Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Drips

Let op voor de droogte

Recommended Posts

Hoi Guerilla kwekers,

 

Ik weet niet hoe het bij jullie zit, maar hier heeft het in geen dagen geregend...

 

Niet echt positief voor het aanslaan van m'n autoflowertjes :nerd ...

 

gallery_24933_11866_130667.jpg

 

gallery_24933_11866_500294.jpg

 

 

 

Een gewaarschuwde guerrilla strijder is er 2 waard.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te vroeg? met autoflowers gaat het echt wel lekker nu hoor!

 

Heb je ze niet wat laten voorgroeien Drips?

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

maart 2011 was extreem droog....6 mm :nerd

 

dr is nu al meer gevallen in 14 dagen april....

rdsom201104.png

 

rdev_geografisch.png

 

kijk eens op een 14 dagen voorspelling voor regen... :P

 

bv...

 

PLUIM_06260_NWT.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Drips,

 

Hier in het land der Belgen is het ook een zeer droge maand geweest.

 

'k Heb ook al enkele keren naar mijn autoflower-zaden-kweek-plantjes geweest, om te kijken of ze er wel nog goed bijstonden,

en telkemale wat water meegenomen, want de grond was echt poederdroog! 'k Denk niet dat dit echt bevorderlijk is voor de jonkies.

 

Een flinke regenbui zou hen goed doen!

 

mvg

Mdvtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ wakki, nee helaas geen mogelijkheid om te kunnen voorgroeien

 

@ Kramer, Nachtvorst ? :nerd 7 graden aan de grond overleven ze wel dacht ik.

 

Hier in België geen regen gezien sinds 2 april :P

Sinds maandag zitten ze onder de grond met halve fles erboven.

 

Komende 10 a 14 dage ook geen regen verwacht...

Voorspellingen

 

In Nederland hebben jullie dus blijkbaar wat meer geluk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorst aan de grond komt in de winter in De Bilt gewoonlijk op 15 of 16 dagen per maand voor, in maart op 14 dagen, in april op 11 dagen en in mei op 3 dagen

 

link

 

Gr Kramer

Share this post


Link to post
Share on other sites
Te vroeg? met autoflowers gaat het echt wel lekker nu hoor!

 

Heb je ze niet wat laten voorgroeien Drips?

 

Grtz, WaKKi

 

Meen je dit? ik geloof niet dat je kan bepalen wanneer een autoflower ( de naam zegt het al ) groeit en bloeid..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet dat nachtvorst nog steeds mogelijk is, maar de kans leek me relatief klein.

 

Zeker toen ik de 14 daagse voorspellingen bekeek. Helaas is de voorspelde neerslag hier uitgebleven...

Share this post


Link to post
Share on other sites

hij bedoelt volgens mij onder kunstlicht...

Slaan ze een stuk makkelijker aan.. :nerd

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee Wakki bedoeld gewoon thuis/ buiten neem ik aan. Zelf heeft hij ze ook al buiten en dat werkt perfect. Ik kan dat beamen want heb er zelf ook al wat staan, en ze redden het prima op zo :P

Staan wel in een geïmproviseerd kasje.. :o Ik kan wel eens een fototje droppen ..

 

Meen je dit? ik geloof niet dat je kan bepalen wanneer een autoflower ( de naam zegt het al ) groeit en bloeid..

 

Uhm meen JIJ dit ? De naam zegt het inderdaad al.. autoflower... !! Dat kan je dus juist wel verrekte goed bepalen :nerd hij/ zij groeit een weekje of 3/4 en zal dan in de bloei schieten ( groeit dan ook nog even door )..

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij bloeide de autoflower pas naar 2 maanden ofzo. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem eerst bijna 2 maanden voor het raam had staan (zonder verwarming eronder) in de winter.

 

Maar als je gewoon goede omstandigheden hebt zouden de meeste autoflower na 3 a 4 weker in bloei schieten.

