Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Shiva Gold

Shiva's Guerilla 2011

Recommended Posts

Hi mede-hobbyisten,

 

Na heel het forum te hebben afgezocht naar informatie, heb ik mijn eerste werk voor een guerilla kweek er op zitten!

Welke soortjes ik ga zetten weet ik ook nog niet helemaal zeker. Daar zoek ik nog even verder naar, elk advies is welkom! Ik ben van plan om deze week nog de kuilen te gaan graven en vullen. Verder moet ik nog de nodige spullen halen om ongedierte weg te houden.

 

Ik ben vanmiddag even naar een paar spots geweest die ik in gedachte had en heb er ook een paar foto's van gemaakt.

 

SPOT 1:

gallery_16489_11776_258748.jpg

gallery_16489_11776_148843.jpg

gallery_16489_11776_11169.jpg

gallery_16489_11776_798490.jpg

 

SPOT 2:

gallery_16489_11776_177759.jpg

gallery_16489_11776_83770.jpg

gallery_16489_11776_670753.jpg

 

SPOT 3:

gallery_16489_11776_331568.jpg

gallery_16489_11776_110209.jpg

 

SPOT 4:

gallery_16489_11776_501186.jpg

gallery_16489_11776_102618.jpg

gallery_16489_11776_642459.jpg

 

SPOT 5:

gallery_16489_11776_187587.jpg

gallery_16489_11776_827212.jpg

gallery_16489_11776_595449.jpg

 

 

Op alle spots heb ik rekening gehouden met waar de zon staat en of de bomen het licht niet blokkeren.

Alleen bij spot 5 moet ik even afwachten hoe het zit met het bladerdak. Helaas zitten bij iedere spot konijnen en heb ik een paar slakkenhuisjes gevonden.

 

Latere update volgt!

 

Smoke'em :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik voel me vereerd als eerste je succes te wensen.Mooie plekjes heb je gevonden.Zonnige augustus en een droge september aan alle guerilla kwekers dit jaar :huh:

PS: Tegen slakken wat slakkenkorrels of kopertape en tegen konijnen een net of wat kat-hond-mens uitwerpselen

Succes en blijf je volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Shiva, Dan zijn mooie spots man. Bij spot 5 moet dat ook wel lukken. Vooral als je daar een Purple Power van Female Seeds neer zet.

 

Bij spot 4 zie ik op de 2e foto links boven in de hoek iets turquoise en wit kleuren, is dat geen gebouw?¿

 

Succes. Ik heb mijn spotje ook al gevonden. Misschien kan ik daar ook binnenkort foto's maken.

 

Succes and Blessings! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

:huh: Leuke spots, zeker de eerste 4 lijken me qua licht geen probleem!

 

Veel succes ermee, en qua soorten ? ... Denen natuurlijk :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt nog wel even werk aan je spots zie ik (met gaten graven en onkruid wieden) maar het ziet er veel belovend uit!

Denen Denen... Tja.. Je kan het ook als 1 van de weinigen volgens mij hier in de guerilla sector, nog eens bij andere bewezen soortjes houden....

 

In iedergeval heel veel plezier en succes dit jaar!

 

Highlife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Vandaag maar eens de soortjes opgezocht die ik wil gaan neerzetten, heb toch maar besloten om vanuit zaad te kweken.

 

- Ierdbei 10 x

- Royal Dane 10x

- Northern Lights FEM 10x

- Afghani Gold FEM 10x

 

Heeft er iemand nog ideeën welke (Deense) soortjes ik misschien beter kan bestellen i.p.v de bovenstaande?

 

Zaden bestel ik volgende week. Is het dan verstandig om ze al meteen te laten ontkiemen en na 2-3 weken al buiten te zetten?

Qua grond heb ik me ook al alles opgezocht, ben van plan om ongeveer 30-40 zakken 25ltr potgrond te halen, 15 zakken Coco mix en een zak gedroogde kippen mest.

 

Een dezer dagen ga ik samen met een vriend de grootste berg werk verzetten, onkruid weghalen en kuilen graven.

 

Latere update volgt!

 

Peace! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt al een goede zaad keus lijkt me :huh:

 

Voor andere (Deense) soortjes kun je kijken in DIT topic :huh:..

