Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

whazzup

Whazzups Hollandse nieuwe 2011: Kronocaine

Recommended Posts

Hm, nu begin ik toch te twijfelen... Dit soortje klinkt interessant.

 

Herijuana is een goede scrog-plant staat bij de beschrijving op Sannies Shop, zou je dat van deze kruising ook zeggen? Lijkt me van wel toch?

Blijft Kronocaine nog lang doorgroeien na 12/12 denk je? Dus dat je je scrognet beter niet helemaal gevuld kan hebben als je je 12/12 doet?

Zouden 4 vrouwtjes in een ruimte van 60x90x60 (SJ Propagator) met zo'n 35cm voor de plant van stam tot bovenkant kunnen (in scrog, volledige ronde), of wordt dat gevaarlijk met strekken/grootte door de sativa-invloed?

Welke van Kronocaine, Herijuana, Hericules of Anesthesia zou je kiezen als je voor een wat hogere opbrengst maar niet te moeilijke ronde in scrog ging?

Tja als ik je glazen bol even mag lenen zal ik het zeggen ;)

 

Zowel AH als Heri zijn goede scrogplanten. Met de AH ma je best wel een eindje van je net afkomen om mooie toppen te krijgen, dus het net vol en dan de lucht in zo'n 40 -50 centimeter in 12/12

Share this post


Link to post
Share on other sites

;)

 

Een goede scroggg plant leuk voor een 5x setup.

 

 

Groetjes Podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

absoluut! Daar moet ik nog bij vermelden dat de AH zich vaak niet zoveel aantrekt van fimmen, daar groeit ze gewoon dwars doorheen dus wel voldoende weghalen bij het fimmen of toppen. Vond nog een natte video, 3 weken na de bestuiving. Het sprayen doe ik ook om het nog losse stuifmeel te immobiliseren en neutraliseren. Nat stuifmeel overleeft niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben heb een donkerbruin vermoeden dat ik de amnees goed ken :rolleyes: , en ja fimmen heeft hij niks van en knakken buigen vind hij heerlijk dus een hele goede combie wazzupp.

 

Ga hem een kans geven in een mooie scrogg.

 

 

Groetjes Podhead.

Share this post


Link to post
Share on other sites

MMMHHHHHHHHH...........

 

ik heb heb net besteld....

 

ik had deze thread nog niet gezien, ik kwam er pas achter toen ik wietzaadjes aan het surfen was,

ik heb ze eerst besteld en toen pas deze thread gelezen....

 

ik ben nu helemaal happy ;) !!!!!

 

al gaat het nog wel ff duren voordat ik dit avontuur kan aanvangen,

kan mijn weekend (na het lezen van dit draadje) niet meer stuk !!

 

alvast bedankt.

 

mvg zomaar iemand

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes met growen allemaal, dat het mooie plantjes mogen worden ;)

 

In ieder geval zit het met de blaadjes wel goed:

post-5211-1309558911_thumb.jpg

 

Vergelijking met een anesthesia moedertje:

post-5211-1309558948_thumb.jpg

 

post-5211-1309558966_thumb.jpg

Ik heb ze afgelopen twee weken geen water hoeven te geven ;)

 

post-5211-1309559312_thumb.jpg

Als ik die al in april had geplant waren het reuzen geworden. Ze zijn nu pak hem beet 8 weken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi wassup

 

Erg leuk dat je een nieuwe soort hebt gemaakt, ben benieuwd naar de buiten variantie hopelijk word het een lekker wietje , als het een mooi plantje word koop ik wat zaadjes ;)

 

Succes ermee !!! groeten pacman

Share this post


Link to post
Share on other sites

Iemand er al mee begonnen? :D

 

Wil wel is zien wat ze doen en hoe ze eruit komen te zien :D

 

Whazzup heb jij al nieuwe foto's? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

high whazzie aller eerst super gefeliciteerd met je oogst en nieuwe soort, had dit topic nog niet gelezen maar het was weer een genot. natuurlijk wel een paar vraagjes...

 

op 1/3 hoogte een budje opengeplozen om de zaadjes te inspecteren... ziet er zeer goed uit! Heb minimaal bestoven om de zaadkwaliteit hoog te houden.

 

kun je dit is nader uitleggen??

