Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
deboz

Guerillia 2011 fem.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Na een matig geslaagde guerillia 2010 met niet de goede voorbereidingen, zijn we van plan om dit keer een verslag bij te houden.

Vorig jaar hadden we midden mei de zaadjes in potjes laten voorgroeien in de tuin en rond juni naar de spot gebracht en hadden we rond de 6 planten met in totaal een opbrengst van 100 gram ongeveer, zeer matig.

We hadden de grond ook alleen maar opgewaardeerd met kalk en cocos.

 

Vandaag heb ik 10x herimei fem. besteld bij sannie en nog kippenmest op indoorgarden, de spot is helemaal clean, moeten alleen nog plantengaten maken en ik ga vandaag nog even om bloedmeel, beendermeel en wormenmest.

Ook zijn we van plan om een grote regenton op de spot neer te zetten met brandnetels erin, voor extra stikstof.

 

Ik heb het topic van dame blanche even doorgenomen en vandaag ga ik de plantengaten maken etc.

 

als ik de zaadjes binnen heb, zet ik ze gelijk in mijn voorgroei kastje en dan eind mei knal ik ze op de spot en dan maar kijken hoe het afloopt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee vriend :tu

 

Leuk dat je het dit jaar weer gaat proberen ! :D

 

Een goed idee met die brandnetels. :D

 

Maar voorgroeien in de kast?

Zou je dat wel doen?

 

Beter gewoon- eind april begin mei de grond in ? Scheelt je werk, risico's en... je zou er toch geen winst uit maken :)

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

vorig jaar heb ik ze idd gewoon ontkiemd en daarna als het mooi weer was buiten gezet, maar ik wil korte internodes, ik zat er aan te denken om ze ongeveer anderhalve maand voor te groeien, me kastje staat er toch maar doelloos. genoeg mensen doen het toch waarom zou jij het dan niet doen

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik heb het topic van Dame Blanche even doorgenomen en vandaag ga ik de plantengaten maken etc.

 

 

Pas wel op voor overbemesting, als je de exacte docering kippemest aanhoud van Dame Blanche(RIP)...met die andere meststoffen erbij... :)

er is nog een kleine veiligheidmarge zoals je gelezen hebt in het sticky topic...

succes :D

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vorig jaar hadden we een bagger voorjaar weet ik nog wel. Plantjes stonden weken lang stil !

En op welke datum had je gezaaid ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@carpe diem: ik heb alle 21 pagina;s doorgenomen en even in een schriftje opgeschreven hoe het allemaal moet gaan m.b.t het opwaarderen van de aarde.

Ik heb vandaag 10x fem hiribei zaadjes gekregen en nog 5x reelining buddha x lady cane. ik heb maar 10 plantengaten, dus als mensen die buddha x lady cane willen ruilen tegen autoflowers hoor ik het wel.

De kippenmest heb ik vandaag ook binnengekregen, ik ga maandag even om cocos en potgrond en npk korrels.

Dinsdagavond ga ik naar de spot en dan maak ik gelijk wat foto's.

 

Ik zit nog even na te denken wanneer ik de zaadjes laat ontkiemen denk dat ik ze half april laat ontkiemen zodat ik ze midden/eind mei in de volle grond kan gaan zetten.

 

De grond is trouwens echt perfect, welliswaar geen brandnetels, maar zit vol met wormen en ligt vlakbij het water, ook kan ik gemakkelijk plantengaten maken, zitten alleen veel wortels, maar die killen we zoveel mogelijk

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb cocos gehaald, potgrond wel bemest kon geen onbemeste vinden jammergenoeg bij groenrijk, zaai en stekgrond voor het ontkiemen en de 1e fase van de plant, npk iets van 12-10-18, kon geen hogere waarde van de fosfor vinden, is dit een probleem?

 

ik kon wel losse fosfor halen, maar ik weet niet hoeveel ik daar dan bij moet gooien dusja, heb het nog niet gehaald, is er misschien een plant die veel fosfor bevat, zodat ik die in een regenton kan doen en gewoon even een paar weken kan laten staan en dat geven aan mijn plant?

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpe diem, je had het over een veiligheidsmarge?

 

ik heb gelezen dat je 1 kopje kippenmest op 10 l aarde moet doen?

 

opwaarderen: cocosgrond, potgrond, kippenmest, NPK korrels.

 

Vanavond ga ik naar de spot toe, maak ik wel wat foto's als de grond is opgewaardeerd.

