Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
ENCOD

Trekt uw plant

Recommended Posts

25 euro betaal je voor het lidmaatschap

 

Daarnaast betaal je voor de kweekkosten die nu zijn vastgelegd op 4 euro per gram, deze prijs wordt op een Algemene Ledenvergadering vastgesteld, ieder lid kan er zijn mening over geven, het besluit wordt gezamenlijk genomen.

 

Dus je bent per 3 maanden 25 euro lidmaatschap+ 4 * 25 Gram=100 euro kwijt

 

Dus jullie betalen 125 euro voor 25 gram wiet?

 

Nou dan lijkt mij de keus heel makkelijk voor 8 haal je het in de coffeeshop zonder wachttijd :lol: Ben je slechts 75 euro meer kwijt plus de keus is groter dan dat je zelf maar 1 plantje neer mag zetten dus 1 soortje.

 

Maar waar gaat dat lidmaatschap geld heen dan?

Share this post


Link to post
Share on other sites
1) kweek ook echt 1 plant per lid.

2) laat een lid alleen een vast bedrag betalen (vb 200 euro)

3) tel de oogst van alle geslaagde planten (niet geripped/beschimmeld of doodgegaan) op. Deel dit door het aantal planten (met mislukten planten meegerekend). En zoveel krijgt ieder lid dan. Stel 150 planten a 60 gram de plant. Na mislukte planten blijft er dan 50 gram per lid over. Jantjes amnesia werd groot en is 70 gram van geoogst (jantje krijgt dan 50 gram amnesia), bert's jack herr plant ging niet zo goed en leverde maar 30 gram op. Bert krijgt 30 gram jack her en 20 gram amnesia.

Zo krijgt iedere lid wat ongeacht of hun plantje/verzorger het goed deed!

 

1) Als Trekt uw Plant dat zouden moeten doen, dan hebben ze minstens 30 plantenverzorgers nodig met ervaring, die met 1 tentje en 1 lamp een gram per watt draaien, iedere 2 maanden. Want je heb dus terecht opgemerkt dat ze nog lang niet aan hun target zitten (150 x 20g is 3 kg iedere 2 maanden). Terwijl ze moeten naar 150 x 60g (is 9kg) iedere 2 maanden. 9 kg iedere 2 maanden, daar heb je veel kleine kwekers voor nodig om dat voor elkaar te krijgen. Als ze een grote serre zouden hebben zou je gewoon 300 grote planten kunnen zetten en heb je met 1 oogst en 1 plantenverzorger genoeg om 300 leden te bedienen. (indien er mensen zijn die zulke Social Club willen opzetten, doe het maar, waarom is Trekt uw Plant anders de enigste? Het blijft nog altijd het principe van Trekt uw Plant om 1 plant per lid te zetten. Maar als 1 lid zegt: verdeel mijn plant zodat de leden die hun lidmaatschap wel hebben betaald maar nog geen plantje kunnen zetten omdat de capaciteit er niet voor is, dan is dat een groot gebaar en zo kunnen zij die op de wachtlijst staan ook aan hun plantje komen. Dan kan het dus zijn dat je (bvb met 1 grote buitenplant) 20 mensen een plantje van 20 g kunt geven. Die mensen voor wie het plantje verdeeld wordt dienen uiteraard ook op intake-gesprek te zijn geweest en de verklaring voor hun plantje te hebben ondertekend.

 

2) Dit zijn ze momenteel aan het onderzoeken op haalbaarheid. In de pipeline zit een abonnementensysteem waarbij je gewoon een maandelijks bedrag afdraagt. De onderhoudskosten MOETEN gescheiden zijn van de lidmaatschapkosten, niet geheel onlogisch. Daarbij wordt het behoorlijk onpraktisch om dit uit te voeren wanneer je 300 leden hebt met 300 verschillende behoeftes en gebruikspatronen, verdeeld over een 15-tal plantenverzorgers, elk met een eigen niveau en aanpak.

 

3) Dat is hoe ze het momenteel doen. (what's your point?) Alleen zijn er niet veel indoor plantenverzorgers die 60g per plant halen en een mooi roterend systeem hebben. Zulke zaken opzetten bij verschillende plantenverzorgers kost veel tijd en inspanning. Moesten er nu morgen 10 ervaren plantenverzorgers zich aanmelden die het juiste profiel hebben, dan is alle productie in 4 maanden tijd op peil. Wat Trekt uw Plant draaiende houdt zijn veel goede mensen die voor de juiste zaak aan het vechten zijn. Dus dat wilt zeggen dat Trekt uw Plant het een noodzaak vindt dat mensen hun eigen Cannabis mogen kweken en dit mits goede organisatie dus ook voor vrienden kunnen doen. TUP steunt dit heel hard! Zo hard zelfs dat ze tegen de mensen zegt die het niet zelf kunnen: wij doen het wel voor je. (moet je maar durven openlijk denk ik dan...)