 

Wat ik verwacht is een bloeitijd van 10-11 weken. Normaal staat deze AH om echt mooi te worden wel 13 weken. Ik verwacht dat de indica invloeden van de Herijuana de bloeitijd iets zullen verkorten. Ik verwacht wel een zeer hoge potentie want beide soorten zijn absolute toppers met het aanmaken van trichomes. De CBC/CBG invloeden van de heri zullen de AH een extra "punch" geven. Het is al een zware roker en dat zal zaker niet minder worden.

 

 

waarom word je soort al verkocht nog voordat deze getest is ???? vind ik persoonlijk raar.... jij kan nu alleen maar gissen naar de uitkomst van deze soort of zie ik dat verkeerd???? verder is je soort ook geen f1 kruising. eigenlijk dus dikke kans op 10 zaden a 6 phenos.

 

probeer je creatie niet af te zeiken ofso weet door jaren lang al op de achtergrond hier mee te lezen dat juist figuren als jij heel secuur te werk gaan, maar weet zelf door mede collega's ook wel het een en ander af van breeden.

 

peacy hempy

 

ps: je moeder en vader zag er wel uber potent uit

ps2: heb 2 berichten van je ge quote dit is echter in 1 venster komen te staan....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij kwam het omdat er veel vraag naar was iedereen wou ze is proberen daarom zijn ze de verkoop in gegaan.

Teminste dat is wat ik weet en dat ze nog niet getest zijn is ook bekend daarom krijg je er 15 inplaats van 10.

Whazzup zal vast wel door gaan uiteindelijk denk ik of niet?

 

:wOOt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb er al een aantal getest en zijn erg rappe groeiers.

 

WEINIG verschil in pheno juist (nav die opmerking 6 op 10):

ik had op 8 stuks 2 pheno types in de groei, 1 echte sativa hybride en 1 wat meer indica

 

Selecteren op voorbloei is bij deze planten lastig pas op 12/12 tonen ze echt geslacht (al is dat wel al heel snel bij voldoende voorgroei).

 

Ga deze week weer wat zaden ontkiemen voor volgende ronde en had eigenlijk nog vraagje aan Whazzup:

de gebruikte AH, is deze in zaad verkrijgbaar?

 

Lijkt me wel leuk/interessant om een ronde te doen met de Kronocaine zelf maar ook een Herijuana en een AH ernaast om goed in beeld te krijgen wat de kruizing nu meegekregen heeft van :wOOt en hoe beter te oordelen dan side by side?

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ze net besteld, en de killing fields x jack hammer als freebie er bij, ben benieuwd wat het wordt en zal er zekers een verslag van bijhouden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorrie deze had ik even over het hoofd gezien.

 

@hemprenaissance: Normaal wordt zaad natuurlijk getest. Ik had naar aanleiding van het kweektopic echter al zoveel aanvragen voor zaden dat ik besloten heb ze dan maar meteen in de shop te laten zetten, maar met twee belangrijke opmerkingen in de beschrijving:

 

Normaal gesproken plaats ik tips voor de kweek en eigenschappen van de plant maar deze zaden zijn net geoogst dus nog niet gekweekt. Ik kreeg veel verzoeken om ze toch al aan te bieden in de shop. Er is dus een mogelijkheid dat ze niet worden wat ik me ervan had voorgesteld, maar aan de andere kant zouden ze mijn verwachtingen ook kunnen overtreffen. Om die gok te compenseren zal Sannie gedurende de eerste drie maanden van introductie (tot 9 augustus) niet 10 maar 15 Kronocaine zaadjes in ieder zakje doen.

 

Dus ik heb aangegeven dat ze nog niet getest zijn, open en eerlijk op voorhand, en om dat risico wat te delen heb ik besloten om niet 10, maar 15 zaadjes in het zakje te laten doen. Wordt ie perfect, dan heb je extra mazzel.

 

Ik weet niet of ik veel phenos kan verwachten. Ik heb een andere F1 gezien waar deze plant voor is gebruikt en die was heel erg uniform. Dat belooft natuurlijk niets voor een ander nageslacht. Wat is tot nu toe hoor en zie is behoorlijke uniformiteit, er zijn nog geen extreme phenos waargenomen.

