Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ENCOD

Trekt uw plant

Recommended Posts

ik vind alleen 20 gram per plant wel weinig. Dat is misschien leuk om je punt te maken maar zet voor medische patienten weinig zoden aan de dijk. Waarom geen grotere planten gekweekt?

 

 

omdat ze die 20 gr per persoon al tolereren normaal hadden ze al in je ..... gezeten als je me snapt .

het wort getolereerd .

 

meteen de reden datt ik mijn eigen planten trek hahahahahahaaar krijg ik meer af als hun .

Share this post


Link to post
Share on other sites

getolereerd ?

euuuhh

wacht als ze op die ruimte uitkomen waar ze in oogsten.

dien eigenaar zal een getolereerd voorbeeld worden ;)

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of we kunnen met onze staart tussen de benen zitten en bibberen als ze ons bij ons kl*ten hebben...

 

Er gaan altijd mensen het voortouw moeten nemen!

Share this post


Link to post
Share on other sites
4 euro per gram betalen? WTF! 't lijkt allemaal zo goed bedoeld voor de Belgische roker, maar het is dus gewoon zo dat je onderhand de inkoopprijs betaald, maar dan heb je zelf ook nog eens de ruimte geregeld.. iemand word hier heel erg rijk van! wel slim bedacht hoor! dat ze daar in Belgie intrappen, knap gedaan!

 

 

 

trekt u plant is een VZW

 

dat is een vereniging" zonder winst" !!!

 

 

dit klopt van geen kant wat je zegt. een VZW mag zoveel winst maken als ze willen, al is dit niet het hoofddoel. ook mag de winst niet worden uitgekeerd aan leden van de vereniging. de winst moet dus in het bedrijf blijven.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Of we kunnen met onze staart tussen de benen zitten en bibberen als ze ons bij ons kl*ten hebben...

 

Er gaan altijd mensen het voortouw moeten nemen!

 

lol dude, begint hier ni de moraalridder tegen mij uit te hangen vanachter u toetsenbord.

ik hoef mezelf hier ni te bewijzen,mijne piet word daar ni groter van. ;)

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Begrijp niet wat je bedoelt, mijn vorige reactie is helemaal niet naar jou(persoonlijk) gericht, wat ik wilde zeggen is dat we in onze broek kunnen blijven schi*jten of dat we effectief iets gaan doen, van waar die moraal ridder?

 

Zie er weinig moreel aan, zeg enkel dat we geen broekschijters moeten zijn....

Share this post


Link to post
Share on other sites
getolereerd ?

euuuhh

wacht als ze op die ruimte uitkomen waar ze in oogsten.

dien eigenaar zal een getolereerd voorbeeld worden ;)

 

 

mvg

 

man die is algemeen gekend in belgie bij de overheid wat lul je nou

ze hebbe dat proces gewonnen btw

ieder 1 plant is niet strafbaar !!

 

ik zie geen lijn tussen mijn planten die ik wel en niet zou mogen hebben

zever in pakjes met denkbeeldige lijnen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

ze zijn vrijgesproken op basis van verjaring.

drugs valt onder snelrecht dus dit soort zaken verjaren sneller (1.5 jaar)

ze zijn dus niet vrijgesproken omdat het legaal is,eerder vanwege een vindingrijke advocaat .

 

ge zegt ook : 1 plant mag !

ok maar niet professioneel , dus lamp? afzuiger? zelfs een filter? = pro = niet legaal.

 

 

mvg

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmmmmmm dat ze maar is eerst zorgen dat elke ondervraagde een advocaat krijgt voor ze 1000

man vrij moete laten ;)

 

sinds 2008 is er een wet die zegt dat bij elk eerste politie ondervraging er een advocaat moet bij zijn !!

 

 

hoe dan ook is elke plant gelabelt op naam dus niemand heeft meer als 1 plant .

ik weet niet hoe ze telen met of zonder lampen maakt dat mij wat uit

ze kennen er niets op doen !

anders lag die organisatie plat

 

en heb ik het over een jaar terug al !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

lang aan getwijfeld maar nu héél zeker: dit zijn dikke vette amateurs

ze houden je allerlei leuke soortjes voor, laten je op voorhand betalen en als je dan effectief erom kunt gaan krijg je in de rapte wat slechtgeknipte buitenwiet in je poten geduwd....heb me niet laten doen en wat kabaal gemaakt, ze hebben het terug genomen en zouden m'n geld terug storten

hopelijk voor hen doen ze dat ook!

