Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Goldnguy13

joint zonder tabac

Recommended Posts

Hey hey,

 

mss een domme vraag maarjaaah xP

Kan je een joint maken zonder tabac of bestaat er tabac die niet verslavend is?

Ik heb het voor joints maar haat sigaretten x)...

Word er dan ook liever niet verslaafd aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kan je jointje zeker puur draaien zonder sigaret...

gewoon in vloe een verdamper waterpijp/pijp.

onderschat alleen niet de mentale verslaving van wiet, die is niet mis.. :nerd

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb hetzelfde, ik haat de smaak van tabak, ik haat het gevoel dat jet achterlaat in je keel en ik haat het effect(nivotinerush)

puur draaien kan gewoon, nadeel is dat er wat meer ingaat

ook een vaak gehoord argument is dat ze minder goed blijven branden, maar mijn ervaring is dat als je dun en binnenstebuiten draait en het niet te stevig aanstampt(ik tik alleen met de tip op een harde ondergrond maar druk helemaal niet van boven aan), ze precies goed branden

ze gaan idd iets eerder uit als met tabak, maar dat ervaar ik juist als positief(bij mij blijven ze aan zolang je er op een normaal relaxt tempo van blijft hijsen, maar zodra je 'm voor wat langere tijd neerlegt in de asbak gaat ie vanzelf uit, of wanneer je vergeet dat ie tussen je vingers zit en ondertussen met andere dingen bezig bent)

 

maar een pijp/waterpijp/bong/vaporizer is erg aan te raden, dan kun je net als een joint met tabak ook kleinere hoeveelheden nemen

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb hetzelfde, ik haat de smaak van tabak, ik haat het gevoel dat jet achterlaat in je keel en ik haat het effect(nivotinerush)

puur draaien kan gewoon, nadeel is dat er wat meer ingaat

ook een vaak gehoord argument is dat ze minder goed blijven branden, maar mijn ervaring is dat als je dun en binnenstebuiten draait en het niet te stevig aanstampt(ik tik alleen met de tip op een harde ondergrond maar druk helemaal niet van boven aan), ze precies goed branden

ze gaan idd iets eerder uit als met tabak, maar dat ervaar ik juist als positief(bij mij blijven ze aan zolang je er op een normaal relaxt tempo van blijft hijsen, maar zodra je 'm voor wat langere tijd neerlegt in de asbak gaat ie vanzelf uit, of wanneer je vergeet dat ie tussen je vingers zit en ondertussen met andere dingen bezig bent)

 

maar een pijp/waterpijp/bong/vaporizer is erg aan te raden, dan kun je net als een joint met tabak ook kleinere hoeveelheden nemen

wat is een pong of vaporizer aub ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het roken van jointen zonder tabak is nog schadelijker dan het roken van jointen met tabak.

De tabak zorgt voor een hogere verbrandingstemperatuur waardoor meer schadelijke stoffen verbranden.

Een pure joint zal een lagere verbrandingstemperatuur behalen en dus meer schadelijke stoffen in je longen brengen.

 

En wie ligt er nu wakker van een nicotine-rush wanneer je wiet gebruikt :nerd

Dat is zoals wakker liggen van een biertje tijdens een psychedelische trip...

Inderdaad, het is een beetje de wereld op zijn kop.

Zoals gezegd kan cannabis zulke waanvoorstellingen creëren.

 

Mijn grootste prioriteit is dat je goed geïnformeerd bent.

De rest beslist iedereen voor zichzelf.

