Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Hollandse nieuwe 2011: Kronocaine

Recommended Posts

Nog niet volwassen,dat is ze als ze de noddes /scheuten ongelijk gaat geven :rofl

Dat heeft ook te maken met de hoeveelheid licht die ze heeft gekregen. Met de lamp er bovenop (dat was uitgangspunt van het experiment) blijven de internodes ook korter. Trek de lamp omhoog en de plant ontwikkelt ook meer in de lengte.

 

 

waar komen de opstaande bladranden vandaan..?

een wat sterk bodemleven of een fan die er overheen blaast..? (want stralingswarmte heb je bijna niet toch ?)

Ze heeft in het begin een enorm hoge hoeveelheid licht gekregen van de plasmalamp en staat inderdaad in 90 liter aarde bruisend van heet bodemleven :rofl. Ze staat nog steeds vlak onder de lamp, de top krijgt relatief erg veel licht. Er zit maar heel weinig warmte in dat licht. Dat is ook een probleem, want dat bevordert de transpiratie niet erg. De foto is met de lamp net aan trouwens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

updeetje: lamp moest weer 12 cm de lucht in..

post-5211-1326067481_thumb.jpg

post-5211-1326067507_thumb.jpg

post-5211-1326067517_thumb.jpg

post-5211-1326067528_thumb.jpg

post-5211-1326067556_thumb.jpg

Node 8:

post-5211-1326067537_thumb.jpg

post-5211-1326067545_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Whazzup!

 

Even een offtopic vraagje. Met welke fotocamera fotografeer jij? En met welk progamma bewerk of comprimeer jij de foto's erna?

 

Succes ermee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

zowel de foto's als de plant zien er bijzonder goed uit!

Ik zie bij de eerste foto van de stam wel hele kleine zwarte stipjes aan de onderkant van de vertakking.. zal wel niks wezen :rofl

 

Nu ik dit zie wil ik ook een plasma lamp :rofl

maar je kan toch ook juist die plasma lamp hoger hangen als normaal zodat je dan een groter oppervlak kunt bestralen?

zo ja, heeft het dan wel hetzelfde effect mbt de internode-afstand???

 

grts. O_K

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit nu al een tijd te kijken.

Echt mooie kleuren op de op foto`s.

 

/zODd

 

Oops mooi kleur blad ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ik zie bij de eerste foto van de stam wel hele kleine zwarte stipjes aan de onderkant van de vertakking.. zal wel niks wezen :(

 

Nu ik dit zie wil ik ook een plasma lamp :rofl

maar je kan toch ook juist die plasma lamp hoger hangen als normaal zodat je dan een groter oppervlak kunt bestralen?

zo ja, heeft het dan wel hetzelfde effect mbt de internode-afstand???

nee, beetje aarde oid

 

Natuurlijk kun je hem een groter oppervlak laten bestralen maar dan heb je wel weinig licht, het is tenslotte maar een 300 umol lamp. Even het plasma topic lezen he :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo te zien gaat het goed onder plasma, maar vergeet niet dat het hier om een zaailing gaat en geen stek.

Vanaf zaad onder hps geeft naar mijn mening min of meer gelijke resultaten, al ziet deze er wel heel vol en compact uit.

 

Het wachten is op meer vergelijkingsmateriaal en tests, ben benieuwd. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prachtige groei onder de LEP, de bladeren staan ook al beter, ik kan niet wchten om ze te gaan gebruiken :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

nou zo erg gedrongen vind ik hem niet hoor, en dat is nu ook niet meer de insteek. In het begin heb ik de plasma lamp vlak boven de zaailing gehad en dat gaf inderdaad een hele korte internode maar ook een beetje lichtstress. Het licht was dan ook wel bijzonder intens, dat haal je met een HPS niet eens want die kun je niet op die afstand tot het plantje plaatsen. Als het plantje nog klein is kun je evenveel licht geven als de zon buiten geeft (je hoeft niet zo diep) maar naarmate de plant gaat ontwikkelen trek je dat natuurlijk niet meer (zonnestraling heeft op de grond en op 1 meter gelijke intensiteit, een lamp niet). Nou zou ik niet iedereen willen aanraden om zijn zaailing gelijk op 1500 micromol te zetten, het kán dus wel!

 

Maar toch, ik vind het altijd prachtig zo'n zaailing. Deze gaan we stekken en daar vanuit eens kijken wat ze gaat doen. Zaailing onder plasma licht opgegroeid, wordt straks onder plasma en HPS afgebloeid, stekken komen ook onder plasma. Ik heb haar niet als een stekkenmoeder laten opgroeien (niet getopt. zo veel heb ik er ook niet nodig voor een proefje), want ik vind het zonde van de vorm van de plant. Oog wil ook wat he :rofl.

