Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Phalanopsis

hoeveel maximaal?

Recommended Posts

He mensen , ik heb een vraagje . ik kweek al jaren buiten . maar vorige zomer is er wat mis gegaan en had ik niet genoeg wiet om de winter door te komen.

dat en sinds kort is er een school langs mijn huis gebouwd .

mijn buurman weet dat ik kweek in de tuin en heeft er geen problemen mee . ( als ik de sneeuw van zijn pad maar ruim in de winter ).

het is al een oude man dus doe ik dat gewoon . het is een goeie gast.

maar die school jeugd vertrouw ik niet.

dus ik wil binnen gaan kweken .

ik heb maar een klein huur huis .

1 slaapkamer

1 bij keuken

1 woonkamer

en 1 badkamer .

ik kan dus een verbruik van 4 maal 600 wattniet verantwoorden .

 

mijn vraag is . wat kan wel . op een studenten kamer wel eens aangeklooid met een 70 watt hps lampje . maardat schoot niet echt op .

dus waneer trek ik de aandacht . ik zou het liefts 2 keer 600 watt neerzetten dan nr 1 van 08.00 tot 20.00 en nr2 van 20.00 tot 08.00

ik vermoed dat ik dan al teveel aandacht trek . zou 2 maal 400 wel gaan of is 1 maal 600 beter.

het is een huurwoning en ik wil er niet uitgekicked worden . heeft iemand hier ervaring mee ??

help me please . ik zit nu vast aan een dure shop .

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x600 is de beste keuze en valt echt niet op hoor... :nerd

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

je vraagt naar het maximale maar je wilt zelf maximaal 2x600 ophangen. fijn altijd van die topics waarin mensen hun eigen vraag beantwoorden :nerd next..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je puur voor je zelf kweekt heb je genoeg aan 1 x 600 W :nerd

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je nou eens in de badkamer gaat wonen, dan heb je de kamer/slaapkamer/bijkeuken vrij voor de groene dames.

Zie het probleem hier niet? :nerd

(Of een hoge schutting om de tuin + coniferen ofzo)

 

green-lady :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja 600 watt zou voor 1 persoon meer dan genoeg zijn . ik wil van een deel wel hash maken . dan kan ik mix jointjes draaien . die vind ik lekker . dus dan gaat er iets van de opbrengst verloren .

ik ben het hier thuis aan het tellen en als ik alle lampen aan heb staan kom ik op 200 watt ( ik heb allemaal spaarlampen)

ik heb nog wel een koelkast staan . die ben ik bereid om op te offeren . ik gebruik hem toch bijna nooit . aleen om bier te koelen .

maar goed als ik dan in het donker ga zitten zonder koelkast dan bespaar ik nog maar 400 watt . dus ik ben bang dat 2 maal 600 watt wel op gaat vallen . mischien is 1 maal 400 watt beter.

 

 

@ green lady . die schutting is idd wel een goed idee . mischien een soort kasje bouwen en dan de afvoer lucht filteren voordat ik hem de lucht inblaas.

ik heb nog nooit seriuus binnen gekweekt dus ik ben aleen een beetje huiverig voor ontdekking . geen idee waneer de alarm bellen afgaan bij de blauwe petten .

de reden voor mijn angst is dat een kennis van me gepakt is met 4 maal 600 watt . die had wel alles tegelijk aanstaan op 12 /12 schema .elke dag op dezelfde tijd alles aan en uit.

volgens de politie was dit de reden dat ze kwamen kijken . de schoften ze hadden alles meegenomen . hij hoefde nog maar 2 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mijn beste weten.... is nog nooit iemand uit zijn huis gezet door de rechter bij max 5 planten.

Het aantal lampen maakt niet uit...staat niks van in de gedoogregeling...

 

En IK ZOU DUS GRAAG DIE RECHTELIJKE UITSPRAAK WILLEN ZIEN VAN IEMAND DIE ZEGT DAT HET NIET ZO IS... :o

 

Dus ik zou zeggen max 5 planten en je kijkt zelf maar wat je er boven hangt...1x70 tm 4x600.

 

kijk eens naar de kweeken van bv Kramer997....hij kweekt in deze opstelling voor bovengenoemde redenen... :nerd

 

reken maar... dat er zat afkomt voor eigen gebruik :P

 

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

helemaal mee eens. 400 is max anders valt het op.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Koelkast blijft gewoon aan , juist voor dat bier :P

Een computer neemt ook een hoop Watt :nerd

600 W is echt genoeg om te roken en om een lekker hashje te maken neem dat maar van mij aan of je moet meer als 30gr in de week roken , maar dat redt je met je tuin kweek ook niet om dan voor een jaar te kweken :o

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites
helemaal mee eens. 400 is max anders valt het op.

 

Hier wordt in verschillende woningen door diverse mensen al jaren met 2 of 3 x 600 gekweekt zonder problemen... :nerd

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zolang je je stroom netjes op tijd betaald... inc de afrekening...no prob..