Alleen moeten de kwekers dan wel opstaan en met zn allen de schouders onder het project steken. Er zijn in België zo'n 10.000-15.000 telers... waar zijn ze?

 

Dan nog t volgende:

 

Dit betekend dat 24 mensen hun recht opgeven om zelf een plant te kweken om 1/25 deel van een plant te mogen kopen?

 

Deze leden geven in geen geval het recht op om zelf een plantje te kweken. De leden van Trekt uw Plant zijn lid geworden juist omdat ze niet zelf kúnnen kweken of zij kennen niemand die het voor hen kan doen. Daarbij nogmaals, het is niet kopen/verkopen (zoals in NL), maar het betalen van onderhoudskosten voor het grootbrengen van de planten en alles wat daarbij komt kijken (zie bovenstaande post). Indien er in BE social clubs willen opstarten die het voor een prijs van 3-4 euro kunnen aanbieden, waarom zijn die er niet? Het is geen coffeeshopprincipe. Het is ook niet ter vervanging van de coffeeshop, maar een aanvulling.

 

soort keuze. Ik zie hier het probleem niet in, aangezien TUP beweert voor ieder lid 1 plant te kweken. Als jantje wil dat zijn plant een amnesia word. Dan planten Julie toch een amnesia plant voor jantje?

 

Ja, en vervolgens heb je 1 plantenverzorger die 10 verschillende soorten in zijn kast heeft. TUPs vereisten voor een plantenverzorger zijn niet de minsten, maar ze willen hun wel de vrijheid bieden om te growen wat zij goede soorten vinden, uiteraard in goed overleg met TUP : bv als er vanuit de leden een niet te misverstane vraag is om Amnesia, dan zal TUP kijken bij welke plantenverzorger die soort gezet zou kunnen worden. Als de plantenverzorger een goede soort moet of wilt testen, dan mag hij/zij dat uiteraard doen. Anders is het heel simpel en rookt gewoon iedereen dezelfde soort. TUP wilt naar een systeem waarin het altijd de keuze biedt uit 20 vaste verschillende soorten. Uiteraard gaat dit niet in 1 keer maar moet je de leden laten beslissen wat ze willen. En dat gaat niet wanneer ze enkel Jack Herer kennen. Dan ben je een amateur die mensen gewoon maar wilt laten wiet roken. TUP wilt de bevolking echt heropvoeden op Cannabisgebied en dan moeten er vele soorten uitgetest en gegrowd worden. Je wilt uiteindelijk de beste soorten aanbieden aan de leden.

 

de kosten van 4.50 per gram voor de kweeker

Stell ik woon op een afgelegen plek met een plastic kas in mijn achtertuin.

Ik kweek 10 planten a 500 gram

hier krijg ik 22500 euro voor.

Als ik nu 500 euro voor organische mest en een regenton uittrek (in een kas gaan de planten immers in de volle grond)

2000 euro per oogst apart houd voor de aanschaf/bouw van een kas

houd ik 20.000 euro over voor het verzorgen van 10 planten???????????

 

Ten eerste is het niet per definitie dat de planten dan de volle grond in gaan. (of zie je de Beso's in volle grond misschien?)

4,5 euro per gram voor de indoor plantenverzorger (prijs is onlangs gestegen ivbm prijsstijging van de elektriciteit en materiaalprijs)

4 euro per gram voor de greenhouse grower (nogmaals, TUP heeft geen outdoor!). Dit was eenmalig, daar het dit jaar de eerste maal was dat TUP daarmee geëxperimenteerd heeft. Het afgelopen seizoen wordt geanalyseerd en vervolgens een aankondiging gemaakt voor een degelijke serre-prijs voor de plantenverzorger. Deze zal naar alle waarschijnlijkheid lager liggen.

