Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Skunk010

De juiste setup

Recommended Posts

vergeet die hele fancontroller zooi bromt alleen maar koop een 5 standen travo en laat die meeschakelen met je lamp vast toerental met licht aan en vast toerenral met licht uit doormiddel van een wisselcontactje op een relais en als het seizoen verandert pas je de stand aan (zomer is warmer dan winter zet je hem standje hoger ) 700 m3 fan op 170 volt met licht aan en met licht uit op 120 volt loopt als een droom en je buren horen het ook niet en stuk goedkoper

 

 

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
vergeet die hele fancontroller zooi bromt alleen maar koop een 5 standen travo en laat die meeschakelen met je lamp vast toerental met licht aan en vast toerenral met licht uit doormiddel van een wisselcontactje op een relais en als het seizoen verandert pas je de stand aan (zomer is warmer dan winter zet je hem standje hoger ) 700 m3 fan op 170 volt met licht aan en met licht uit op 120 volt loopt als een droom en je buren horen het ook niet en stuk goedkoper

 

 

 

gr ernie

 

Tja klinkt mooi, maar ik ben nou niet zo een held met betrekking tot elektriciteit. Het klinkt mij een beetje als teveel knutselen:S Ben nog maar een beginner he;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een buisafzuiger met een standaard goedkope fancontroller uit growshop en die bromt ook niet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zou gewoon 5 planten neerzetten duurt maandje langer maar je hebt dezelfde opbrengst en hele grote bakken aarde kan je jezelf ook een foutje permiteren en is goedkoper dan druppelaars pompen enz en je slaapt lekker ze kunnen je niet aanklagen

 

gr ernie

 

kijk eens naar kramer997 zn verslagen die heeft ook maar paar plantjes weinig zorgen en toch grote opbrengst

 

 

 

en 2 evsa's moet je een 20ampere groep voor hebben zo softstart zijn ze niet grote kans dat een keer in de 10 dagen je zekeringen eruit vliegen (standaard 16 a groep) kan je beter gewoon phillips vsa hebben heb je daar geen last van verbruikt iets meer maarja is ook stukken goedkoper

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

en zou voor je spulletjes en een eerlijk advies naar de wietforumshop gaan gemiddelde growshop proberen ze je van alles aan je te verkopen waar je uiteindelijk niks aan hebt omdat het veel simpeler kan

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben er zo goed als uit. Ik twijfel alleen nog over de afzuiger en filter. Ik begin daarover echt te twijfelen door alles. Ik had in mijn hoofd een afzuiger met flink wat overcapaciteit en dan dimmen om zodoende lekker stil te draaien. Maar nu lees ik weer dat als je gaat dimmen dat je filter ook weer niet te groot mag zijn...

 

Tevens geven diverse mensen aan dat je in DR 150 met een 600 watt lamp voldoende hebt aan 500m3 afzuiger. Ik dacht altijd dat je bij een 600 watt lamp minimaal 600 m3 afzuiger nodig had (het liefst nog wat meer voor de hete zomers)....

 

Met andere woorden... ik kom er niet echt uit. Kan iemand mij alsjeblieft helpen? Ik wil zo stil mogelijk draaien en er mogen absoluut geen luchtjes vrijkomen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je afzuiger naar buiten laat blazen geen probleem maar een filter lekt altijd1a2% als je in je kamer uitblaast zal je in da laatste 2 weken bloei altijd (wat) ruiken

 

als je naar buiten afblaast ben je ook je warmte kwijt als je lucht circuleer dan krijg je zomers toch een warmte probleem omdat de warmte zich ophoopt in combinatie met de zon op het huis word het snikheet maakt niet uit hoe groot je afzuiger dan is

 

 

zorg voor een verse luchttoevoer

 

en voor een warme lucht afvoer

 

 

in de winter kan je wel (winter van oktober tot eind april) kom je er mee weg om lucht te circuleren

 

 

 

 

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een 1350m³ afzuiger hebt die maar voor 600m³ zuigt moet je ook een 600m³ filter hebben.

Een te groot filter zal de stank juist doorlaten.

 

En klopt het bovenstaande? Ik heb in een sticky forum gelezen dat je koolstoffilter gelijk of tot 20% meer capaciteit moet hebben als je afblazer Bijv: een 1000m2 afblazer moet een 1000m2 tot 1200m2 koolstoffilter hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee maakt niet uit 200m3 afzuiger met een 1000m3 filter doet het net zo goed als een 200m3 afzuiger met een 200m3 filter (heb dat zelf geprobeert ) alleen je filter gaat langer mee voordat ie verzadigt raakt filter goedkoop of duur zijn allemaal goed

 

gr ernie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey skunk, het is aangeraden voor beginners zoals wij om toch die extra overcapaciteit te hebben als het gaat om zuigers en filters.

