Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
w33d

Best wel een (noob) vraag.

Recommended Posts

Hey medekwekers :) ,

 

Ik ben al een aantal jaren actief op wietforum, maar blijkbaar heb ik hetgene wat ik wil vragen gemist hahahaha. Ik heb via de zoekfunctie door verschillende toppic's gebladerd maar ik kan niet echt duidelijk antwoord op mijn vraag vinden; Vanaf hoeveel weken gaan de plantjes geslacht vertonen, of mischien beter, vanaf welke internode? Want ik heb hier best wel wat reguliere zaden van Sannie liggen die ik wil gebruiken op mijn guarilla spot, en ik hoef geen mannetjes er tussen natuurlijk lol :D Dus vandaar wil ik de mannen onderscheiden van de vrouwtjes, en de vrouwen meenemen naar me spot en mischien de mannetjes een leuke plek geven langs een sloot ofzo. Ik hoop dat iemand mij duidelijkheid kan geven hier over, dan ben ik je voor de rest van mijn kweek-cariere dankbaar haha :huh:

 

Groetjes, w33d. :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi w33d.

 

de plantjes vertonen een week of 2 na het in bloei gaan hun geslacht, en niet na een bepaalde tijd of internode. behalve de autoflowers, deze gaan na een bepaalde tijd gewoon in bloei, en vertonen daarna het geslacht.

 

Wat je zou kunnen doen, is de plantje laten groeien en dan stekjes nemen. de stekjes daarna op 12/12 zetten om ze in bloei te trekken. en dan de mannetjes van de vrouwtjes scheiden. wel natuurlijk goed labelen, dat je weet van welke plant welk stekje je hebt genomen.

 

In elk geval moet je dus planten uit regulier zaad, eerst in bloei zetten, of wachten tot de dagen weer korter worden waarna ze vanzelf in bloei gaan.

daarna kun je pas selecteren.

 

grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik heb hier best wel wat reguliere zaden van Sannie liggen die ik wil gebruiken op mijn guarilla spot,

En ? Is het een mooie buitensoort ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
En ? Is het een mooie buitensoort ?

 

Sannie's indica mix en ook sativa mix :D Zitten leuke soorten tussen.

 

Hoi w33d.

 

de plantjes vertonen een week of 2 na het in bloei gaan hun geslacht, en niet na een bepaalde tijd of internode. behalve de autoflowers, deze gaan na een bepaalde tijd gewoon in bloei, en vertonen daarna het geslacht.

 

Wat je zou kunnen doen, is de plantje laten groeien en dan stekjes nemen. de stekjes daarna op 12/12 zetten om ze in bloei te trekken. en dan de mannetjes van de vrouwtjes scheiden. wel natuurlijk goed labelen, dat je weet van welke plant welk stekje je hebt genomen.

 

In elk geval moet je dus planten uit regulier zaad, eerst in bloei zetten, of wachten tot de dagen weer korter worden waarna ze vanzelf in bloei gaan.

daarna kun je pas selecteren.

 

grtz,

Dj.

 

Bedankt, daar heb ik wat aan! :) Het probleempje is wel dat ik geen indoor kweker ben dus het idee van die stekjes kan ik helaas niet toepassen. Ik bestel binnenkort spongepots van sannie en daar stop ik alle zaden in. Dan plant ik ze in potjes tot ze goed geworteld zijn en dan gaan ze naar de spot. Maar dan is het probleem wel dat zodra ze de bloei in gaan, ik mannetjes er tussenuit moet halen, en dan zou het goed mogelijk kunnen zijn dat de helft van wat er staat, man is :huh: want ik wil alleen de vrouwtjes selecteren :huh: Is er toch nog een manier om dit te voorkomen? Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
vrouwtjes kopen :huh:

 

Hahahah dat is inderdaad de beste oplossing, maar ik vind het zonde dat mijn indica en sativa mix zaden hier maar liggen te liggen :huh:.

Share this post


Link to post
Share on other sites
de plantjes vertonen een week of 2 na het in bloei gaan hun geslacht, en niet na een bepaalde tijd of internode.

 

Jij hebt nog niet van voorbloei gehoord of zo??? :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hahahah dat is inderdaad de beste oplossing, maar ik vind het zonde dat mijn indica en sativa mix zaden hier maar liggen te liggen :no .

