Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

hcore

Wiet gebruik - geur verminderen

Recommended Posts

Hallo,

 

Tijdje geleden dat ik op dit forum gepost heb heb het natuurlijk wel in de gaten gehouden ...

 

Ik had een vraag welke volgens mij het beste in het algemeen forum past.

 

Ik woon in een appartementen complex op de begane grond... Goed geisoleerd, behalve de voordeur...

Nou is er sinds kort een nieuwe, niet rokende bewoner, en deze kan dus best goed ruiken dat ik afentoe wiet rook in huis.. en hij maakte laatst een opmerking erover.

 

Nou wil ik geen ruzie binnen het appartementen complex, maar ik wil zeker niet elk rokertje buiten moeten opsteken...

 

Zeker met het oog op een aankomend tentje wil ik dit soort problemen vermijden...

 

Zijn er tips en of trucs om te zorgen dat de geur niet meer zo sterk aanwezig is (let op het gaat om normaal gebruik niet het kweken ervan) ??

 

Zelf had ik bedacht om mijn WTW wat hoger te zetten als ik aant roken ben, en een tocht strip bij de deur bevestigen om te zorgen dat geur niet de hal in trekt....

 

Verder haal ik nog een wunderbaum vanilla en hang deze in mijn stroomhok in de algemene hal....

 

Verder nog tips ?

 

Met vriendelijke groet,

Marco

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Verder nog tips ?

 

Een ionisator aanschaffen!!!

 

Namaste :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga eens kijken voor zo'n ding ....

 

Zijn zo rond de 200 euro zover ik het hier kan zien, maar klinkt interessant ik ga eeens kijken...

 

Thanks

Share this post


Link to post
Share on other sites

En nu voordat het tentje er staat de buurman uitnodigen voor een bak koffie.

Hem meteen het hele huis laten zien. Zo krijgt ie iig niet het idee dat je kweekt.

Hij heeft immers niets gezien.

Voor de rest het contact goed houden. Een kweker heeft zijn buren als beste vriend.

 

PS. wat is een wtw??

 

Mvg.

Wubbo Ockels

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn andere buren wonen er al langer, roken zelf (sigaretten) en iedereen weet dat ik afentoe wiet rook of in de vaporizer heb, is dus verder ook geen probleem ...

 

De nieuwe buur heeft er op zich weinig last van, maar vond het niet zo leuk als hij soms bezoek moest binnen laten, dus heb de buren gezegd dat ik ga zoeken voor een oplossing...

 

Een WTW is een warmte terugwin unit... Een huis ventilatie systeem wat ook verse lucht van buitenaf aantrekt en dit het huis in pomp en filtert... Tevens wordt de warmte zoveel mogelijk binnen gehouden door het apparaaat...

 

Zie hier: https://www.wtw-filters.nl/allesoverwtw

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik woon in een appartementen complex op de begane grond... Goed geisoleerd, behalve de voordeur...

Zelf had ik bedacht om mijn WTW wat hoger te zetten als ik aant roken ben, en een tocht strip bij de deur bevestigen om te zorgen dat geur niet de hal in trekt....

 

daar de luchtjes onder de deur door gaan heb je dus een overdruk in je appartement...

 

het enigste is dus een onderdruk te gaan creeren...

dus idd zet de wtw wat hoger en blaas wat rook bij de voordeur en als de rook in je woning blijft dan is je probleem opgelost...

Om een onder druk te creeren kan je ook de wasemkap bij je fornuis misschien volaan zetten als je rookt...

dus even uitproberen zou ik zeggen... :)

evt ook de electrische afzuiger van je badkamer aan zetten/of aanschaffen...om de gewenste onderdruk te maken in je woning...

een tochtstrip help wel ietsje... maar zeker niet volledig zolang je een overdruk houd in je woning...

 

om de overdruk kwijt teraken evt een raampje open zetten ver mogelijk bij de voordeur vandaan...maar hou de wind in de gaten...als die er pal opstaat dan blaast het naar binnen :D en vergroot de overdruk...

 

met het aankomende tentje zal je een lucht afvoer naar buiten moeten maken en creeer je automatisch een onderdruk in je tent door de afzuiger, dus gaat ook de sigarettengeur door de filter en dus gezuiverd naar buiten....probleem opgelost dus... :tu

 

je kan nu ook alvast je afzuiger en filter aanschaffen en de afvoer naar buiten maken...kan je even proefdraaien voor je tent komt en kan je thuis roken zonder dat iemand overlast heeft..

 

idd beste is even die buurman binnen te halen en dan ziet hij dat je geen hokkie in huis hebt...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

in de badkamer de afzuiging en de afzuigingskap zijn allen aangesloten op de WTW ...