 

maar Trekt Uw Plant :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

oei zo te horen is dat niet zo fijn , heb je geen foto kunnen maken van die weed ?

was handiger geweest als bewijs ... groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope, direct terug gegeven... je zag het zo het in die zak, grote toppen met alle bladeren nog aan...

je denkt toch niet dat ik 7/g ga geven voor ongeknipte buitenwiet, terwijl ze me op voorhand soortjes als Amnesia, Trainwreck, Sour Bubble en Silver Haze als keuzes gaven.

in hun communicatie ook; ze weigeren elke fout toe te geven en denken werkelijk dat de wiet evenaar door hun gat loopt.

en dan nog willen streven en zeggen dat het wel goeie wiet is en blablabla... kan wel zijn maar knip hem dan eerst. als ik het moet doen verlies ik een stuk van m'n gewicht

eerlijk gezegd denk ik niet dat ze nog een lang leven beschoren zijn, het zijn amateurs en in het huidige politieke klimaat worden die gewoon opgevreten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als iemand anders je wiet kweekt ....kan je niet van superkwaliteit uitgaan eh..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Perfectie kun je niet verwachten, maar alle een enigzins fatsoenlijk wietje voor dat geld wel...

Je hebt je inschrijfkost en dan nog eens de kost per gr a 7 euro.

Tof dat men wat wil bereiken hier in Belgie, maar doe het dan goed...vooral als je deze prijzen vraagt.

het verhaal van snoazihaze heb ik eerder gehoord, dus het is geen verzinsel...

voor een iemand die af en toe gebruikt zal het afdoende zijn, maar voor een medisch gebruiker of een frequent gebruiker is het niks.

je kunt best gewoon je eigen plantje kweken, zitten er ook wat meer grammen aan...

Share this post


Link to post
Share on other sites

de tering.

sensuur

 

 

 

wietforum doet aan sensuur ..... zullen er wel belangen bij hebben.

 

Geen censuur!

maar:Het gebruik van discriminerende, kwetsende, obscene, vulgaire, lasterlijke, haatdragende, bedreigende of seksueel georiënteerde taal is niet toegestaan.

 

Groetels

Torsten

 

van dat belangen is grooootste onzin .... maar de rest!?

Edited by urbangrower
beetje normaal discussiëren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

en dan nog de inschrijfkost voor tup....

 

UG, je snapt em....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Snoazihaze weet niet waar hij over praat.

 

De plant waar hij over spreekt was de Beso, een kruising van LovePotion #2 met C99 van Mosca Negra.

 

Snoazihaze heeft zich dit jaar kandidaat gesteld om voor Trekt uw Plant te kweken. Hier is omwille van verschillende redenen niks van gekomen o.a. omdat hij niet beantwoordde aan hetgeen TUP zocht in een plantenverzorger. Dit bleek nog maar eens uit zijn reactie wanneer hij zijn plantje kwam halen. Tegenover 100 uiterst tevreden mensen schopte hij als een klein kind in het rond, goede call dus van Trekt uw Plant om niet met hem in zee te gaan. Verder heeft had Trekt uw Plant 28 verschillende soorten die ze aanboden (http://trektuwplant.be/csc/Soorten-van-Trekt-uw-Plant). Snoazihaze had 3 voorkeuren opgegeven: SSH, Amnesia Haze en Trainwreck. Er waren naast hem nog 120 andere mensen die 5 voorkeuren opgaven (waaronder dezen). Trekt uw Plant probeert met ieders wensen rekening te houden. Helaas had Snoazi geen 5, maar 3 voorkeuren doorgegeven, waardoor Trekt uw Plant voor een gepaste oplossing moest gaan zoeken. Deze plant werd gevonden in de Beso, een van de betere greenhouse-gekweekte soorten van Trekt uw Plant.

 

Voor foto's over deze plant en close-ups, zie:

 

https://www.icmag.com/ic/showthread.php?t=247593

 

Zij werd geknipt, met kleine blaren aan gedroogd zoals het hoort, en vervolgens gemanicuurd. Het waren compacte en grote toppen. De meest harsrijke bladeren werden er aan gelaten omdat dit de smaak ten goede komt. De plant was voor uitgifte 6 weken gecuurd. Vlak voor het inpakken werd ze nog even nagekeken op los trimsel, gruis en takken.

 

 

Daarnaast even wat 'rumours' uit de wereld helpen.

 

1) 20 gram per plant, heel weinig.

