Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

high allemaal,

 

ik ga dit jaar new blue diesel, haze, en lavender x blue berry planten.

de new blue diesel en lavender x blue berry zijn van sanniesshop en de haze komt van een koffieshop in utrecht.

 

ik heb 7 zaadjes de grond in gedaan en heb er 5 plantjes voor terug gekregen. helaas ben ik vergeten welke ik waar heb gestopt maar daar kom ik nog wel achter :). ik denk dat er nu nog 3 NBD, 1 Haze en 1 LB tussen zitten.

 

 

van links naar rechts: NBD-LB-NBD-NBD-Haze

 

(denk ik)

 

gallery_27948_11909_21403.jpg

 

gallery_27948_11909_231769.jpg

 

 

 

2e van rechts (NBD)

gallery_27948_11909_697270.jpg

 

2e van links (LB) het nieuwste blaadjes hebben een beetje een paars getinte randjes.

gallery_27948_11909_333280.jpg

 

meest linkse, mijn persoonlijke favoriet (ik denk NBD maar kan ook Haze zijn)

gallery_27948_11909_176256.jpg

 

 

cheers,

 

:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

lekker soortjes daar.

 

Ga je die Haze verduisteren?

 

En denk dat je ze in groter potjes kan doen doe ze meteen wat dieper zijn erg gesterkt.

 

Succes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben van plan de haze vroeg te verduisteren zodat hij de zomer zon in zijn bloei krijgt. (juni/juli)

de rest laat ik gewoon lekker zijn gangetje gaan :).

ik ga ze pas over een a twee weken overpotten. maar dan zal ik ze zeker wat dieper er in zetten. dan zitten de wortels ook gelijk wat dieper.

 

vandaag ook nog een zaadje in 23e generatie nederwiet gevonden dus die gaat ook nog de grond in :P.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welkom in de Outdoorsectie Groenzaad :P

 

Net zoals ZoDd zegt, pot ze snel over in een grotere pot, waar je ze verder kunt laten groeien en eventueel bijlichten, voor de rest zien ze er mooi en gezond uit.

 

Veel Grow en Forumplezier.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je schrijft dat je de Haze lekker vroeg gaat verduisteren, heb zelf enkele blue berry haze zaadjes laten ontkiemen en wil deze natuurlijk ook gaan verduisteren. Ik wil eigenlijk zo'n beetje midden september klaar zijn, dus zal ik ze denk ik toch wel tegen begin juli moeten verduisteren, klopt dit? Wanneer begin jij met verduisteren.

Ik ga je zeker volgen!

 

Groet,

Wietfreak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij schijft

ik ben van plan de haze vroeg te verduisteren zodat hij de zomer zon in zijn bloei krijgt. (juni/juli)

 

Groetjes, zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je haze met een bloeiweek van 12 tot 16 wil gaan verduisteren en klaar hebben in september, zal je zeker eind mei al moeten verduisteren op zn laatst begin juni. Het zijn langbloeiers maar zo mooi om hun topopbouw geheel te kunnen zien. Dus het zou jammer zijn als ze niet volledig af kunnen bloeien.

 

Zonnige dag.

 

Blowsterke

Share this post


Link to post
Share on other sites

high allemaal,

 

ff een update en een paar vraagjes over Haze. ik heb 3 plantjes aan een vriend gegeven, misschien komen daar ook nog een paar kiekjes van langs :verrygood. nu staan er 2 haze planten buiten, ze doen alleen wel een beetje moeilijk met hun blaadjes. moet ik hier iets aan doen? en zo ja wat?

 

ik was net wat aan het lezen op dit topic over licht uren en zag dat het rond 23 september ongeveer 12/12 staat. ik was dus van plan om ze rond 10 augustus te gaan verduisteren want vanaf dan kan ik elke dag het zijl erop en eraf doen. dan hebben ze ongeveer 50 extra dagen bloei voordat de natuurlijke bloei zou starten. is dit genoeg voor een mooie haze plant? ik zou namelijk niet eerder kunnen beginnen met verduisteren.

