Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Test: Gold Label bio

Recommended Posts

WTF,

 

Nou goed, dan krijgen jullie een rondje te zien hoor,

 

Maarre Doc, dan kom ik nog wel even een lijntje halen hoor, want ik heb nu maar 2 potjes.....

 

Kees. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wil ook wel een poging doen.

 

Lijkt me leuk.

 

 

Het IDEE. 2 plant in 1 120x120 tent onder 400 MH bulp. Na 3 groei weken over op een 600 watt HPS aangestuurd door een Digistar, beginnen met 300 watt om de 10 dagen standje hoger (wat de temp toelaat)

 

 

Weet alleen nog niet welk ras.

 

 

Groet Johnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kom ook nog ff bij Doc langs,ik hoop dat ik alles in de auto krijg. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

@johnsell

Ik zal het even met Whazzup bespreken. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

PSSST verrassing!

 

gallery_19_747_165062.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cool!

Ik ga toevallig morgen oogsten, dus als de oogst droog is van deze ronde zal ik wel eens langs komen

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
@johnsell

Ik zal het even met Whazzup bespreken. :verrygood

 

 

Ik mag jou er nog bij nemen.

Bij deze zijn alle testers uitgekozen. :lol:

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een ander aspect wat nog wel een beetje onderbelicht is, is de de korrelvorm. We verschepen met deze voeding zo weinig mogelijk water (alleen in de wortelstimulator en het bat guano extract zit water). We hadden het ook allemaal kunnen oplossen en vloeibare voeding van kunnen maken, we hebben juist gekozen om dat niet te doen. Dat is veel beter voor de houdbaarheid, verlaagt de kosten van verpakking en transport en maakt het dus allemaal een stuk vriendelijker voor het milieu.

 

Kijk en dat vind ik nou mooi om te lezen, want na weer wat rondes biologisch draaien wilde ik de lat gaan verhogen en ook het kweken volledig aanpakken zoals ik mijn ander consumerend gedrag heb behandeld :lol:

 

Ecologisch! Biologisch eten,drinken en leven is leuk, maar nog wel erg egoïstisch :verrygood Ik leef al een poos eco bewuster, en betrap mezelf dat ik mijn consumptiegedrag dr op afstem, jawel, ik check voortaan echt een product grondig (afkomst, bio? eco?) voor het de winkelwagen in gaat! Dan kost het maar wat meer.. zetten we toch 20 plantjes ipv 16 hahaha.

 

Ben nu al een poosje in het grow aanbod aan het snuffelen, maar een beetje ecologisch denken of gebruik maken van de ecologische trend/hype zie ik niet gebeuren...

nou heb ik al evsa's gekocht om stroom te besparen, die overigens groen is, recycle ik mijn aarde en plantresten netjes in de tuin ipv het ergens te dumpen, maar als ik eens kijk wat voor chinese zooi dr in en om de tenten hangt/staat/ligt, dat is echt niet ecologisch ;) en de aarde en voeding... ik ben biologische voeding gaan gebruiken omdat ik gelezen had (geloof je dan maar he) dat hier geen mineralen voor gewonnen worden... moet je dat eens googlen de mineralen business en wat voor schade dat met zich meebrengt! En dan nog de arbeiders he... want als 11 jarige aziatische kindjes 18 uur per dag vleermuizenschijt aan het schrapen zijn voor mijn wietje word ik ook niet echt vrolijk...

 

Maar goed, je kan echt wel kweken op zonnepanelen, je kweekwarmte gebruiken voor verwarming van huis en water, je voeding maken van je gft afval (gft ophalen kost meer energie dan het oplevert!), je water krijgen door regenwater op te vangen, je aarde hergebruiken en biologisch in topconditie houden zodat je na 2 jaar gewoon een kei mooi stukkie vruchtbare grond heb liggen :verrygood hier zie ik nog genoeg ruimte voor innovatieve produkten en daarop inspelende bedrijven!

 

 

En dat is dan mijn visie voor de toekomst van wietkweken... dat moet allemaal veel bewuster, ecologischer en slimmer... maarja dan helpt het huidige politieke wietklimaat niet echt...

 

 

Haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
5. Gold Label BatBoost

Een rijke meststof op basis van suikerrietmelasse, humuszuren, kelp en extract van Bat Guano. Stimuleert het bodemleven, bovendien een prima aanvulling op de NK korrels in de bloei. Als aanvulling op de korrels in de bloeiperiode geeft het de extra fosfor en kalium. Zo kun je een beetje minder op stikstof en wat meer op fosfor en kalium sturen.