 

Hier een plaatje (eindelijk) in de zon

post-5211-1312324579_thumb.jpg

post-5211-1312324607_thumb.jpg

post-5211-1312324627_thumb.jpg

 

@lostchild: Nee, we weten dat we een selectie van meerdere phenos hadden, hetgeen wijst op oorsprong uit zaad of van verschillende moeders. Daar hebben we toen de in onze ogen beste van geselecteerd. Je zou er alleen een fem van kunnen maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooie opbouw die buitenplant whazzup, ben echt benieuwd wat ze gaan doen :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste Whazzup

 

 

Kronocaine klinkt interessant want het is een hybride tussen een van mijn favoriete sativas en een van mijn favo indicas. Beiden met een sterke punch!!

 

Ik zal haar in de toekomst zeker eens proberen

 

 

Ik ben geinteresseerd in welke amnesia je gebruikt hebt. Kwamen die zaden van Hypro? Heeft jouw amnesia iets te maken met de zuid limburgse amnesia stek? Jouw amnesia ziet er echt Hazy uit qua budstructuur

 

Just LOVE amnesia

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is zeker niet de Hypro. De Amnesia Haze is uit een F1 selectie van pak hem beet 5 jaar geleden gekozen. Ik kreeg de beschikking over 3 verschillende phenos, daarvan heb ik er één geselecteerd op basis van structuur, ontwikkeling, opbrengst, kwaliteit etc. Die hebben we enkele jaren lang in het medicinale circuit getest om te zien of dat werd gewaardeerd. Ze zal ook ongetwijfeld wel ergens in een shop terecht zijn gekomen (en wellicht nog steeds zijn).

 

Ik ken de zuid-limburgse variant waar je op doelt niet goed genoeg om te kunnen geoordelen of het dezelfde is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die Zuid Limburgse is de stek die in de shop als amnesia haze wordt verkocht aan 12-14 euries

. Weet niet of dat in het Noorden ook zo is.

 

Het schijnt een supersilverhaze pheno te zijn die verkocht wordt onder de naam amnesia

 

 

Maar ja goed wie gaat er nu in godsnaam nog naar een shop:D

 

Die van jou ziet er in ieder geval veel hazier uit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nee, dit is zeker geen super silver haze. Die ziet er toch anders uit en de geur en smaak van deze amnesia haze herken je direct. Als je hem lang laat staan krijgen de buds ook een wat paarse gloed. Voordeel van deze pheno is ook dat hij niet zo "wild" is al een volbloed haze.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voordeel van deze pheno is ook dat hij niet zo "wild" is al een volbloed haze

 

Dat is positief , bespaart dus veel grijze haren en uren aan trainen:D

 

En die amnesia , is die ergens in zaadvorm te krijgen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

helaas, ik heb deze als stekken gekregen van een selectie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is een tijdje geleden dat ik wat heb laten zien. Preventief antirip en in verband met het (toen) slechte weer is ze twee weken geleden, met 4 weken bloei, naar binnen gegaan onder een plasma lamp en een Gavita Pro 600. Zoveel licht was ze niet gewens en spontaan verbrandde ik haar kruin :tu. Anyways, niets dat een Gavita LightHanger niet kan oplossen dus de hoofdtop nog wat verder gebogen.

 

Het duurde een aantal dagen voor ze het naar haar zin kreeg, een klein weekje eigenlijk maar nu ploffen de pistels er ook uit. Dit is week 6. KronoCaine mania! Let ook eens op de stand van de bladeren. Geuren: citrus en zoet kruidig, beetje een pepertje.

post-5211-1317760876_thumb.jpg

post-5211-1317760888_thumb.jpg

post-5211-1317760901_thumb.jpg

post-5211-1317760918_thumb.jpg

post-5211-1317760930_thumb.jpg

post-5211-1317760943_thumb.jpg

post-5211-1317760955_thumb.jpg

post-5211-1317760965_thumb.jpg

post-5211-1317760992_thumb.jpg

post-5211-1317761005_thumb.jpg

post-5211-1317761016_thumb.jpg

post-5211-1317761026_thumb.jpg

post-5211-1317761042_thumb.jpg

post-5211-1317761058_thumb.jpg

post-5211-1317761067_thumb.jpg

post-5211-1317761077_thumb.jpg

post-5211-1317761088_thumb.jpg

post-5211-1317761103_thumb.jpg

post-5211-1317761120_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooie wiet Whazzup, lekker potent met een amnesia achtige topopbouw, maar op foto 1, lijkt wel een spintwebje :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...