Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Doc

5 planten nu legaal Nederland

Recommended Posts

denk eerder gedoogd, als de zilverknoopies voor je deur staan is het of afstand tekenen en geen proces verbaal, of geen afstand tekenen en een hoop gezeik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik hoorde het vanmiddag op de radio. kwam er op neer dat als jij 10 kilo van 5 planten haalt dan mag je het houden. :huh:

Of dit in de praktijk ook altijd het geval zal zijn vraag ik mij af.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je goed leest dan kom je erachter dat zolang je afstand doet van je wiet en spullen er geen vervolging komt.

Dat zie ik zeker als een vooruitgang.

Dan raken mensen ook niet meer hun woning kwijt en zo.

Een beetje duidelijkheid op dit gebied kon geen kwaad.

Goede kans dat ze na deze uitspraak ze de wiet gewoon laten liggen als het maar 5 planten zijn.

Wie weet laten ze je planten ook gewoon staan.

We komen er vlug genoeg achter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb niet gelezen hoorde het op radio. was kort berichtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat mensen niet hun woning kwijt kunnen raken is verkeerd gedacht Doc, het wordt hooguit wat moeilijker.

 

De woningeigenaar kan zelfs voor 1 plant een zaak voorleggen aan de kantonrechter. Deze rechter bepaald of de huurovereenkomst wordt ontbonden.

 

Strafrecht of civielrecht moeten we uit elkaar houden mbt dit soort kwesties.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Strafrecht of civielrecht moeten we uit elkaar houden mbt dit soort kwesties.

 

Dat klopt. Maar heb jij al uitspraken gezien van iemand die er door een rechter voor 5 of minder uit gezet is.

Ik heb het nog niet gevonden.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is in iedergeval een positieve uitspraak. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dat klopt. Maar heb jij al uitspraken gezien van iemand die er door een rechter voor 5 of minder uit gezet is.

Ik heb het nog niet gevonden.

 

Gr Kramer

 

 

Nee, deze heb ik niet gezien maar ik heb er ook niet naar gezocht...

 

Wat ik wel weet is dat heel veel mensen de gang naar de kantonrechter niet zien zitten, eieren voor hun geld kiezen en zelf vertrekken zonder tussenkomst van de kantonrechter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnnsell

het gaat juist niet om 1 zin het gaat om het gehele artikel plus wat verwijzingen naar andere uitspraken en/of bepalingen

zodra er enige vorm van profesionaliteit aan te pas komt (lamp afzuiging bewateringsysteem etc etc) gaat de vlieger niet meer op

deze uitspraak geldt in mijn ogen dus alleen voor buitenplanten en als ik gehele artikel goed lees is dit dus ook precies aan de hand met

deze zaken waar het nu uiteindelijk om draaide

correckt me if im wrong (en dan bedoel ik nie du spelvouten :huh: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

In verband met de inwerkingtreding van de wet van 18 maart 1999 tot wijziging van de Opiumwet in verband met de invoering van een verhoogde strafmaat voor beroeps- en bedrijfsmatige hennepteelt, behoort onderscheid te worden gemaakt tussen de teelt en de beroeps- of bedrijfsmatige teelt. Voor de goede orde: onder teelt worden hier, behalve telen in de taalkundige zin van dit woord, ook verstaan de andere in artikel 3 onder B van de Opiumwet genoemde handelingen.

(...)

Niet bedrijfsmatige teelt

In geval van teelt van niet meer dan 5 planten wordt aangenomen dat sprake is van niet beroeps- of bedrijfsmatige teelt. Er volgt dan bij ontdekking politiesepot met afstand. Niet bedrijfsmatige teelt van een geringe hoeveelheid voor eigen gebruik heeft, indien de verdachte volwassen is, geen prioriteit.

 

 

Moeilijk is dat lezen toch.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij zeiksnor had de politie laatst ook z'n spullen afgepakt.

De politie agent vertelde op het bureau ongeveer het zelfde tegen zeiksnor.

 

Hij vertelde: neem gewoon 5 planten, ook al hang je er 3 lampen boven, gewoon 5 planten.