 

2 x Haze in een pot:

gallery_27948_11909_270094.jpg

 

de ene

gallery_27948_11909_141689.jpg

 

gallery_27948_11909_34682.jpg

 

 

en de andere

gallery_27948_11909_663255.jpg

 

 

hier nog ff het nederwiet zaadje dat ik in de grond heb gedaan. hij steekt zijn kopje net boven de grond uit.

gallery_27948_11909_171548.jpg

 

groetjes,

 

groen zaad :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan het niet zo goed zien maar zijn de 2 haze niet erg nat?

En van verduisteren heb ik geen kennis sorry.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een snelle update,

 

ik heb de haze overgepot en afgelopen donderdag en zaterdag getopt. het zaadje nederwiet is uitgekomen. hier zijn foto's.

ik denk dat ze best te nat zouden kunnen zijn geweest vandaar het overpotten. heb nu wat gebakken klei gemixed in de aarde voor betere afwatering. overigens heb ik besloten welke planten er dit jaar nog meer komen.

ik ga in 1 bak een setje lowryder #2 neerzetten misschien samen met een klein new blue diesel mannetje (in apparte pot).

en in een andere bak ga ik de nederwiet kruisen met de killing kush van sannie.

ik heb bij de ene haze de gekrulde bladeren afgeknipt en bij de andere heb ik ze laten zitten als experiment. het verschil is te zien tussen de planten en vanaf nu zal ik de gekrulde bladeren er af knippen.

 

haze:

gallery_27948_11909_1206800.jpg

 

gallery_27948_11909_348200.jpg

 

haze met krul blad:

gallery_27948_11909_213103.jpg

 

deze is getopt op donderdag geloof ik.

gallery_27948_11909_1244924.jpg

 

 

de nederwiet:

gallery_27948_11909_1039323.jpg

 

de killing kush:

gallery_27948_11909_236568.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ff een update.

 

jammer dat er zo weinig mensen mee lezen maar ach. de haze gaat zn gangetje en de kk en ned gaan ook prima, ga ze over een paar weken denk ik over potten. ik ga ook nog wat lowryders 2 neerzetten in een grote pot, een stuk of 4/5 denk ik. misschien ga ik die kruisen met een mannetje van een vriend van me (new blue diesel). is deze pot groot genoeg om 4/5 lowryders in te zetten?:

 

pot:

gallery_27948_11909_148487.jpg

 

de getopte haze:

gallery_27948_11909_936544.jpg

gallery_27948_11909_308232.jpg

gallery_27948_11909_1163663.jpg

gallery_27948_11909_1169489.jpg

 

de killing kush en nederwiet: (achter is ned, voor is kk)

gallery_27948_11909_1229669.jpg

 

groetjes,

 

gz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben steeds een fan :rolleyes: hoor.

En lees elke keer mee.

En die kruising klinkt interessant.

 

Groetjes, /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat nog steeds goed hè. Het lijkt mij dat die pot wat aan de kleine kant is voor 5 Lowryders, kan wel

maar je hebt dan wel erg weinig buffer.

 

Gr,

Wietfreak

 

PS: Het is erg druk aan 't worden in de outdoor, heel veel verslagjes dan maakt men keuzes waar men doet reply-en.

Share this post


Link to post
Share on other sites

kijk, nu weet ik in iedergeval dat ik niet alleen voor mijzelf aan t poosten ben :D.

 

@Wietfreak, ik had ze ook liever in een flinke kuip gezet, maar na de drie bomen van vorig jaar (2,60, 2,70, 1,80) willen mijn ouders een beetje restricties :dribble:.

 

@zODd, ik ben ook benieuwd naar het eindresultaat van de zaden kweek, ze zijn allebei bedoeld om volgend jaar een guerilla kweek te gaan doen.

 

smook ze,

 

gz :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaat zijn gangetje, maar je planten staan volgens mij erg nat!

 

daarom krullen die blaadjes ook zo!

 

voor de rest ga zo door !

 

CC

Share this post


Link to post
Share on other sites

update:

ik heb de planten de laatste tijd flink getopt om ze klein te houden. dit lijkt me eigenlijk niet ideaal maar ik moet ze klein houden. heeft iemand misschien een beter alternatief voor het klein houden van de plantjes?

de KK was omgevroten door een slak :lol: . dus die is nu vervangen door een blueberry sativa plantje die ik nog ergens had staan.

moet zeggen dat ik de Ned een beetje mannelijk er uit vind zien.

