Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

kramer997

Vijf hennepstruiken niet bestraft

Recommended Posts

Vijf hennepstruiken niet bestraft

DEN HAAG - Thuistelers met maximaal vijf wietplanten kunnen ervan uitgaan dat ze niet worden vervolgd, ongeacht het resultaat van de oogst. Voorwaarde is dat de telers direct afstand doen, als de politie aanklopt. De Hoge Raad heeft dat dinsdag geoordeeld over de cassatie van het Openbaar Ministerie in drie vergelijkbare zaken.

 

Het Openbaar Ministerie was in cassatie gegaan tegen beslissingen van het gerechtshof in Den Bosch in december 2008. In hoger beroep werden drie personen vrijgesproken voor het telen van vijf wietplanten.

 

Een verdachte werd in Roermond in eigen tuin aangetroffen met vijf planten met een totale opbrengst van 2180 gram. Een echtpaar in Uden oogstte 6712 gram van vijf planten.

 

Justitie wees erop dat het bezit van maximaal 30 gram wordt gedoogd en eiste straffen tegen de verdachten.

 

Op basis van een aanwijzing uit 2000 oordeelt de Hoge Raad dat het telen van niet meer dan vijf hennepplanten niet strafrechtelijk wordt vervolgd, als er geen sprake is van bijzondere omstandigheden en de teler tijdig afstand doet. „De hoeveelheid en het gewicht van de met deze tot vijf planten beperkte teelt verkregen hennepopbrengst doen niet ter zake.”

 

link

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha, je was me net voor

Wilde ook dit bericht plaatsen

Goeie zaak dit

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oud nieuws,5 planten zijn nooit legaal maar gedoogd.

Bij vrijwillige afstand verklaring krijgt degene geen proces verbaal.

 

Maar wat ik me af vraag,wat als de politie bijvoorbeeld 400 gram vind die van 5 planten komt,

hoe kan het slachtoffer bewijzen dat dat van 5 planten af komt?

Hoe kunnen ze bewijzen dat het er 5 waren en geen 20 ?

 

(ik noem het slachtoffer,want zo leuk is het niet en in mijn ogen ook een soort misdrijf tegen een mens zelf)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ hobbyboer

goeie grond nu beginnen met kiemen en gelijk in die volle grond :huh: BUITEN KWEEK

dan heb je kans op` bomen` en kan je dat erafhalen evt met een beetje geluk ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mega-oogst ruim 6712 gram waren de komplete planten afgeknipt en op de weegschaal gegooid

En de uitspraak heeft toch maar 3,6 jaar geduurt (01-10-2007)

 

gr Een echtpaar in Uden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey echtpaar uit Uden.

 

Kan je is iets meer vertellen van het verloop en de sutiatie hoe alles ging?

 

Groet John

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitspraak Hoge Raad, das niks oud nieuws, das goed nieuws !!!!! Ben nog wel benieuwd naar die bijzondere omstandigheden ........ Maar waar ik me dan weer wel zorgen om maak is als ik de reacties lees die er onder staan (zie de link). Wat zijn die telegraaflezers toch verschrikkelijk geïndoctrineerd zeg !!!! Daar is toch geen goed garen mee te spinnen?

 

chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar alsnog ben je je 5 planten kwijt..

 

 

als die eenden met blauwe petten voor de deur staan .. :huh:

inleveren of alsnog een boete en proces verbaal aan je reedt

 

maar nee niks aan de hand hoor

 

en ik weet ook hoe die politie het weegt

 

Alles van verpakking tot natte bladeen

want ja dat is het toch ..

Share this post


Link to post
Share on other sites

geld dit dan ook voor binnen??? 5planten met lamp enzzzz ???????

greets

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerst het aantal planten bekijken en daarna pas bij meer als 5, kijken naar proffessionaliteit.

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Neen.. Vanaf er een lamp of iets dergelijk bij is word dit gezien als een 'professionele' kwekerij

 

Dit is niet zo! Nergens in de gedoog wet staat er iets over lampen beschreven, het O.M. zou het wel willen misschien en ze zullen dit proberen aan te kaarten als professionele kwekerij, maar feit blijft dat er eerst gekeken wordt naar de hoeveelheid planten!