 

NPK 3-5-8

 

Ben dan wel géén officiele tester, maar op mijn flesje Batboost staan de NPK's in de verhoudingen 1-2-3 vermeld en op de site van Sannie is de vehouding 3-4-7. :verrygood Moet je afhankelijk van de verhoudingen die op de fles staan een andere dosering Batboost aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat klopt helemaal. De 1-2-3 is incorrect en is fout op het etiket gekomen, 3-5-8 is zoals het voortaan op het etiket komt. De formulering is in de loop der tijd ietsje aangepast, dus de analyse is iets hoger uitgevallen dan de 3-4-7. De dosering is bij deze nieuwe formule ongewijzigd. Er is niets mis met de flessen waarop 1-2-3 staat overigens, deze zijn gewoon de volledige sterkte. Nieuwe etiketten zijn al onderweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer dat ik deze gemist heb, zou dit leuk in de micro box inzetten de volgende ronde (iets van 3-4 weken moeten ze nog).

 

Iedereen veel succes met de test, en hopelijk een paar mooie verslagen er van.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat klopt helemaal. De 1-2-3 is incorrect en is fout op het etiket gekomen, 3-5-8 is zoals het voortaan op het etiket komt. De formulering is in de loop der tijd ietsje aangepast, dus de analyse is iets hoger uitgevallen dan de 3-4-7. De dosering is bij deze nieuwe formule ongewijzigd. Er is niets mis met de flessen waarop 1-2-3 staat overigens, deze zijn gewoon de volledige sterkte. Nieuwe etiketten zijn al onderweg.

En dus zei ik het weer helemaal verkeerdom :)

 

Ik had het du in mijn originele pot fout. De eerste batch was 358 en nu is hij 123. pfff.. getalletjes...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ok wat is het nou?

 

123 zoals op etiket staat is dus goed?

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt! De labels zijn dus goed. Flesjes voor deze serie hebben een andere samenstelling en dus ook een ander label.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren bij Doc langs geweest om de nieuwe biolijn op te halen.

Na een goed gesprek, en wat bakjes koffie weer naar huis gereden.

Mijn auto was zo vol geladen,dat ik met 50km/pu op de snelweg reed. :)

Ik ben zeer benieuwd naar deze nieuwe biolijn,kheb er het volste vertrouwen in. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel leuk voor de mensen die nu niet weten wat er in het flesje zit....

 

koop je een 123 voeding voor 80 euro per liter.... :)

 

en dan heb je 1 tot 4 ml de liter nodig hahahahaha...

 

sorry hoor beetje flater is het wel, verdunnen van de voeding en even duur laten, terwijl het al duur was!

 

ik ga denk ik ook een voedingslijn ga beginnen, verdun bac 2x en maak de prijs 2x zo hoog :)

 

edit: 358 /3 = 1/1,6/2,6 ca en mg zijn dan ook /3........ toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als we de lijn echt gaan lanceren zullen alle prijzen nog eens onder de loep genomen worden.

We zijn aan het proberen bepaalde producten zoals de Batboost goedkoper te produceren.

De Batboost is een hoop werk om te maken.

Ik verwacht dat de prijs daarvan ongeveer €30 gaat zakken(per liter).

Ook weet ik niet of je de Batboost de hele tijd hoeft toe te dienen of af en toe.(de test zal het uitwijzen.)

Er zit wel wat meer dingen in de Batboost als in de BAC voeding.

Bij BAC moet je nog stimulatoren bijkopen en wij hebben die al toegevoegd. :)

Ook maken wij gebruik van een ander soort molasse.

Ook is het een Boost en geen basisvoeding.(ik verwacht dus dat je niet zoveel nodig zal hebben.)

De Gold Label basisvoeding is in vaste vorm.

 

De GL kaviaar zal ongeveer rond de €65 komen voor 5 liter.

Ik verwacht dat je daar niet vreselijk veel van nodig hebt.

De Roots,wormenmest en de Guano zijn al bekend.

Deze test zal als het goed is laten zien hoe deze lijn gebruikt wordt.

Door op het einde de doseringen van alle testen samen te voegen kunnen we kijken hoeveel het kost om deze lijn te gebruiken.

Ik heb het antwoord ook nog niet.

Daarom de test.HalloweenMadLab.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

de stimulatoren van bac zijn geen must, als je een goed bodemleven hebt maakt niet eens uit als je t er bij doet.

en een andere molasse is leuk, maar wat maakt dat uit? het is gewoon voedsel voor bacterien. zoveel kan er niet inzitten, molasses zijn stroopachtig.

vind het gewoon vreemd dat een voedingslijn word verdund, zo hoog waren de waardes niet en nu zijn ze veel te laag naar mijn mening.

het houd ook in dat je 3x zoveel nodig hebt.

