Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

arasari21

Kweektent!

Recommended Posts

Ik had een vraagje of iemand ervaring heeft met een kweektent zolas de Homebox XS 60x60x120cm, of

Kweektent Secret Jardin DS-60 II 60x60x140cm...

 

Ik heb namelijk een kast weliswaar te klein en het is eens tijd voor iets anders.

Ik vroeg me nu af of ik moet veranderen van opstelling aangezien de nieuwe afmetingen van de kweektent.

 

Wat ik nog heb liggen:

 

--> 400W Philips Master SON-T PIA Plus lamp + kap.

--> 2 x buisafzuiger 185M3

--> Can Koolstoffilter

voor de rest alle gebruikelijke middelen zoals voedingsmiddel en dergelijke...

 

Ik gebruik geen cooltube of dergelijke toestanden, de kast staat namelijk op een vrij goed gekoelde ruimte.

Aangezien ik met plaatsbeperking zit kan ik maar gaan tot 60X60X120 ik vroeg me nog af of deze niet te klein is en of dat het met deze opstelling niet te warm zou worden????(in men kast werd het namelijk een beetje te warm en deze heeft een hoogte van 180???)

 

 

groetjes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb een Ds-60, een leuk klein tentje. Kijk in mijn handtekening en klik op Mijn kweektent. Dan zie je een beetje hoe en wat.

 

Blessings :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

400W kun je vergeten in een DS60

 

250W hps is wel zo'n beetje de max, met je afzuiger en filter zit je dan goed

Share this post


Link to post
Share on other sites
400W kun je vergeten in een DS60

 

250W hps is wel zo'n beetje de max, met je afzuiger en filter zit je dan goed

 

 

hmm en met een cooltube voor die 400W ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met de 400watter wilt spelen zou ik toch voor de 90x90 tent gaan :rolleyes:

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

geen 400W ook niet met een cooltube da's gewoon zonde.

 

gaat je er vast om dat je nog 400W hebt liggen zekers :rolleyes:

 

zelfbouwsetje (compleet met kap&bulb) 250W HPS kost me € 55 pleuries bij 1vd duurste GS'sen bij mij id buurt..

 

400W kun je proberen maar dan ben je voortdurend bezig met je klimaat waar je met 250W met je tentje en de rest gewoon meteen kunt draaien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt in een dr60 tent kun je helemaal wel vergeten

elke fout die je begaat is dan dodelijk, onherstelbaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

IK zou gaan voor de gavita 250 watt met interne reflector dat scheelt je een hoop warmte ipv zo een grote kap die hitte vasthoud.

Ik heb de 400 watt in die oude sj 80 x80x160.

En die gaat super!

Mischien tneon 2x 150 watt maar das gelijk heel duur :rolleyes:

En koop een relais als je die nog niet hebt.

Succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zie geen vsa in het lijstje staan.. je zou natuurlijk voor een dimbare e-vsa kunnen gaan van 400w..

 

Ik weet zeker dat ik in dat tentje de helft van het jaar op volle sterkte zou kunnen draaien in mijn kelder..

 

Zorg in elk geval voor een dimbare afzuiger van minimaal 1.5 x wattage en dat je voldoende inlaatoppervlak hebt/maakt..

 

Indien het een ruimte is op kamertemperatuur dan denk ik dat het krapjes wordt zelfs als ie gedimd staat..

 

En echt goedkoop zijn ze ook niet als dat de insteek was.. :rolleyes:

 

Succes !

:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke bedant voor de reacties... ik denk dat ik me dan maar zo een 250 W er ga aanschaffen!

 

Nu ballast, timer en dergerlijke heb ik liggen hoor. Echt veel zin om een complete set kap en lamp aan te schaffen vindt ik wel wat stom.. heb nog een perfecte kap en perfecte ballast.. iemand een aanrader voor een 250W lamp Voetstuk E40?

 

 

ik dacht eerder aan gewoon zoiets = http://www.wietforum-shop.nl/hps-sylvania-...-kweeklamp.html

zou het een probleem moeten zijn voor mijn ballast om een 250 watter te ontsteken ipv de 400watter ?? Op de VSA staat er natuurlijk wel alleen 400WHPS.