 

Dit gebeurt er overigens met een stek die niet onder plasma is opgekweekt maar van PL naar plasma is verhuisd zonder gewenningsperiode (alsof je ze zo buiten zet). De oude bladeren krijgen echt last van de intense straling en UV en beschadigen, maar al het nieuwe blad heeft daar geen enkele last van.

post-5211-1326136767_thumb.jpg

 

Vanaf zaad onder hps geeft naar mijn mening min of meer gelijke resultaten, al ziet deze er wel heel vol en compact uit.

nou dat ben ik toch niet met je eens hoor. De vorm van de plant wordt voor een groot deel bepaald door het licht. Een zaailing indoor ziet er toch echt anders uit dan een zaailing outdoor. Bovendien vind ik deze plant helemaal niet zo compact (behalve de eerste nodes), en dat was ook niet de verwachting voor de Kronocaine. Wel lekker breed :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoi whazzup komen er ook ooit feminized zaden van te koop? lijkt me wel dat er veel geintresseerden zullen zijn waaronder ikzelf.

gr Truckerbob

Share this post


Link to post
Share on other sites
Misschien komt er ook wel een fem van in de toekomst, we gaan eerst wat ervaring opdoen he :rofl

 

 

Zal nog wel niet veranderd zijn. :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik snap die gasten niet he, krijg je de keuze uit meerdere phenos, moet ik weer een keuze gaan maken en er weer fem van gaan maken :wacko:. Nee dat zit er voorlopig nog niet in hoor. Ervaring is meer dan een paar keer kweken. Over ervaring gesproken: Het kronocaine zaailingetje:

post-5211-1326929080_thumb.jpg

post-5211-1326929124_thumb.jpg

post-5211-1326929155_thumb.jpg

post-5211-1326929169_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

nope! Staat op gold label custom en tabs. Iedere paar dagen een sloot water erin en af een toe een beetje bacto :wacko:. In het begin ingewaterd met wortelstimulator en 3 weken niet naar omgekeken. Ze is ontkiemd in 90 liter grond.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die zitten heel dicht bij het licht - op de foto heb ik de lamp al weer hoger gehangen. Zodra ze iets verder van het licht af staan is er geen enkel probleem meer. Kijk maar naar de oudere bladeren en fanleafs. Integendeel zelfs. Het licht is hiet ook net aan, de bladstand is mooi actief.

Share this post


Link to post
Share on other sites

En weer zo,n plant die de volle ruimte pakt; net alsof die buiten staat! Zie de kaarsjes al staan bijwize van spreken.

T is dat je er zo ongelofelijk stoned van wordt!! :wacko:

 

Waarom heb je er maar een staan trouwens, als ik vragen mag??

Share this post


Link to post
Share on other sites
En weer zo,n plant die de volle ruimte pakt; net alsof die buiten staat! Zie de kaarsjes al staan bijwize van spreken.

T is dat je er zo ongelofelijk stoned van wordt!! :wacko:

 

Waarom heb je er maar een staan trouwens, als ik vragen mag??

 

 

dat komt door het ''fullspectrum'' van de plasma lamp, die is voor 90% het zelfde als daglicht. :blink:

Share this post


Link to post
Share on other sites
En weer zo,n plant die de volle ruimte pakt; net alsof die buiten staat! Zie de kaarsjes al staan bijwize van spreken.

T is dat je er zo ongelofelijk stoned van wordt!! :wacko:

 

Waarom heb je er maar een staan trouwens, als ik vragen mag??

 

 

dat komt door het ''fullspectrum'' van de plasma lamp, die is voor 90% het zelfde als daglicht. :blink:

 

OK dank stickie! Veel te geod voor dat hokkie van mij! :rofl

Share this post


Link to post
Share on other sites

wel jammer dat ie niet helemaal geschikt is om af te bloeien

 

was t niet dat er iets teveel blauw licht inzat waardoor de plant een beetje vegetatief blijft....

 

 

of zit ik er nu naast?

Share this post


Link to post
Share on other sites

er zit inderdaad te weinig rood in om in vergelijk met een hps ''goed'' te bloeien.

er is dus minder effectief licht in de bloei maar ze blijft niet half vegatief ofzo..

 

maar zoals wazzup/doc al aangaf komen ze het beste tot hun recht als bijverlichting naast een hps, of puur als voorgroei lamp..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...