Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drips

Let op voor de droogte

Recommended Posts

Thanks voor deze update Carpie !

 

Heb je mijn PM wel ontvangen ? :huh:

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

De nood is hier zo hoog, dat de maisboeren na een mini regenbuitje vanochtend gelijk op de tractor sprongen om de paar gevallen druppels voordat die weer verdampt waren onder te ploegen. Hiephoi, zonet nog wat druppels, en er komt nóg een beetje aan over het midden van het land.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toch nog 1 pluspunt, de teken die minder talrijk zullen zijn :huh:

 

Vandaag heeft het hier in België sinds lange tijd weer eens écht geregend! ;)

 

Ongeveer 60% van de autoflowers die ik heb geplant, hebben de droogte overwonnen.

Nu nog slakkenkorrels gaan strooien want ik verwacht dat deze actief zullen worden na de regenbui.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat nog wel flink losbarsten komende weken, gewoon nog even wachten met planten zou ik zeggen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

21 april volgens de maan kalender konden de eerste zaden de grond in

 

Het grappige is dat het echt werkt , 3 a 4 dagen nodig voor ontkiemen en het koppie boven de grond te krijgen en toen vol de zon erop

 

Buble

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dat was april 2011.... :huh: 40mm is normaal voor april...

 

gallery_22583_11960_67552.png

 

 

gallery_22583_11960_1244.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jullie zullen allemaal wel jullie betrouwbare bronnen voor weersvoorspellingen hebben, maar wou deze toch met jullie delen:

 

www.windguru.com

 

Gemaakt voor surfers e.d., daar zie je achtereenvolgens van boven naar onder (nadat je land en dichtsbijzijnde plaats hebt ingevuld; betreft dus vooral plaatsen aan zee, meren en wat steden die je kan kiezen): windsnelheid, richting enzo, temperatuur en wat ik heel interessant vind de laatste tijd als je het een beetje volgt: het wolkendek, en waar deze zich bevindt, hoog/midden/laag. Hoog bijv. sluierbewolking en als je pech hebt en het de hele dag van dat slechte weer is, zal je zien dat er een hoog percentage aan lage bewolking wordt aangegeven, of eigenlijk overal als het echt slecht is.

 

Als je het een beetje volgt, kan je langzaam inschatten wat voor soort dag er te verwachten is: alledrie de lagen vol met wolken is het ergst natuurlijk, maar als het bijv. alleen 50% middenbewolking is, zitten er waarschijnlijk genoeg gaten in het wolkendek om toch nog een aardige dag te hebben (en bijvoorbeeld de zelfbouw-kasjes voldoende op te warmen).

 

Daaronder dan het aantal mm neerslag wat er te verwachten valt en ten slotte een rating middels sterren om aan te geven of het goed surf-weer is. Bij jullie dus vaak, bij mij hier in Tsjechie bijna nooit haha.

 

Maar in ieder geval, ik vertel dit alleen maar omdat deze bron het veel volgens mij vaker bij het rechte eind heeft dan de overioge weerberichten die ik ook volg op TV en internet (hang me er niet aan op). Bijvoorbeeld vandaag zou het hier droog moeten zijn, het begon ook mooi, en die windguru-site gaf aan dat het in de middag moest gaan regenen, en dat was precies zo: ff een uurtje plensen wat we wel kunnen gebruiken. Normaal zou ik denken: wat een k*tweer, maar nu zag ik in gedachten de kippenmestkorrels op m'n stekken zich eindelijk eens oplossen nadat het al weken droog is. Volgens de andere weerberichten zou het hier droogblijven....

 

We moeten ff een paar dagen noorden-wind door en we gaan weer door met het mooie weer hoop ik en op naar die Top-oogsten!

Kijk maar of het iets is, Jah blesseth jullie

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat ik me afvraag, blijven de slakken ook meer achter met dit droge weer?

dat zou namelijk perfect zijn

 

heb vanmiddag de tuin even lekker ingewaterd en wat zaden(groenten en kruiden) geplant en er liggen wat wietzaden(15, 5 van 3 soorten) te kiemen, de tuin gaat zowieso wel lukken want dat kan ik kunstmatig bewaterd houden

voor guerilla worden mijn pots nu ook beter want bijna alle spots die ik tot nu toe heb zitten vlakbij water of in een nat bijna moeras gebied, dus met een beetje geluk wordt het ook voor guerilla nog een goed jaar, deze week zullen de meeste zaden naar buiten gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Slechts 4 autoflowers hebben de droogte overleefd :verrygood

 

Ik ben van plan om ze naar een vochtigere spot te brengen, nu staan ze op een soort berm.