 

Groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

voor mij voelt de nicotinerush anders eerder als een shot 40-50% en de wiet als een biertje, als je er een vergelijking op los moet laten

alleen is de wiet een positief fijn effect, de nicotinerush niet en daar moet ik altijd even bij zitten en wat drinken tot het voorbij is, e dan blijkt dar ik nog maar nauwelijks high/stoned ben omdat ik nog maar 3 hijsjes gehad heb(puur is zachter dus grotere hijsen en minder rust voor de keel nodig)

 

en ik wil je bron voor dat verhaal over de brandtemperatuur horen, dat is namelijk precies tegenover wat ik weet/denk te weten

ik heb altijd gelezen dat tabak juist op een koudere temp brandt

 

en hoe meer er verbrandt hoe meer cannabinoiden dus ook verbranden en verloren gaan, en je creeert juist schadelijke stoffen met verbranding

en onderzoek van dr. tashkin heeft aangetoond dat bij het alleen roken van wiet de kans op kanker aan de luchtwegen nog minder is dan bij niet roken van zowel tabak als wiet(3 groepen, tabakrokers, wietrokers en de nietrokende controlegroep, tabaksrokers hadden als verwacht de hoogste kans)

ook heb ik de theorie gehoord dat thc de trilhaartjes in de longen actiever zou maken(het schoonmaakmechanisme van de luchtwegen, nicotine verlamt deze haartjes juist)

 

maar uiteindelijk gaat het mij niet om de gezondheidseffecten, maar puur is gewoon veel fijner, zachter aan de keel, lekkerder, en geen nicotinerush

en vaporizen is nog fijner, nog zachter, betere smaak en vooral een beter effect, voor mij dan, vaporizen heeft een meer high effect(tegenover stoned)

 

nu op de vraag wat een pong en vaporizer zijn

een pong is de geldak voor de collecte in de kerk, maar en bong is dit:

het is een waterpijp, maar onder de naam waterpijp vallen ook hookah's

73.jpg

je verbrandt de hele lading(of in elk geval een groot deel ervan) in 1 grote hijs, die door het water gaat en daardoor gekoeld wordt

 

bij een vaporizer verdamp je het in plaats van verbranden

het kookpunt(verdampingspunt) van de cannabinoiden en andere stoffen die we willen om stoned/high te worden en smaak te geven light namelijk onder de ontbrandingstemp van het bladmateriaal etc

oftewel door het tot de juiste temp te verwarmen, tussen deze 2 temperaturen in, kun je alle 'goeie' stoffen eruit verdampen terwijl de rest achterblijft(verkleurt van groen naar bruin)

en aangezien er hierbij geen verbranding plaatsvindt worden er opok geen cannabinoiden vernietigd door verbranding dus is het veel effectiever(je hebt minder wiet nodig)

en het effect is net wat anders omdat er net wat meer van de cannabinoiden met de hoogste kookpunten achterblijft en de verbrandingsproducten(ongezonde stoffen) hebben ook een effect wat veel mensen zijn gaan associeren met het wieteffect(schijnt het)

Share this post


Link to post
Share on other sites
:P :o :lol:

deze man hee

wil jointjes roken zonder tabak want hij wil niet verslaafd raken

:nerd

 

 

 

hahaha...jah want aan wiet roken raak je niet verslaafd....neuhhhh...haha...terpentine is ook een goeiuh tabaksvervanger....en nu het commentaar afwachten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

toen ik begon met wiet roken rookte ik met tabak

4 jaar volgehouden

toen gekapt

een jaar later ging ik pure wiet roken en nu

16 jaar later rook ik nog steeds puur

en ik kan er echt niet mee stoppen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik rook ook al jaren puur, ik zoek alleen wel een droge soort elke keer, want een natte soort moet je blijven aansteken de hele tijd.

Of.. je krijgt inbranders.

 

Ik heb NLX en amnesia toevallig nu, die NLX is echt een drama om puur te roken, blijft niet aan, ik moet het vuur erop houden om uberhaupt een trekkie te kunnen nemen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jonko met tabak?

 

dubbele verslaving want een puur jointje haalt het dan niet bij (door de nicotinerush).

 

ik rook puur, met tabak en verdamp en ook nog eens aan de olie en zou heel graag de jointjes (medisch oogpunt)

niet meer nemen maar dan "mis" ik iets ook al ben ik inmiddels wel zo goed als gestopt met gewoon tabak roken (alleen nog in de auto, is anders te stressvol voor mij).