In theorie, als je voorstelt zoals je zegt, dan zou je (enkel afgelopen seizoen) zo veel hebben overgehouden ja (indien jij die ene plantenverzorger was). Dan dient het uiteraard nog wel de kwaliteit te zijn die TUP verwacht, want onze serre-kwaliteit kan evenaren aan sommige binnenteelt die je in de shops ziet liggen op dit moment. Dus de prijzen voor de plantenverzorger moeten jullie je niet blind op staren, wat denk je dat er in een coffeeshop gebeurt? Of op straat? Vergeet niet dat dit België is en niet NL, hier gelden andere regels. Regels die het niet makkelijker maken, maar wel mogelijkheden scheppen.

 

3) het hele afrekenen per gram. Dit betekend eigenlijk dat trekt uw plant een coffeeshop word met gesloten leden en iets meer regulering van de productie.

Is dit niet juist wat we tegen willen gaan?

 

Neen, geen coffeeshop, ook niet het principe. Het is de bedoeling dat wanneer de capaciteit volledig op peil staat (verwachting tegen 2014) dat de prijzen waarschijnlijk zullen zakken (omdat tegen dan de productiekosten gestabiliseerd zijn). Vergeet ook niet de grote kosten die het in leven houden van een Cannabis Social Club met zich meebrengt. Of die prijs een abonnementsprijs wordt, of een prijs per gram blijft, of een eenmalige totale prijs van ieder hun eigen plant, dat is aan de leden van de Social Club om te beslissen. Dus er zullen in de toekomst hopelijk nog wel Social Clubs zijn die het iets anders zullen doen. Dat kan toch?

Daarnaast heeft TUP 3 regionale afdelingen en een hoofdafdeling. Nog een vraag waarom TUP de enigste is in België?

 

Een coffeeshop is een onderneming (met baas en personeel).

Een Social Club heeft een bestuur en een secretariaat. Alle beslissingen worden door alle leden samen genomen.

 

Snap je het verschil? TUP is TUP omdat de mensen het zo willen. En TUP krijgt meer en meer leden, ondanks dat die weten dat er geen plaats is voorlopig voor hun plantje. Ogen open? ok, volgende.

 

 

de 2.50/gram die TUP krijgt en 25 euro ledenkosten?????

Als ik dus lid ben maar er geen plant voor mij gezaaid kan woorden betaal ik 25 euro voor niks?

En als ik wel mijn 1/25 deel van een plant krijg moet ik betalen per gram die ik krijg en 25 euro lidmaatschap?

Je betaalt die niet voor niks. In de zomer heeft TUP al zijn leden die nog geen plantje konden krijgen wel beholpen met gratis zaden van Royal Queen Seeds en Serious Seeds. Gratis en voor niks dus. Dan heb je je lidmaatschap dubbel en dik terugverdiend, toch? Daarbij heeft iedereen dankzij het serre-experiment dit jaar nog een plantje kunnen krijgen (ook de mensen op de wachtlijst). Daarnaast heb je als lid gratis toegang tot de workshops en evenementen die TUP organiseert. Of wil je nou nog een kerstkado ook??

Lidmaatschapkosten heb je in iedere vereniging, denk maar aan een sportclub bvb. 150 leden hadden de mogelijkheid om een plantje te laten zetten. Vanaf dat moment was er een (aangekondigde!) plantenstop. Dit wilt zeggen dat mensen uit eigen beweging wel lid mogen worden, maar dat ze voorlopig geen plantje kunnen laten zetten. Ze komen dan wel op een wachtlijst en wanneer er een plantenverzorger of capaciteit bijkomt, worden ze uitgenodigd om de papieren die bij hun plantje horen te komen ondertekenen.

1/25 deel is scheef bekeken. Dit wilt zeggen dat dit niet jouw plantje was, maar van iemand anders. Jij stond nog op de wachtlijst. Het is dankzij de gezamelijke beslissing (en dus opoffering) van de 150 eerste leden dat je 1/25 deel van een plantje van iemand anders krijgt, samen met nog 24 andere gelukkigen. Of had je liever een heel jaar niks gekregen omdat er geen plaats was? Je wist dit immers van te voren want er was een aangekondigde plantenstop.

 

Trouwens, als je niet instaat bent om zelf een plantje te kweken, en je hebt enkel een contact op de straat die je voor 12 euro per gram verzwaarde wiet verkoopt (in het beste geval!) of als belg ieder weekend 300-400 km moet rijden met kans op controle voor 12 euro per gram uit de shop (die prijs die door de afstand nog meer oploopt) , dan ben je al lang blij als je 5-6 maanden op de wachtlijst staat dat je in eigen land een plantje kunt gaan halen waarvan iedere gram 7 euro kost, dat eerlijk, veilig en biologisch gekweekt is en van uitstekende kwaliteit. Als je dan nog zeurt, waarom blow je dan eigenlijk?

