Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doc

5 planten nu legaal Nederland

Recommended Posts

mooie uitspraak, eindelijk op dat front wat duidelijkheid nu.

 

huis kwijtraken kan nog steeds.. overal geldt nu bijna convenant en ze komen in 1e instantie voor een "plantage"

dus de woninbouwvereniging wordt vantevoren al ingelicht ook al volgt er dan sepot, ze gaan je wel ter verantwoording roepen en je proberen eruit te krijgen dan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar dan zal je eers bij meneer de rechter komen. Dus nooit ergens je handtekening opzetten lol.

 

Nu heb ik ook die docu gezien en daar word wel duidelijk gemaakt dat ook 5 planten met lampen als bedrijfs teelt woord gerekend. :huh:

 

 

Groetjes Podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Daarom heb ik ze binnen staan.....

 

Ps het is per volwassene. Als je dus met 2 volwassenen zit kun je 2 x 5 doen :huh:

 

Hmm, dat is wel handig, ik woon samen. We zijn allebei volwassen, dus dan kan ik er 10 plaatsen.

Dat zou me zeker wel helpen.

Ik heb net dat rechtspraaklinkje nog even bekeken maar ik zie niets staan dat het 5 per volwassene zou zijn hoor.

Er staat gewoon "5 planten".

 

Corriggeer me aub als ik het niet goed lees, dat gebeurt me nog weleens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2 x 5 hoop ik dan voor je . En ieder moet zijn eigen planten verzorgen. Dus jij mag niet die van je vrouw/ man verzorgen en andersom :huh: :tu

 

 

Nu heb ik ook die docu gezien en daar word wel duidelijk gemaakt dat ook 5 planten met lampen als bedrijfs teelt woord gerekend.

Ja een agent zal ook nooit wat anders zeggen voor de camera. Anders krijgen de growshops het erg druk de volgende dag.

Ze zullen wel denken beter voorkomen dan genezen. ;)

En ik kan me nog herinneren dat Weetje met zijn minilab. Het gemeld heeft bij de politie. En volgens mij mocht die kweken met 5 planten onder een lamp. Dat staat volgens mij ook in zijn topic.

 

Gr Kramer

 

Ps bel maar eens de politie op met een beetje lastige vraag. Meestal zit je dan een uur in de wacht voordat je eens een keer antwoord krijg. Zo goed is de wetskennis bij de nederlandse politie dus :wub:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitspraak zeg niks.

Is per woningbouw en gemeenten anders.

En huis word je echt wel uitgezet voor 1 to 1000 planten.

Het gaat om in gevaar brengen en totaal niet het aantal planten.

Gek is wel dat je peper planten op die manier mag doen.

 

Paar weken terug was hier de woningbouw en dat was wel funny.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je die uitspraak dan voor me, want ik ben er wel erg benieuwd naar.

En een uitspraak zegt alles :huh:

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen uitspraak maar ze stonden hier aan de deur.

Er is duidelijk tegen me gezegd dat als ik binnen een lamp ophang dat ik uit mijn huur woning gezegd word.

En het maakte niks uit hoeveel planten.

En het maak echt wel uit in welke gemeente je woon.

Want iedereen intepteer het anders en legaal betekend dat je ook geen afstand van je planten hoe te doen.

Het engste wat deze uitspraak zeg is dat je bij 5 planten meer dan 30 gram er af mag halen.

Voor de rest is alles het zelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De wet is in heel nederland hetzelfde.

En ja de kans is groot dat ze het zullen proberen en zeker om te je te overdonderen. Want ik denk ook niet dat hun op een rechtzaak zitten te wachten over 5 plantjes.

Ga maar eens kijken op rechtspraak.nl en vul dan maar in, ontbinding huurcontract hennep.

Dan sta je er nog van te kijken.