 

Daar kun je vast iets uit op doen.

 

 

HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites
Een dezer dagen ga ik samen met een vriend de grootste berg werk verzetten, onkruid weghalen en kuilen graven.

 

je harde zwoegen zal beloond worden.

kga je volgen :huh:

succes !!

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie spots alleen lijkt me de grond niet zo goed van spot 1 2 en 3. Houd er ook rekening mee dat die bosspot nu meer licht dan straks als de blaadjes hangen. Met die zaden komt het helemaal goed. Ik zit er klaar voor! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Qua grond wil ik sowieso nog veel veranderen. Heb een beetje rond gezocht her en der. Ik wil potgrond met cocos mengen en daarbij nog gedroogde kippenmest.

Heeft iemand enig idee of gedroogde koemest dezelfde werking heeft of moet je toch echt kippenmest?

 

@slappy

de grond is inderdaad niet van al te goede kwaliteit, de ligging en de omgeving gelukkig wel.

 

Ik heb mijn uiteindelijke zaden keuze gemaakt:

20 x Royal Dane

20 x Ierdbei F5

10 x Henkes Lolland

 

Donderdag grond halen en de rest van de benodigdheden, als het goed is krijg ik vandaag of morgen de Henkes Lolland zaden, de rest pas in de loop van de volgende week.

Snel beginnen en hopen op een goede zomer!

 

Update volgt uiteraard! :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die mest hebben een andere werking...

Is zeker niet hetzelfde :D

 

Al zijn ze beiden goed..

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verhouding is anders, maar daar moet je je niet teveel op verkijken. Kippemest is gedroogd ideaal omdat de verhouding goed is, en ook bevat het al kalk. Ook het bodemleven komt lekker opgang. Maar koeiemest werkt ook hoor, gewoon wat kalk erbij en dan komt het ook goed. Buitenkweken is niet zo moeilijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi,

 

Hier weer een update, ik ben een beetje gaan twijfelen over de eerste 4 spots en wil daarom niet riskeren dat ze ontdekt worden. Daarom heb ik maar besloten om die plekken te laten voor wat ze zijn. :D Gelukkig wel een alternatieve plek gevonden waar ik wat kwijt kan. Ik wil spot 5 in het bos wel nog gebruiken want ik heb een kleine 50m verder een nieuwe spot gevonden:

 

NIEUWE SPOT:

gallery_16489_11776_751974.jpg

gallery_16489_11776_341002.jpg

gallery_16489_11776_186545.jpg

 

Bij deze spot heb ik het geluk dat juist op het zuiden een paar dode bomen staan, dus geen last van bladeren die licht blokkeren.

Ik ben vandaag begonnen met kuilen graven, heb op de nieuwe plek nu 5 kuilen gegraven van 50x50x30 gegraven. Daarin wil ik 4 zaailingen per gat zetten. De boel nog een beetje bijgesnoeid en opgeruimd. Op de andere plek in het bos wil ik de komende week nog gaan graven, daar wil ik 7 kuilen graven. ;)

 

Dit is de eerste kuil die ik vanmiddag heb gegraven, tijdens het graven van de andere kuilen was het al te donker om een foto te maken, deze volgen in een volgende update:

 

gallery_16489_11776_534509.jpg

 

Heb de Henkes Lolland zaden inmiddels ontvangen, nog bedankt (diegene weten wel wie)!

 

gallery_16489_11776_323700.jpg

 

Totaal zijn het 83 zaden, omdat het mijn eerste 'echte' guerilla is heb ik de andere soorten maar laten vallen. :D Hou het dus bij HL.

Deze ga ik laten ontkiemen om de (peterselie)methode van Dame Blanche!

 

Dan heb ik nog wat vragen over de grond. Ik heb het forum een beetje afgezocht maar kwam niet echt op het juiste antwoord uit.

Ik ben van plan om de grond van de plek te vermengen met potgrond en cocopeat, in de verhouding 1/3 per grondsoort. Dan nog koemest korrels en kalk toevoegen. Iemand hierover nog tips?

 

Volgende update volgt snel!

