Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

xistenz

TEST: Gavita 250W IR

Recommended Posts

Beste medekwekers, rokers en andere figuren..

Het is ondertussen al weer een tijdje geleden dat ik een verslagje heb gemaakt, dus bij deze!

 

We beginnen meteen goed met een hele mooie test van Gavita. Deze ronde ga ik hun 250W IR (Interne Reflector) lamp testen.

Donnie heeft deze lamp ook al getest en ook mooie resultaten mee behaald, zoals jullie hier kunnen zien.

 

De 2 Amnesia dames die deze ronde meedoen staan sinds gisteren (19-03) in een 50L speciekuip met lightmix met daarin schimmels en tabs. Hiervoor hebben ze een klein weekje onder TL in een liter potje gestaan. De dames zijn ook een keer getopt. Ondertussen zijn ze al van aardig formaat zoals jullie in de foto's hieronder ook wel kunnen zien. Dus denk dat ik ze vandaag maar 12/12 zet omdat ik anders echt problemen met de hoogte ga krijgen. De temperatuur is nu met de lamp aan 28 graden, maar ik moet deze week nog een nieuw ventilatortje kopen en mijn sensor hangt nog vol in het licht. Dus wat meer betrouwbare waarden volgens spoedig :)

 

Als voeding ga ik de BAC gebruiken. Ik heb tot nu toe altijd prima resultaten gehaald met Schimmels, Bloeivoeding en BAC PK (en Sannies Bacto en tabs) dus dat ga ik deze ronde gewoon weer hetzelfde doen.

 

De Setup:

 

- Darkroom 60

- Gavita 250W IR lamp

- 1x 50L speciekuip (gaten ingeboord)

- Lumatek 250W EVSA

- VK125 (365m3)

- Wilco 300m3 koolstofilter

 

gallery_18599_11738_2473096.jpg

 

Zo, alles netjes aangesloten

gallery_18599_11738_3528906.jpg

 

Gavita IR 250W (moet zeggen was wel bang dat ik hem per ongeluk zou breken omdat ik hem zo strak moest draaien (door de interne reflector)) maar is gelukkig helemaal goed gegaan!

gallery_18599_11738_2387288.jpg

 

gallery_18599_11738_611167.jpg

 

Er komt ook echt een partij licht vanaf! als ik zou moeten zeggen meer als van mijn Sylvania lampen, maar kan ook aan de kleur liggen.

gallery_18599_11738_1723998.jpg

 

Hier m'n 60ste ventilator die het begeven heeft :S Deze week even snel een nieuwe kopen!

gallery_18599_11738_735475.jpg

 

Heb de reflector maar zo vastgemaakt want wist niet hoe ik hem anders vast moet maken..

gallery_18599_11738_653937.jpg

 

Zo staat het er nu bij. Moet zeggen dat de Amnesia dames al wel van aardig formaat, dus ze gaan vanaf ook meteen 12/12

gallery_18599_11738_1770.jpg

 

gallery_18599_11738_2738865.jpg

 

Ik zal iig wekelijks een update plaatsen, maar probeer vaker :D

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden!

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Xistenz

 

Veel succes met je kweek en die lamp hoef je helemaal niet zo strak aan te draaien, het schroefdraad van de bulb kan verdraaid worden. :D

 

Lekker soortje btw! :) En volgens mij heeft je kat de setup ook goedgekeurd. ;)

 

Gr,

 

Donnie

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk nog een test piloot van deze mooie lamp :)

Net zoals Donnie zei: je kan het schroefdraad van de lamp verdraaien (das een losse ring) zodat je de lamp juist niet zo strak hoeft te verdraaien ;)

Vind wel dat je je lamp een beetje eng hebt hangen zo... Je kan in dat glijgootje van het armatuur een moertje schuiven (volgens mij m5 of m6) en als je dan een schroefoog met een contra moertje erin draait gaat jouw lamp nergens meer naartoe :D

 

Heerlijk soortje heb je daar man, kan daar zelf moeilijk vanaf blijven :D

 

Veel succes toegewenst met je testronde, hoop op dikke toppen voor je!

Groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk dat is weer is wat anders dan hps .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes :D

 

:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Leuk dat is weer is wat anders dan hps .

 

Ja, zo'n HPS-lamp is weer eens wat anders dan een HPS-lamp... :)

 

Succes man, deze lamp heeft al voor veel mooie resultaten gezorgd, dus je hebt een goede start!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet idd een glijmoer m5/6 erin schuiven.

met een haak met schroefdraad, dit is wel leip hoe die nu hangt

..

I.i.g wel een slechte zaak dat er geen fatsoenlijke montageset bij zit

Of heb je iets weggegooid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Tim: Zit er niet bij.... maar ach, bouwmarkt is dichtbij :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Tim het is misschien tevens handig in een soort van HANDleiding om te vermelden dat het schroefdraad te verdraaien is - want dit is natuurlijk niet voor elke gebruiker zo even 1,2,3 duidelijk. Maar je gaat aan deze lamp echt een hele goede hebben kwa opbrengst. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Veel plezier met de test. :)

Zoals Donnie zegt kan je het schroefdraad draaien.