Raar maar waar, zulke mensen kom je ook tegen.

 

TUP zijn geen amateurs

 

Je bent een amateur als je niet zorgt dat bepaalde mensen de mogelijkheid krijgen om op een goede manier opgeleid te worden tot plantenverzorger. Heb je die link wel goed bekeken? Meeste eerste maal growers komen nooit zo ver als hij is geweest. Of heeft er iemand een bril nodig? Dus wil je professionaliteit toevoegen, dan moet je zorgen dat er plantenverzorgers opgeleid kunnen worden op een degelijke manier. Zo krijg je een gezonde mix van ervaren plantenverzorgers en plantenverzorgers in opleiding. Het is ook een soort 'wietforum' met kweekbegeleiding en workshops en meetings/vergaderingen etc.

Als je met 4-5 vaste verzorgers werkt en je zorgt niet voor opvolging, dan ben je als Social Club wel het haasje als je opgerold wordt of iemand valt er tussenuit. Dan kijk je niet verder dan je neus lang is en ben je een echte amateur. Er zijn zoveel problemen die zich kunnen stellen. Daarbij moeten de plantenverzorgers ook betrouwbaar zijn en eerlijk. TUP krijgt wekelijks mensen over de vloer die met verkeerde intenties komen. Kaf van het koren scheiden is werkelijk hard nodig!

 

En Snoazihaze heeft voor TUP geen enkele betekenis meer.

 

 

Hi Elmanito :)

 

43% prijsstijging in een jaar tijd.Zoveel is de inflatie op dit moment nog geen eens.

 

LOL :)

De prijs is de laatste 2 jaren op 6 euro geweest. De prijs waar jij naar verwijst (4 euro per gram) zijn de onkosten die de grower (toen indoor) heeft. De prijs voor de totale onderhoudskosten zijn altijd 6 euro per gram geweest. Het is pas sinds kort (december) dat deze naar 7 euro per gram gegaan zijn. 120 leden hebben dat beslist op de algemene vergadering van 24 november. :)

Don't confuse the reader mate :lol:

Edited by Chak-Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites
blijft krom dat trekt uw plant kan bestaan, terwijl andere kwekers hard gestraft worden.. ik weet niet of er verder winst gemaakt word bij trekt uw plant, maar ik denk het wel! waarin verschillen wij normale kwekers dan met trekt uw plant?! Ik zou het pas prachtig vinden als er geen winst gemaakt zou worden, dan verschilt trekt uw plant pas van de kwekers die echt voor de euro's gaan.

 

Een kweker met 1 plantje wordt in BE niet gestraft hoor Amnees. Dat is ook heel het Trekt uw Plant systeem he.

Ik kan je verzekeren dat er geen winst gemaakt wordt en dat het secretariaat 70 uur per week gewerkt heeft het afgelopen jaar tegen een zeer zeer minimale vergoeding. Winst is er niet, eerder moet er worden uitgekeken voor verliezen.

Daarnaast genieten de plantenverzorgers van TUP ook van de advocaat van TUP.

Het staat kwekers vrij om lid te worden van TUP en hun eigen regio op te zetten voor vrienden of kennisen in hun buurt. Dekking van de advocaat van TUP heb je dan al zeker. (25 euro per jaar voor een gratis advocaat??? jawel!)

 

Er zitten geen plantenverzorgers bij die voor euro's gaan. We hebben ook helemaal geen grote ruimtes he, vergeet dat niet. Iemand met een eigen regio is natuurlijk wel de chef over hoeveel planten zijn kweekruimtes kunnen hebben. Tot nu toe zijn er 3 regio's. Maar aangezien je maar 1 plant per persoon mag in BE, zal je al een afdeling van 50 leden moeten hebben waar je dan iedere 2 maanden 50 planten van 60 gram moet halen. Binnen wordt dat al snel een dure opgave. Stroom moet ook altijd netjes betaald worden.

We kijken wel uit dat we geen broodkwekers aannemen die enkel winst willen maken.

Ik verzeker je, en je kan de boekhouding er op na lezen, er wordt geen winst gemaakt.

 

Grtz

Edited by Chak-Ra

Share this post


Link to post
Share on other sites
k vind het idd ook bullshit dat een ander gestraft wordt voor het kweken van een plantje en dat TUP vrij spel krijgt.

4,5 euro is trouwens best relaxed als je dat standaard krijgt per gram buitenwiet. Is dit ongeacht de kwaliteit? En is alle wiet buitenwiet?