En inderdaad, als ze toch nog langskomen, gewoon afstand doen van je spullen en de volgende dag weer beginnen :-)

 

Goed nieuws dus: zodra ik extra geld heb ga ik een superhok bouwen voor 5 planten, ik heb gisteren alles al op papier gezet en ik ben bij de gamma langsgeweest voor groene gipsplaten en glaswol etc :huh:

 

want mijn huidige micokweek dat vind ik ook maar niks

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Als je goed leest dan kom je erachter dat zolang je afstand doet van je wiet en spullen er geen vervolging komt.

 

Dat noem je nog niet legaal, maar intimidatie van de wetgevende, rechtgevende macht.

 

Namaste :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zag dit bericht in de krant staan ook. Interessant zeker, ik hoop dat er nog veel meer goede berichten komen.

Waar ik nu alleen nog een antwoord op zou willen hebben is het volgende :

 

Hoe gaat de politie met klachten om over wietplanten bij "anderen".

Daarmee bedoel ik dat bijvoorbeeld mijn buurman klaagt dat ik planten heb staan. Gaat de politie dan echt kijken of de klacht gegrond is? Of nemen ze de klacht aan voor waarheid en nemen de boel in beslag?

 

Ik heb namelijk het idee dat iemand die compleet uit de buurt woont je nog een oor aan kan naaien.

Dus dat ik in Leeuwarden woon en dat iemand (extreem ja snap ik) uit Roosendaal een klacht meldt over mijn wietplanten. (want die heeft hij toevallig ooit bij een bezoek in de buurt zien staan). Gevolg, politie belt aan en neemt alles mee.

 

Ik ga deze zomer weer aan de slag met planten, als iemand echt klachten heeft zoals allergie ofzo ( wat volgens mij niet eens bestaat met wietplanten) maar dat ze dan pas actie ondernemen. Dus echt een gegronde klacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom heb ik ze binnen staan. Dan veroorzaak ik ook geen overlast.

Want volgens mij is het idd bij een klacht. Dat ze de boel ophalen.

 

Gr Kramer

 

Ps het is per volwassene. Als je dus met 2 volwassenen zit kun je 2 x 5 doen :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker wel een stap in de goede richting, maar wat mij nog steeds niet duidelijk wordt is hoe het zit als je er een lamp boven hangt of gebruik maakt van een filter. Volgens de wet ben je dan professioneel bezig als ik mij niet vergis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@kramer997

mooie copy paste maar ik had het artikel al gelezen thaks

en nu graag even de uitleg dan wat men verstaat onder bedrijfsmatig/profesioneel kweken

 

lezen is niet moeilijk.

begrijpend lezen wordt een heel ander verhaal

 

de groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet dat gewoon heel zwart wit lezen. Er staat dat bij 5 planten niet wordt uitgegaan van beroeps of bedrijfsmatige teelt.

Dan kan ik er wel 100 lampen boven hangen. Een wetsartikel moet je gewoon lezen en duidelijk zijn. Daar is niets begrijpend lezen aan.

Eerst planten tellen en daarna de rest pas bekijken. Heb je er 5 of minder dan is dat geen bedrijfsmatige teelt.

 

 

Meer zie ik er niet staan.

 

Het enigste waar je mee op je bek kan gaan is als je verklaart dat je het verkoopt.

 

En nogmaals dit is al zo vaak gezegd.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites

'Bij de vaststelling van hetgeen beroeps/bedrijfsmatige teelt is, spelen de volgende factoren een rol:

- de schaalgrootte van de teelt:

- de hoeveelheid planten; in ieder geval meer dan 5;

- het soort perceel waarop geteeld wordt.

- indicatoren met betrekking tot belichting, verwarming, bevloeiing, etc. (opgenomen in bijlage 1);

- de rol van de verdachte: is er bijvoorbeeld sprake van het gedurende langere tijd investeren in het telen van hennep om geldelijk gewin te verkrijgen?'

 

Waar kan men bijlage 1 vinden? Ben namelijk wel geïnteresseerd in het totaal beeld van indicatoren..

Of wordt in bijlage 1 beschreven welk van de genoemde indicatoren al dan niet aanwezig waren bij deze zaak? of zit bijlage 1 er helemaal niet bij? :huh:

 

Kan ik nou uit het tweede punt (-) opmaken dat niet naar de andere indicatoren gekeken wordt als niet aan dat punt voldaan wordt? [edit: o, dit punt had kramer al beantwoord / beaamd]

 

mvg. Biscuit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...