Je kan op de manier zoals jij het hebt gedaan idd de lamp kapotdraaien.

Gelukkig hoef je hem nu een tijdje niet meer te vervangen. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zozo, wat een drukte hier :D

 

@Donnie

Thnx voor de tip! dat is idd wel handig om te weten ja :D

Maar dat is iets voor de volgende keer, hij zit erin, weliswaar strak maar hij doet het..

En dat is mischien niet zon slecht plan idd om hem te leveren met een klein printje erbij dat je de fitting kan draaien..

Of mischien ben ik gewoon dom.. haha

 

@SmokeyB

Ja ik weet het had helaas zo 1,2,3 niets anders voorhanden maar het zit vrij stevig.

Zal deze week nog wel even die dingen halen die ervoor bedoeld zijn ^^

 

@DeJerry

Welkom! maar het is overigens wel gewoon een hps lamp "High pressure sodium"

 

@Elmo2007

Welkom en thnx ;)

 

@Tim

Ahh dat komt goed, zal van de week even een paar glijmoertjes halen. Het hangt nu iig wel even goed voor een weekje..

Ook al ziet het erg crap uit :o

 

@Doc

Thnx, dat gaat helemaal goedkomen! En daar was ik idd wel een beetje bang voor ja, want moest best veel kracht zetten :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Xistenz,

leuk om jouw een keertje in onze sectie te ontmoeten! :)

Maar, helaas ben je met een test bezig, dus .....

... moet ik jouw topic helaas verplaatsen.

 

Ik hoop jouw in Tilburg weer te ontmoeten!

Veel succes met deze ronde!

 

Groetjes

Torsten

 

PS: Verplaatst naar de Test-sectie!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey maat,

 

ziet er goed uit man, dat pitje!

Vermoed toch dat het een Diepstralertje is.. kan het mishebben hoor.

 

Over die fans, aarggh wat een pokkedingen haha.

Ikzelf heb liever van die koelingsfans waar je zelf nog een stekker aan moet zetten.

Die zijn meer geschikt ook om 24-7 te draaien.

Ze zijn vaak ook nog een stuk platter en dus efficienter in een klein hokje.

 

Amneesjes staan er lekker bij, dat gaat een lekker scrogje worden.

Ik kom binnekort wel weer eens een keer reallife kijken, das toch altijd mooier ±'

 

keep em green buddy

 

gr

 

BK

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MarkZ

Thnx, dat gaat helemaal goedkomen :D

 

@Torsti

haha nouja voorruit dan maar ^^

Maar ik denk dat ik er dit jaar ook weer gewoon bij ben, dus ik zou zeggen tot dan..

 

@BeeKaa

Heey Dude, jij ook hier ;)

Ik durf eerlijk gezegd niet te zeggen of het een dieptestraler is of niet. Maar denk dat Whazzup daar vast wel iets zinnigs over kan zeggen ^^

Ik heb nu tijdelijk een klein ijzeren vloer ventilatortje aan de buizen van het "dak" hangen, alleen wil m'n pa die nog terug hebben :D Dus deze week

toch nog maar even kijken voor een klein fan ofzo.. Misschien dat ik ook wel overstap naar een of 2 van die pc fans.

Scheelt wel ruimte in mijn toch al niet zo heel grote tent :o

 

Ja ik hoop dat het een mooi scrogje word. Heb niet zo heel veel ervaring met wat Sativa's, dus ben benieuwd of ik het een beetje goed ingeschat heb :)

En ja je bent altijd welkom he, geef maar en gil..

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens Whazzup is het juist een breedstraler, (zie zijn commentaar waar de testers worden gevraagd) en kan je de lamp dicht op je gewas hangen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor mijn wekelijkse update..

 

De temperatuur:

min: 18.1 graden

max: 29.3 graden

 

De dames staan er mooi groen en gezond bij. Ben alleen wel bang dat ik ze te vroeg 12/12 heb gezet!

Want denk niet dat het net zo helemaal vol gaat komen en dat is toch eigenlijk wel echt de bedoeling (A)

Ze staan nu 8 dagen op 12/12 dus ze zullen nog wel een kleine 2 weken doorgroeien, maar toch..

 

gallery_18599_11738_2982500.jpg

 

Ja ik weet het, moet die glijmoertjes nog steeds halen, maar heb het echt zo druk gehad :S

gallery_18599_11738_2901433.jpg

 

gallery_18599_11738_2172691.jpg

 

gallery_18599_11738_2361641.jpg

 

Wel heb ik tot nu toe nog niet echt het idee dat de lamp heel veel koeler is als een standaard hps lamp.

Maar de echte test moet natuurlijk nog komen :huh: Ik zal trouwens ook proberen om de volgende keer foto's in het donker te maken ^^

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update!

 

De max. temperatuur valt nu iets lager uit want heb toch maar eens mijn sensor verplaatst en in de schaduw gehangen.