 

Nu is het alleen nog wachten totdat ik de zaadjes ga ontkiemen +- 2 weekjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 8-4:

 

Gisternacht een avond zwoegen met 20 zakken potgrond en cocopeat

 

Hebben de verhoudingen op ongeveer 1/3 gedaan, dus 1/3 potgrond 1/3 cocopeat en iets minder dan 1/3 grond uit het plantengat. Handje mpk korrels erbij en ongeveer 6 kopjes kippenmest. Eindstand zijn gaten van ongeveer 125L welke op een een goede grond staan dicht bij een kreekje met riet.

 

Het probleem is dat er allemaal prikkelbosjes omheen staan met redelijk stugge wortels en veel uitschieters over ons akkertje.. Gaat dit een serieus probleem worden? Uiteraard hebben we geprobeerd zoveel mogelijk weg te halen maar sommige planten gaten zijn ongeveer 30cm van de bosjes af...

 

Gisternacht 2 plantengaten gemaakt, de overige 8 hadden we het puf niet meer voor na het sjouwen van de zakken aarde, plus we waren stoned :D

 

Volgende week ontkiemen onder 125watt TL in ons kasje en dan na een paar weken de tuin in om een sterke basis te geven. Hiervoor hebben we zaai en stekgrond. We willen deze wel beetje stimuleren, is hiervoor een klein beetje rizotonic op de goede plaats? of gewoon bij normale zaai stekgrond houden? Ook hebben we van de binnekweek nog groeivoeding over...

 

De planten zullen als het volgens plan loopt ongeveer eind mei de grond ingaan (inschatting). Zit het kippenmest dan wel lang genoeg in de grond om niet meer zo agressief te zijn?

 

Enfin, graag reacties op waar we kunnen verbeteren, alle op of aanmerkingen zijn welkom!!!

 

Foto's volgen uiteraard......

 

:rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb gelezen dat je 1 thee kopje kippenmest op 10 l aarde moet doen?

 

klopt...das goed...gedroogde kippemest :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

update 11-4

 

Alle plantengaten zijn gemaakt, zijn we vrij lang mee bezig geweest, echt intensief vanaf half 9 tot 12 uur ongeveer.

Kleine bergjes liggen er nu op de plantengaten.

 

Deze week laat ik me zaadjes ontkiemen, dan volgen er foto's blijf dit topic volgen, want de aarde is perfect, goed opgewaardeerd en plantengaten van 125 l ong.

 

We houden jullie op de hoogte!

 

pz boz

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hiervoor hebben we zaai en stekgrond. We willen deze wel beetje stimuleren, is hiervoor een klein beetje rizotonic op de goede plaats? of gewoon bij normale zaai stekgrond houden? Ook hebben we van de binnekweek nog groeivoeding over...

 

De planten zullen als het volgens plan loopt ongeveer eind mei de grond ingaan (inschatting). Zit het kippenmest dan wel lang genoeg in de grond om niet meer zo agressief te zijn?

 

 

:rolleyes:

 

Rhizotonic is geen voeding en is dus bruikbaar met de stek en zaaigrond die ook voedingarm is...wel afzuren uiteraard... :D ...

Als de zaailingen wat groter zijn kan je een beetje groeivoeding geven idd

 

Kippe mest is toe tevoegen aan je plantgat tot ong eind april volgens Dame Blanche...( het bodumleven heeft dan de tijd om de voeding beschikbaar tegaan maken voor je plant )...en als je zijn recept gebruikt is het niet aggessief en heb je geen overbemesting....

aggresief is verse kippemest wel door de ammoniak die er inzit.....

kijk maar even op de site van bv farmershouse hoe en hoelang de kippemest de voeding afgeeft...

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites
update 8-4:

 

Gisternacht een avond zwoegen met 20 zakken potgrond en cocopeat

 

Hebben de verhoudingen op ongeveer 1/3 gedaan, dus 1/3 potgrond 1/3 cocopeat en iets minder dan 1/3 grond uit het plantengat. Handje mpk korrels erbij en ongeveer 6 kopjes kippenmest. Eindstand zijn gaten van ongeveer 125L welke op een een goede grond staan dicht bij een kreekje met riet.

 

 

ik neem aan dat je 1 theekopje kip per 10 liter van je plantgat gedaan hebt... en niet de NPK ook erbij....