Moest dit niet lukken iemand dan een voorstel tot een setje? Deze zou rond de 100 euro mogen schommelen..

 

 

Ik wacht op jullie antwoord met het volste vertrouwen voor ik een bestelling plaats!!

 

greetz

Edited by arasari21

Share this post


Link to post
Share on other sites
400W kun je vergeten in een DS60

 

250W hps is wel zo'n beetje de max, met je afzuiger en filter zit je dan goed

 

ik heb de 400watt op super lumen stand staan, met een 250 m3 afzuigertje op een procent of 35 a 40

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt altijd uitzonderingen natuurlijk predator, laat me raden: kamer op noorden of staat in de kelder ergens :rolleyes:

 

 

 

heb je je kap ook wel "bijgewerkt" denk ik? een beetje kap vul je zo de Dr60 mee (me adjust medium neem hele tentje in beslag, heb het geprobeerd maareh past niet echt :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een hamerslagje... de tent draait snachts.

 

Temp komt op 22 a 23 graden.

400 watt in een 60 tentje lukt wel, is je ruimte wat warmer zet je de afzuiging 10 a 15 % hoger.

 

Ook met hete zomernachten kom ik niet boven de 60% van 250m3

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon een hamerslagje... de tent draait snachts.

 

Temp komt op 22 a 23 graden.

400 watt in een 60 tentje lukt wel, is je ruimte wat warmer zet je de afzuiging 10 a 15 % hoger.

 

Ook met hete zomernachten kom ik niet boven de 60% van 250m3

 

succes

 

 

Aha!! ik ga men tent bestellen.. het zal een 60X60X160 worden dat scheelt hem dan toch nog eens 20 cm tegenover de reeds vermelde..

 

Ik zal proberen met een 4OOW mijn kast ook op een koele plaats staat! aangezien ik ook nog 2 ventilatoren heb kan ik desnoods 1 laten werken op de koolstof en een als extra inlaat!? ( met dimmer of niet ). Heb hier nog zeer correcte temp. meter die ik kan inlezen op men pc . hopelijk wordt hij niet te warm!

Heb nog zaad ( onbekend) voor ik er weer wat jacks ofzo inplaats als men vorige kweekje...

 

Is dit het proberen waard of bestel ik toch direct een set van 250W mee?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet het niet maar je kan iig met die 250 voorgroeien.

Die 2 e afzuiging kan je op zon slang zetten om mee te koelen of in de ruimte buiten je tent is eigenlijk beter,want in een keer te koud is ook niet lekker.

als het goed is heeft je tent wat gaas en die zet je gewoon open dan zuigt die afzuiger wel koude lucht naar binnen die je met je 2e afzuiger in je ruimte gooit.

Een echte actieve inlaat lijkt me in zon tentje overkill vooral als je er geen fan controller op heb ofzo.

 

@The-Predator: Dan heb je echt een goede stek :rolleyes: mijn dr80 met 400 watt staat op zolder en daar is het snel te warm ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik weet het niet maar je kan iig met die 250 voorgroeien.

Die 2 e afzuiging kan je op zon slang zetten om mee te koelen of in de ruimte buiten je tent is eigenlijk beter,want in een keer te koud is ook niet lekker.

als het goed is heeft je tent wat gaas en die zet je gewoon open dan zuigt die afzuiger wel koude lucht naar binnen die je met je 2e afzuiger in je ruimte gooit.

Een echte actieve inlaat lijkt me in zon tentje overkill vooral als je er geen fan controller op heb ofzo.

 

@The-Predator: Dan heb je echt een goede stek :rolleyes: mijn dr80 met 400 watt staat op zolder en daar is het snel te warm ;(

 

 

Oke thanx, als jou tent staat te draaien op zolder op 400W zal het wel lukken ze staat praktisch op een plaats waar het keldertemp is...

Misschien toch een fan controllertje nog kopen voor de " actieve inlaat ".

Ze is allesdinds besteld en verwacht ze hier binnen de 2 dagen. Ik zal het verdere verloop nog posten..

alvast ng bedankt voor de snelle reacties!!!