 

ik niet... :huh:

 

dat soortje is een binnensoortje :) toch.....dus... of je gaat verduisteren...of ze verrotten vanzelf in oktober/nov.... :D

 

ik zou ze ruilen voor een echt buitensoortje... :tu ...mja.. dat ben ik..

 

voorbloei ...er zitten puntjes onder het woord voorbloei ...klik dr eens op!!... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
mijn guarilla spot,

Verplaatst naar de guerilla corner

Share this post


Link to post
Share on other sites
ik niet... :huh:

 

dat soortje is een binnensoortje :) toch.....dus... of je gaat verduisteren...of ze verrotten vanzelf in oktober/nov.... :D

 

ik zou ze ruilen voor een echt buitensoortje... :no ...mja.. dat ben ik..

 

voorbloei ...er zitten puntjes onder het woord voorbloei ...klik dr eens op!!... :huh:

 

Ik had vorig jaar 2 white widowtjes in de tuin wat in principe ook een binnenplant is die ook redelijk gelukt zijn :tu

Toch neem ik je advies en zal ik de zaden ruilen voor wat ander leuks en zal ik femenised zaden kopen(of ruilen).

Wat mij betreft mag dit topic sluiten omdat ik nu goed geinformeerd ben, dank jullie wel.

Een fijne dag nog!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wow een mod die zegt dat planten NIET hun geslacht tonen na een bepaalde internode anders gezegd: een mod die de voorbloei ontkent :huh: .

 

Sorry dat ik het moet zeggen maar eh... Had eens wat verslagen gelezen damn... ik selecteer al jaren op de voorbloei.

Staat zelf een goed topic van tomas als ik me niet vergis hoe je de voorbloei kan spotten in de buitensectie.

 

Zie hier :huh:

http://www.wietforum.nl/Het-Grote-Man-Of-V...pic-t28123.html

 

Na een week of 4 na opkomst tonen ze geslacht (indoor) meer algemeen tonen ze dit vanaf de zesde internode dit is het meest voorkomend maar kan ook bij internode 7 of 8, staar je daar niet dood op.

 

Je bent wel een mod he... je info word voor waarheid aangenomen zeker met 2100 berichten.

 

Mzzls Northern

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nu ja, heb het ook moeilijk om in de voorbloei sluitend te kunnen zeggen of het man/vrouw is...

Ik laat ze gewoon staan tot ik zeker ben, dan ben je normaal ook nog goed op tijd om bevruchting te voorkomen

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
wow een mod die zegt dat planten NIET hun geslacht tonen na een bepaalde internode anders gezegd: een mod die de voorbloei ontkent :huh: .

 

Sorry dat ik het moet zeggen maar eh... Had eens wat verslagen gelezen damn... ik selecteer al jaren op de voorbloei.

Staat zelf een goed topic van tomas als ik me niet vergis hoe je de voorbloei kan spotten in de buitensectie.

 

Zie hier :tu

http://www.wietforum.nl/Het-Grote-Man-Of-V...pic-t28123.html

 

Na een week of 4 na opkomst tonen ze geslacht (indoor) meer algemeen tonen ze dit vanaf de zesde internode dit is het meest voorkomend maar kan ook bij internode 7 of 8, staar je daar niet dood op.

 

Je bent wel een mod he... je info word voor waarheid aangenomen zeker met 2100 berichten.

 

Mzzls Northern

 

 

je wordt ook niet zo maar outdoor/guerilla mod :) ...hoger als dit, kan je niet worden hier :huh:

http://www.wietforum.nl/the-moderating-team.html

alles wat ik zeg.... is pure onzin...tenzij het in wiki staat... :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

@wakki Dat jij het moeilijk vind is een ander verhaal. Dat neemt niet weg dat er wel degelijk een voorbloei is. Neemt ook niet weg dat een beetje kenner die moeiteloos spot en ronde op ronde zo kan selecteren.

 

Ik heb verdamski eergister net me mannen in de compostbak geflikkerd :) en doe dit al jaren zo GRRR :huh: . Heb van de 9 planten 5 vrouwen overgehouden en dus 4 mannen. Ik denk zelf hoe moeilijk kan het zijn je hoeft er echt geen universitaire graad voor te bezitten gewoon nauwkeurig kijken.