 

pica's:

 

 

haze:

 

 

gallery_27948_11909_15494.jpg

 

gallery_27948_11909_696161.jpg

 

 

 

Ned + BB sat:

 

gallery_27948_11909_1482690.jpg

 

Ned:

gallery_27948_11909_581682.jpg

 

BB sat:

gallery_27948_11909_1395934.jpg

 

 

 

gz :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mischien buigen/knakken om ze klein te houden? (is genoeg over te vinden dacht ik zo)

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow die zijn goed gekomen zeg :whip: !

Ik ben ook wel een voorstander van buigen, alleen is het ietsje meer werk als knakken, maar goed, ze zijn allebei wel heel goed te doen. Wat ik had gedaan toen ik 2 planten in dezelfde pot had staan was; een touw aan de ene stam, dit touw onder je pot door laten gaan en vastmaken aan de andere, dan houden ze elkaar wat omlaag. Als je er niets bij kan voorstellen kan je eens kijken in een oude topic van mij (staat in handtekening outdoor 2008)

 

edit: ik merk net dat het niet zo duidelijk is in mijn oude topic... sorry :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

gebeurt hier nog wat ?

 

tijdje geleden

 

UPDATE ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry voor mijn afwezigheid de afgelopen maanden maar was lekker van mijn vakantie aan het genieten :huh:. toch nog maar even wat fototjes gemaakt.

 

ik heb de NL in de volle grond gezet nadat haar potgenoot een man bleek te zijn. de NL staat ongeveer 42 dagen te bloeien. ik heb hem eerst zn gang laten gaan om er achter te komen met wat voor een plant ik te maken had. maar toen werd het een magere piezel en heb ik besloten om hem te toppen wat tot iets heel moois heeft geleid. ik wou met deze plant een vroegbloeier gaan maken en heb hem dus gekruisd met een andere vroegbloeier die juist breed bleef. hopelijk kan ze het volgend jaar zonder hulp tot iets moois brengen.

 

de volgende generatie

 

gallery_27948_11909_130244.jpg

 

de magere piezel

 

gallery_27948_11909_226415.jpg

 

de haze heb ik niet verduisterd omdat ik op fysiek/geestelijk afwezig was. ik zal ze denk ik dus onder een lamp gaan zetten omdat ik toch wel benieuwd ben naar wat voor heerlijks daar van af komt. iemand een leuk idee voor een lamp? zat zelf te denken aan een 400w (http://www.growshophilversum.nl/1x-400-watt-zelfbouwset/product_info.php/products_id/1791) want 0 euro is geen geld. het stekje van de haze laat ik lekker wel gewoon buiten staan onder een afdakje en dan zie ik wel of ze het overleeft.

 

gallery_27948_11909_340336.jpg

 

gallery_27948_11909_725833.jpg

 

ook was ik nog 2 zaadjes tegen gekomen in mn wiet. heb ze in de grond gestopt omdat het kan en het zijn nu twee prima plantjes geworden het was een vrij zoet wietje dus ik ben benieuwd.

 

gallery_27948_11909_33912.jpg

 

groetjes,

 

gz :wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben er net achter gekomen dat de rechter haze een mannetje is en aangezien het stekje ook van de rechter haze afkomstig is is dat ook een mannetje. ik laat em nog ff een weekje staan om het zeker te weten want de enige balletjes die ik nu kan zien zijn nog niet eens 2 mm breed dus misschien is hij/zij gewoon een beetje misvormd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de nl is te vroeg geoogst ivm toprot. heb er toch nog wat van af kunnen halen en vond het maar een smerig wietje, ideaal voor koken dus. de haze gaat lekker en ruikt verdacht veel naar bosaardbeien samen met een penetrante haze geur. ik heb nu 150W tneon staan mocht ze binnen willen afbloeien maar ik hoop dat ze het buiten red (staan onder een afdakje).

 

pica's:

 

gallery_27948_11909_1452017.jpg

 

gallery_27948_11909_1326034.jpg

 

gallery_27948_11909_537410.jpg

 

gallery_27948_11909_950655.jpg

 

gallery_27948_11909_1052912.jpg

 

gallery_27948_11909_159465.jpg

 

groetjes,

 

gz :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

jammer van de toprot.

Maar wat een jaar.

 

Succes met de haze en dat je hem af kan bloeien.

 

 

/zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...