Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Top shield

30 PP's onder Topshield pro ( 1200W / 3.24 m2 )

Recommended Posts

zou ik wat positiefs zeggen dan !!!!!!!

 

toen in de eerste keer draaide had ik een gat in de lucht gesprongen met een kilo onder 2x600 W..

 

reageer maar niet op the -predator, dit is een mongooltje 1eklas.... check zijn topic maar.......

 

het klopt dat er te vroeg is geoogst, maar doen we dat niet allemaal als we teveel rot in de toppen zien!

 

als iedereen het zoveel beter kan laat zien dan!

 

ik snap dat topshield te hoog heeft ingezet met zijn titel en grote woorden hier op het forum, maar wat verwacht je.

hij heeft een mooie kap ontwikkeld, met goede materialen, deze laten testen door mensen met grote hokjes, deze mensen zijn heel erg tevreden over zijn product dus hij durft t aan om hier een topic te posten met een hok waar ie 1x in de week komt met zijn kappen er boven met stekken die kut waren en niet als te veel kennis van het kweken.

 

doe ffe normaal dus, we weten allemaal dat dit een boven gemiddelde kweek is, zeker als je al de problemen hebt gezien.

straks stopt hij ermee omdat ie toch geen kans krijgt, alle begin is moelijk hoor!

 

zit er gewoon echt aan te denken om zelf die kappen te kopen om te laten zien hoe t goed werkt.

zo kut dat ik nu de ruimte er niet voor heb......

 

 

maar goed, commentaren, kom maar op, dan gaan we het kweekje van de mensen met commentaar wel even aan te tand voelen hoe die t doen!

 

 

 

 

 

 

ohja iedereen die liever met de hand alles knipt denkt nu ook van wtf ben ik een mongool dat ik t ook niet in de machine gooi. (mits het niet voor jezelf is)

want zeg nou zelf wie vind t leuk om te knippen en dan heb ik t niet over 5 plantjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoii top shield

 

Jammer van je rot maar toch vind ik wel dat je een leuke opbrengst hebt hoor , zal droog rond de 1 kg liggen ?? Dat is veel man (vind ik ) en wat je nu fout hebt gedaan weet je voor de volgende keer :D

 

Veel plezier ermee en succes met de volgende ronde :lol:

 

groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

@polletje, ik vind het ook geen slechte ronde gezien de omstandigheden maar

je moet toch wel toegeven dat hij best een zelfingenomen man lijkt te zijn met

de woorden die hij hier neer zet :D

 

Even wat voorbeeldjes:

*Komt goed, die kappen zijn prima.

*Ik laat met liefde zien hoe het wel moet ik de volgende ronde.

*Ik weet nu wat ik met de Topshield kan en zeker niet moet doen

*Ik weet nu een beetje hoe je moet omgaan het een plant op aarde.

 

Nogmaals, het zullen best mooie kappies zijn maar een beetje bescheidenheid

zou de beste man sieren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar goed, commentaren, kom maar op, dan gaan we het kweekje van de mensen met commentaar wel even aan te tand voelen hoe die t doen!want zeg nou zelf wie vind t leuk om te knippen en dan heb ik t niet over 5 plantjes!

 

:P

Die kap werkt prima!

Alleen bij een opstelling met meerdere kappe ;)

Met een setup waar je alle hoogte hebt en ruimte van 1meter zou ik deze kap niet aanraden!

Jij wel.....?..... :D

En ehhh wat ga je over mijn kweekje zeggen?

:lol:

 

Knippen vind ik altijd kut werk..maar baal wel dat ik niet nog een weekje door kan.

 

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

achja ieder z'n kwaal. mijn kwaal is dat ik zeg van ja kijk naar bericht 38, heb gewoon gelijk. :D

 

knippen is gewoon een proces in heel het verhaal. waarom zou je dat verneuken? kijk dat je die fluf in een apparaat gooit oke, maar normale toppen hoor je gewoon te knippen vind ik. een inkoper zal dat ook liever hebben, een verkoper ook, en een blower ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nog 1 commentaartje, als je de toppen van de plant trekt kost het je grammen. Je trekt de wiet vaak van het steeltje af. Gewoon met een schaartje netjes afknippen want dat steeltje is ook gewicht.

 

Mooie test en mooie kap. Al denk ik niet dat t je 1ex is. :D

 

GrR

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het sowieso best wel indrukwekkend dat je als 1e keer meteen 1 kilo en dus 0,8g/W zou halen...