 

greeetz

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe groot stel je je een DR60 (of ds) wel niet voor :D

 

2 ventilatoren erin met een normale hamerslag kap ook nog, dat wordt niet veel plek meer over vd planties daar, groeit dan zo de ventilator in, wel handig zelftoppend :rolleyes:

 

draai 1st goed proef voordat je er groen inzet en in een omgeving die MAX 20C wordt dag&nacht lukt het net misschien, predator zijn omgeving is de jouwe niet, 2 identieke hokken kunnen ook heel anders draaien, tenten zijn daar geen uitozndering op (zoals iemand die net zoals ik een dr240 heeft met 2x600W, zelfde afzuig etc maar hij komt boven de 30C, ik max 28.7..)

 

een goed begin bij een onderneming als dit is om 1st eens te kijken wat de fabrikant nu aangeeft wat het meest optimale is om mee te draaien in een tentje van het formaat wat je wenst, SJ heeft heel mooi promotie/folder materiaal daarvan ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ lostchild ik heb zelf geen active inblaas, als hij 1 buisafzuiger gebruikt om in te blazen en 1 om af te zuigen gaat het allemaal prima.

 

Kwa ventilatoren... neem een klipfan en haal hier de knijper af. Nu neem je tireps en kan je de ventilator boven de hamerslag kap ophangen dmv kettingkies.

 

De lucht word op die manier mooi gecirculeerd in het tentje, blaadjes wapperen rustig en das perfecto!

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed, ik zal eens kijken of mijn GS niet nog een hamerslagje te leen heeft voor een testje en dan zal ik (nadat mijn mannetje eruit is) eens kijken of ik het ook haal met een 400W in een dr60, heb nog wel een Svent 125 en een 250m3 filter liggen (doorblazen filter is dat) en zou het eens kunnen proberen.

 

eerder ooit gedaan en toen zat ik met een tent waarvan de rits niet eens open wou (extreme onderdruk desondanks afzuiger op controller) en alsnog een temp van 35C ongeveer, was wel met een adjust kap moet ik zeggen die groter is dan een hamerslagje ook op diepstraal stand.

 

met een clipfan wel weer ruimte id hoogte kwijt, zelf heb ik 2 pc fans die ik eventueel op de slanginlaten vd dr60 1 kan zetten, werkt goed moet ik zeggen en zo houdt ik ruimte in de tent.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb niet de filter ook nog eens in de tent hangen he... gaat een slang vanaf de afzuiger naar de tent en de box blaast uit in de filter...

 

gr

Share this post


Link to post
Share on other sites

hellow,

 

Even een kleine update. Tent is toegekomen, geïnstalleerd en heeft nu toch een 2 dagen in test gedraaid!

 

Dag 1 :

Opstelling was dus 400 W 2 afzuigers 185M3. 1 daarvan als actieve inblaas..

Op sommige reacties werd gezegd dat er dan overkill ging zijn oftewel zelf de tent niet openkrijgen door onderdruk!??

alleszins niets van gemerkt maar de tent werd wel degelijk TE WARM! ( zat rond een 33 graden :S) !!

 

Dag 2 :

 

Opstelling 400 W 1 afzuiger vervangen naar een 300m3 als afzuiger . Actieve inlaat aan fan controllertje + kleine ventilator aan lamp ( zoals pc ventilator ) maar dan van een frigo lol. veel gemakkelijker geen gezever met 12 v.

resultaat Temperatuur in orde wohoeee heeft 18 u gedraaid aan mooie constante temp van 24°C... zacht wapperende blaadjes als ik eve test met een kamerplant hehe lol.

 

Dus naar mijn menig 400W in DR60 --> No problemo tot nu toe!

 

greetz,

 

Arasari

Share this post


Link to post
Share on other sites

@predator

als ik weer wat ruimte op de stroomgroep heb ga ik het wel een keer wagen, raak mijn lumatek toch niet kwijt vrees ik.

 

hou het voor nu even op 220W PLL

 

@arasari

nu nog vh weekend testten, wordt het weer boven de 20C.

 

ik twijfel of ik niet wer de verwarming in mijn grote tent aan moet doen, met moeite 20C vandaag waar het de hele afgelopen week 24C is geweest met de lampen uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...