 

een ervaren goede kweker kan met 2x 600 watt best met een 500-750 m3 zuiger/filter draaien. alles draait om lucht circulatie, aktief inblazen, goede verzorging van de planten, licht verdeling enz enz. Een ervaren kweker weet zijn tempratuur goed op peil te houden middels dure aparatuur (die wij nog niet kunnen kopen)

 

met een 1000 m3 zuiger/filter zit je zoiezo wel goed hoor.. met 2x600

Share this post


Link to post
Share on other sites

neem gewoon een 500m3 filter en een 700m3 afzuiger dan zit je echt goed dat is meeeeer dan genoeg voor 2 lampjes kan je ook nog naar 3 lampen gaan als je wil

 

neem gewoon een 500m3 filter en een 700m3 afzuiger dan zit je echt goed dat is meeeeer dan genoeg voor 2 lampjes kan je ook nog naar 3 lampen gaan als je wil

 

 

500m3 afzuigen door zon tentje dan is het net een windtunnel :P

 

neem gewoon een 500m3 filter en een 700m3 afzuiger dan zit je echt goed dat is meeeeer dan genoeg voor 2 lampjes kan je ook nog naar 3 lampen gaan als je wil

 

 

 

 

500m3 afzuigen door zon tentje dan is het net een windtunnel :)

 

 

 

ik zuig maar met 300m3 af met 2 lampjes en heb een perfect klimaat

Share this post


Link to post
Share on other sites
neem gewoon een 500m3 filter en een 700m3 afzuiger dan zit je echt goed dat is meeeeer dan genoeg voor 2 lampjes kan je ook nog naar 3 lampen gaan als je wil

 

 

 

 

500m3 afzuigen door zon tentje dan is het net een windtunnel :)

 

 

 

 

 

ik zuig maar met 300m3 af met 2 lampjes en heb een perfect klimaat

op volle toeren .. herrie?

 

heb toch liever de extra power want dimmen kun je altijd en lekker stil :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
op volle toeren .. herrie?

 

heb toch liever de extra power want dimmen kun je altijd en lekker stil :P

 

 

 

Jongens ik heb maar 1 lamp van 600 watt (geen 2)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Als je een 1350m³ afzuiger hebt die maar voor 600m³ zuigt moet je ook een 600m³ filter hebben.

Een te groot filter zal de stank juist doorlaten.

 

 

een te groot filter zal geen stank doorlaten.

je krijgt alleen maar meer tijd om het te filteren en alle lucht zal nog steeds het kool passeren

 

 

edit : 500 kuub afzuigen in zo'n tent volume kan prima

Share this post


Link to post
Share on other sites

is bijna net zo duur om spullen te kopen vor 2 lampen en daar ga je toch naar toe :) dus kan dat beter gelijk kopen

 

 

is zon leuke hobby :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens het sticky forum is het een standaard regel net zoveel kuubs als watt, en 10 tot 20% overcapaciteit voor de zomermaanden is ook altijd handig.

 

Dit zou betekenen voor 1 lamp van 600 watt een afzuiger van 600m3 tot 720m3..... Ik heb overigens een passieve inlaat en blaas uit in de dezelfde kamer als waar de tent in staat.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lastige is dat hier in de WF-shop je een 500m3 softbox hebt OF een 1000m3 softbox... Je hebt geen tussenmaat van 750m3 softbox.... :P

 

Ik twijfel nu dus over het volgende:

 

500m3 softbox met een 700m3 filter

500m3 softbox met een 500m3 filter

1000m3 softbox met een 1000m3 filter

 

lastig.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 1000 kuub fan doet met een beetje drukval maar 500m3 dus koop een 1000m3 fan en een 500m3 filter dan kan je met een lamp of met 2 goed uit de voeten en een 500m3 filter is niet zo lomp als een 1000m3 filter (moet hem ook vervoeren ophangen trap op enz )

 

ga er nog een roken

 

good night everybody gr ernie

 

(let wel op de flensmaten dat alles makkelijk past zonder al te veel overgansstukken enz scheelt ook weer geld)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pak idd die 1000, en knoop r een stukje extra slang bij aan om t toch ergens weg te kunnen blazen.

 

zou gezien t budget de fancy kappen en de evsa's ook even laten liggen, koop die luxgears dat is gewoon degelijk spul, kun je prima een jaartje mee vooruit. in mijn ogen is de fancontroller dan belangrijker: min-max regeling en meertraps (liefst traploos,)Tempweergave. Het hoeft geen superdeluxevolautomatische klimaatcontroller te zijn maar t mag wel een beetje lekker werken..beter ook voor je gemoedsrust.