 

Greengo is wel te doen maar dan kan je beter weer niet al te droge wiet hebben want dan hoest je je de :P wat ik met sommige soortjes ook in de verdamper heb (maar die schijnt misschien net niet helemaal goed afgesteld te zijn na overleg).

 

combi met tabak proberen niet mee te beginnen of zsm te laten want tabak is gewoon slecht voor je

 

stukkie hash onder de tong werkt ook (maar niet zo goed voor je gebit)

Share this post


Link to post
Share on other sites

tabak is niet alleen schadelijker dan wiet, maar werkt het ook nog tegen: van wiet ga je openstaan, zowel lichamelijk (luchtwegen) als geestelijk. tabak heeft het tegenovergestelde effect. mijn advies zou zijn óf puur draaien/vaporizen/bong'en, óf heel weinig shag erin doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

thx allemaal voor de info!

 

Is wiet dan zo verslavend? :P

dacht dat dat wel meeviel?

 

voor mij voelt de nicotinerush anders eerder als een shot 40-50% en de wiet als een biertje, als je er een vergelijking op los moet laten

alleen is de wiet een positief fijn effect, de nicotinerush niet en daar moet ik altijd even bij zitten en wat drinken tot het voorbij is, e dan blijkt dar ik nog maar nauwelijks high/stoned ben omdat ik nog maar 3 hijsjes gehad heb(puur is zachter dus grotere hijsen en minder rust voor de keel nodig)

 

en ik wil je bron voor dat verhaal over de brandtemperatuur horen, dat is namelijk precies tegenover wat ik weet/denk te weten

ik heb altijd gelezen dat tabak juist op een koudere temp brandt

 

en hoe meer er verbrandt hoe meer cannabinoiden dus ook verbranden en verloren gaan, en je creeert juist schadelijke stoffen met verbranding

en onderzoek van dr. tashkin heeft aangetoond dat bij het alleen roken van wiet de kans op kanker aan de luchtwegen nog minder is dan bij niet roken van zowel tabak als wiet(3 groepen, tabakrokers, wietrokers en de nietrokende controlegroep, tabaksrokers hadden als verwacht de hoogste kans)

ook heb ik de theorie gehoord dat thc de trilhaartjes in de longen actiever zou maken(het schoonmaakmechanisme van de luchtwegen, nicotine verlamt deze haartjes juist)

 

maar uiteindelijk gaat het mij niet om de gezondheidseffecten, maar puur is gewoon veel fijner, zachter aan de keel, lekkerder, en geen nicotinerush

en vaporizen is nog fijner, nog zachter, betere smaak en vooral een beter effect, voor mij dan, vaporizen heeft een meer high effect(tegenover stoned)

 

nu op de vraag wat een pong en vaporizer zijn

een pong is de geldak voor de collecte in de kerk, maar en bong is dit:

het is een waterpijp, maar onder de naam waterpijp vallen ook hookah's

73.jpg

je verbrandt de hele lading(of in elk geval een groot deel ervan) in 1 grote hijs, die door het water gaat en daardoor gekoeld wordt

 

bij een vaporizer verdamp je het in plaats van verbranden

het kookpunt(verdampingspunt) van de cannabinoiden en andere stoffen die we willen om stoned/high te worden en smaak te geven light namelijk onder de ontbrandingstemp van het bladmateriaal etc

oftewel door het tot de juiste temp te verwarmen, tussen deze 2 temperaturen in, kun je alle 'goeie' stoffen eruit verdampen terwijl de rest achterblijft(verkleurt van groen naar bruin)

en aangezien er hierbij geen verbranding plaatsvindt worden er opok geen cannabinoiden vernietigd door verbranding dus is het veel effectiever(je hebt minder wiet nodig)

en het effect is net wat anders omdat er net wat meer van de cannabinoiden met de hoogste kookpunten achterblijft en de verbrandingsproducten(ongezonde stoffen) hebben ook een effect wat veel mensen zijn gaan associeren met het wieteffect(schijnt het)