 

op dit moment staat de voeding te koop voor 80 euro de liter, de etiketten kloppen niet en de waardes moeten 123 zijn.

wanneer ik dit gekocht zou hebben zou ik ze persoonlijk bij terugbrengen naar mijn afnemer en mijn tijd en benzinekosten inrekening brengen.

 

dit kan niet hoor!!!

 

 

ik hoop voor je dat er nog niets van is verkocht :)

 

nu aankondigen dat de prijs met 30euro naar beneden gaat omdat t 3x is verdund...

80/3 is bij mij 27 euro, klinkt al een stuke redelijker.

 

ik ga t ook testen en zal een opstelling maken van 4 potten met erg weinig tot erg veel.

hoop dat je weinig nodug zult hebben, anders zou t zonde zijn van de moeite.

 

ach we zullen zien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik verwacht dat jij wel je eigen voeding gaat brouwen met de vaste meststoffen en een heel klein scheutje Batboost. :)

De GoldLabel pure black castings is een fantastisch product om een voeding mee te brouwen.

Als je gaat brouwen heb je ook veeeeel minder nodig.

Voor de rest excuseer ik me dat ik af en toe chaotisch ben.emoticon-looney-toons-019.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ga t doen zoals jij t getest wil zien.

 

daarom doe ik de test....

 

ik heb de middelen om t goed aan te pakken.

 

die casting zijn idd erg goed, ook duur, maar ja er is niet echt een concurrent op dit gebied als je t beste wilt.

 

die korrels ga ik testen wat t doet, hangt er dus vanaf hoeveel je nodig hebt om te kijken of t een juiste prijs is.

die guano tja...... als je uitgaat naar hoe t er uit ziet, vind ik die van GK er beter uitzien en ruiken, kan er wat van zeggen als ik het erbij heb gedaan.

 

die guano in fles (batboost)vind ik tot nu toe te duur voor wat je ervoor krijgt :)

om er mee te brouwen kan idd een goede oplossing zijn, dan kan je t laten werken en dan verdunnen en in je vat gooien.

dan heb je minder nodig, wat dus relatief goedkoper uit kan vallen.

 

pfffff een hoop te doen in ieder geval..

 

gelukkig heb ik er de tijd voor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doc,

Is dit de dezelfde samenstelling Batboost als van die ik vorig jaar heb gehad,en uit heb geprobeerd?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Art

Dat moet ik even uitzoeken.

 

@polletje

Je eigenlijke vraag is naar de positionering van de producten.

Dat is ook eigenlijk de test.

De beste organische kwekers van Nederland zitten op dit forum.

Ik zou geen betere plek weten om een eventuele nieuwe organische lijn te laten testen. :)

Ik ben gek op kritiek en zal proberen naar alle voors en tegens te luisteren en daarom indien mogelijk te anticiperen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat is ook de rede dat ik kritiek geef.

 

de test moet alles omvatten om duidelijkheid te verschaffen voor de toekomstige kopers.

ik ben zelf ook een potentiele koper van deze producten en ik geef er graag mijn mening over, ook als deze op sommige punten (nog) negatief is :P

 

ik weet hoeveel aandacht je er insteekt doc, maar weet ook dat je eigenwijs bent :)

zie het als opbouwende kritiek, want ik zeg t gewoon en de meeste houden hun mond en kopen het niet en zeggen niet waarom.

 

het princiepe van de combi van de producten is erg mooi en handig, wie wil er nou niet goed bio kweken zonder verstopt bewateringsysteem.

 

melasses en bacterien, slijm e.d. hopen op in buizen van bewatering en dat beinvloed de ph van het water.

wanneer je dit direct in de bodem kan dumpen is het dus mogelijk om alleen water te geven tijdens de gehele kweek, evt een beetje batboost als extratje, maar dat is niet zo'n "volle" voeding zoals ik al heb aangegeven.

 

het princiepe is duidelijk, de componenten zijn duidelijk, de hoevelheden niet en de uitwerking van de combi niet, dus dat lijkt me het mooiste om te testen.

wanneer dit allemaal positief uitpakt en er niet teveel toevoegingen nodig zijn voor een volle oogst is het een erg goed en betaalbaar product.

wanneer het niets extra's doet of je erg veel nodig hebt, is het geen goede lijn voor mij, want het is dan gewoon te duur.

 

dit is mijn mening tot nu toe en ben nog niet eens begonnen met testen :)

 

de positionering van de producten is duidelijk gericht op de top biokwekers die ook voor gemak gaan en kwaliteit kunnen betalen.

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben benieuwd hoe goedkoop of duur deze lijn is.

Bedankt voor het meehelpen om dit uit te zoeken.

Als het niet werkt of economisch niet haalbaar is dan gaan we met zijn allen nadenken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...