 

Alles wat de media schrijft neem ik met een kilo zout. Ik kijk of wacht wel op wat een rechter beslist. Dat is net zoals wat ze bij ontdekking in beslag nemen. Dat zetten ze wel in de krant. Maar dat er daarna nog genoeg mensen zijn die hun spulletjes terugkrijgen, omdat ze aan kunnen tonen dat het met legaal geld betaalt is. Maar dat zie je niet in de krant :huh:

 

Niet elke rechter gaat daar klakkeloos in mee. Ze moeten wel aantonen dat je geen goede huurder bent en alleen een kleine hennepkwekerij is daar niet voldoende in. Ik zag er zaken tussen staan van iemand met 18 planten die mocht blijven wonen en ook wel met grotere aantallen.

En over minder dan 5 planten en ontbinding huurcontracten kan ik niets vinden. Daar is dus denk ik nog geen zaak over geweest. En dat zegt mij al genoeg.

 

Gr Kramer

 

Ps ik heb ook nergens gezegd dat er dingen verandert zijn. Dit was 5of 10 jaar geleden ook al zo. Er is namelijk ook al eerder een soortgelijke uitspraak van de hoge raad geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja zo kan het ook zijn dat ze je overrompelen.

 

Mijn ging het meer om dat dit topic heet dat 5 planten legaal zijn wat ik me dan afvraag waarom moet je het inleveren.

 

Sorry voor mijn domheid hij maar raak snel in de stress en paniek als ik ding van de wet probeer te lezen.

 

PS. dank voor de goede uitleg.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is ook niet legaal. Het wordt gedoogd en dat is het kloterige eraan. En daarom kunnen ze je naaien als er ook maar een iemand belt.

Vandaar dat ik ze binnen heb staan. Ik heb niet meer zoveel vertrouwen in mijn medemens. :huh:

De afgunst is groot in Nederland, jammer genoeg.

 

En ben je echt bang om je woning kwijt te raken, wat ik me overigens goed voor kan stellen, ja dan moet je misschien niet kweken. Maar elke keer dure rommel in de shop kopen wordt je ook flauw van. Moeilijke keuze

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik me wel afvraag. Stel je loopt tegen de lamp en je krijgt een civiele zaak aan je broek van de woningbouw of verhuurder.

Kun je dan je rechtsbijstand inschakelen ;) :wub:

Dat zal wel niet :huh:

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Recht hebben en recht krijgen zijn 2 verschillende dingen.

Legaal betekend hier ook simpelweg, degene met de macht bepaalt.

 

Als je ook heel logisch nadenkt, zijn heel veel regels van de regering compleet krankzinnig.

Op veel vlakken is Nederland best wel modern, maar ook weer zeer ouderwets.

Ik kan wel een paar dingen noemen, we pretenderen ook tolerant te zijn tegen vreemdelingen, nou ik ken geen land zo racistisch als Nederland.

 

Dat gedoogbeleid moet ook op de schop inderdaad, maar binnen dat vervelende europa wordt dat nog lastig. Nederland stelt al geen fluit meer voor.

Men moet het gewoon legaal maken om voor eigen gebruik te kweken, binnen en buiten.

Dan kun je ook netjes een bedrijf in de hand nemen om je stroomvoorziening te regelen.

De mensen die het dan bewust verkloten en brandgevaar creeeren kun je dan wel gewoon volgens de wet aanpakken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn dank is groot kramer997 snep het 100 % nu.

Ze zeiden wel dat ze buiten geen probleem vonden als ik binnen de perken doe.

Ach we zien wel nogmaals bedank voor de uitleg.

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Graag gedaan. Maar jij hebt het dus gewoon gevraagd aan de woningbouw? Dat vind ik wel lef hebben hoor :huh: ;)

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik heb dat gevraagd aan de woningbouw niet de politie dus weet niet wat er gebeurt als iemand de NSB lijn belt.

De woningbouw neemt geen stappen als ik het in me tuin doe 5 dan (dat zeiden toen ik het vroeg.