En zijn de kweekkosten zo hoog, omdat jullie kassen neerzetten of is het zo hoog omdat je de 7 euro per gram neemt als gemaakte kweekkosten?

 

Hi Monti

 

Denk niet dat TUP zomaar vrij spel heeft gekregen he. Ze bestaan al 6 jaar en hebben al 2 grote rechtzaken achter de rug. Dus het feit dat de Belgische justitie hun met rust laat, dat hebben ze helemaal aan zichzelf te danken. Het is geen simpele lijn met die 1 plant per persoon-regel.

Daarbij hebben alle plantenverzorgers die bij TUP aangesloten zijn tevens beschikking over de advocaat van TUP moest er iets mis gaan.

 

Lees even het stukje over de kweekkosten en dan begrijp je het wel.

 

7 euro per gram is dus onderhoud, kosten en arbeidsuren van de verzorger (hij krijgt dus 4,5 euro van die 7 euro) en voor de administratie, begeleiding en opvolging van de plantenverzorger en organiseren van ruilbeurzen (secretariaat dus 2,5 euro van die 7 euro).

TUP heeft wel degelijk een kwaliteitslimiet. Volgens onze leden is deze minstens vergelijkbaar met de coffeeshop en in een aantal gevallen zelfs een stuk beter. Maar helaas had Snoazihaze (de stoker van al deze epistels) niet eens de beleefdheid om te proeven en is zijn oordeel louter gebaseerd op leugens. Flagrante leugens I might add.

 

Goed dat je al de weg naar de jaarrekening van 2011 hebt gevonden! Die van 2012 komt online wanneer hij door alle leden is goedgekeurd.

 

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

flinke kweekkosten, laat mij kweken en ik doe het voor de helft :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haha :( Nice offer mate :)

 

Maar de vereisten zijn wel hoog... en het aantal planten gelimiteerd. Heb je dan nog zin? :)

 

Valt soms echt niet mee in BE hoor. Creatief omspringen met dat wat gegeven is he :lol:

 

Grtz

 

Djezus... al wel een eeuwigheid geleden dat ik nog hier gepost heb op het forum, maar Snoazihaze heeft me even uit mijn winterslaap doen ontwaken.

 

En dan ben ik soms wat grommiger als ik onnodig gewekt word voor zulk gezever.

 

Beestje blijft het beestje he

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
kweekkosten: 19.677 euro

 

crazy.gif

Edited by elmanito

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Medekwekers,

ik hoop dat deze discussie met fatsoen in de toekomst gevoerd gaat worden.

 

Beledigen en dreigementen zijn op het forum niet toegestaan en ik ga hierop toezicht houden,

met alle gevolgen van dien! :lol:

 

@snoazihaze,

had je al eerder geprobeerd om met TUP in contact over jouw ongenoegen treden?

Jij hebt het topic met jouw kant van het verhaal geopend.

En nu geeft Chak-Ra antwoord.

 

@Chak-Ra,

bedankt voor de uitleg.

Ik heb er zelf ook een paar vragen en opmerkingen erover,

maar ik reken je het hoog aan, dat je hier uitleg geeft en de kant van TUP duidelijk maakt.

 

Groetjes

Torsten

Share this post


Link to post
Share on other sites

tuurlijk, de dag zelf nog

maar dan gaan ze nooit to the point antwoorden en je proberen af te schilderen als een lastig persoon terwijl je gewoon wilt waar je recht op hebt

nu ook weer; ik ben een leugenaar, ik ben een ruziestoker etc...

maar waarom? omdat ik kritiek geef? omdat ik de waarheid vertel?

 

nu goed, zolang ze m'n geld maar terugstorten kan het mij allemaal gestolen worden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uiteraard wordt zijn geld teruggestort, dat spreekt voor zich.

 

Daarnaast ga ik niet in detail uitleggen waarom Snoazihaze niet als kweker kon kwalificeren voor TUP. Er zijn er velen zoals hem, die komen wekelijks bij TUP horen of ze geen plantenverzorger kunnen worden.

 

@ Torsi: thanks man.

Als je wilt maak ik een apart topic aan waar mensen hun vragen kunnen stellen over het TUP-systeem.