Share this post


Link to post
Share on other sites

lente tot herfst heb ik een airconditioning 24/7 aanstaan van 1500 watt

en dat is alleen mijn airco. zal wel meevallen hoor

Share this post


Link to post
Share on other sites

Naast mijn school is er ook een iemand die altijd planten op zijn balkon zet, je kan ze heel duidelijk zien.

Niemand zegt er iets op, bijna niemand kent de planten ook. Vorig jaar had die een haze soortje denk ik, hij heeft het volledig laten verrotten, zn indica achtige plantjes heeft hij wel geoogst, die zagen er ook heel lekker uit :nerd :P.

 

(is wel in belgië)

 

on topic:

Als het voor eigen gebruik is zeg ik 1x 600w, kan niet veel problemen geven met justitie ed.

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hier wordt in verschillende woningen door diverse mensen al jaren met 2 of 3 x 600 gekweekt zonder problemen... :nerd

Mvg stikkie

 

 

 

kweek met 24x600 in een appartement en valt ook niet op, draait toch al een tijdje. ik zeg niet dat alle kwH's worden doorberekend.. maar idd een airco of een elektrisch kacheltje continu laten draaien kost al meer stroom.

 

maar als jij liever met een 400 watter werkt, tja dan moet je hier ook geen advies vragen over wat 't maximale is. 't maximale is wat de kabel die binnen komt aan kan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En de meeste kabels kunnen heel wat aan.....

opvallen ?

 

Nee

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb maar een klein huur huis ... ik kan dus een verbruik van 4 maal 600 wattniet verantwoorden .
Ligt er aan... Je kunt toch één oogst per jaar doen?

Een 600W heeft meer rendement dan een 400W.

Dus als je al één lamp ophangt pak dan een 600 watter. In een tentje op de slaapkamer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2x600W + 400W aan TL id voorgroeikassies al jr of 2 nu, met digitale meter :lol:

 

gewoon netjes je stroom betalen, geen overlast veroorzaken en KLEP DICHT EN DRAAIEN!!

 

als je echt puur voor eigen gebruik gaat (recreatief):

dr60 met 250W, kun je naast je tentje slapen als je wilt met een softboxje als afzuigertje, alle ruimte en toch kweken voor eigen gebruik :nerd

 

houdt gezien je totale ruimte de ruimte die je gebruikt als kweekoppervlak zo klein mogelijk anders lijkt het er misschien nog op dat je er alleen slaapt om de planties te doen (ken ook zo iemand die dat doet maar dan voor het echie anders woont ie bij LDH :o )

 

en nogmaals, geen overlast, klep dicht en draaien en geen haan die ernaar kraait :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

de max is 24 lampen van 600w per huishouden tegelijkertijd aan, met klikklak dus 48 lampen

 

wil je meer dan dit dan is het geen hobby meer!

 

grts

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 keertje met 48x600 watt draaien, alles weg flikkeren en van je eur.. uhh wiet genieten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Amnees pffff nou nou , 48 maal 600 wat . dan ben ik daarna een jaar bezig om alles te knippen hahahaha .

ik heb er wel eens van gedroomd om een vrachtwagen container in te graven in me tuin 10 m diep . en die dan te gebruiken om te kweken . maar dat zal altijd wel een droom blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maar dat zal altijd wel een droom blijven.

 

dromen komen wel eens uit... :P

 

de grote HPS is gratis... :o ...geen warme muurtjes...geen stroom... :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem . das een waar woord . das de reden waarom ik al jaren met succes buiten kweek .

tijd voor een klein kasje zoiezo . maar om mijn hobby uit te breiden wil ik binnen ook iets zetten . ik denk aan een zaden kweekje buiten deze zomer van watgoeie soortjes . zodat ik een minstens 200 zaden heb .

 

en dan voor binnen .....

ik heb mijn oog laten vallen op ....http://www.wietforum-shop.nl/g-kit-wing-400-1m2.html

deze wil ik dan van wat extra verlichting voorzien zodat ik uitkom op 600 w per m2 maardie wil ik uit veiligheids overwegingen maar 2 of 3 uur per dag aanzetten . de extra verlichting . net als in de natuur . op het heetst van de dag op 5e tot het 7 uur op 12/12 schema krijgen ze dan extra licht .

ja ik weet het ik ben een verwende kweker dan . maar ik ga niet zelf meer aanzitten kloten met kasten bouwen en lampen instaleren enzo .

iemand ervaring met deze ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je uit veiligheidsoverwegingen 2 of 3 uur aan wilt laten staan kun je toch beter T-neon nemen? 3x 2x75W. Die shit wordt niet zo warm, maar als de opbrengst hetzelfde is als een 400W Hps, daar zijn de meningen over verdeeld.

 

@Phalanopsis

Je hoort wel vaker dat ze zee containers gebruiken. Zat er ook al aan te denken maar krijg hem nooit stiekem onder de grond denk ik :nerd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...