 

De overgebleven dames heb ik overgepoot van 4liters naar 25liters en krijgen nu nog een dikke week 18/6 licht; gaan pas volgend weekend ergens op 12/12. Ben ik nu mirakelman ofzo hehehe. Gewoon goed kijken is mijn devies.

 

Koop al jaren me seeds bij sannie, ik koop alleen regulier. Als ik niet op voorbloei kon selecteren zou ik een behoorlijk probleem hebben.... maar dat heb ik dus niet :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja natuurlijk kan je met heel goed kijken al iets zien, maar toch laat ik ze altijd nog staan omdat het mij meestal niet duidelijk genoeg lijkt (kwestie van zeker te zijn)

Na 4 weken (groei??) heb ik wel nog nooit iets gezien... (outdoor)

 

Ik wacht altijd gewoon op het eerst balletje of pistil met wit haartje

 

Grtz, WaKKi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gewoon goed kijken is mijn devies.

 

tip van de maand!!

brillen_affe.jpg

 

thx mirakelman!!

 

alles wat ik zeg.... is pure onzin...tenzij het in wiki staat... :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tip van de maand!!

brillen_affe.jpg

 

:huh:

 

Lijkt wat op de ex manager van RSCA Anderlecht... Michel verschueren!!! :huh:

 

gallery_26079_10331_12332.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

er is wel degelijk voorgroei te vinden na een week of 5/6/7 en is ook overduidelijk te zien.. :huh:

Maar om nou gelijk te zeggen dat een mod altijd gelijk moet hebben gaat natuurlijk een beetje ver,

je moet altijd zelf blijven na denken en je info bij verschillende plekken/personen vergaren..

 

Maar denk wel als je de tijd hebt om ze een week of 6 voor te groeien dat dat de beste/snelste manier is om te sexxen...

Mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Maar om nou gelijk te zeggen dat een mod altijd gelijk moet hebben gaat natuurlijk een beetje ver,

 

Absoluut mee akkoord... maar imho had ie deze toch mogen/moeten weten! :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

De ene soort is de andere niet, ik had verleden jaar een aantal Thai plantjes in de tuin die na drie maanden groei drie meter hoog waren maar nog geen enkel teken van sekse hadden vertoond (ik wist met grote waarschijnlijkheid dat het herma's waren b.t.w.), en ik heb er echt met de loep bovenop gezeten, en zelfs oksels uit elkaar gepeuterd. De eerste voorbloei bij vrouwtjes wil nog wel eens zo pietpeuterig klein zijn dat je die pas ziet als je de okselscheut eruit trekt. Dat was voor mij de eerste keer overigens dat ik na meer dan 8 internodes nog geen voorbloei had gezien.

Bij veel (stabiele) soorten kun je bij zaailingen van een paar weken oud vaak al goed voorspellen of het een mannetje of vrouwtje is (wordt) aan de hand van de internodelengte, vorm van het blad, dikte van de steel, etc. Mannetjes hebben dan meer open bladeren, langere bladstelen, dunnere stengels en grotere internodes, ze ogen ieler en vooral als je er van bovenaf op kijkt opener, je kijkt er gemakkelijker doorheen naar de grond. Een paar jaar terug had ik Zwitserse Fraise (Erdbeer) waar zelfs een blind paard die verschillen al na twee weken groei kon zien. Daartegenover staat dat ik bij (F1) kruisingen vaak veel meer moeite heb op die manier de sekse te voorspellen, maar drie dames pikken uit acht tot tien drie weken oude zaailingen is me tot op heden drie van de drie keer gelukt. Best mogelijk dat dat mazzel was, maar toch.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meerdere goede adviezen hier :huh:

 

Wil je op zeker gaan is het aan te raden stekken te nemen van je planten en hierop te sexen.

Voorbloei is ook te doen maar meer voor het getrainde oog en zoals gezegd per soort makkelijker of lastiger waar te nemen. Tevens zijn er soorten welke je ook foppen.

 

greetz sannie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Super bedankt allemaal voor jullie adviezen! :huh: ik ben wederom een stukje wijzer geworden door jullie info :huh:

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites
:huh: ik ben wederom een stukje wijzer geworden door jullie info :huh:

 

En ik ook super bedankt daar voor,.

Ik wist echt niet dat er soortjes zijn die je foppen. (raar gevoel voor humor hebben die planten)

 

 

Groetjes Kut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...