 

@ Elmanito: ja, die bijna 20 000 euro aan kweekkosten is niet van 1 plantenverzorger he. Is op jaarbasis iets minder dan 5 kg met 3 plantenverzorgers. Dat is dus ongeveer 6500 euro per plantenverzorger per jaar. Dit is: elektriciteit, huur die TUP heeft aan de ruimte (want TUP huurt die van de plantenverzorger), opstartkosten, onderhoudskosten en arbeidsuren voor het installeren, ontkiemen, voorgroeien, afbloeien, watergeven, knippen, drogen, manicuren en afwegen en verpakken. Volgens mij blijft er dan helemaal niet veel over voor de plantenverzorger...

 

Het is niet verwonderlijk dat sommigen onder jullie denken dat er wel winst mee gemaakt moet worden. Dit is echter niet zo. Een coffeeshop werkt zo, een Cannabis Social Club werkt zo niet. Sommigen in Spanje werken wel zo, maar het grootste deel niet, en Trekt uw Plant ook niet. Anders is het voor de Belgische justitie een eitje om heel Trekt uw Plant plat te leggen.

 

Het is goed dat de vragen komen, dat laat alleen maar zien dat er over nagedacht wordt. Hopelijk kan ik voor iedereen op een transparante manier toelichten wat voor werk er bij komt kijken om een Cannabis Social Club goed te laten werken. Het is interessant voor alle Belgen op dit forum.

 

Grtz

 

 

 

Waarom vragen we de meningen niet van senior members hier? Zoals Weetje of Doede? Die zeer ervaren en goede mensen weten waarover ze spreken.

 

Trekt uw Plant is een heel goed project en Cannabis Social Clubs zijn een goed begin van een oplossing in België.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik vind het een aflevering van de fabeltjeskrant.

 

maar das mijn mening ..

 

UG

Share this post


Link to post
Share on other sites

tja, wat valt er nou over te zeggen?

hoe ellendig lastig het is om een cooperatie in Nederland te starten

omdat de shops bang zijn dat ze niet meer nodig zijn

 

of hoe lastig het is om een CSC te runnen in Belgie of in een ander land?

 

Als je er heel even over nadenkt lijkt het allemaal kat in het bakkie: lekker kweken voor een club mensen.

maar waar leg je de verantwoording?????

wiens schuld is meeldauw of spint?

is het dan de strop voor de kweker of voor de eigenaar van de plant?

wiens eigendom is een kweekruimte?

 

Kan een lid op elk moment van de dag bij je aanbelllen vcoor een zakkie wiet?

of is er een ander distributrie punt?

 

En wat als er een schaalvergroting plaats vind, door de wietpas,

hoe handle je die toename van mensen?

 

Allemaal(logistieke) problemen die normaal gesproken binnen een bedrijfshuishouding plaats vinden

\en minder snel binnen een verenigingsverband.

 

Ik heb voor het VOC/Doede 2 a4'tjes volgepend met mogelijke problemen die je moet ondervangen bij het stichten van een coop of vereniging

en ook veel "regels" die ervoor zorgen dat de kweker veel inder een vrije jongen is, dan zou hoeven/moeten.

 

Ik denk dat je dus veel meer en goed moet lezen, als je denkt dat dit een verhaal is wat zo ff opgelost is.

En ook het calculeren met betaalde stroom, hoort daar bij :lol:

 

Natuurlijk is het erg dom dat snoazihaze op deze manier behandeld is,

beter had verteld kunnen worden dat door een grote toename van leden

de boel niet bol te werken is.(als dit de achterliuggende reden is)

Maar dit soort problemen lijken mij slechts drempels op weg naar volwassenwording.

Ik heb geen enkele reden om te twijfelen aan de goede intenties van TUP

en het lijkt mij misplaatst om hen van overdreven commerciele belangen te betichten.

 

Dit soort initiatieven zijn uiterst delicate vaartuigjes

die alleen kans van slagen hebben

als het juridisch en administratief goed in orde is,

ik denk dat TUP zich dit uitermate realiseert

en niet bezig is om met kleine slimmigheden

hun boot tot zinken te brengen.

 

grtz Weetje

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@ Elmanito: ja, die bijna 20 000 euro aan kweekkosten is niet van 1 plantenverzorger he. Is op jaarbasis iets minder dan 5 kg met 3 plantenverzorgers. Dat is dus ongeveer 6500 euro per plantenverzorger per jaar. Dit is: elektriciteit, huur die TUP heeft aan de ruimte (want TUP huurt die van de plantenverzorger), opstartkosten, onderhoudskosten en arbeidsuren voor het installeren, ontkiemen, voorgroeien, afbloeien, watergeven, knippen, drogen, manicuren en afwegen en verpakken. Volgens mij blijft er dan helemaal niet veel over voor de plantenverzorger...

