdronken in het Kanaal door Voorne. Iemand anders had met haar mobieltje foto’s binnen in het huis gemaakt. Op die foto’s stonden vreemde, wazige silhouetten en gezichten.

Een vrouw heeft jaren geleden, toen het nog bewoond was, opgepast daar in het huis. Zij kan beamen dat er vreemde dingen gebeurden.

“Vroeger voelde ik me daar altijd enorm bekeken, maar maakte mezelf dan wijs dat het kwam doordat er aan alle kanten bijna ramen zaten. Als het niet aan alle kanten was en door de lantaarnpalen die rondom het huis op verschillende hoogten zijn en de bomen en de wind, dacht ik altijd dat het door de schaduwen daarvan was. Alleen klopte het dan nog niet, maar was 15/16 jaar toen. Ik voelde ook vaak iemand in huis. Ging dan ook het hele huis af, bij de kinderen kijken en zo. En dan weer even roken buiten voor de deur. Bij de gang en ook op de wc voelde ik heel vaak iets, alsof het van buiten af door het wc raampje wilde komen. Altijd wel gevoeld, maar nooit gezien.”

Het pand is in 2009 gesloopt.

 

Op 30 juli 1998 krijgt de UFO-Werkgroep Nederland een melding binnen van een man uit Hellevoetsluis die vreemde voorwerpen in de lucht heeft zien vliegen.

Het was op de avond dat de Russen en de Amerikanen elkaar zouden koppelen boven Nederland. Dat ging uiteindelijk niet door, maar de man besloot om samen met z’n vrouw toch even naar buiten te gaan om naar de hemel te kijken. Ze stonden een poosje tegen de schuur en keken over de top van hun huis naar de lucht. Tot hun grote verbazing vlogen er opeens twee cilinders achter elkaar over. Het echtpaar las een paar dagen later in een krant, dat een kapitein grote vaart ze ook die avond boven Vlissingen had gezien.

 

Het is vrieskoude avond, die donderdagavond op 9 januari 2003. Omstreeks 9 uur staat een Hellevoeter in z´n achtertuin een sigaartje te roken. Uit reflex richt hij z´n hoofd op naar de heldere sterrenhemel, speurend naar de herkomst van het geluid van een vliegtuig en ziet tot z´n grote verbazing een voorwerp met zeer grote snelheid zich verplaatsen in de richting noordnoordwest. Het object had dezelfde verlichting als dat van een vliegtuig, doch verplaatste zich in luttele seconden naar bovengenoemde richting, was constant qua uitstraling van licht, was slechts een seconde of drie zichtbaar waarneembaar over de gehele breedte van de hemel en was dusdanig vele, vele malen sneller dan de beweging van een satelliet. Met half opgebrande sigaar en zeer opgewonden, begaf de man zich naar binnen om over het waargenomen verschijnsel aan z’n vrouw verslag uit te brengen.

 

Op 11 augustus 2004 ziet iemand vier witgele lichtbollen boven Hellevoetsluis vliegen.

Een ander raar object wordt op 13 augustus 2005 aan de hemel waargenomen. In zuidoostelijke richting is iets zien wat lijkt op een groep sterren. Ze hangen roerloos in de lucht, zijn erg fel en goudkleurig en er lijken streepjes tussen te zitten.

En op maandag 15 juni 2009, omstreeks 23:00, wordt een vlammende verschijning in zuidelijke richting gezien. Het lijkt alsof een grote vlam recht de lucht in schiet en steeds hoger blijft stijgen tot deze uiteindelijk in de hemelkoepel verdwijnt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...