Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
King mycorrhiza

Lumatek kap ?

Recommended Posts

Beste growers,

 

Het word wat warm is het hokje, nu was mijn vraag ;

als ik lumatek Reflectors hang ipv de standaard spiegelkappen, word het dan kouder in men hok?

Ik zit met warmte probleem maar zou liever geen cooltubes nemen.

 

Groentjes King mycorrhiza

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerst de ventilatie/inlaat verbeteren :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet nog wat extra passieve inlaat bijgesneden worden...

Maar denk/weet je of zo'n kappen het licht beter wegnemen ofzo?

 

groentjes king mycorrhizae :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met een juiste kap kun je gaan finetunen.

Eerst moet de basis in orde zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Met een juiste kap kun je gaan finetunen.

Eerst moet de basis in orde zijn :tu

Ok dat begrijp ik volledig :)

Toch zou ik willen weten of zo'n lamp "bespaart" op warmte :D

 

Groenten king :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee.

Echter.zou je een verschil van verspreiding hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met bijvoorbeeld een adjust a wing of de nieuwe topshield pro kap heb je al een stuk minder last van hotspots en dus een lagere temp op het bladerdek, maar de temp in de ruimte zal er inderdaad niet kouder op worden...

 

je kan je inlaat ook actief maken als het lastig is om meer passieve bij te maken.

of je kan uiteraard met cooltubes werken maar dan moet je wel je setup even omgooien en rekening houden met een verlies in rendament door het glas, maar dat verlies zal iedergeval minder zijn als het verlies door een slecht klimaat.... :D

 

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey King mycorrhiza,

 

Een lumatek kap houd meer warmte vast dan een standaard kap, dit komt omdat de kap aan de zij, achter en voorkant dicht is, wel krijg je een betere spreiding van de warmte en het licht, met een adjust a wing heb je hier minder last van omdat de warmte via de voor en achterkant kan weg lekken lees opstijgen.

 

Ik ben het met Tim eens dat je niet een kap moet gebruiken om te proberen je probleem op te lossen, dat gaat niet werken. zorg dat je lucht aan en afvoer goed geregeld is en ook de verdeling hiervan, dat zal je geen windeieren gaan leggen.

 

 

Cheers,

Pieterpost

Share this post


Link to post
Share on other sites

extra warmte door lumatek kap maar wel (in mijn geval) als voordeel dat ik deze kap helemaal bovenin een dr240 kan hangen (op diepstraal) en ik van onder tot boven toppen heb, geen fluff, juist door die erg goede verdeling van het licht, een adjust ernaast geeft je zwaar te denken dan (had ik 1st).

 

omdat je kappen hoog hangen kun je er beter onderdoor blazen dus minder last van warmte als je verder geode afzuiging/inblaas ed hebt, ik zou niet anders meer willen :rolleyes: alleen als de planten groter groeien de refelctor vd lumatek ff verstellen en klaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien is het handig als je er ook bij zegt wat je aan afzuiger hebt en of je eventueel een actieve aanvoer van verse lucht er in heb. hoe groot is je hokje btw, en wattage van de lamp?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...