Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hein26

Hoeveel lampen moet ik gebruiken (liefst 600W)

Recommended Posts

Idd daar dacht ik ook al aan.

 

Er zullen hier vast mensen zijn die met een 1000W lamp hebben gewerkt alleen jammer dat er geen zoek functie is.. ik heb zowat de hele forum gezocht maar niks gevonden daarover. en soms doet de site raar waardoor ik weer helemaal opniew moet gaan zoeken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnx ik heb inmiddels de zoekfuntie gevonden en het een en ander gelezen over voor en nadelen van 1000 watters.

 

Ik denk dat een 1000 watter niks meer word voor mij, ten eerste ik ben een beginnend kweker en ten 2e de tent is maar 200cm hoog (die van sannie was 220 cm!) 200cm met een 1000 watter is gewoon te hardcore voor mij, en heb geen zin om er 4 x 400 watters in te doen i.v.m te hoge kosten en eventuele warmte problemen nu de zomer eraan komt.

 

ik ga denk ik gewoon mijn tent omruilen voor een DR 120 dan hang ik er gewoon 1 600 watter in, dan ben ik teminste af van dat probleem af.

Share this post


Link to post
Share on other sites

4x 400W?

 

waarom dan?

 

2x 600W met lumatek dimmable evsa's moet kunnen, helemaal met een goede reflector die je of in de nok, of dicht op je planten kan hangen.

 

na de zomer ga ik van een 240W terug naar een dr150 met 2x 600W (ff sparen nog vd tent vakantiegeld is al weggeven :P ), heb nu beetje het idee dat ik in de 240W beter met 3x600W kan draaien maar dat wil ik niet, kan ik nooit meer zeggen eigen medinciaal gebruik (wat ook zo is, ik rook alles zelf op).

Share this post


Link to post
Share on other sites

TOCH nog maar even lezen. heb die lamp getest. sannie ook. ik zat op 1.50x1.50 en haalde er 1150 gram vanaf (op 1150 watt stand) en sannie op 1.20x1.20 1050 gram geloof ik. en dan nog.. je wilt je 1.50x1.50 tent omruilen voor een 1.20x1.20.. als het gaat om het meest uit een ruimte te halen dan kun je beter 2,25 m2 hebben dan 1,44m2.. allemaal vrij logisch..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste amnees, jij hebt die lamp gebruikt met idd een oppervlakte van 150x150 maar wel met een lengte van 260! en sannie met een lengte van 220! en dat ging maar net bij sannie (met jaren & jaren kweek ervaring!

 

Mijn tent is maar 200cm hoog. Dat is gewoon niet te doen.. zelfs niet voor een gevorderde kweker.. laat staan iemand met 0,0 kweek ervaring zoals ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch nog maar eens goed lezen dan hein..

 

genetica stukje sla je over

 

20 killing fields feminized en 20 shackzilla feminized

 

die soortjes gaan enorm de hoogte in, zelfs met toppen etc check kweekverslagen van deze soortjes maar eens en wat er mogelijk is met een PP of een dieseltje of een ?

die lager blijven of goed lager te houden zijn en enorm opbrengen onder 1000W?

Share this post


Link to post
Share on other sites
4x 400W?

 

waarom dan?

 

2x 600W met lumatek dimmable evsa's moet kunnen, helemaal met een goede reflector die je of in de nok, of dicht op je planten kan hangen.

 

na de zomer ga ik van een 240W terug naar een dr150 met 2x 600W (ff sparen nog vd tent vakantiegeld is al weggeven :P ), heb nu beetje het idee dat ik in de 240W beter met 3x600W kan draaien maar dat wil ik niet, kan ik nooit meer zeggen eigen medinciaal gebruik (wat ook zo is, ik rook alles zelf op).

Ik snap precies wat je bedoeld.. maar zelfs die lampen voldoen niet aan een oppervlakte van 150cm tenzij je ze wat hoger zet als normaal en dan komt er ook nog eens bij dat ik gewoonweg geen extra geld heb voor 2x dimmable evsa's

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vond zoals het op je schetsje stond met die 3x400 voor nu mooi zat eigenlijk. Je zit aan een mooi wattage, ze zijn wat vergeeflijker wat betreft warmte en min. afstand op de plant en dat kan de eerste keer helemaal geen kwaad.

 

150x150 is geen lekkere maat ben ik met je eens maar zou m gewoon fijn laten staan. Beetje extra volume is ten eerste nooit weg zeker de eerste keer niet als je er toch constant met je neus tussenligt en ten 2de omdat je na de warme dagen alsnog die 4de lamp er in kan proberen te knallen, mooier als dat ga je t niet krijgen.

En trouwens, met een 120x120 en 1x600W is het qua verdeling eigenlijk nog steeds ruk.

 

Nog genoeg dingen om over na te denken, uit te zoeken , te leren, te kopen dus mijn tip is: niet te ingewikkeld denken en gewoon gaan met die banaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

weetje wat ik eigenlijk niet snap, dat die uitvinders van deze kweektenten geen maat hebben bedacht van 150x120x215 :P

nu ben je eigenlijk verplicht om 4 lampen of een 1000 watter in te hangen (voor een perfecte idelaale lichtverdeling)

of je zult minder potten in de hoeken moeten plaatsen als je maar met 2 lampen wilt gaan werken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, 4x400 is voor 1,5x1,5m de mooiste oplossing ivm de lichtverdeling en de afstand van je lampen tot je gewas als je de hoogte in wilt. 1 x 1000W is ook nog steeds een mooie oplossing voor 1,5x1,5, al moet je wel je kweekstijl iets aanpassen of eens nadenken over een scrog.

 

De reflector op de Gavita 1000 DE is overigens heel erg breed, het is géén diepstraler!

Share this post


Link to post
Share on other sites
weetje wat ik eigenlijk niet snap, dat die uitvinders van deze kweektenten geen maat hebben bedacht van 150x120x215 :P

 

 

stel het is voor, doe eem mailtje aan SJ ofzo, misschien is het een gat in de markt.

 

hehe

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoogte is geen probleem toch :P

 

ik heb hier een kweekje op 1,4mtr hoogte :)

 

en er gaat aankomende nieuwe ronde "1800watt" op 1,2 x 1,2 of maybe 2400 watt op 1.6x 1.2, dus tja de mogelijkheden zijn eindeloos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...