Daarnaast vind ik de toppen er ook niet echt super uitzien, volgende keer mooiere toppen kweken en die gewoon zelf knippen :D.

Share this post


Link to post
Share on other sites
@polletje, ik vind het ook geen slechte ronde gezien de omstandigheden maar

je moet toch wel toegeven dat hij best een zelfingenomen man lijkt te zijn met

de woorden die hij hier neer zet :D

 

Even wat voorbeeldjes:

*Komt goed, die kappen zijn prima.

*Ik laat met liefde zien hoe het wel moet ik de volgende ronde.

*Ik weet nu wat ik met de Topshield kan en zeker niet moet doen

*Ik weet nu een beetje hoe je moet omgaan het een plant op aarde.

 

Nogmaals, het zullen best mooie kappies zijn maar een beetje bescheidenheid

zou de beste man sieren :P

 

klopt, dat doet ie ook niet goed vind ik, maar ja, niemand is perfect toch!

ik denk dat ie zich met zijn nieuwe kweek wel wat beter zou opstellen.

hij heeft in ieder geval wel de aandacht getrokken van veel mensen, nu nog effe laten zien hoe t echt moet en dan kan zijn kap echt beginnen met de stormloop.

 

@ph.... man man man jij maakt de lekkerste en hardste amnees, dat heb ik over jou te zeggen :lol:

en als ik wat moet zeuren bij jou zeg ik........ takjes en bladeren hoor je niet te roken!

het is idd een breedte straler, wel een manier om met veel planten op een m2 het maximale er uit te trekken.

 

@amnees, soms zie je een oogst als verloren en heb je nergens meer zin in en wil je zo snel mogelijk overnieuw beginnen.

denk dat dat hier meespeelt. hou er rekening mee dat een gedeelte van de nederlandse opbrengst voor de export is ;)

 

@racker.... als je rot in je toppen hebt knip ik ook mijn grote toppen open, dan maar minder gewicht, maar als een rotte top in een zak zit met goeie toppen ben je verder van huis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
reageer maar niet op the -predator, dit is een mongooltje 1eklas.... check zijn topic maar.......

 

Polletje polletje polletje toch

 

Wij willen toch geen ruzie...is nergens voor nodig...

 

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is dit een ( oorzaak / gevolg ), door je onnodig beknopte aanvulling in deze topic.

Dat vond ik echt niet lekker klinken, jij weet je toch zeker beter te formuleren.

Ik kan het in ieder geval niet waarderen.

 

Lijkt meer op een kopstoot dan een waarde volle aanvulling. :D

 

Ik heb net je topic doorgelezen, wilde begrijpen waar het over ging.

Nu snap ik je reactie in mijn topic, wat is nu je doel van je eigen topic ?

Dat je iets te doen hebt of zo ? ( rebels ben je ! )

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wij willen toch geen ruzie...is nergens voor nodig...

 

:D

 

klopt maar vond je reactie overdreven, en aangezien je zelf een vaag topic hebt vond ik het nodig om overdreven op jou te reageren :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Buiten het slechte knipwerk (dat zal je echt met de hand nog even moeten bijwerken want steeltjes en blad wil de shop niet hebben!) best een redelijk goed resultaat.

 

Die 500 gram per vierkante meter is echter nog wel heel erg ver weg - dan moet je toch zeker twee keer zo goed gaan kweken :D

 

Dus je kunt wel breed gaan maar ik denk niet dat dat heel erg veel zin heeft. Kleinere oppervlakte of meer lampen naar mijn idee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

of scrog. of je moet anders gaan kweken, of je moet andere verlichting ophangen, diepstralers hadden je in dit geval waarschijnlijk meer gebracht. met een scrog, of zoals ik dat deed gewoon een paar planten waarvan de toppen in ieder geval op 1 hoogte zitten, dan bracht dat je ook meer. een 2e run op deze manier is vrij zinloos als je beter wilt scoren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ whazzup

 

We zullen zien of ik de volgende meer in de buurt van die 500 gr per vierkante meter kom.

Met een beetje hulp en sturing van het forum zal dat over 9 weken blijken.

Ondersteuning en tips altijd welkom.

 

@ amnees

 

Andere verlichting ophangen ?