 

Antwoord: Correct. 20 gram per plant is weinig zou u zeggen. Trekt uw Plant kweekt weldegelijk grotere planten, omwille van plaatsgebrek en een gebrek aan plantenverzorgers. Plantenverzorgers zijn bijzonder moeilijk te vinden naar het profiel waar Trekt uw Plant naar opzoek is (eerlijke, ervaren, betrouwbare en verantwoordelijke mensen met liefde voor de plant). Daarbij komt dat het ledenaantal sinds de invoering van de wietpas gevoelig gestegen is (ineens van 90 naar 200!). Er zijn 15 plantenverzorgers voor nu 300 leden. Met gemiddeld 10 planten per ruimte (ruimtes verspreid over heel België en tevens mini-plantages) kunnen er momenteel 150 leden (de eerste 150 dus) er een plantje laten zetten (en dat 5x per jaar krijgen). Wanneer je tóch 300 leden wilt helpen (de eerste 150 willen dat de volgende 150 ook zo snel mogelijk geholpen worden omdat niemand in de kou dient te staan) moet je grotere plantjes kweken. Deze worden vervolgens opgedeeld zodat er meer leden een plantje kunnen reserveren. Niet ieder plantje levert een standaard-hoeveelheid. Deze kan per plant en per soort variëren. Daarom werd besloten om iedereen een gelijke hoeveelheid te geven zo dat het eerlijk blijft verlopen. Trekt uw Plant wilt niet hebben dat een lid een plantje van 10g krijgt (omdat die van een onervaren plantenverzorger komt) , een ander een plantje van 50 g (omdat zijn verzorger wel de ervaring had) en de ander niks omdat de grow mislukte of geript werd. Vandaar een gelijke hoeveelheid voor iedereen. (Dus er moeten meer ervaren plantenverzorgers komen of meer ruimte er bij). Tot dan worden de planten dus opgedeeld.

Voorts is de streefhoeveelheid (te growen per jaar) voor 150 Trekt uw Plant leden ruim 50kg. Voor 300 consumenten wordt dat dus 100kg.

 

2) Rotte buitenwiet.

 

Antwoord: Trekt uw Plant is dit jaar hard gegroeid. Van 3 plantenverzorgers naar 15, een hele stap. Daarnaast werd er een systeem bedacht om op een verantwoorde manier in een serre de cannabis te groeien. De opbrengsten kunnen daarmee immers verhoogd worden zonder dat er moet ingeboet worden aan kwaliteit. Hiervoor moesten er enkele zaken goed geregeld worden: Locatie, verzorger, genetica, set-up. Allen werden gevonden. Trekt uw Plant heeft hierdoor ruim 20 nieuwe soorten kunnen testen om te kijken welke soort absoluut geschikt was voor het Belgische klimaat. De soort, de Beso was een soort die volledig (100%) rotvrij was, waar er sommige planten waren die rotgevoelig waren (o.a. de Sour Buble, AG-13 en de HappyBrother x Manitoba Medicine). Het was de eerste grow van de plantenverzorger en hij heeft dit tot een absoluut goed einde gebracht, getuige de vele positieve feedbackformulieren die Trekt uw Plant ontvangt.

 

3) Rip-off?

 

Antwoord: Bij ieder plantje krijgt het lid ook enkele documenten mee:

-Bijsluiter: Info over de plant (herkomst, genetica, breeder, zaadbank, plantenverzorger, growomstandigheden, beschrijving van effect,geur en smaak)

- Voorlichtingsfiche: informatie over het correct gebruik van Cannabis

- Een welkomsbrief

- Een feedbackformulier: Dit quoteert de Cannabis van Trekt uw Plant op geur/uiterlijk/smaak/effect. De informatie hiermee gewonnen stuurt Trekt uw Plant rechtstreeks terug naar de plantenverzorger en in sommige gevallen naar de zaadbank zelf.

Een lid heeft dus meer dan voldoende kans en mogelijkheden om zijn/haar kritiek te uiten. Tot dusver was Snoazihaze de enigste (iemand moet de eerste zijn...).

 

4) 7€ per gram is veel!

 

Antwoord: Vind je? Hoeveel betaal je bij een coffeeshop? In Antwerpen op de straat kost het je al snel 12 euro per gram, zonder garanties. Bij Trekt uw plant betaal je 7€ per gram aan onderhoudskosten. Heb je een plantje van 20g, betaal je 140€ en eentje van 30g , 210€. In deze onderhoudskosten zit gerekend: 4,5€ voor de (binnen)kweker en 2,5 euro voor de vzw.