heel erg bedankt voor de informatie! zeer helpvol voor deze noob ;D

Share this post


Link to post
Share on other sites

vaporizer kopen.. laatst een keer gedaan.. en is toch wel de allerfijnste manier om high te worden.. (en idd.. zoals hierboven al staat, je verbrand niks) joint met tabak die ik 2 uur later rookte was opeens gruwelijk smerig. ga er zelf ook zeker 1 regelen. ik ben verslaafd geraakt aan nicotine omdat ik tabakjointjes rook (rookte toen geen sigaretten) en nu pakje per dag.. geloof me je kunt beter verslaafd aan wiet zijn dan aan tabak.. BAH

Share this post


Link to post
Share on other sites

of wiet verslavend is hangt volgens mij heel erg af van de persoon, het is lichamelijk vrijwel niet verslavend(ook afhankelijk v/d persoon, zelf merk ik geen afkickverschijnselen als ik een dagje of langer oversla, maar er zijn ook mensen die 1 dag of een paar dagen lang wat slechter slapen en wat minder eetlust hebben)

geestelijk kan het wel verslavend zijn, maar geestelijk kun je vrijwel aan alles verslaafd raken, dat hangt er dus vanaf hoe goed je jezelf onder controle hebt

zelf vind ik niet dat ik verslaafd ben, ik zie wiet als een kruid van het leven:

het originele gerecht, het leven, moet goed zijn, en dan kun je de smaak verbeteren/beter uit laten komen met de juiste dosis kruiden

te weinig en je proeft de kruiden niet, teveel en de smaak van de kruiden neemt het hele gerecht over en je proeft het gerecht zelf niet meer, en iedereens smaak voor wanneer de combinatie lekker is verschilt

en als het gerecht smerig is en je smijt er enorme hoeveelheden kruiden bij om de smerige smaak van het bedorven voedsel maar niet meer te proeven, dan gebruik je het kruid verkeerd

het gerecht eronder blijft dus altijd lekker(bij goed gebruik, bij teveel kruiden wen je jezelf zo aan de overweldigende smaak van de kruiden dat het gerecht zonder kruiden niet meer lekker is omdat het veel te flauw is), maar die lekkere smaak kun je nog net wat beter uit laten komen met verstandig gebruik van kruiden, blijken er geen kruiden meer in het keukenkastje te staan dan is dat geen noodgeval want ook zonder kruiden is het nog steeds lekker al zou je er liever wel kruiden bij gooien als die beschikbaar zijn

 

zelf denk ik dat ik me daar wel goed aan hou, ik heb namelijk ook af en toe dat ik een dag oversla omdat ik gewoon geen zin heb in wiet, en dat geeft me dan nooit problemen(meestal is dat wanneer ik me k*t voel, maar soms ook het tegenovergestelde, de 1e dag echte lente dit jaar bijv kreeg ik zo'n sterk lentegevoel dat ik me eigenlijk de hele dag al high voelde dus was er ook geen wiet meer bij nodig)

ook weet ik dat als ik al m'n wiet bij de shop zou moeten kopen, ik lang niet zoveel zou roken/verdampen, maar omdat ik zelf kweek kost het me toch vrijwel niks, ik denk dat dat ook wel een redelijke maatstaaf voor verslaving is, als je verslaafd ben dan zou je het kwa gelduitgaven waarschijnlijk gelijk stellen aan eerste levensbehoeftes als eten, water en in iets mindere mate electriciteit en gas

terwijl ik het eerder gelijk stel aan luxe-aankopen zoals een zak snoep, een biertje, een nieuwe tv etc

Share this post


Link to post
Share on other sites
tabak is niet alleen schadelijker dan wiet, maar werkt het ook nog tegen: van wiet ga je openstaan, zowel lichamelijk (luchtwegen) als geestelijk. tabak heeft het tegenovergestelde effect. mijn advies zou zijn óf puur draaien/vaporizen/bong'en, óf heel weinig shag erin doen.

 

Aub je even voorstellen in de wie is wie sectie zoals je gevraagt is in je welkoms mail.

