Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
whazzup

Test: RootShooters van Advanced Nutrients

Recommended Posts

Al een paar weken geleden had Twinny me een test aangeboden van de nieuwe RootShooters van Advanced Nutrients. Telkens kwam er echter wat tussen (sorry Twin!) maar hier zijn ze dan toch: De RootShooters!

 

post-5211-1302473798.jpg

 

Deze pluggen zijn gemaakt voor AN door Jiffy, er zitten er 50 op een tray. Op de site van AN staat er nog niet zo heel veel spannends over vermeld, maar gelukkig kon Twindaddy me dat wel vertellen :rolleyes:: bij deze pluggen heb je géén stekkenpoeder of gel meer nodig. Het enige wat AN adviseert om er eventueel nog bij te doen is Piranha (mycorrhiza propagulen en trichoderma). Het moet de meest eenvoudige stekplug zijn die er is, dus zeker forum-proof :D

 

Andere voordelen zijn dat de pH ligt tussen 6 en 7 en dat de plug verkleurt als hij droger wordt.

 

Vragen? Twindaddy zal ze allemaal beantwoorden en nog wat meer productinformatie geven. Er zijn voor 5 testers pluggen beschikbaar. Ervaring met stekken (liefst gedocumenteerd in een topic!) is uiteraard wel vereist anders kun je het nergens mee vergelijken.

 

Met dank aan Advanced Nutrients voor de test:). Een aantal van jullie heeft ze reeds meegekregen tijdens de seminar van Advanced Nutrients dus foto's, vragen en opmerkingen zijn welkom.

 

Succes testers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

ziet er goed uit, ik zal me maar niet aanmelden :rolleyes: heb nog geen verslag met de stek ervaring staan, wel flinke hoeveelheden grodan stekpluggen er doorheen gedraaid toen ik nog stekte. Heb ook nog een blauwe maandag die jiffy potjes geprobeerd (turfpotjes) maar dat was voor mij een grote ramp.

 

Grodan werkte wel heel erg fijn altijd, alleen het gaatje er in was vaak te groot om fatsoenlijk het steeltje in te sluiten, hopelijk heeft AH daar een beetje op gelet, en wortelspul al in de plug is natuurlijk goud waard, geen gekloot meer met poeders :D

 

Wat is trouwens de afmetingen van de plugjes? en hoe groot zijn die trays, passen ze bijvoorbeeld in een standaard maat propegator?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey whazzup,bedankt voor het topic.Nu het merkje nog goed en ik ben helemaal gelukkig :rolleyes:

 

Ik zal morgen dit topic even voorzien van wat extra info,want hiervoor hebben echt heel veel mooie info beschikbaar.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry Twinny, is al laat :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeg, twee nieuwe types stekpluggen... Dat vraagt eigenlijk om een 1v1-test, toch Whazzup? :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ons betreft :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is ook het eerste wat bij mij door me kop schoot. 5 testers die 2 verschillende soorten pluggen testen, evt. ook tegen zijn vertrouwde pluggen. :rolleyes:

Wel mooi op tijd zo tegen het buitenseizoen.

 

Greetz Kitefreak

Share this post


Link to post
Share on other sites

testen wil ik wel doen ik hen 3 soorten stek blokjes en wil deze wel testen en ook die van kj die lijken me ook wel ok

heb 2 soorten die iets moeilijker wortelen pas na 14 dagen ipv 7 gemiddeld ben benieuwd

Share this post


Link to post
Share on other sites
sorry Twinny, is al laat :D

 

Ik snap het ook wel met al dat hydroponics geweld om je heen de afgelopen week :rolleyes:

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zeg, twee nieuwe types stekpluggen... Dat vraagt eigenlijk om een 1v1-test, toch Whazzup? :rolleyes:

 

Pak dan ook nog een 'bekend product' mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

klinkt weer als een mooi product..!

ben benieuwt naar de ''test''

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pak dan ook nog een 'bekend product' mee!