Die 2,5 euro is nodig om de kosten van de vzw te dekken. Deze zijn o.a.: 2 voltijdse banen (loonkost en belastingen!) (secretariaat: administratie, intake-gesprekken, media, IT, sollicitaties, lidgelden, betalingen, boekhouding, website, mailing, plantenverzorgerstraining, begeleiding en opvolging, plantenadministratie, opzetten van locatie, netwerking, contact met zaad en growbedrijven, organisatie van events,...) kantoorkosten (huur kantoor + kantoorbenodigdheden, internet, elektriciteit), buffer voor gerechtskosten, ...

7 euro is een prijs die niet is opgelegd, maar is afgesproken tussen alle leden op de algemene vergadering van november. Deze is in effect voor een half jaar en wordt grondig geëvalueerd en zonodig aangepast in juni. De aanpassing zal gebeuren op basis van de gemiddelde en specifieke productie- en arbeidskosten die elke plantenverzorger heeft. Trekt uw Plant moet dus 15 plantenverzorgers evalueren op basis van 2 growrondes, efficientie van de ruimte en de productie en arbeidskost.

 

5) Trekt uw Plant zijn amateurs

 

Antwoord: In geen geval zijn Trekt uw Plant amateurs. Zij worden door het parket van Antwerpen met rust gelaten, komen in allerhande (internationale media) : voor een lijst, zie: http://trektuwplant.be/csc/TREKT-UW-PLANT-IN-DE-MEDIA

Zij zijn in groeiende vorm. Hun plantenverzorgersaantal groeit, hun ledenaantal groeit, hun verscheidenheid aan soorten groeit, hun contacten groeien, hun authoriteit in België is stabiel en hun geloofwaardigheid kan je aflezen aan de 100+ gezichten wanneer die mensen hun plantje krijgen. Trekt uw Plant kweekt biologisch, dat betekent dat ze elk chemisch product in de voeding onwenselijk achten. Daarnaast zijn er ook enkele mooie contacten gesloten met o.a. Doede. Hij was te gast in November en heeft zelf de Cannabis van Trekt uw Plant gezien. Vraag hem naar een oordeel.

 

 

Tot zo ver. Bedankt Snoazihaze, je hoeft geen lid te worden in 2013.

Edited by Chak-Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
Daarnaast betaal je voor de kweekkosten die nu zijn vastgelegd op 4 euro per gram, deze prijs wordt op een Algemene Ledenvergadering vastgesteld, ieder lid kan er zijn mening over geven, het besluit wordt gezamenlijk genomen.

43% prijsstijging in een jaar tijd.Zoveel is de inflatie op dit moment nog geen eens.blowbubbles.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Snoazihaze (en ik noem je naam niet puur uit beleefdheid)

 

Ik heb zelf geen ervaring met Trekt uw plant. Ook ken ik snoazihaze niet.

 

Maar ik vind dat je op een forum als dit NOOIT mag dreigen/suggereren iemands waren identiteit te onthullen omdat je het niet eens bent met wat die persoon zegt.

Ik denk dat Chak-Ra ook wel begrijpt dat als die dat doet het initiatief "trekt uw plant" morgen ophoud met bestaan!

 

Dit zou jammer zijn want het idee is naar mijn mening een goed idee.

 

Maar een paar dingen snap ik niet helemaal.....

 

1) in de media en op de website van Trekt uw plant (TUP vanaf nu) staat dat er voor ieder lid een plantje gekweekt word. En dit lid ZIJN plantje krijgt.

 

Uit bovenstaande tekst begrijp ik dat de plant waar het hier om gaat word verdeeld over 25 leden? (500 gram per plant volgens de link levert deze soort op. En 20 gram per lid)

Dit betekend dat 24 mensen hun recht opgeven om zelf een plant te kweken om 1/25 deel van een plant te mogen kopen?

 

2) soort keuze. Ik zie hier het probleem niet in, aangezien TUP beweert voor ieder lid 1 plant te kweken. Als jantje wil dat zijn plant een amnesia word. Dan planten Julie toch een amnesia plant voor jantje?

 

3) het hele afrekenen per gram. Dit betekend eigenlijk dat trekt uw plant een coffeeshop word met gesloten leden en iets meer regulering van de productie.

Is dit niet juist wat we tegen willen gaan? (behalve dan de regulering van productie)

 

4) de kosten van 4.50 per gram voor de kweeker

Stell ik woon op een afgelegen plek met een plastic kas in mijn achtertuin.

Ik kweek 10 planten a 500 gram

hier krijg ik 22500 euro voor.

Als ik nu 500 euro voor organische mest en een regenton uittrek (in een kas gaan de planten immers in de volle grond)

2000 euro per oogst apart houd voor de aanschaf/bouw van een kas

houd ik 20.000 euro over voor het verzorgen van 10 planten???????????