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou, zookaba

 

kenmerk van verslaving is dat je dat dus juist -=niet=- onder controle hebt.

Ongeacht of die verslaving lichamelijk of geestelijk is.

 

ik maak er voor mezelf een punt van elk jaar een periode niet te blowen (kom ik ook nog s ergens aan toe ;o)

meestal op het punt dat ik niet meer zomaar een dagje kan/wil overslaan.

De ene x gaat dat (relatief!) makkelijk, de andere x stuiter ik 5 nachten lang m'n nest uit.

 

Dus, kruid des levens -prima, maar bij de meeste blowers die ik ken (incl mezelf) neigt het toch al snel naar dagelijks gebruik

-en al helemaal als je genoeg ter beschikking hebt.

 

blower sinds 1985 -puur sinds 2000,

wouwie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je joint rookt zonder tabak, raak je in elk geval niet aan nicotine verslaafd.

 

wiet is ook verslavend, als je het regelmatig recreatief gaat gebruiken word het een gewoonte, en dat kan moeilijk af te leren zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nou, zookaba

 

kenmerk van verslaving is dat je dat dus juist -=niet=- onder controle hebt.

Ongeacht of die verslaving lichamelijk of geestelijk is.

 

ik maak er voor mezelf een punt van elk jaar een periode niet te blowen (kom ik ook nog s ergens aan toe ;o)

meestal op het punt dat ik niet meer zomaar een dagje kan/wil overslaan.

De ene x gaat dat (relatief!) makkelijk, de andere x stuiter ik 5 nachten lang m'n nest uit.

 

Dus, kruid des levens -prima, maar bij de meeste blowers die ik ken (incl mezelf) neigt het toch al snel naar dagelijks gebruik

-en al helemaal als je genoeg ter beschikking hebt.

 

blower sinds 1985 -puur sinds 2000,

wouwie

 

ik heb soms het idee dat sommige mensen(lang niet iedereen natuurlijk) (geestelijke) verslaving als excuus gebruiken om er geen controle over te hebben

zo heb ik 1 vriend die al meerdere keren heeft geprobeerd te stoppen met roken, elke keer heeft hij het maar een paar uur uitgehouden

en af en toe zit hij dan te klagen dat nog maar 5 van z'n 20 peuken per dag lekker zijn, dan vraag ik dus waarom 'ie dan nog rookt

en z'n antwoord is dan 'ik ben verslaafd'

en hij heeft ook al eens toegegeven dat wiet vrijwel een verslaving voor hem is, 1 keer had hij een weddenschap dat hij een week lang niet zou blowen, hij heeft het wel volgehouden(denk ik) maar probeerde mij wel over te halen het niet te vertellen aan degene waar hij die weddenschap mee had zodat hij kon blowen

en ik hoorde recent nog van een paar andere vrienden dat hij in die week elke keer aan hun vroeg of hij aan de joint mocht ruiken die zij aan het roken waren

en hij ging ook een stuk meer drinken in die week

 

dat vindt ik dus een vrij duidelijk geval van gebrek aan zelfcontrole, en dan is verslaving alleen maar een excuus(maar ik zeg niet dat dat in alle gevallen zo is)

 

mischien helpt het mij ook wel dat ik een deel van de afkickverschijnselen van wiet zowieso heb als ik nuchter ben(ook voordat ik ooit geblowd had deed ik er een half uur over om in slaap te komen, en mijn eetlust is ook nooit heel erg groot geweest, ik heb 2 soorten trek/honger, de ene soort krijg ik o.a. van wiet en dan heb ik gewoon zin in lekkere dingen onafhankelijk van of ik nou echt honger heb of dat ik barstensvol zit, en de andere soort is dat ik steken/pijn in m'n maag heb en dat ik weet dat ik moet eten tegen de honger, maar dan heb ik lang niet altijd echt zin in eten, maar ik ben dus wel gewend te eten met minder eetlust dus dat zie ik niet als uitzonderlijk of afkickverschijnsel)

vermindere eetlust merkte ik trouwens wel wat nadat ik een periode(vakantie) elke ochtend nog voor het ontbijt stoned werd en dan een lekker uitgebreid ontbijt maakte, maar daar had ik dus niet echt last van daarna, aangezien ik nog steeds de rammelende/stekende maag had

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben verslaafd aan tabak en wiet. Althans, rook nu niks, maar weet dat als ik 1 rook er meer volgen...