 

Bless

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij kou staat het plantje zo goed als stil ja.. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahzo, ik wist niet dat autoflowers er soms langer over doen als het te traag gaat (wegens temp/zon)

ik ben van Limburg, hier vries het toch niet meer (of mss héél licht 's morgens vroeg) maar met een kas is het helemaal geen probleem (zonder denk ik ook niet)

 

En idd, bij mij staan ze wel op guerilla maar zie het bijna als mijn 2de tuin :nerd

Velen zullen me zot verklaren vanwege pad-vorming maar dat valt zéér goed mee bij mijn spot en heb ook veel verschillende wegen (+ het is hier belgië en we zitten niet echt naast elkaar te kweken hier :P )

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier in het noorden hebben we een paar dagen gelden nog een dikke stort bui gehad.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan als het nog vriest of erg koud is dat het plantje in een soort 'coma' raakt zo had een vriend van me vorig jaar een lr2 geplant in zijn tuin erg vroeg was eind maart ofzo heeft even gegroeit en is dan in coma gevallen voor een 3tal weken groeide werkelijk geen millimeter meer (best wel grappig om tezien) pas als het terug warmer werd kwam er weer beweging in :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hhet mag idd wel eens regenen, hier in w-vl hebben we wat regen gehad maandag als ik het goed heb maar dat was het ook..

En voor zover ik weet zal dit ook niet echt beteren..

Toch nog veel succes gewenst :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jongens niet zeuren :nerd

Het zonnetje schijnt :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zo is het maar net Highlife!

Beter nu een te droge periode dan midden in de zomer als je planten +2 meter zijn en heel veel water verbruiken..

Share this post


Link to post
Share on other sites
buiten dat ben je gewoon veel te vroeg...

 

Dat denk ik niet hoor... ik heb al een Auto AK47 buiten staan die al aant bloeien is :o no offence :)

 

 

 

Een autoflower groeit zolang er nog geen haartjes of ballen aanhangen... van zodra die er aan hangen bloeit ie, maar zoals al gezegd groeit die dan nog wel een heel stukje door :lol:

 

En ik geef bij het planten altijd een klein beetje water mee, om aan te slaan... daarna moeten ze hun plan maar trekken :nerd :lol:

 

Gr.

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jongens niet zeuren :nerd

Het zonnetje schijnt :o

 

haha inderdaad schijnt de zons eens in ons land is het weer niet goed :P

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.telegraaf.nl/binnenland/9648215...l?sn=binnenland

 

Droogte overwegend slecht voor natuur WAGENINGEN - De aanhoudende droogte dit voorjaar is voor de meeste planten en dieren niet gunstig. Zeker niet als hierna ook nog een droge zomer volgt. Dit verklaarde Natuurbericht.nl, dat dit baseert op informatie van een aantal natuurorganisaties waaronder Vogelbescherming Nederland en De Vlinderstichting, donderdag.

Droogte_841734d.jpg Foto: Clovis Flos Vooral amfibieën, zoals kikkers en padden, en planten hebben te lijden onder het droge voorjaar. De jonge kikkers en padden leven en groeien in sloten en andere watertjes die nu opdrogen. Ook jonge plantjes worden beperkt in hun groei door het gebrek aan water. ;)

 

Teken komen na een lange droge periode ook in de problemen. Ze drinken geen water maar kruipen bij droogte de grond in op zoek naar vochtige bodemlagen waar ze vocht uit de lucht opnemen. Nu de bosbodem weinig vocht meer bevat, gaan de teken dood van de dorst. :huh:

 

Vogels hebben het niet meteen slecht bij weinig regen. Ze zijn mobiel en kunnen makkelijk een ander gebied opzoeken als ze last hebben van het weer. Maar sommige vogelsoorten hebben modder nodig voor de bouw van hun nesten en komen in de problemen als alle modderpoelen opdrogen, aldus Arnold van Vliet van De Natuurkalender. „Mensen kunnen deze vogels helpen door lokaal modderplassen aan te leggen”, aldus Van Vliet. Verder kunnen mensen niet veel doen aan droogte in de natuur.

 

Bepaalde vlindersoorten gedijen juist door droogte. Pas wanneer de zomer ook droog is krijgen deze soorten het vaak moeilijk. Algen zijn de enigen die echt profiteren van de huidige weersomstandigheden omdat deze goed groeien bij veel zon en weinig regen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...