Min: 18.2 graden

Max 26.8 graden

 

De dames staan nu 15 dagen 12/12 dus naar mijn schatting zouden ze nog een kleine 5 dagen strekken/doorgroeien. Maar ik denk alleen dat dit nog steeds niet voldoende is..

Wat dat betreft zit ik nog te twijfelen of ik er misschien nog twee stekjes in een klein potje bijknal, gewoon meteen op 12/12 hiermee zou ik dan eventueel de hoeken nog een beetje op kunnen vullen.

Qua voeding krijgen ze nog niets buiten water met rhizotonic in de hoop dat ze nog een beetje groeien.

 

De lamp die doet z'n ding verder mooie groene planten, heb helaas nog steeds geen

foto's in het donker gemaakt maar deze houden jullie nog te goed :D

gallery_18599_11738_499343.jpg

 

gallery_18599_11738_1787239.jpg

 

gallery_18599_11738_1948335.jpg

 

gallery_18599_11738_1547361.jpg

 

gallery_18599_11738_31238.jpg

 

gallery_18599_11738_3204257.jpg

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeempie man, die scrog gaat als een speer :D

Die gaat wel vol komen hoor, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

@SmokeyB

Thnx dude, ja hij komt wel vrij ver nog, maar echt vol zal ie niet meer helemaal worden denk ik :rolleyes:

 

Het is iniedergeval weer tijd voor een update ^^

Dus zal jullie niet langer in spanning laten wachten.. *Kuch

 

De temperatuur:

Min: 17.4

Max: 28.0

 

De dames staan vandaag 20 dagen 12/12 en de groei is er vrijwel uit. Het netje is toch nog wat verder vol gekomen als ik had verwacht, maar had hem toch graag net iets voller gezien..

Maar achja, je kan niet alles hebben (A) Geef de dames nu nog steeds alleen water met Rhizotonic en daar doen ze het nog prima op. Maar zal nu toch de rhizotonic gaan afbouwen..

Heb trouwens ook voor het eerst foto's in het donker gemaakt :D

 

gallery_18599_11738_1073112.jpg

 

gallery_18599_11738_2474489.jpg

 

gallery_18599_11738_2009220.jpg

 

gallery_18599_11738_311940.jpg

 

gallery_18599_11738_1401308.jpg

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mooi groen is niet lelijk :rolleyes:

Share this post


Link to post
Share on other sites

het had nog iets voller gemogen maar het ziet er zeker mooi uit :rolleyes:

volgende keer een weekje extra groei en je hebt een super ronde..!

 

blijf dit heerlijke veldje zeker volgen.. :D

mvg stikkie

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Stikkie

Thnx. Ja het is in de tussentijd nog wel een klein beetje verder gevuld, dus met een dag of 2 extra groei had ik denk ik ook al een prima ronde gedraaid :P

 

Update!

 

De dames staan vandaag precies 29 dagen.

 

De temperatuur:

Min: 17.6

Max 28.0

 

Alles gaat prima en de dames beginnen rustig hun toppen op te bouwen. De dames krijgen nu 1ml bac bloeivoeding (per 1.5L fles).

Ik moet zeggen dat ik deze planten een erg mooie opbouw vind hebben, zeker voor een haze.. mooie korte internodes :)

Gelukkig weer wat foto's in het donker kunnen maken zodat we allemaal van dat mooie groene kleurtje kunnen genieten ^^

 

gallery_18599_11738_1000135.jpg

 

gallery_18599_11738_777839.jpg

 

gallery_18599_11738_1678292.jpg

 

gallery_18599_11738_2209306.jpg

 

gallery_18599_11738_1450750.jpg

 

gallery_18599_11738_3194095.jpg

 

Peace,

Share this post


Link to post
Share on other sites

je mag rustig een stukje zakken nog hoor, dit is een echte breedstraler. Hou in het midden onder de lamp in de gaten of je planten het nog goed aankunnen en niet gaan krullen, dat is je warmste punt bij een "naakte" lamp. Verder wordt er heel veel opzij gegooid en blijft er geen warmte hangen vanwege het kleine kapje.

 

Die boutjes en schroefogen zaten er echt bij hoor :) - als je ze nu nog niet hebt geef effe een seintje dat zorg ik dat er een setje naar je toe komt.

 

Als de lamp niet past dan haal je hem eruit, verdraait de basis van de schroefdraad iets de goede richting en dan schroef je hem weer vast. Die schroefdraad is dubbel. Niet te ver doordraaien uiteraard :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Die boutjes en schroefogen zaten er echt bij hoor :) - als je ze nu nog niet hebt geef effe een seintje dat zorg ik dat er een setje naar je toe komt.

Zat er bij mij ook niet bij, maar de bouwmarkt zit niet ver van mij verwijderd :P

 

 

Mooie scrog hoor, zou nog 1 buigsessie doen en zal je zien dat je veld wat voller word.

En wat Whazzup zegt: zou de lamp wat laten zakken..

Veel succes, groetjes SmokeyB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe gaat het hier???

Het ziet er mooi uit. :verrygood

Hoe laag heb je die lamp nu hangen??

 

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

×
×
  • Create New...