Heb je er 5 dan wordt er gedoogd na afstaan van de planten. Ik zou me wel kunnen voorstellen dat je kan worden aangeklaagd voor een onveilige situatie als de boel niet correct is aangesloten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk is het van de zotte. Als je er een lamp boven hangt ben je professioneel bezig, dus ook een spaarlampje aan het plafon? Of

als je op je nachtkastje een plantje hebt staan voor de leuk, en je nachtlampje staat aan. Ben je dan ook professioneel bezig? Om nog

maar niet te spreken over die aloude mooie koperen ploert. Daar zit geen touwtje aan om haar uit te doen.

 

Ze moeten gewoon eens ophouden met dat gezeik. Hetzelfde geldt voor het in beslag nemen van je apparatuur bij 5 planten. De apparatuur

is niet verboden, de planten wettelijk gezien wel. Maar het gaat om de combi, dat weet ik, toch belachelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ roosvicee

Spaarlamp aan het plafond is dan wel geen probleem, en op je nachtkastje zullen ze ook geen probleem maken.

Ik ben zelf ook gepakt met 2 planten onder een TL in een kast ivm met een andere zaak en dus een huiszoeking, en daar hebben ze geen probleem over gemaakt geen straffen niks.

 

Wel vonden de agenten zichzelf erg slim "Ah jochie waarom had je die planten daarzo, dat werk toch nooit? je moet daar speciale blauwe lampen voor hebben en speciale luchtpompen bla bla".

 

En als je goed had gelezen kun je zien dat je geen problemen krijgt als je voor afstand tekent MITS je gedoogt bezig bent.

 

(correct me if i'm wrong)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat mij er om dat ik mijn apparatuur niet wil afstaan. Zodra een plant licht krijg groeit en bloeit deze, ongeacht welke lamp erboven hangt. Willen ze de plafonnière soms ook in beslag nemen als je je plant in de woonkamer hebt staan? Dat je je planten moet afstaan alla, maar vervolgens ook je apparatuur inleveren gaat mij te ver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet hoor, maar gedoogd betekent voor mij dat het wordt toegestaan, dus niet dat je geen gezeik krijgt als je ze afstaat, maar dat ze die planten gewoon moeten laten staan!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mag ik ff blij zijn!

 

Dit betekend dus dat die huge ass ''gedoogd'' kweekies mogen!

 

Maar ik als kleine hobbyist ben al blij dat dit word toegekend.

Maar nu zit ik met een vraag. Geld dit voor heel Nederland? Of alleen voor gemeente Den Haag?

 

Gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

@chassie

Viel me ook op die Alphen aan de rijn erbij haal en zeg dat het door de wiet is.

Dat is echt een WC eend vergeet er even bij te vertellen dat die gast zwaar onder de antidepressivum pillen zat zat.

Wat doet dat gevoel en remming weg.

Thja de telegroof wat kunnen we verwachten van die gasten.

 

Wat funny`s

Jaarlijks wereldwijd bijna 5 miljoen doden door roken

Jaarlijks 2,5 miljoen doden door alcohol

Van medicine kan ik niet 1,2,3 vinden.

 

Groetjes,zODd

 

PS gooi die cannabis lekker vrij.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ roosvicee

Spaarlamp aan het plafond is dan wel geen probleem, en op je nachtkastje zullen ze ook geen probleem maken.

Ik ben zelf ook gepakt met 2 planten onder een TL in een kast ivm met een andere zaak en dus een huiszoeking, en daar hebben ze geen probleem over gemaakt geen straffen niks.

 

Wel vonden de agenten zichzelf erg slim "Ah jochie waarom had je die planten daarzo, dat werk toch nooit? je moet daar speciale blauwe lampen voor hebben en speciale luchtpompen bla bla".

 

En als je goed had gelezen kun je zien dat je geen problemen krijgt als je voor afstand tekent MITS je gedoogt bezig bent.

 

(correct me if i'm wrong)

 

Wel een beetje jammer wat die blauwpette met je deden voor maar 2 planten. Bij mij hadden ze ook huiszoekingsbevel voor een andere zaak en vonden 1 lowryder onder een lamp en verder zo'n 15 zaailingen van een week maar zeiden er geen woord van.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...