Met alle respect, we zullen zien wat deze verlichting kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

500 gram per vierkante meter is helemaal niet zo raar en eenvoudig haalbaar, maar niet met 600W op 1,6 vierkante meter. Dan zit je op 800 gram per 600W, 1,3 gram per watt. Dan heb je een langgroeiende sativa nodig en scrog. Dus meer tijd om te bouwen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil t wel eens zien allemaal, ik denk dat er iig erg veel mogelijk is.

 

als ik naar mezelf kijk haal ik in 8 weken zo goed als 1 op 1 +fluff op nog geen vierkante meter per lamp. (8 x 600w op7m2)

dat is dus 685gr per m2 ben dan nog niet eens optimaal bezig, want de toppen vallen om en kan die op een gegeven moment niet meer ondersteunen.

dan nog een korte bloeier ook...... nou gebruik ik wel de medium stand + overlamp van lampen er naast netjes afgesteld, is mijn klimaat heel erg goed, gebruik ik leuke genetica die ik al enkele keren heb gekweekt dus ken r aardig, maar ben ervan overtuigd dat het nog beter kan.... en ook ik wil dat graag zien :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om verder te komen is het zinvol om de lat iets hoger te leggen.

Niet te snel genoegen te nemen met je doelstelling.

Het zal zeker te hoog gegrepen zijn voor een beginner en misschien ook wel voor een pro.

Voor mij is het een goede stimulator om bij de les te blijven.

 

Het forum heeft mij enorm ondersteund bij de kweek.

Ik ga er weer voor, dank je voor de reactie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is op zichzelf nog knap om hiervan:

 

gallery_27541_11916_352271.jpg

 

Dit te maken:

 

gallery_27541_11916_221944.jpg

 

Volgende ronde meer sucses man.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar niet met 600W op 1,6 vierkante meter. Dan zit je op 800 gram per 600W, 1,3 gram per watt. Dan heb je een langgroeiende sativa nodig en scrog.

 

langgroeiende ? ..... :D dat doe je zelf ;)

LangBloeiende zal je bedoelen ouwe.....9 1/2 week zonder scrog :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ amnees

 

Andere verlichting ophangen ?

Met alle respect, we zullen zien wat deze verlichting kan.

 

lees je wel wat ik typ of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschil tussen lamp en kap :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
@ amnees

 

Andere verlichting ophangen ?

Met alle respect, we zullen zien wat deze verlichting kan.

 

lees je wel wat ik typ of niet?

 

 

Natuurlijk heb ik de tekst goed gelezen.

Misschien mis ik iets ?

Leg uit waarom je dit vraagt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoelt dat je met diepstralers anders moet kweken dan met breedte stralers.

 

wanneer je hoogteverschil hebt is een diepstraler beter.

wanneer je veel kleine plantje op een m2 zet of een goeie scrog dan pakt een breedte straler beter uit.

 

hangt ook van meer factoren af, maar dit is een beetje de basis.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar niet met 600W op 1,6 vierkante meter. Dan zit je op 800 gram per 600W, 1,3 gram per watt. Dan heb je een langgroeiende sativa nodig en scrog.

 

langgroeiende ? ..... :D dat doe je zelf ;)

LangBloeiende zal je bedoelen ouwe.....9 1/2 week zonder scrog :lol:

ja je hebt gelijk, langbloeiende, maar vergis je niet in de voorgroei! Als je maar 5 plantjes wilt kweken dan heb je ook wel de nodige weken voorgroei nodig om de oppervlakte te vulen met een scrog

Share this post


Link to post
Share on other sites
je hoort mij niet zeggen dat je geen 55 gram per 18 Liter pot kunt pakken. maar lees dit nog een keer:

 

je gaat never nooit geen 500 gram/m2 halen met zo weinig watt/m2

 

er zijn altijd uitzonderingen, maar meestal zijn er geen uitzonderingen :P

 

Ik geloof je, maar ik hoop zo dat ik die uitzondering op mijn naam ga schrijven met mijn tweede kweek. :D

Ik neem aan dat je me niet op 20 gr minder per meter gaat laten zakken. ;)

Waarschijnlijk is mijn doel voor een amateur kweker als ik nooit haalbaar. :lol:

Ik ga het toch proberen. :)

 

Heb ook geen idee wat het warme weer dat er wast wel aan gaat komen met mijn kweek van plan is.

In iedergeval hoop ik in de buurt te komen. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...