Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
rbrttt

Bijvoeden van planten in potten

Recommended Posts

Momenteel ben ik druk aan het voorbereiden voor het (snel) naderende buitenseizoen.

 

Mijn opstelling is als volgt (heb de zaden en potten reeds aangeschaft).

 

5 x RQS (Royal automatic) (10l potten)

5 x World of seeds, Sugar Mango Ryder (10l potten)

5 x Greenhouse Arjan's ultra haze #2 (25l potten, verduisteren na een week of 5).

 

Deze zaden komen allen in voorbemeste aarde van de growshop te staan. Als ik de planten ga bijvoeden, bijvoorbeeld met de Canna Terra (starter set) moet ik dan het bijgesloten schema aanhouden? Dit schema is denk ik bedoeld voor de binnenkweek?

 

Of raden jullie mij aan andere voeding aan te schaffen/ niet bij te voeden? Canna, plagron, Hesi... Biologisch, organisch? ik weet het even niet meer.

 

Mvgr,

 

Robert

Share this post


Link to post
Share on other sites

seizoen begint niet snel maar pas over anderhalve maand..............

 

dus je hebt nog 45 dagen om erachter te komen hoe je moet voeden, veel lezen, growshop vragen, canna mailen etc.........

 

succes

 

ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is nog eens helpen ejb:

 

Voor voeding zou ik gaan voor een biologische/organische zoals plagron alga, canna bio, bio bizz enz.

Waarom? Omdat deze voedingen zorgen voor een goed evenwicht in de aarde.

Wanneer je moet voeden hangt af welke grond je hebt, of er door regen veel water in de potten komt en de voedings stoffen uit je grondje spoelt, de groei/bloei van je plant enz enz.

Let gewoon op je planten, worden ze te licht van kleur, doe ze wat voeding, op het forum staan genoeg foto,s van hoe een gezonde plant er uit moet zien.

Schema's zijn leuk om te lezen als je je verveelt, verder? a Waste of paper !!

 

Suc6,

 

Citro

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de hulp Citroax.

 

Met de hulp van EJB kan ik inderdaad vrij weinig. Heb al verschrikkelijk veel uren doorgebracht op het forum. Echt een duidelijk antwoord op mijn vraag heb ik echter nog niet gevonden. De meningen verschillen nogal. De growshop raadt mij zelfs aan weinig tot niet bij te voeden omdat zaaiingen vrij sterk zijn van zichzelf.

 

Ik heb in overleg met de WF shop besloten de complete CANNA BIO lijn aan te schaffen. Deze verwacht ik dan ook morgen binnen te krijgen.

 

O ja, het seizoen begint inderdaad over 45 dagen. Autoflowers kunnen echter na mijn mening al vrij binnenkort de grond in. Al moet ik wel melden dat de planten de eerste 3/ 4 weken doorbrengen in een kasje.

 

Nogmaals bedankt Citroax.

 

Gr,

Share this post


Link to post
Share on other sites

sorry..............

 

ik geloof de growshops nooit zo, ik heb light mix aarde bio bizz ....en heb bio bizz gebeld, die hadden een ander voedingsadvies voor mijn planten dan op de verpakking stond.

vandaar dat ik zeg, veel lezen en growshop vragen EN bedrijf zelf bellen.......dan kan je alle info op een rijtje zetten, sommige growshops weten wel waar ze het over hebben.....sommige soortjes vragen om een ander soort hoeveelheid voeding...

 

ik heb eens de all mix genomen en in de eerste 6 weken bijgevoed, dat was teveel........

 

light mix heb je het zelf onder controle maar is je buffer minder als je eens weg bent. Advies van bio bizz was, geef tijdens de bloei klein beetje groei mee, bloei is ook groei, maar niet teveel want dan komen er teveel blaadjes in je toppen.......

 

koop niet teveel voeding, geen 5 liter potten, als je niet tevreden bent zit je volgend jaar nog met die troep.

 

persoonlijk is de vismix echt een top product, maar je kan beter weer geen twee merken door elkaar gebruiken.......je kan beter iets minder geven dan wat op de pot staat, maar goed bel canna eff.

 

succes ermee.

 

groeten van ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...