Ze zijn nu een kleine 10 cm groot, kan ik ze nog verplaatsen zonder stress te veroorzaken ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Droogte kan nog maanden duren

 

De anticyclonale situatie, die al sinds januari Centraal- en West-Europa weerkundig beïnvloedt en droogte veroorzaakt, kan nog 'enkele weken' en zelfs 'enkele maanden' duren. Dat heeft de meteorologische organisatie van de Verenigde Naties (WMO) meegedeeld.

 

'De reden van deze lange aanhoudende periode van droogte is een zeer persistent hogedrukfront boven West- en Centraal-Europa', zegt de WMO. 'Deze situatie is zeer stabiel en kan nog enkele weken of zelfs meerdere maanden aanhouden.'

 

bron: De Standaard - http://www.standaard.be/artikel/detail.asp...DMF20110506_075

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als de droogte aanhoudt tot half/ eind september .. hebben we ook niet zoveel last van die budrot :verrygood

 

Elk nadeel heeft zo zijn voordeel.. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hopelijk heeft iedereen al een fris buitje over z'n kop gehad?

 

We lijken op een iets anders weertype af te gaan vanaf dit weekend:

 

Zaterdag wordt het wisselend bewolkt met een toenemende kans op buien. We boeten enkele graden in met maxima van 14 tot 18 graden. Zondag lijken we uiteindelijk zeer wisselvallig voorjaarsweer te krijgen met verspreid in het land (enkele) fikse buien, mogelijk met onweer. Het kwik blijft dan steken tussen 10 en 15 graden.

 

Wat water voor de natuur dus in aankomst!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedereen is hier toch zo bezorgt over water altijd ;)

Ze hebben echt niet veel nodig hoor... Zeker mijn afgaantjes niet ;) (kijk maar naar Afghanistan, enz ze staan daar ook goed droog denk ik toch... en geen probleem)

 

Ik kweek al jaren op zand-grond dat echt bijna geen water bijhoudt, en toch elk jaar bomen van 2m!

(er zijn wel vijvers in de buurt maar ze lijken toch echt wel vaak kurkdroog te staan)

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

in zand wortelen ze heel goed ;) ...ze schieten naar beneden door de ruimtes tussen de korrels ;)

Kheb bij een kastuinder gezien dat hij duinzand als stekmedium gebruikte zonder enige wortelstimulator voor dahlia's...

 

idd via dauw krijgt de natuur ook water en wordt dus veel via blad opgenomen...dus nevel of mist smorgens is een mooie vorm van water geven B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na het weekend wordt het weer droger en warmer!

 

MS_045510_g05.png

 

Dit is voor provincie antwerpen ongeveer ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi,

 

Ik heb ook last van de droogte en zit al enige tijd te wachten op veel regen want wil zelf een topic openen voor een zaadkweekje :lol: .

 

Have Fun O-C,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rotterdam en omgeving heeft het vandaag geregend en is het nu bewolkt.

Precies vandaag zijn er hier ook 6 lowrider2 zaden ontkiemd dus die gaan vandaag de grond in ergens in de guerillia.

 

Dit lijkt me een perfecte dag om ze te zaaien. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier hebben we net een regenachtige periode achter de rug, vandaag was het weer mooi weer maare afgelopen dagen regende het aardig veeel(vooral 's ochtends/begin van de middag regende het constant, niet zo heel hard maar genoeg om flink nat van te worden op de fiets, later in de middag was het meestal minder, soms nog wat motregen ofzo)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vandaag was inderdaad mooi, afgelopen dagen wel wat lichte regen... maar nog niet genoeg om

de bodem een buffer te geven.

 

Hopelijk toch genoeg om m'n zaailingen in volle grond te doen kiemen. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toevallig zag ik bij de blokker een oplossing voor droogte.

Voorbeeld:

Je pakt een normale 1,5 l cola fles vul je met water. Maakt een trechter die op de fles past en vult die met papier. Hoe meer papier je er in doet hoe minder water er uitkomt.

 

Maar bij de blokker kosten die trechters 1,99 ofsow dus wel waard om ff te kijken. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou voordat het pas echt weer goed is ingewatert mag het wel een weekje doorgaan B)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...