 

Dat gezegd hebbende, kun je 100% zeker beter verslaafd zijn aan wiet als tabak. Vooral kwa gezondheid, tabak roken is bewezen slecht, de kanker die het veroorzaakt is de enige soort die nauwelijks te behandelen is (mond- keel- en longkanker). Van (puur) wiet roken is nog nooit bewezen dat het kanker kan veroorzaken (sterker nog, in een ander topic las ik dat het juist kanker kan voorkomen).

 

Los daarvan kun je beter niet verslaafd zijn. Lijkt me psychisch beter.

 

Ik ben een jaar geleden gestopt m roken. Wist niet beter of blowen was met tabak, maar ik heb ervaren dat het niet hoeft. Sterker nog, het gevoel is veel relaxer zonder nicotine. En het stoppen ging ook makkelijker want moeilijker als een tabaksverslaving kan echt niet. Vrienden genoeg die door jointjes zijn begonnen m roken.

 

Als ik straks weer eens een waterpijp ga roken is het puur. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites
:wave: ^_^ ^_^

deze man hee

wil jointjes roken zonder tabak want hij wil niet verslaafd raken

:vape:

 

 

Ik vond hem ook wel hilarisch... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik blow nu al geruime tijd, en tja verslaving.. op het gebied van wiet vind ik het bij veel mensen een persoonlijke zwakte, een combinatie van laksheid zelfmedelijden en een gebrek aan dicipline. er zijn heel wat middelen waaraan je egt verslaafd raakt, en waarvan de gevolgen desastreus zijn

als je egt met het cannabis gebruik wilt stoppen dan lukt je dat wel, ik heb periodes dat ik er een paar op een dag rook in de zomerperiode bijv, en na het werk vind ik het altijd heerlijk ter ontspanning zoals iemand anders een biertje open trekt als ie thuis komt, maar als ik mezelf dan wil bewijzen dat ik niet een van de mensen ben met een ''drugs probleem'' dan stop ik er ook weer net zo makkelijk mee voor een periode, het gaat om wilskracht als je er egt achter staat dan lukt het je wel, maar je moet het wel voor jezelf doen. als ik nou met mezelf de afspraak maakt even een weekje niet te blowen en het is op woensdag een prachtige dag en ik zit lekker in het park dan steek ik er rustig een op ongeacht de afspraak met mezelf maar dat heeft niks met verslaving te maken, maar met genieten van het leven, als je het mij vraagt laten veel mensen zich een verslaving aan praten, natuurlijk heb je een groep probleem gebruikers veelal jongeren die wat vervelends hebben mee gemaakt en daar niet over kunnen praten en die vervolgens een state of mind hebben gecreerd van fuck it, dat zullen ook de mensen zijn die doorgaan op hardere troep, maar het overgrote deel dat hier rondneusd zijn genieters liefhebbers, en we leven in een maatschapij van welvaard alles is in overvloed we zijn maar een verwend volkje met zn allen en zijn allemaal sterk geneigd onzelf te overspoelen met die overvloed aan luxe, ik raad jullie allemaal aan eens een weekje of twee te stoppen en jezelf bewijs te leveren als je aan jezelf twijfeld, en daarbij leer je het ook weer waarderen een jointje na die week geeft voldoening en het genot is optimaal! als je elke dag chocola eet smaakt de chocola op den duur ook niet meer bijzonder je raakt eraan gewend, dus hou die waardering voor de dingen om je heen dat maakt het leven een stuk aangenamer, Use it, Don't abuse it... :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net alsof ik mezelf hoor praten. Mooi gezegd!

 

Renaie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...