Gr Shiva :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

moi,

 

heeft je nieuwe spot wel genoeg licht? desnoods kun je die dode bomen ook weghalen.

voor het opwaarderen zou ik het recept van dame blanche aanhouden. als je echt geen kippenmest kunt krijgen zal ik dubbele dosering koemest doen met een beetje kalk.

 

succes :rolleyes:

gr. kierewiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

het beste is eerst kalk... en 3 weken later de koemest...waarom?...zie link...

 

http://www.tuinen.nl/artikel/21/Humus+en+kalk

 

het voordeel van gedroogde kippemest is dat het betere mest is voor onze plant en er zit al 10% kalk in... :rolleyes:

Dame Blanche gebruikte hierdoor nooit kalk.

 

Ook voor de prijs die ik betaal is de gedroogde kippemest het goedkoopst...iig goedkoper als kalk en koemest...

 

maar koemest is ook zeer bruikbaar...

 

gr

Carpie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo Shiva,

 

Ook ik heb, net als kierewiet, mijn bedenkingen over het nodige zonlicht voor onze geliefde plantjes.

Nu, iets anders, wat heb jij een geweldige schep man! En ik maar sjouwen met die grote spa van me :rolleyes: Waar kun je deze verkrijgen?

 

mvg

Mdvtje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het een plooibare schep is. Ik heb er zelf één kunnen vinden voor 20€.

Zoek maar is op advertentie sites naar plooibare schep of leger schep.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon eens bij een legerdump langsgaan, deze is van mijn broertje! :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hallo Shiva,

 

Ook ik heb, net als kierewiet, mijn bedenkingen over het nodige zonlicht voor onze geliefde plantjes.

Nu, iets anders, wat heb jij een geweldige schep man! En ik maar sjouwen met die grote spa van me :rolleyes: Waar kun je deze verkrijgen?

 

mvg

Mdvtje.

 

'K heb er een gevonden in de Brico, superhandig !

 

@Shive gold:

Succes !

 

Ik kom hier wel eens binnenspringen af en toe...

Gr.

BioMan :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt ook online legerdump die het verzenden heb er zelf ook 1 gekocht via een site.

 

Staan nog wel meer leuke dingen op zoals een camouflage pak...

 

Gr bijster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is idd een 'legerschop' echt super handig heb net dezelfde. je kan dat ding opplooie en dan is hij nog maar een goeie 20cm groot. Heb er 8 euro voor betaald dus duur is het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Deze heeft tot nu toe 50 gaten gegraven en hem mankeert nog niets

 

gallery_20677_11832_600091.jpg

 

Hier gekocht (aanbieding duurt nog steeds).Voor ca 17 euro met verzendkosten

 

http://www.camonet.eu/producten.php?comman...&navtree=31

 

PS: Lijkt niet op die van de foto maar heb die besteld en deze gekregen.Hoe dan ook, ben ik zeer tevreden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hi farmers,

 

De kuilen op de nieuwe spot waren al gegraven, ben vanmiddag even naar het tuincentrum gegaan en wat grond gehaald!

Autotje lag diep in de veren :P

 

gallery_16489_11776_180355.jpg

 

Dit is wat ik heb gehaald:

 

4 x 40L Potrgrond

4 x 40L Cocopeatmix

1 x 10L Gedroogde Koemestkorrels

 

gallery_16489_11776_372406.jpg

 

Dit zijn de benodigdheden voor de eerste 5 kuilen, bijna alles ging erin op een paar liter na.

Helaas nog geen foto's van de werkzaamheden door het feit dat het weer te donker was.

 

De eerste vier zaden liggen een beetje als test al te ontkiemen. Misschien wil ik in mijn achtertuin nog een zadenkweekje doen, maar dat komt later pas!

 

Update volgt!

 

Gr Shiva :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

:nerd

 

Tip voor in de toekomst: koop cocos bricks vanbij de action :o véél minder volume dan zo'n volledige zak... en een paar bricks hebben al evenveel inhoud als zo'n grote zak van het Tuincentrum :lol:

 

Gr.

BioMan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar die bricks.. Daar moest haast niks uit te halen zijn voor je plantje..

Dus dan mag je alsnog flink upgraden.. :nerd

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...