Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

berdebever

Buitendeur 2011 rookie kweek =)

Recommended Posts

Net een flinke storm gehad, planten lagen bijna om, de planten in de pot heb ik verplaats in de garage, nu zaten de potten gewoon vast in de grond, de wortels waren door de pot de volle grond in gegaan... Ik heb deze dus los gerukt :verrygood Kan dit kwaad? Is het nog mogelijk om de planten in de volle grond te plaatsen uberhoupt?

Morgen maar effe flink wat aandacht besteden aan het versterken van de planten, gelukkig is nog niets gesneuvelt, maar het scheelde niet veel iig.

 

Gr Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dag beste mensen, we zijn alweer bijna 2 weken verder, en wil dit wederom met jullie delen.

Planten groeien erg goed, ik heb tot nog toe geen hulpmiddelen hoeven te gebruiken besides slakkenkorrels in het begin. Geen slak meer gezien !!! :o Ik heb er een plant bij Durbain Poision in de volle grond, deze is nu hoger als 2 meter 50, NIET normaal. Die andere die heel lang in de volle zon staan in de volle grond zijn niet zo groot, maar gaan nu ook richting de 2 meter. Deze zijn een week of 4 geleden getopt, en zijn nu lekker vol.

 

Hier de bush bush hoe het er nu bij staat de 2 dames in de volle grond:

 

gallery_22770_11985_1077117.jpg

 

gallery_22770_11985_200165.jpg

 

gallery_22770_11985_440057.jpg

 

Van de zijkant gezien:

 

gallery_22770_11985_754420.jpg

 

gallery_22770_11985_136229.jpg

 

Hier de plant in de kuip die dringend water nodig had, net gegeven uiteraard :

 

gallery_22770_11985_864587.jpg

 

En dan de plant van 2 meter 50:

 

gallery_22770_11985_198891.jpg

 

gallery_22770_11985_140221.jpg

 

Hier nog 2 baby plantjes waar ik het geslacht nog niet van weet:

 

gallery_22770_11985_753295.jpg

 

Effe afwachten dus.

 

Tot zover dus de update.. Opmerkingen altijd welkom :whip:

 

Gr Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks WiedeWeerga,

 

Als je de updates bekijkt zie je dat ze erg snel groeien. Een maat op dit forum (silverav) Had pcies hetzelfde soort, en dat waren ook echt mega bomen geworden. Als deze netjes op tijd afbloeien, haal ik ze het volgende jaar weer.. Dan ga ik ook echt een ultra geurilla opzetten, en eens kijken of het iets gaat worden.

 

Ohja, ik ben er nu achter dat ik de planten die niet in de volle grond zet zowat elke dag water moet geven, want anders hangen ze erg snel.

Die in de volle grond hebben bekands geen water nodig, wat het kweken op spots ideaal maakt met een goede ondergrond =)

 

Greetz, Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet toegeven dat als ik de fotos nogmaals bekijk dat ik dan wel een lach om mn gezicht krijg, hopelijk krijg ik dit geoogst zonder problemen =)

 

Lekker veel wietjes roken xzD

Share this post


Link to post
Share on other sites

hopelijk is je tuin groot genoeg voor je plantjes :o. daarmee bedoel ik geuroverlast..

ze zijn wel erg groot voor deze tijd van het jaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ sativahassan: Dat zal geen probleem zijn, zoals je ziet op foto 4 heeft mn buurman ook wat staan, die zal dus niet klagen, en aan de andere kant woont niemand, zal goed komen hopelijk =)

 

Straks krijgen we een stortbui met hagelstukken van 2 cm dik :o Dus ik hoop dat mn planten het gaan overleven.

 

Die in potten ga ik hoe dan ook straks naar binnen verplaatsen.

 

Gr. Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Mensen, hier weer een kleine update met een mooi beestje op mn plantje =)

 

Ook een foto gemaakt omdat me een blad erg geel is en sommige bladeren verbrand lijken, breek ze zo af zeg maar, geen id wat dit kan zijn.

 

Het mooie insectje:

 

gallery_22770_11985_571119.jpg

 

Hier het raar gekleurde blad! Iemand die weet wat dit is? voeding te kort? Te kleine pot?

 

gallery_22770_11985_1003962.jpg

 

Hier de struik nog eens:

 

gallery_22770_11985_474116.jpg

 

Hier alles bij elkaar aan de ene kant van de tuin:

 

gallery_22770_11985_566619.jpg

 

 

 

Dat was m weer, ze beginnen al flink te ruiken de planten, zit er nog niet eens een top op :o

 

Greetx, Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier trouwens de plant van meer als 2 meter 50, deze foto is op oog hoogte gemaakt, ik ben 1.80mtr

 

gallery_22770_11985_703821.jpg

 

Hier ook de 2 kleine plantjes, vorige week geplant, beginnen nu ook te groeien, ben benieuwd wat voor een soort het is.. Mijn pa gaat me een verduister constructie maken, handig dat hij handig is hahah :o

 

gallery_22770_11985_1386585.jpg

 

 

Later meer updates, de white widow planten worden vanaf volgende week verduisterd. Effe afwachten tot mn pa klaar is.