NPK is kunstmest en die gaf DB alleen in de bloei...

 

je hebt het grondverbeter topic van DB toch bestudeerd zei je, in bericht 1.... :rolleyes:

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Carpe diem ook al aangeeft, npk is niet nodig, alleen bij een tekort als de plant er al staat.

Npk werkt namelijk gelijk en geeft snel alle voeding af. Ik ben zelf niet helemaal een voorstander van npk omdat het je bodemleven aantast. Ik vind het zelf ook een beetje nutteloos, omdat als je goed opwaardeerd met mest je geen tekorten krijgt.

Gr. Kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ carpediem, het is ongeveer 125 l per plantengat, dus ik heb 7 kopjes kippenmest per gat gedaan.

Oke die NPK was misschien wel zinloos.

 

In het topic van dame blanche heb ik gelezen dat je, 1 handje NPK op 10 l moet doen en dat 1x in de 2 weken mits het heeft geregend ( In de groei)

 

En 2 handjes NPK op 10 L water( in de bloei)

 

Wanneer denken jullie dat het beste is om mijn zaadjes te ontkiemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou helaas :D ... je mag het hele topic overnieuw gaan lezen...je hebt het verkeerd opgenomen ;)

 

tis 1 theekopje kippenmest per 10 liter van je plantgat...dus je had 12,5 kopje moeten mengen in je plant gat....ipv 7 :rolleyes: ??.....zie ook bericht 35 van je andere topic :D ;) ...

de npk is kunstmest en maakt je bodemleven kapot...dus je kippemest gaat nu langzamer werken...was niet alleen zinloos dus... maar ook nadelig :)

 

en in het topic staat dat je 1 handje npk, per plant in de BLOEI moet geven, per week rond de stam leggen.....

en als het niet geregend heeft dan liggen die korrels er dus nog en dus dan 1 week overslaan...

 

en niet dubbel op gaan geven in de bloei, dus laat dat npk oplossen in water maar achterwege...

 

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

mm oke.. gelukkig heb ik heel weinig NPK gebruikt, dan gooi ik er deze week nog wel wat kippenmest bij, maak ik de zak wel op.

Weet niet of ik genoeg kippenmest overheb, denk het niet, was een zak van 7,5 kg.

Maarja dan maar een klein beetje minder kippenmest.

 

thanks voor de feedback

Share this post


Link to post
Share on other sites

Shit man, we hadden de planten allemaal in de tuin voorgegroeid, vorige week maandag op de spot geknalt.

8 planten neergezet, 125 l gaten gemaakt, zoveel moeite om al dat aarde en mest daar te krijgen.

kwamen we gister terug om FOTO'S te maken, om dit verslagje voort te zetten. Zijn ze allemaal afgeknipt, lijkt het wel, als konijnen er zijn geweest moet je echt wel iets zien van plantenresten, maar er lag helemaal niks.

 

Ik moet nu gaan door knallen, maar ik heb 200 euro aan grond en mest daar in de grond zitten, dood zonde natuurlijk, pff.... niet te geloven, dat mensen op die plek konden komen.

 

nu heb ik nog 30 autoflower zaden, ik heb nog een andere plek gevonden, hoeveel gram levert een autoflower op in de volle grond?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dikke shit ;) weg planten binnen 1 week... :P

maar ksnap je niet... :D

je zegt ze zijn afgeknipt... maar je ziet geen planten resten...dus hoe weet je dat ze afgeknipt zijn?

zijn ze gewoon uitgegraven en meegenomen?....dan heb je zelf een spoor achter gelaten ws

...

 

welke AF heb je :lol: ?

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik bedoel als konijnen die planten hebben opgegeten, moet je echt nog wel een spoor van vernieling zien. Die spoor van vernieling hebben we niet kunnen zien, enkel dat de planten allemaal mooi zijn afgeknipt en het dus niet werk kan zijn van 1 of ander dier.

Ik denk ook dat ik een spoor heb achtergelaten, maar vorig jaar hadden we die spot ook gebruikt en toen was het gelukt, gatverdamme.

 

Ik zit ook te denken om snel nog een project op te zetten in me tuin en dan te verduisteren, ik wil sowieso dat geld eruit halen dat ik erin heb gestoken.

 

Ik heb auto ak 47 en lowryder 2 zaadjes maar die wil ik niet gebruiken om te verduisteren, dan wil ik ook gelijk voor goede buitenzaden gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...