 

Denk dus dat ik inderdaad daar eens mee moet gaan spelen, eventueel gecombineerd met een ionisater.

 

Thanks voor de info!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je die wiet voor jezelf kweekt, kun je ook gaan watercuren. De wiet geurt hierdoor een stuk minder als hij gerookt wordt.

Heeft ook zijn nadelen natuurlijk, en het curen zelf schijnt ook niet al te lekker ruiken.

 

Succes hiermee.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat ik wel weet en ontdekt heb,

is dat als je in een koude ruimte wiet rookt bv op 2 hoog dat de luchtgeur juist naar het warme vertrek trekt.

 

Maar als je op de begane grond zit zou het een goed idee zijn de verwarming aan te zetten als je rookt,

en een raampje open.

Vaak is de luchtstroming dan zo dat de lucht onder de kier van je voordeur aanzuigt en via je open raam naar buiten gaat.

 

Een natte handdoek op de grond vlak voor de deurkier houd ook veel luchtjes tegen.

 

Zoals elmanito al zegt,een iosinator is ook een goed idee.

Of een simpele''oust'''spuitbus,dit ioniseert de lucht ipv het te maskeren.

Tijdens het roken een paar keer spuiten en je ruikt echt niks meer.

Maar de iosinator is dan wel beter voor je gezondheid op de lange duur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even over het WTW (warmte terug winning), moet je ook mee opletten! heb in de praktijk meegemaakt dat er rookgeur van 1 appartement een ander appartement werd ingeblazen. dit kan dus ook met wietlucht!

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zover als ik het begrijp heeft elk appartement elk afzonderlijke kanalen voor aan en afvoer, tenminste zo staat het in de papieren vermeld.... dus laten we maar hopen dat dat echt zo is...

 

Zit nou in mijn slaapkamer te roken met de deur dicht en een raampje open, daar is het nu gelukkig wel het weer voor

 

Jammer dat de bewoner erbij is gekomen, is geen onaardige gast, maar hij rookt niet en ruikt dus alles in de gang, terwijl mijn rokende buurvrouw en bovenbuurman het niet eens es ruikt, of interesseert

 

Maar met een paar kleine aanpassingen moet het toch wel zo te doen zijn dat de geur enigzins uit de gang wordt gehouden en ik ben er eigenlijk wel blij om dat dit gemeld is geworden voordat ik een tentje in huis heb gehaald..

 

Kan ik dit eerst eens uitzoeken ...

 

 

Thanks

 

 

 

Als je die wiet voor jezelf kweekt, kun je ook gaan watercuren.

 

Correctie, het gaat hier niet over kweken, maar op dit moment nog gewoon het roken in huis,

 

Het is voor mij echter beter om de buren hierin tegemoet te komen, ik heb wel plannen voor een tentje en kan dan niet gebruiken dat ik alleen door te consumeren een flinke geur in het complex ga verspreiden, zeker als de filtering van het tentje wel goed en geurloos is ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja dat klopt met die kanalen, maar je hebt buiten je WTW-unit staan zoek is uit hoeveel verschillende kanalen daar op zitten. Ik ben er zelf geen fan van het hele WTW systeem.

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zal het in de gaten houden, maar denk dat dat wel meevalt ... Het bovenste appartement heeft geen wtw, en voor de rest zie ik drie afzonderlijke metalen "schoorstenen" boven het dak uitsteken...

Voor elk appartement een.

 

Heb daar ook nooit klachten over gehad behalve geur die de gang intrekt.

 

Ben op zich ook wel tevreden met het systeem, behalve die deur, die kierige afwerking ervan dat beviel me eigenlijk gelijk al niet, snel tochtstrips ertussen en kijken wat ik nog meer kan doen...

 

 

Het nadeel van de wtw wat ik zie is dat alles eigenlijk potdicht moet zitten om het systeem te laten werken, dus een raampje open zetten mag je eigenlijk niet doen... Het systeem op zich trekt wel flink wat frisse lucht aan, maar ik vergeet soms om het een standje hoger te zetten als ik met een rokertje in de kamer zit... oops :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

in dat opzicht kan ik gerust zeggen dat ik blij ben dat al mijn buren drugs gebruikers zijn :-)

 

maaruh, koop dan direct een filter, en ga er met je joint naast zitten. Als jij je nu al zorgen maakt dan zou ik niet eens een tent met wietplanten in je huis halen.

 

 

Namaste

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorgen maken is een sterk woord, ik wil echter geen onnodige aandacht trekken, voor de rest zocht ik naar mogelijkheden om t voor de buren ook wat prettiger te maken, je moet ze toch wat tegemoet komen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...