 

Greetz en veel zon gewenst aan iedereen.

 

BerDeBever

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi

 

Dat zijn super super mooie plantjes écht knap :o

En gelukkig heb je geen stormschade geleden :bier

En hopelijk lust dat diertje geen wietplanten :D

 

:whip:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heey

snap niet waarom jij geen reacties krijgt :o

je heb een leuk tuintje!

Vette struiken man. Als je zo doorgaat dan gaan dat leuke boompies worden :whip:

succes ermee.

wat gebruik je voor voeding nu?

en wat in de bloei?

 

nog n tipje voor volgend jaar

Ga voor de vroegere soorten zoals uit ons eigen landje Heribei & NDB Of misschien nog wel beter, de deense soorten.

Niet dat deze soortjes niks gaat worden ofzo.

maar vroegbloeiers ja de naam zecht het al, ze bloeien vroeg af en dus ook in betere omstandigheden

voordelen:

De zonsterkte is hoger. dus de plantjes worden ook vetter

minder regen, dus ook minder toprot(vaak geen)

enneuh warmer, vinde ze ook wel fijn :bier

En sneller je eigen wietje !

 

GroeneShizzelaar

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft vet gaan daar zeg.

Mooie planten oops ik bedoel bomen.

 

:o /zODd

Share this post


Link to post
Share on other sites

@GanjaGirl Thanks meid, het was ontkiemen, overpotten en water geven met in het begin een beetje bloeivoeding, iedereen kan het dus =) Wel de grond was vrij duur, dus goede grond is denk ik wel een mooie basis.. Ook de planten in de volle grond heb ik een heel diep gat gegraven en er 40 liter goede grond in gepleurt!!!

 

@ Groene Schizzle: Thanks voor je reactie man. Weinig reacties inderdaad, denk door de titel van het topic, en de eerste post, moeten mensen fotos downloaden via imagehack xD Achja er zijn er iig die het lezen, daar doe je het voor.

Het enige wat ik de eerste 2 maanden heb gebruikt is groeivoeding van Canna, voor de rest geef ik alleen nog water, maar zodra ik teken van bloei zie zal ik ook bloeivoeding mengen in het water... Ik dus verder niets anders gedaan zowat dan water geven, heb ze wel een tijdje terug getopt. Volgende jaar zal ik inderdaad eens proberen wat vroege soorten te pakken, ik wil het dan ook iets anders gaan doen. Wil rond deze tijd ook al wat hebben dat is aan het afbloeien... Blowsterke is daar het goede voorbeeld van. Thanks sowieso voor je leuke reactie en je bruikbare tip :o

 

@ zODd Thanks kerel, ze gaan lekker, maar dat doen ze bij jou ook, overal zie ik leuk commentaar en bruikbaar commentaar bij jou met foto's en alles, je helpt iedereen. Denk dat dit forum wel mag spreken van een top lid. Ik kijk ook regelmatig naar jou verslag wat er echt top opziet.

 

Tot de volgende update mensen!!!

 

Groetennnnnn,

 

BerDeBever!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey mensen, the sun is shining the weather is sweet =)

 

Ik dacht verwen de mede lezers weer met een update. Ik heb ondanks alles wat beetje last van blad dat rot is, zo droog als een aap en valt er bekands zo af, stam is dan ook vrij geel die naar het blad gaat. Gelukkig zijn het maar enkele bladeren en ziet de rest er nog wel goed uit. Denk dat ik moet gaan beginnen met een of andere voeding. Ik kan niet wachten dat de eertse bloeivorming gaat komen, maar dan zal ik nog effe geduld moeten hebben.

 

Hier de mooie groene gezonde plant in de speciekuip, deze moet ik elke dag water geven, anders gaat hij flink hangen, het is mooi om te zien dat als ik m water geef dat hij een half uurtje later mij toekijkt en zegt: "bedankt mijn vriend" Hij gaat dan lekker zn bladeren omhoog gooien en zwaait af en toe na me ;)

 

gallery_22770_11985_534745.jpg

 

Hier lekker tussen het oerwoud in:

 

gallery_22770_11985_165233.jpg

 

gallery_22770_11985_888065.jpg

 

gallery_22770_11985_923753.jpg

 

Dan op een afstandje alles op een rij lekker aan het genieten van de overheerlijke zon:

 

gallery_22770_11985_778028.jpg

 

Hier een teken van voorbloei?

 

gallery_22770_11985_682464.jpg

 

Hier nog 2 kleine monstertjes die ook beginnen te groeien:

 

gallery_22770_11985_460230.jpg

 

Dit was hem weer, ik hoop dat jullie het leuk vinden.