Imo een fikse onkostenvergoeding :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@elmanito: 6500/ 12 = 541 euro per maand voor het onderhouden van de plantjes. Jij verzorgt goedkoper de plantjes? Of helemaal gratis zelfs? Dat is wel goed, dan kunnen we de prijs voor de leden meteen laten zakken. Nu nog 20 verzorgers vinden die dat ook willen en dan heeft iedereen gratis wiet! :lol:

 

@ Weetje:

Thanks, jij begrijpt het. Het is enorm veel werk om alles juridisch en praktisch goed dicht te timmeren. Ook bufferhoeveelheden zijn bvb nodig, want wat gebeurt er als er een oogst mislukt of geript wordt? Verzekering nemen gaat niet...

 

Nogmaals, even een schets van de situatie.

In stock: 28 soorten. Sommigen maar 20g , andere 200g.

Leden te bedienen: 120

Voorkeuren die de leden kunnen doorgeven: 5

Gewichten die de leden kunnen doorgeven: 20g of 30g.

 

Als er 1 plantje van 20g Amnesia is, en vervolgens vragen 20 mensen een plantje van 30g amnesia, dan is het dus vele honden die vechten om dat ene been. Dan wordt er gekeken hoeveel mensen met hun 2e keuze geholpen worden, gaat dat niet , dan wordt het 3e keuze enzo voorts. Uiteraard zijn er leden bij die toevallig 5 voorkeuren doorgeven die alle 5 al weg zijn. Dan moet TUP dus opzoek gaan naar een geschikte oplossing he.

En Snoazihaze had geen 5 voorkeuren opgegeven, maar maar 3. Daarnaast was hij niet van plan om volgens de regels te spelen. Indien hij een 4e keuze had opgegeven (bvb sour buble zoals hij zelf zegt, maar nooit heeft doorgestuurd) dan hadden we hem daar wel aan kunnen helpen omdat we die wel nog hadden. Maar hij heeft het dus niet doorgegeven (mails als bewijs). Trouwens, dan was het waarschijnlijk nog altijd het zelfde geweest. Snoazi ging er uit dat de SB binnen gekweekt was (zoals hij bij de rest er ook van uit ging), maar dat was de SB niet... dus dan zou het ook niet goeg genoeg zijn geweest. De Beso is een van de beste serreplanten die TUP had.

Snoazi heeft geen, maar dan ook geen recht van klagen.

Misschien toch maar een topic opstarten waar mensen vragen kunnen stellen over TUP, want dit gedoe blijft echt een vuile olievlek in de vijver.

Share this post


Link to post
Share on other sites

hilarisch hoe **** een van z'n waakhonden stuurt om mij in diskrediet te brengen :lol:

kijk jongen ik zal je het eens ter dege uitleggen:

als ik op voorhand 3 keuzes opgeef; nl. Silver Haze, Amnesia Haze en Trainwreck dan verwacht ik ook die wiet, geen ongeknipt buitenwietje

OF (maar dat lijkt voor deze heren geen optie) stuur je me een mailtje om uit te leggen dat geen enkele van de 3 er nog zijn en stel je me een alternatief voor...blijkbaar teveel administratieve moeite (maar ik betaal wel voor die administratie)

neen, jullie communicatie is ondermaats en jullie werking amateuristisch (leuk hoor je wiet afhalen in een muf onverwarmd achterzaaltje waar ze dan je naam afroepen voor 150man en je je wiet mag gaan halen aan de bar)

 

 

en jullie moedigen het geven van kritiek aan?

laat me niet lachen, elke vorm van kritiek wordt door Joep gepareerd en krijgt direct de connotatie "lastig lid"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit gaat weer een welles-nietes spelletje worden, want het is gewoon niet waar.

 

Als je het dan zoveel beter kunt (je hebt geen idee waar je over spreekt!) dan doe het maar zelf beter. Het is niet omdat jij niet kunt kweken en je oogst naar gras smaakt dat een plantje bij TUP moet reserveren he omdan te bitchen over de kwaliteit (terwijl je het nauwelijks fatsoenlijk bekeken hebt. Want de mensen die rondom jou aan de tafel zaten kwamen na de beurs naar ons toe om hun beklag te doen over jouw manier van doen. Grof en respectloos. Veel succes met je eigen naar gras ruikende wiet uit eigen tuin (jouw woorden, niet die van mij).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito
@elmanito: 6500/ 12 = 541 euro per maand voor het onderhouden van de plantjes. Jij verzorgt goedkoper de plantjes? Of helemaal gratis zelfs? Dat is wel goed, dan kunnen we de prijs voor de leden meteen laten zakken. Nu nog 20 verzorgers vinden die dat ook willen en dan heeft iedereen gratis wiet! :lol:

 

Kan ook rekenen :), maar er zijn manieren waardoor het goedkoper kan ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je voorstellen hebt, E, dan luisteren we er graag naar hoor!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest elmanito

Dat is een kwestie van het forum afzoeken, als de zoekfunctie het dit keer doet, maar nogmaals ben zelf geen Belg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook altijd nog eens dreigen m'n identiteit bekend te maken, kwestie van de laffe manier van argumenteren nog wat kracht bij te zetten

btw; ik zat niet eens aan een tafel(geen plaats) maar heb de hele tijd recht moeten staan

en wees gerust, mijn buitenwiet is WEL goedgeknipt en gecured, en ruikt en smaakt heerlijk naar sweet grapefruit :lol:

dus je mag uw brol houden

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Chak-Ra

 

Mijn hele tekst ging over planten buiten in een kas. Dit was immers wat snoazihaze kreeg, en waar het kweekverslag in de link over ging.

Dit is ook wat je in filmpjes over TUP ziet.

 

Ik vind het dan ook een rare keuze om het nu alleen over binnen gekweekte wiet te hebben, En nog steeds word er telkens gepraat over een plantje (ik begrijp dat dit lekkerder klinkt), maar dit klopt dus gewoon niet! je krijgt 20 of 30 gram wiet NIET 1 plant.

 

Ik begrijp best dat TUP 35% van de inkomsten nodig heeft voor juridische kosten en andere bedrijfskosten. Dit is ook niet wat ik raar vind. (2.5/7*100~ 35%)

Wat ik wel raar vind is dat iemand 7 euro de gram moet betalen voor kas gekweekte wiet. Je gaat me echt niet vertellen dat je 4.50 de gram kwijt bent voor een wietplant in een kas.

In Nederland is er een instituut dat bijhoud hoeveel wiet op straat kost per kilo (dus eigenlijk voor welke prijs coffeeshops hun wiet inkoppen). Ik kan de link hiernaar effe niet zo snel vinden. Maar weet dat voor 2011 op 2000-3000 euro de kilo lag.

Dit betekend dus dat er zat wietkweekers zijn die voor 3 euro de gram hun wiet verkopen en hier zelf nog genoeg winst op maken om door te gaan met deze iligale activiteiten (uit de 3 euro bouwen de meeste dus ook een juridische buffer onder andere op)

 

Ook snap ik je statement tegenover boefje niet. Het ene moment hebben jullie VEEEEEEEL meer leden dan planten. En het andere moment zijn jullie beperkt op hoeveel planten je mag zetten?????

 

Ik weet niet of in België het net als in Nederland is (lamp is direct professioneel, kas kan er nog net mee door). Maar aangezien Julie in de media telkens kassen laten zien ga ik hier stilletjes wel vanuit.

 

Kortom de voordelen van een kas

1) vanuit een politiek oogpunt meer aanvaard (in Nederland en blijkbaar ook in België)

2) goedkoper (geen stroom rekening)

3) grootere capaciteit

4) vrijwel ieder binnen soort kan je ook kweken in een verduisterde kas

5) grotere aarde buffer wat biologisch kwekken makkelijker maakt (s'winters biologische organische mest door je grond mengen is zat)

6) geen mogelijke brandgevaarlijke situaties die je in de binnenkweek kan aantreffen.

 

 

Als er 1 plantje van 20g Amnesia is, en vervolgens vragen 20 mensen een plantje van 30g amnesia, dan is het dus vele honden die vechten om dat ene been.

 

Waarom zetten Julie voor 20 leden die allemaal willen dat hun plantje amnesia word maar 1 plantje neer dan???????

Share this post


Link to post
Share on other sites

leuk topic :lol:

beetje puinzooitje hihi.....

heb het altijd beetje gevolgd maar nu eens goed doorgelezen..... ik blijf grensbewoner aan de hollandse kant hehe

Edited by hupla

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou nee . ze proberen met de mazen in de wet in belgie .

gewoon die mensen hun 20 of 30 gram te leveren

en ja dat er dan 1 persoon niet blij is met de kwaliteit van wat hij krijgt

dat kan best bij meer dan 200 leden .

dan zal er vast wel 1 iemand niet tevreden zijn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...