 

En de buren klagen al 4 jaar over alles dus die worden niet meer geloofd. (zelfs over de ventilatie van de computer had waterkoeling :huh:.)

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

;) :wub: Lekker buiten zetten dit jaar dus.

En sommige mensen hebben er een dagtaak aan om de buurt in de gaten te houden. Kijk eerst eens naar jezelf denk ik dan altijd. :huh:

 

Gr kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben bang dat politici als Opstelten de belachelijke door de media/politie gerapporteerde '6 kilo van 5 planten' gaan meenemen in hun anti-coffeeshop/wiet redeneringen. Met als gevolg dat ook de 5 planten gedoognorm met ingang van de nieuwe drugsnota komt te vervallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als 5 planten mogen, wat dan met mensen zonder groene vingers, gehandicapten, mensen die hun hobby liefst privé willen houden, mensen zonder ruimte om te kweken, daklozen..., die moeten toch ook ergens hun 5 planten hebben..

 

De weg is open voor een nederlandse versie van Trekt uw Plant: http://www.cannabis-social-clubs.be/csc/DE...-OOGST-VAN-2011

 

Veel succes!

 

Joep

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Voorlopig is het maar de vraag of het drugsdebat er komt, waarbij Opstelten zou kunnen voorstellen om de gehele 5 planten gedoognorm aan de kant te schuiven.Sinds 1937 is de plant niet uit te roeien & de overheid heeft de mankracht cq geld niet om dat verbod te handhaven.De overheid mag veel, maar niet alles.

Of het concept van TUP hier ook gaat werken is een 2e, gezien het feit Nederland net iets anders is als België. :huh:

 

Namaste ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu hoorde ik laatst op de radio ook iets over dat ze nu weer lopen te zeiken over die 5 planten per huishouden

dat zal ook weer niet goed zijn

omdat dan de georganiseerde misdaad overal hokjes van 5 " legaal " neer zou kunnen zetten en zo verder hun gang zou kunnen gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zo goed is de wetskennis bij de nederlandse politie dus ;)

 

ik had een menigverschil met een kennis over welke auto papieren je bij je moet hebben als je in je auto rijd.....en we kwamen er niet uit....dus even het possie bellen... B)

 

:wub: 3x doorverbonden :tu ... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lees goed mensen. ;) KLIK

legaal is toch als je planten niet in beslag worden genomen? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

als het maar niet bedrijfsmaatig is of voor het verdienen van geld.

Dus gewoon wat goeie smoke reports maken met wat leuke filmpjes en foto's, van kijk eens ik smoke het allemaal op, klaar is kees. Heb je ook nog een leuk aandenken voor je kleinkinderen, vroeger rookte opa veel wiet, zie foto's en filmpjes.

Ik weet zeker dat als je aan kunt tonen dat alles voor jezelf is dat je dan goed zit, maar niemand kan dat wanneer politie voor de deur staat. Zodra ik een kilo ga draaien en de overheid is nog steeds zoals nu dan houd ik een mooi report bij van wat ik met mijn wiet doe.

 

on second thougth, wat een rompslomp, daag. Dan maar voor de rechter

 

en ten derde, het word toch wel gelegaliseerd, de overheid zet zichzelf alleen maar voor schut, het houd een keer op

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ps het is per volwassene. Als je dus met 2 volwassenen zit kun je 2 x 5 doen :huh:

 

ja dat is dus niet waar. aantal jaar geleden woonde ik in studentenhuis met 4 mensen totaal. we hadden iets van 18 planten staan, dus niet meer dan 5 pp. maar dat deerde de politie niet en namen alles mee, (iig dat dachten ze,ze waren te lui om ze zelf 2 verdiepingen naar beneden te dragen dat moest ik zelf doen terwijl ze beneden wachtte.. ik heb er 5 kunnen achterhouden hehe) ze zeiden ook, als je morgen 5 nieuwe zet is t goed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...