 

Greetz,

 

BerDeBever

Share this post


Link to post
Share on other sites

zeker voorbloei

die kleine groene kegel met het bruine draadje eruit :P

niet die lange dunne draad.. das niks . hebben alle planten :D

mooie planten man

 

;)

 

suc7 met afbloeien

 

 

 

;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo hé! Die van jou mogen er ook wel zijn, mooie bomen!

 

Succes met je kweek, Volvo340

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed bezig man de planten zien er mooi uit,Lekker vol en mooi groen,Gelukig heb je veel geleert van de master ;) ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Silverav, Thanks man, straks is het omgedraaid en kom je aan mij dingen vragen =) Straks bedoel ik na 5 jaar kweken of nog meer ghehe.

 

Tijd dus dat we samen wat gaan doen xD

 

Gr Bdb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heerlijke boompjes heb je Berdebever ;)

 

Keep them green

 

Fijne avond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een kleine 3 weken geleden was de laatste update dus ik dacht, tijd voor de volgende.

De planten gaan goed, op een paar na die volgensmij gewoon in de kleine potten zitten, of te weinig voeding gehad. Ik heb immers alleen die eerste 5 weken groeivoeding toegevoegd aan het water, voor de rest dus niets bijzonders gedaan.. Sinds vandaag ben ik bloeivoeding aan het toepassen. Hoop dus dat ze hier blij mee zijn. De planten beginnen trouwens ook te bloeien nu.

Vanacht toen ik thuis kwam rook ik echt heel sterk de wietlucht, rook wel echt heerlijk!

 

Zoals beloofd de foto's weer te beginnen met de plant in de kuip, die enige plant die echt met mooiste vol is en nu ook een flinke boom is geworden, in de speciekuip 2 meter 35.

 

gallery_22770_11985_958177.jpg

gallery_22770_11985_19446.jpg

 

Dan de plantjes in de volle grond, hier zie je wel dat onderaan best wat blad geel is, maar de zijtakken die er staan waren net zo groot als mn planten die ik 2 jaar geleden had, het zijn echt mega zijtakken gewoon. De plantjes in de kleinere potten zijn veel meer geel, de white widows dus.

 

gallery_22770_11985_988280.jpg

gallery_22770_11985_690843.jpg

 

Hier dus de meer gele bladeren (white widow) in de kleine potten.

 

gallery_22770_11985_119105.jpg

 

Hier een fototje van de bush bush:

 

gallery_22770_11985_942821.jpg

 

De volle grond plant van de zijkant: In tegenstelling van het lid silverav hierzo met dezelfde zaadjes is deze best vol geraakt, maar ook maar 1 x getopt.

 

gallery_22770_11985_40550.jpg

 

Hier alles op een rij:

 

gallery_22770_11985_1074761.jpg

 

En dan de monster plant die nu hoger is als 3 meter, hij is dan wel niet heel breed, maar wel echt enorm hoog:

 

gallery_22770_11985_696214.jpg

 

gallery_22770_11985_389809.jpg

 

gallery_22770_11985_467312.jpg

 

Zo, dat was de update.

 

Nu hopen op veel zon in de bloeiperiode, want dat kunnen ze wel gebruiken pfff.

 

Greetz, BDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie struiken man! Alleen jammer van de vergeling...

Mag ik vragen in wat voor grond je planten staan?

Denk dat de oorzaak licht by de ondervoeding, heeft

de laatste tyd ook veel geregent. Dan spoelt veel

voeding er weer uit :wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Dilly-O

 

De grond die ik heb gebruikt was vrij duur (merk weet ik niet meer) maar ondervoeding zal het zeker zijn geweest.

Ik hoop dat de vloeivoeding aanslaat en het weg blijft. De volle grond planten hebben er sowieso bijna geen last van, dat zijn ook de vroegbloeiers en daar zal ik het meeste vanaf gaan halen als t goed is.

Bedankt iig voor je reactie !

 

Gr. BDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

berdebever,

 

Daar ben ik alweer hoor, je kan snel reageren :wOOt

Ik wil je informeren dat de meeste potgronden voor de

eerste 4 weken van de groei bedoeld zyn.

 

Er zyn ook potgronden voor de gehele cyclus, maar dan raad ik

alsnog aan een keertje bij te voeden :D misschien PH strips halen by

de intratuin ofso... Ik heb dat dit jaar ook gedaan, zal een hoop

verduidelijken :)

 

volkstuin 2011

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Dilly-O

 

Thanks voor je reactie man. Welke voeding raad je me dan aan om te halen? Ik heb nu nog effe tijd dan rij ik effe snel na de intratuin.

Hardstikke bedankt iig voor je reactie's

Moet trouwens wel effe leren omgaan met PH e.d Nooit iets mee gedaan namelijk ook bv met water afzuren en die soort dingen =)

 

Greetz, BDB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...