 

Uiteraard, bijv. de normale Grodan-pluggen en misschien zelfs de Gold Label Myco Plugs?

Dan is het mooi te zien welke plug het beste is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iedere plug heeft zo haar eigen voordelen. Ik denk dat Advanced Nutrients zich vooral richt op het gemak voor de kweker, met een goed slagingspercentage. Sommige pluggen zijn ook groter dan anderen waardoor het vaak langer duurt voor de worteltjes zichtbaar zijn (dat heeft niets met wortel snelheid te maken), kijk maar eens naar de tapse steenwol pluggen versus de 4x4. Aan de andere kant zou ik voor hydro liever steenwol pluggen gebruiken. Je moet ook zien hoe de stekken op een bepaalde plug het verder doen op een bepaald medium. En dan kan dat medium maar beter zo gelijk mogelijk zijn als je plug substraat in mijn ogen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb grodan klein en groot heb 4x4 blokjes potjes met alleen coco (dat gaat het snelst)

en wil dan ook wel die van goldlabel en an erbij testen

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik meld me wel voor 1V1 plug test en kan ook n 3 in 1 test doen met van alle wat

2 gold 2 AN en 2 sannie´s plugs :P

 

ben wel benieuwd hoe t gaat dan met de AN plugs zonder t toevoegen van wortelstimulator

:nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites
Wat is trouwens de afmetingen van de plugjes? en hoe groot zijn die trays, passen ze bijvoorbeeld in een standaard maat propegator?
:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindelijk heb ik tijd om wat extra info te geven.

 

Hierbij wil ik dus de Rootshooter in de testsectie laten uitproberen.De Rootshooter is ontwikkeld door een samenwerking van Jiffy en Advanced Nutrients.Door 2 grootheden samen te voegen is er een optimaal product gekomen dat het zaaien en stekken eenvoudiger moet maken.

 

gallery_12558_6977_192062.jpg

 

Rootshooter is een gelijmd aarde cocos product met een beetje fijne perliet erdoor.Hierdoor word de luchtigheid en vochtigheid gewaarborgd.Een overschot aan vocht zal er uitlopen en bij uitdrogen zal de plug zichzelf weer volzuigen tot de juiste vochtigheid.Daarnaast kan je meteen zien of je blokjes te droog zijn geworden want ze veranderen dan duidelijk van kleur

 

gallery_12558_6977_242558.jpg

 

En na 10minuten in een bakje water....

 

gallery_12558_6977_530772.jpg

 

Om het allemaal nog makkelijker te maken heb je geen stekpoeder meer nodig.Het enige wat je nog zou kunnen toevoegen is een Piranha of B52.Stekpoeder is volledig verleden tijd.Ondertussen zijn er enkele proeven ermee geweest,die een zeer mooi resultaat hadden.Je wortels worden namelijk meteen gevormd voor aarde en niet eerst in een hydromedium,waarna ze weer in aarde worden gezet.Bijkomend voordeel is dat je de pluggen niet uit je aarde hoeft te halen daar deze volledig vergaan in de bodem.Alles om het makkelijker te maken.

 

Ikzelf had helaas geen mogelijkheid om ze met cannabis te testen dus heb ik pepers genomen.Jalapeno is het soortje en had andere jaren een dag of 14 nodig voor de eerste goed op gekomen was.Dit jaar met Rootshooters is na 14 dagen 80%opgekomen en met mooiere ontwikkeling dan andere jaren.

 

Voor de duidelijkheid,dit is na 7dagen.

 

gallery_12558_6977_2876.jpg

 

gallery_12558_6977_114760.jpg

 

Ondertussen zijn er 5 heribei's in de Rootshooters gepropt om ook cannabis te kunnen testen.Ik hoop hiervan dit weekend nog de eerste resultaten te kunnen tonen.Ook zijn er met de seminar al enkele trays weggegeven.Hiervan hoop ik ook snel resultaten te zien in dit topic.