 

5) de 2.50/gram die TUP krijgt en 25 euro ledenkosten?????

Als ik dus lid ben maar er geen plant voor mij gezaaid kan woorden betaal ik 25 euro voor niks?

En als ik wel mijn 1/25 deel van een plant krijg moet ik betalen per gram die ik krijg en 25 euro lidmaatschap?

 

6) TUP zijn geen amateurs

Het was de eerste grow van de plantenverzorger

 

7) hoeveelheid te growen

Voorts is de streefhoeveelheid (te growen per jaar) voor 150 Trekt uw Plant leden ruim 50kg

50.000/150=333.33 gram.

333.33 -5*20=233.33 (5 keer per jaar 20 gram per lid opsturen)

wat doen Julie met die andere 233 gram???????????

 

Hoe het naar mijn mening dan wel moet.

 

1) kweek ook echt 1 plant per lid.

2) laat een lid alleen een vast bedrag betalen (vb 200 euro)

3) tel de oogst van alle geslaagde planten (niet geripped/beschimmeld of doodgegaan) op. Deel dit door het aantal planten (met mislukten planten meegerekend). En zoveel krijgt ieder lid dan. Stel 150 planten a 60 gram de plant. Na mislukte planten blijft er dan 50 gram per lid over. Jantjes amnesia werd groot en is 70 gram van geoogst (jantje krijgt dan 50 gram amnesia), bert's jack herr plant ging niet zo goed en leverde maar 30 gram op. Bert krijgt 30 gram jack her en 20 gram amnesia.

Zo krijgt iedere lid wat ongeacht of hun plantje/verzorger het goed deed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

blijft krom dat trekt uw plant kan bestaan, terwijl andere kwekers hard gestraft worden.. ik weet niet of er verder winst gemaakt word bij trekt uw plant, maar ik denk het wel! waarin verschillen wij normale kwekers dan met trekt uw plant?! Ik zou het pas prachtig vinden als er geen winst gemaakt zou worden, dan verschilt trekt uw plant pas van de kwekers die echt voor de euro's gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

-dreigen om mijn naam te posten... werkelijk? zwaktebod pur sang

-het kweken is afgesprongen omdat zowel Joep als Domi zich hun woorden niet meer konden herinneren

-als ik 3 binnengekweekte wietjes opgeef dan verwacht ik een TOP binnenwietje, geen schraal buitenwietje met de helft van de bladeren nog aan, zeker als ik voor die wiet dezelfde prijs betaal als voor binnenwiet

-of stuur een mailtje met uitleg... neen ik moest naar Antwerpen (redelijk ver voor mij maar dat zal jij wel weten hé) komen, mij verwachtende aan lekkere Silver Haze en dan krijg ik zonder verdere uitleg wat ongeknipte buitenwiet in m'n handen geduwd...

 

véél betere alternatieven voorhanden hier, ik deed het enkel om jullie te steunen en zelf wat lekkere wietjes te scoren

maar zo hoeft het voor mij helemaal niet, en als er mensen zijn die dit ok vinden ik hou ze vooral niet tegen!

 

omgaan met kritiek, zouden jullie daar niet beter wat workshops over geven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind het idd ook bullshit dat een ander gestraft wordt voor het kweken van een plantje en dat TUP vrij spel krijgt.

4,5 euro is trouwens best relaxed als je dat standaard krijgt per gram buitenwiet. Is dit ongeacht de kwaliteit? En is alle wiet buitenwiet?

En zijn de kweekkosten zo hoog, omdat jullie kassen neerzetten of is het zo hoog omdat je de 7 euro per gram neemt als gemaakte kweekkosten?

 

@amnees er staat op de site een overzicht van uitgaves en inkomsten Hier

 

BALANS 2011

 

Inkomsten in totaal: 28420,51 euro

 

Inkomsten in detail:

 

Van 2010: 919,51 euro

 

Inkomsten uit ledenbijdragen: 3.525 euro

 

Inkomsten uit sponsoring/donaties: 960 euro

 

Inkomsten uit betalingen voor kweekkosten: 23.016 euro

 

Uitgaven in totaal: 26.935,38 euro

 

Uitgaven in detail:

 

Werkingskosten: 4.326,47 euro

 

Campagnekosten: 331,91 euro

 

Kweekkosten: 19.677 euro

 

Bijdrage loonkosten coördinatie: 2.600 euro

 

Naar 2012: 1.485,13 euro

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...