Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
boyofwax

Oogsten 8O i.v.m. slecht weer

Recommended Posts

Op de volgende pagina staan 2 foto's van mijn toppen. http://www.geocities.com/boyofwax/top.html De onderste is van eind september, de eerste van eergister (2-10). Ik heb de toppen geoogst i.v.m. de vele regenbuien die momenteel over het Westland trekken. Een topje vertoonde al een spoor van toprot ! Dit lijkt een beetje op een plukje watten, maar dan grijs en onhelder. Het liefst had ik mijn plantje nog ongeveer 2 weken laten staan zoals ze is. Ik heb de grootste toppen zoals je op de foto kunt zien geoogst, een klein deel van de plant staat nog om na te rijpen. De plant (Indica soort) was niet zo hoog, ongeveer 1m10, dankzij de volle grond en de mooie zomer zijn de toppen erg dik geworden. Genoeg voor mijzelf om een heel jaar van te kunnen roken. De voorouders die ik jaren terug heb gekweekt waren hermafrodiet (zowel mannelijke als vrouwelijke bloemen op 1 plant), zo'n plant is altijd 100% vrouwelijk ! In tegen stelling tot wat er hier weleens beweerd word, de zaadjes zijn dan ook 100% vrouwelijk !

Iemand nog ideeen over mijn tijdstip van oogsten ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die toppen zien er lekker :D uit, ik heb mijn power plants nog lekker in de tuin staan.

Af en toe is er best een lekker zonnetje, de dames blijven nog lekker in de aarde staan, aangezien ze nog niet rijp zijn en er geen rot is zie ik geen reden om ze te oogsten...

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom dekken jullie je planten niet af ?? gaat heel makkelijk hoor!

zijn genoeg topics ovet te vinden! :idea:

Share this post


Link to post
Share on other sites

denk dat nu beetje te laat is om af te gaan dekken moet je eerder mee beginnen .

alvast tip voor volgend jaar bouw een frame buiten wel goed inelkaar zetten en bespan dit met stevig doorzichtig plastic. en tegen het eind van de zomer begin herfst kunnen je planten gewoon buiten blijven staan laat die regen maar komen :silly:

en je hoeft niet benauwd te zin voor top rot

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest boyofwax

Afdekken is wel een goed idee, maar voor de meesten niet haalbaar zoals boven beschreven. Mijn plant is nu geheel geoogst, nog enkele toppen hangen te drogen. Slechts 1 top had schimmels, die heb ik eruit geknipt. Misschien valt er van rottende/schimmelende toppen nog hash te maken zoals elders in het forum beschreven ? Dit kan handig zijn voor laat rijpende planten, maar heb er zelf geen ervaring mee, mijn oogst is grotendeels veilig verpakt. De kwaliteit is door de mooie zomer velen malen beter dan die uit de coffeeshop. Onder de microscoop bekeken blijkt de hoeveelheid THC kristallen niet te zijn verminderd door de regenbuien begin deze herfst, wel lijken de koppen ervan afgespoeld te zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

October was tot nu toe balen :D de laatste 2 dagen nu wat zon. Bovendien spreken ze op de radio al van nachtvorst.

 

Ik heb dus ook nog 2 hollands hoop meisjes buiten staan ( die overigens beiden door omstandigheden niet echt groot zijn, maar toch enkele ontwikkelde takken erop).

Erg sterk zoet geurtje maar kleine toppen, maarja veel zullen ze nog niet opgeschoten zijn in october zeker ?

Nog mensen met Hollands hoop ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn hoop is op :lol:

 

4 zijn er al om vanwege schimmel :D

 

De k2 staat nu ff binnen, maar moet morgen toch ook om vanwege beginnende schimmel ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk ook mijn planten te gaan oogsten begin volgende week i.v.m. de kou en de aankomende regenbuitjes. Ze zijn nog niet helemaal voor 80% bruin maar ik heb al wat rotte toppen gezien ; :D Dus lang wacht ik niet meer. :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een zeiltje boven je plantjes ---help alleen tegen de dirrecte regen die erop valt :D :lol: ;)

Als het buiten regent gaat dus de vochtigheid omhoog en die vochtigheid gaat dus ook onder je zeiltje zitten.

Zo gauw de buiten temperatuur ook nog eens zakt gaat de lucht ook nog eens zijn vochtigheid loslaten----en wordt alles nogmaals zo vochtig.(Condenseert---denk aan de Mist s,ochtends)

 

Helaas dat is het kweken in nederland. :) :evil: :evil:

 

Groet666 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben ik toch even blij met mijn zonnenscherm :lol: geen schimmel te bekennen!

Hoewel het natuurlijk wel super vochtig is buiten.

Tijdens de fijne hollandse regenbuien hebben ze in ieder geval fijn droog gestaan. De "storm" vond mijn zonnenscherm wat minder maar hij heeft het overleefd! :D

Nog 3 nederwetjes staan buiten maar ik denk er ook over om ze eind volgende week om te halen. Het weer wordt dan wel erg slecht.

 

Ciao

HJ

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ook Hollands hope forambik! die van mij hebk gister bijna helemaal geoogst. Hoofdtop laat ik nog ff zitten. Kijke offie nog uitzet(maybe nog doordat nu alle voeding naar de hoofdtop gaat). Tviel me op dat het in tegenstelling tot de WW diek heb een heel sterke plant is. Geen spoor van toprot. bladeren goede donkere kleur en goed ruikende toppen. Niet heel dik trouwens, maar ik verwacht er veel van!

 

-Delax-

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...