 

uiteraard de ph-ec meter en een tensiometer is nooit weg. Maar ook een losse digitale thermometer en een hygrometer komen van pas

schakelkastje orruilen voor 1 met 4 stekkers, iets flexibeler voor als r toch iets anders moet in de toekomst.

 

vergeet de grond niet, de potten, voeding,maatbekers,stukkie folie, circulatie ventilatortje,bestrijdingsmiddelen, Bulgaars knipteam+knipgereedschap, nevelspuit en de rest van de ditjes en datjes :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
en 2 evsa's moet je een 20ampere groep voor hebben zo softstart zijn ze niet grote kans dat een keer in de 10 dagen je zekeringen eruit vliegen (standaard 16 a groep) kan je beter gewoon phillips vsa hebben heb je daar geen last van verbruikt iets meer maarja is ook stukken goedkoper

 

Gelul .

 

 

vd rest is mij adjust ervaring gebaseerd op een jaar of wat gebruik misschien?

Share this post


Link to post
Share on other sites
die 1000 kuub fan doet met een beetje drukval maar 500m3 dus koop een 1000m3 fan en een 500m3 filter dan kan je met een lamp of met 2 goed uit de voeten en een 500m3 filter is niet zo lomp als een 1000m3 filter (moet hem ook vervoeren ophangen trap op enz )

 

ga er nog een roken

 

good night everybody gr ernie

 

(let wel op de flensmaten dat alles makkelijk past zonder al te veel overgansstukken enz scheelt ook weer geld)

 

Goedemorgen,

 

Een drukval van 500m3?????! En ik heb toch vaak genoeg gelezen dat je filter minimaal gelijk of tot ongeveer 120% van je afzuiger moet zijn... Nu draai jij het in principe om...

 

Ik denk dat ik toch voor de 1000m3 afzuiger met de 1000m3 filter ga... Dimmen kan altijd, maar je capaciteit verhogen zal lastiger zijn.... Het enige waar ik mij nog een beetje zorgen over maak is de quote van "Zwemvis" dat een te groot filter stank zou doorlaten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

de perfecte 4 seizoenen combinatie is denk ik een 1000m3 softbox en een 750-1000m3 filter en dan kan je gemakkelijk upgraden naar 2 lampen en in de winter kan je nog een lamp extra bijdoen als je wilt (winter/herfst)... je hebt de spullen dan al liggen voor een paar tientjes extra anders moet je weer +- 300 euro neerleggen voor een nieuwe filter & zuiger als je later besluit up te graden :P

 

zo ben je maar enkele tientjes extra kwijt voor die extra 500m3 die je later nodig zult hebben.. altijd een beetje vooruit en proffesineel denken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op zich ben je op de goede weg. Van vragen wordt je wijs. Ik sluit mij grotendeels aan bij de meerderheid: Koop nog geen al te dure spullen, doe eerst ervaring op met de planten en klimaatbeheersing.

Wat de keuze filter en afzuiger betreft is het erg belangrijk om te bepalen of je slakkenhuis of buisventilator nodig hebt. Slakkenhuis kan goed zuigen en matig persen, een buisventilator net andersom. Dus als je over een wat grotere afstand naar buiten moet is een buisventilator de beter keuze. andersom, als je geen behoorlijke inlaat kunt maken en je kunt vanuit je tent zo naar buiten blazen dan is een slakkenhuis beter. En alles is stil te maken als het nodig is.

 

Voor je reflector zou ik me nu nog geen zorgen maken: Pas met voldoende ervaring kun je er echt voordeel van trekken t.o.v. een spiegelkapje van 8,50.

 

En niet alle GS zijn bagger. Als je op het forum rondneust zul je zien dat er ook (nog wel) goede zijn. Ga daar eens koffiedrinken en praat eens over je situatie. * extra Tip: Geef al in het begin aan dat je wilt aanbetalen en bestellen, dan hoef je je niet te beperken tot wat er op voorraad is. Kun je ook na laten sturen.

 

Veel plezier met je eerste kweekje straks

 

Chassie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja zit wel wat in..maar zulke grote buisvents..vind t helemaal niks, als ze wat harder gaan draaien is t niet om aan te horen.

 

zelf pak ik het filter gewoon ruim genoeg, in de praktijk is dat meestal gelijk aan de cap. van de afzuiger,maar ook gerust een maatje groter. iso-slang aan de uitblaas en dan knoop ik daar t filter op. dus uitblazen. lekker stil, en geen gemartel met dat onding in je krappe tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...