 

De testers zullen eerdaags bericht krijgen.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eerste gelukkige is bekend.Duvelduvel doe me ff een pm met je adres als je wil :huh:

 

Nog 4 te gaan.

 

En om de 2nieuwe pluggen tegen elkaar te testen is geen probleem.

 

Grtz twin

Share this post


Link to post
Share on other sites

ook onze zuiderburen worden van harte uitgenodigd om mee te doen uiteraard!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Raar dat er weinig aanmeldingen zijn voor deze RootShooters en voor Sannie's nieuwe plugs, er moeten toch wel wat mensen in de Indoor-sectie zijn die wel eens een testje kunnen doen met vergelijkingen enzo? Het is dat ik zelf haast niks te stekken heb, anders had ik me graag aangemeld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik lees het nu pas :verrygood maar misschien ben ik ook wel een geschikte kandidaat, ligt een beetje aan hoe snel de test er moet zijn ;)

er staat nu net een week een S5 stek buiten in een 111l smartpot, die als ze groot genoeg is helemaal opgeknipt gaat worden tot steks ;)

Ik heb nog nooit stekken gemaakt dus ben wat dat betreft de gezochte "noob" waar dit product geschikt voor moet zijn.

Ook zullen dr genoeg stekken zijn om de verschillen te zien, ik ben trouwens wel benieuwd naar de gold label myco plugs :verrygood

Ik heb er een propagator tentje voor beschikbaar maar duurt nog wel een paar weekjes voor de moeder groot genoeg is...

 

ik meld me iig aan , grtz haxxorz.

 

p.s. er staan naast de S5 ook nog wat verschillende hazejes, feminised wel, maar ik wou ook eens proberen steks van fem te maken,

zoals je begrijpt staan de hazejes dr niet om af te bloeien :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi!

 

stekkenblokjes testen, dat lijkt me echt wat voor mij.

ik zoek eigenlijk al een tijdje een stekkenblok dat niet van steenwol is.

 

bij deze meld ik me aan

groetjes Sam

Share this post


Link to post
Share on other sites

Middag,

 

Ik wil de test wel doen, ter vergelijking nemen we de 4x4 steenwol en grote jiffy's

 

Heb al stekken gemaakt op de volgende mediums: Cocos / zaai stekgrond / gewone doodsimpele potgrond / root riots / de ontkiem blokjes van sannie / jiffys / steenwol

 

Stekjes worden gemaakt in me 60*60 tentje met daarin een prepagator en 125 watt opgerolde-tl-buis-lampje. Tbv het wortelen nemen we een stekkengel omdat dit bij de an blokjes er al in zou zitten doen we ook een batch zonder.

 

 

Extra vraagje: zou ik er ook meteen wat spongepot maxi bij mogen testen?

 

predatorsssssssssssssssssssssssssss

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm ik zat er net nog even over te denken, zou mooi zijn als je alles goed labelt en bijhoud, dan zou je de verschillen kunnen testen tussen verschillende omstandigheden/gebruikers.

Ik zat te denken aan de volgende opzet:

 

3 categorieën:

 

De beginners behandeling; dus alles precies volgens de gebruiksaanwijzing maar net niet goed, de plug laten uitdrogen, bij kleurverandering weer bevochtigen etc.

 

De zoals het hoort behandeling: zoals het hoort dus, ik heb dan hulp van een vriendin die voor dr werk stekt, dus die weet wel hoe het echt moet.

 

De perfectionisten behandeling: extra stekgel, extra bacto, extra extra :verrygood

 

als je dit dan met 2 of meer verschillende merken doet, netjes labelt en een logje bijhoud, kun je echt mooi de verschillen zien :verrygood

het is maar een idee/opzetje...

 

haxxorz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

express de boel in het honderd laten lopen volg ik niet helemaal... je gaat met je auto toch ook niet 120km/h achteruit proberen te rijden?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...