Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
thebrick

Kas en buitenkweek

Recommended Posts

Zo eerst maar es vertellen hoe alles is verlopen.

In de kas heb ik 4 silverhaze neergezet op de gevel van de kas. Staan nog 2 andere planten waarvan ik niet weet welk soort het is :D . Ik had passion #1 zaadjes besteld bij dutch passion, alles ontkiemt en voor me raam opgekweekt. Alles ging dood, door mijn slechte verzorging en in mijn ogen ook niet echt een taaie soort. Er blijf er overigens nog 1 over. Daar heb ik 2 stekkies van gesneden en de moederplant plus een dochter gingen de kas in. Dus in totaal 6 planten in de kas. Toen die begon te bloeien zag ik dat de toppen paars werden en passion #1 hoort niet paars te kleuren. Mja das dan jammer, dan heb ik maar een of ander paars soortje. Ook nog 3 silverhaze voor me raam en een andere dochter nog in me achtertuin. Silverhaze voor me raam de bloei ingetrokken met behulp van me rolluik... later toen buiten de bloei was begonnen de planten buiten gezet omdat de lucht me te erg werd :evil: Silverhaze hebbik geoogst en er zat jammer genoeg flink wat budrot in, omdat ze een paar dagen in de regen gestaan hebben :lol:

Ook in de kas heb ik last van budrot ;) :) omdat ze op een heel ongunstig plekkie staan waar ze erg weinig ruimte hebben. Ze staan tegen plastic aan en op dat plastic zit een hoop condens. Een hoop tegenslagen... maarja je kan natuurlijk niet verwachten dat een 1e kweek vlekkeloos verloopt.

En tot slot de fotos :evil: Kwaliteit fotos is ruk maar k heb geen digicam dus vandaar

 

3%20silverhze%20,%201%20Paarse%20varieteit.jpg

3 silverhaze plus de paarse in me achtertuin, paarse is gebogen

Achtertuin%20collectie.jpg

Silverhazetop%20in%20achertuin.jpg

Droge%20hoofdtop.jpg

Bijna droog

Plantje%20drogen.jpg

Silverhaze%20aant%20drogen%201.jpg

in de kas :

Boom%20in%20de%20kas%20met%20paprikaplant.jpg

Boom%20in%20de%20kas.jpg

Plant%20van%20buiten%20af%20de%20kas%201.jpg

aardig groot :D

Plant%20van%20buiten%20af%20de%20kas.jpg

Silverhaze%20stam.jpg

Silverhaze stam

Stam%20paarse%20soort.jpg

Paarse soort stam :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die zien er netje uit.

 

Hoever zijn ze in de kas, of zijn die inmiddels ook om :D

 

Op de foto lijken ze iig nog niet ver met topontwikkeling.

Moeilijk te zien iig zeker dan.

Qua hoogt zeker heel mooi :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb je goed gezien oni, topvorming is idd nog niet ver daar.... duurt een tijdje hee met die kut fotorolletjes ;)

Maar de paarse die is nu om en k ben bezig met knippen, ook die uit me achtertuin in om. Silverhaze moeten nog een tijdje wachten..die in de kas dan. Die uit me achtertuin hebbik al bijna opgerookt :) :lol: :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er idd goed uit... had je die van die oogst foto's nog iets langer moeten laten bloeien??? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

KWIJL!!!!

 

zeker die top die je in je hand houd!

 

ik zal binnenkort even een topic openen met mijn oogst er in

maar dat is lang niet zo veel :D:(

 

mooi gedaan!

 

ps.

dit is ook mijn eerste keer :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een wilde groeier, had ik dit jaar ook. Maar zou het volgend jaar toch iets kleiner willen houden en met grotere toppen. Dat zal ook wat minder plukwerk zijn van de blaadjes, want dat ben ik nu wel kotsbeu :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

schitterend ! maar hebben die planten niet een vreselijk dunne stam ? ( omdat ze geen weerstand hebben van wind etc )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neehoor...kijk maar op de fotos. Maar ze zijn wel minder dik dan wanneer je een plant buiten hebt staan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ziet dr zeker lekker uit !! Waarom zijn die planten buiten de kast nog zo klein??

heb je ze later gekocht ?? Of zelf in de bloei gezet??? :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...